تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۴۵۲۹۰۴
به دلیل عدم پرداخت چندین ماه حقوق؛

کارگران شهرداری یاسوج تجمع کردند / استاندار عذرخواهی کرد / مقدم حرف‌های تکراری زد

۷
۰
کارگران شهرداری یاسوج تجمع کردند / استاندار عذرخواهی کرد / مقدم حرف‌های تکراری زد
کبنا ؛کارگران شهرداری یاسوج ۶ الی ۹ ماه حقوق از شهرداری مطالبه دارند و به همین دلیل در دیدار با استاندار خواستار رسیدگی به این وضع و پرداخت حقوق خود شدند.
به گزارش کبنا، فارس در خبری نوشت: جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج در سینما انقلاب که محل برگزاری یادواره شهدای روحانی بود تجمع و ضمن دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.
کریمی از کارگران فضای سبز به نمایندگی از دیگران خطاب به استاندار با اشاره به اینکه چند ماه حقوقی دریافت نکردند گفت: اگر اعتراض کنیم به اخراج و جابه‌جا شدن تهدید می‌شویم.

وی ادامه داد: مهر از راه رسیده و بچه‌هایمان را باید به مدرسه بفرستیم اما پولی نداریم که برای آنها لوازم التحریر و کیف و کفش بخریم چگونه به آنها بگویم که شهرداری به ما حقوق نداده بچه ‌‌که این مسائل را درک نمی‌کند.
کریمی با انتقاد از وضعیت شهر یاسوج گفت: به عنوان یک شهروند سوالی که داریم اینکه پل و پارکی در یاسوج احداث نشده خیابان‌ها هم آسفالت درست و حسابی ندارند زیرگذری هم که ساخته نشده این پول‌ها که در شهرداری است کجا می‌رود؟ 
در ادامه سید علی احمدزاده از نستهن مقدم شهردار یاسوج دعوت کرد در میان کارگران حاضر و پاسخ‌گوی عدم پرداخت مطالبات آنها باشد.
وی گفت: کارگران فضای سبز می‌گویند ۹ ماه است حقوق دریافت نکردند و نیروهای شرکتی هم ۶ ماه است که پولی برای آنها واریز نشده است.

احمدزاده خطاب به کارگران افزود: شهرداری‌ها حقوق‌بگیر دولت نیستند  و همه آنها خودگردان هستند و باید درآمدزایی کرده تا بتوانند حقوق کارگران را پرداخت کنند ما هم نمی‌توانیم به شهرداری‌ها پول بدهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهردار و شورای شهر یاسوج تلاش کنند درآمد زایی داشته باشند و از این محل حقوق کارگران را پرداخت کنند، گفت: کاری که از دست ما برمی‌آید این است که هر از گاهی با وزارت کشور برای پرداخت حقوق مکاتبه کنیم، آنها هم از محل‌هایی مثل ارزش افزوده و آلایندگی شرکت نفت و گاز که مختص یاسوج نیست مبالغی پرداخت می‌کنند که کفاف همه حقوق کارگران را هم نمی‌دهد.
احمدزاده عنوان کرد: این پول باید صرف فضای سبز و ایجاد بلوار شود اما به جای این کارها صرف حقوق شما می‌شود و ما چون می‌دانیم شهرداری درآمدی ندارد بازرسی نمی‌کنیم که چرا بلوار و فضای سبز احداث نشده است، پولی در حساب شهرداری بود و پیمانکار می‌خواست برداشت کند که با آقای نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری صحبت کردیم که اجازه دهد پول مستقیم به حساب شهرداری برود تا بتواند حقوق کارگران را پرداخت کند.
در ادامه شهردار یاسوج با بیان اینکه اقدامات فضای سبز و مبلمان شهری در دوره پنجم شورای شهر و یکسال اخیر شورای ششم در مقایسه با ۱۵ سال گذشته قابل مقایسه نیست، افزود: در این دوره پروژه ۳۰ سال زمین مانده را کار کردیم، مردم از ما کار می‌خواهند و حقوق هم حق کارگران است.



وی با بیان اینکه شهرداری بیش از ۱۳۰ میلیارد از دستگاه‌های دولتی طلب دارد، خطاب به استاندار گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی اجازه دادید که طلب‌‌مان را از حساب دستگاه‌های بدهکار برداریم ضمن اینکه ما در مدت ۴ سال بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته را پرداخت کردیم.
مقدم با بیان اینکه در دوره پنجم و ششم همه چیز بر مدار حرکت می‌کند، گفت: چاله چوله‌های که شهرداری با آن مواجه است ارثی است که از گذشته به ما رسیده است و امروز عده‌ای می‌خواهند در حضور استاندار مسیر را به انحراف بکشانند که از استاندار تقاضا می‌کنم تیم حقیقت ‌‌‌یابی برای بررسی عملکرد شهرداری بفرستند.
در ادامه استاندار به صحبت‌های مقدم در خصوص به انحراف بردن مسیر توسط کارگران واکنش نشان داد و گفت: آقای مقدم این‌ها برادران ما و کارگران شهرداری هستند که دنبال مطالباتشان هستند.
احمدزاده با بیان اینکه شرکتی که پول کارگران را برده در چنگال قانون گرفتار خواهد شد، گفت: قول می‌دهم از شهرداری حمایت کنیم تا  مطالباتی که از دستگاه‌های دولتی دارد را بگیرد و بتواند حقوق شما کارگران را پرداخت کند.

احمدزاده عنوان کرد: همین امروز با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت می‌کنم و اجازه می‌گیریم که شهرداری بتواند بخشی از مطالبات خود را از حساب دستگاه‌های دولتی‌ بدهکار که در خزانه پول دارند، برداشت کنند و اگر بتوانیم اجازه برداشت ۲۰ میلیارد بگیریم بخشی از مشکل حل خواهد شد.
احمدزاده در پایان به نمایندگی از مجموعه دولت از کارگران شهرداری یاسوج عذرخواهی کرد و ابراز امیدواری کرد بتواند مشکل کارگران را حل و فصل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دست و جیغ و هورا ب افتخار شهردار و استاندارد و مسولین ...ببینیم حلبی آباد کی براتون افتخار میشه
سید
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه اکبری و آشنا تو شورا هستن همینطوری است
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای بسی تاسف است که شهردار به کارگران مظلوم زیر مجموعه خودش بگوید عده ای می خواهند به انحراف بکشانند چرا کارمندان و کارکنان رسمی شهرداری ها میلیاردی و دارای املاک گران قیمت و مدرن می باشند ولی کارگران ۹ ماه حقوق نگرفته باشند مگر این انحراف نیست ای کاش آقای استاندار به مصوبات شورای شهر و کارکنان شهرداری ها ورود کنند تا ببینند که چه مصوبات خدماتی و حمایتی و پاداش های خارج از عرف و قانونی برای خود وضع کرده اند تا متوجه انحراف و خود پذیرایی در شهرداری ها شوند اگر شهرداری ها انحراف ندارند و مقرون به صرفه نباشد چرا کارمندان رسمی بقیه ادارات و باکنها با آن همه حقوق خوب و تسهیلات تلاش می کنند بیایند شهرداری اوج بی انصافی و نامردمی بودن اهانت به ضعیف ترین اما شریف ترین طبقه کارگری زیر مجموعه خود بود که فرمود عده ای می خواهند به انحراف بکشانند آنها انحراف را نمی دانند ..خدا از زبان خود شما به جای کارگران مظلوم بیان شد
Iran, Islamic Republic of
. اطرافیان نشان را
Iran, Islamic Republic of
مردم فریب شعار و قول های بی برنامه و بی اساس مسئولین رو خوردن و به چنین وضعی دچار شدن
رسانه ها هم سکوت کردن و از گفتن وقایع واهمه دارن
استاندار و شهردار هر چه زودتر استعفا بدن تا افراد توانمند بتوانند مشکلات رو مرتفع کنند
در انتخابات بعد دولت پاسخ انتخاب مدیران بی تدبیر و ضعیف رو به وضوح دریافت خواهد کرد و دیگه مردم در دام شعار و وعده و وعید نمیفتن
Iran, Islamic Republic of
گل بود ب سبزه آراسته شد
من
Iran, Islamic Republic of
آقای مقدم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است یاسوج الان چهار پتج ساله که شهرداری نداره من هیچکدوم از شهرداریهای قبلی رانمیشناسم ولی خودت را میشناسم خدایی نمیگم کار نمی کنی ولی به خدا بیشتر موقع فکر میکنم که شهرداری تعطسل شده
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1