تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۵۲۸۶۸
قهرمان آفریقا هم حریف تیم ملی نشد

قهرمان آفریقا هم حریف تیم ملی نشد

۲
تساوی ایران برابر قهرمان آفریقا؛ کی‌روش این‌بار به سنگال نباخت
کبنا ؛تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی به مصاف سنگال رفت که این بازی در ۴۵ دقیقه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
به گزارش کبنا، نیمه اول در حالی به پایان رسید که هر دو تیم نمایش محتاطی داشتند.
دومین دیدار تدارکاتی ایران مقابل تیم قدرتمند سنگال همراه با ستاره‌هایی مثل کولیبالی و سادیو مانه است.
کارلوس کی‌روش بیش از این همراه با مصر در فینال جام ملت‌های آفریقا و هم‌چنین بازی نهایی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ برابر سنگال شکست خورده بود تا حالا انگیزه فراوانی برای پیروزی مقابل آلیو سیسه و شاگردانش داشته باشد.
هم‌چنین بازیکنان تیم ملی ایران که با شکست اروگوئه به سوژه مهم اخبار داخلی و بین‌المللی تبدیل شده بودند حالا به دنبال این هستند با شکست قهرمان آفریقا و ستاره‌هایی مثل سادیو مانه هم‌چنان تیتر یک اخبار باشند.
سنگال نیز چند روز قبل در فرانسه بولیوی را با دو گل شکست داد و حالا می‌خواهد فیفا دی خود را با موفقیت مقابل ایران پشت سر بگذارد.
گزارش زنده بازی تیم‌های ایران و سنگال را از این صفحه دنبال کنید:
جمعه: ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
ساعت: ۱۸
ورزشگاه: موشن اینوست آره‌نا
داور وسط: هارالد لیچنر
کمک داورها: آندریاس هیدنریچ – سارا تلک
داور چهارم: مارکوس هامیتر
کارت زرد:
دقیقه ۳۰- ادریسا گه‌یه
ایران:
سید حسین حسینی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۴۶ - مرتضی پورعلی گنجی)، سید مجید حسینی، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی (دقیقه ۴۶- امید ابراهیمی)، احمد نوراللهی، میلاد سرلک (دقیقه ۴۶- سامان قدوس)، علی قلی زاده، کریم انصاری فرد (دقیقه ۴۶- علیرضا جهانبخش) و مهدی طارمی (دقیقه ۵۸- سردار آزمون)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

سنگال:
سنی دییِنگ، کالیدو کولیبالی، پاپه ابوسیسه، فورموس مندی، اسماعیل ژاکوبس، کرپین دیاتا، نامپلیز مندی، ادریسا گه‌یه، بامبا اسماعیل سار، سادیو مانه، بولای دیا (دقیقه ۶۳- کویاته)
سرمربی: آلیو سیسه
شرح گل:
 دقیقه ۵۵- مرتضی پورعلی‌گنجی (گل بخودی): اسماعیل ژاکوبس از سمت راست خط دفاعی ایران نفوذی کرد و سانتری را به محوطه جریمه ایران انجام داد. مرتضی پورعلی‌گنجی که برای دفع توپ تکلی زده بود، به اشتباهی توپ را وارد دروازه خودی کرد تا گل اول برای سنگال اینگونه به دست آید.
             
دقیقه ۶۴- سردار آزمون؛ احسان حاج صفی پس از نفوذ به پشت محوطه جریمه یک و دوی زیبایی با جهانبخش انجام داد و سپس یا سانتری دقیق به شش قدم، باعث شد سردار آزمون با ضربه سر گل مساوی را برای ایران وارد دروازه سنگال کند.
      
لحظات حساس:
دقیقه ۱۰- شوت حسین کنعانی‌زاده از داخل محوطه جریمه، از بالای دروازه سنگال به شکل خطرناکی بیرون رفت.
دقیقه ۱۳- سادیو مانه داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خطرناکی شد و سعی داشت با ارسال پاس عرضی مهاجم سنگال را در آستانه گلزنی قرار دهد که کنعانی با حضور به موقع توپ را دفع کرد.
دقیقه ۱۶- با اشتباه علی قلی‌زاده سنگال ضد حمله خطرناکی طراحی کرد. سادیو مانه با سرعت خود را به پشت محوطه جریمه رساند و در ادامه با ارسال پاس سار را صاحب موقعیت کرد که شوت او را حسینی با خروجی زیبا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۷- ضربه سر سادیو مانه از کرنر ارسالی سنگال از بالای دروازه راهی اوت شد .
دقیقه ۳۶- باز هم سادیو مانه یک موقعیت خطرناک ایجاد کرد. او اینبار توپ را به بولای دیا سپرد اما شوت او را حسینی با واکنش خوبی دفع کرد.

لحظات حساس:
دقیقه ۱۰- شوت حسین کنعانی‌زاده از داخل محوطه جریمه، از بالای دروازه سنگال به شکل خطرناکی بیرون رفت.
دقیقه ۱۳- سادیو مانه داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خطرناکی شد و سعی داشت با ارسال پاس عرضی مهاجم سنگال را در آستانه گلزنی قرار دهد که کنعانی با حضور به موقع توپ را دفع کرد.
دقیقه ۱۶- با اشتباه علی قلی‌زاده سنگال ضد حمله خطرناکی طراحی کرد. سادیو مانه با سرعت خود را به پشت محوطه جریمه رساند و در ادامه با ارسال پاس سار را صاحب موقعیت کرد که شوت او را حسینی با خروجی زیبا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۷- ضربه سر سادیو مانه از کرنر ارسالی سنگال از بالای دروازه راهی اوت شد .
دقیقه ۳۶- باز هم سادیو مانه یک موقعیت خطرناک ایجاد کرد. او اینبار توپ را به بولای دیا سپرد اما شوت او را حسینی با واکنش خوبی دفع کرد.

دقیقه ۵۳- سادیو مانه بار دیگر موقعیت فوق‌العاده‌ای برای سار ساخت که شوت از بازیکن پس از گذشت از حسینی در آستانه گل شدن بود که توپ را حاج صفی با واکنش خوب برگرداند.
حاشیه:
*برخلاف بازی قبل که حمیرا اسدی نامش به عنوان سرپرست در لیست بازی آمده بود، اینبار مهدی محمدنبی اسمش مقابل سرپرست آمده است.
*بازی با شش دقیقه تاخیر آغاز شد.
*نکته جالب توجه استفاده از کمک داور خانم در این بازی است.
*تیم ملی با هفت تغییر مقابل سنگال قرار گرفته است.
*نیمه اول مسابقه در حالی به پایان رسید که تنها ۲ شوت به سمت دروازه‌ها شلیک شد و هر دو سهم سنگال بود.

*سردار آزمون بعد از گلی که به ثمر رساند، خوشحالی بعد از گل انجام نداد.
*کی‌روش دو تعویض طلایی در مسابقات اخیر داشته است. مهدی طارمی مقابل اروگوئه و سردار آزمون برابر سنگال پس از آمدن به زمین گلزنی کرده‌اند.
*داور مسابقه نه در نیمه اول و نه در نیمه دوم وقت اضافه‌ای را اعمال نکرد.
 اتفاق ویژه:
کارلوس کی‌روش باز هم تعویض طلایی انجام داد. با آوردن سردار آزمون به بازی و اتکا به توانایی و گلزنی وی توانست نتیجه بازی را از شکست به تساوی تبدیل کند. سرمربی پرتغالی ایران در بازی گذشته با اروگوئه نیز مهدی طارمی را وارد بازی کرد تا او گل برتری ایران را به ثمر برساند.

تساوی ایران برابر قهرمان آفریقا؛ کی‌روش این‌بار به سنگال نباخت
تساوی ایران برابر قهرمان آفریقا؛ کی‌روش این‌بار به سنگال نباخت
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود با کارلوس کی‌روش در ورزشگاه موشن اینوست آرنا وین به مصاف تیم فوتبال سنگال رفت. در این بازی که تیم ایران با لباس سفید و سنگال با لباس سبز در زمین حاضر شده بود، سرمربی ایران از سیدحسین حسینی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی در ترکیب اولیه خود استفاده کرد.
کارلوس کی‌روش در این بازی تیم ایران را با ۷ تغییر راهی زمین مسابقه کرد که حضور چهار بازیکن در پست هافبک دفاعی از جمله نکات قابل توجه در این دیدار بود.
در آن سوی میدان نیز دینگ، سیسه، کولیبالی، فورموس، نامپالیس مندی، یاکوبس، گانا گی، اسماعیلا سار، دیاتا، دیا و مانه بازیکنانی بودند که در ۴۵ دقیقه نخست در ترکیب سنگال قرار گرفتند.
کارلوس کی‌روش که قبل از این بازی با تیم ملی فوتبال مصر در فینال جام ملت‌های آفریقا و بازی نهایی صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ برابر سنگال شکست خورده بود، انگیزه بسیاری برای برتری مقابل آلیوسیسه و شاگردانش در این دیدار داشت. 
در ابتدای این بازی شوت حسین کنعانی‌زاده از داخل محوطه جریمه از بالای دروازه سنگال به شکل خطرناکی بیرون رفت تا تیم ملی برای حریف خود خط و نشان بکشد.
در ابتدای این نیمه بازیکنان سنگال تا آستانه فروپاشی دروازه ایران پیش رفتند که توپ بعد از عبور از سنگربان ایران توسط دفاع و از روی خط دروازه به زمین بازی بازگشت. دقایقی بعد سنگال بازهم در موقعیت گل قرار گرفت که این بار سیدحسین حسینی در مصافی تک به تک موفق عمل کرد و دروازه ایران را نجات داد. 
ادریسا گانا در دقیقه ۳۳ با خطا روی احمد نورالهی اولین کارت زرد این دیدار را دریافت کرد.
در ۴۵ دقیقه اول این بازی تیم ملی فوتبال ایران فرصت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد نکرد و بیشتر سعی در کنترل بازی داشت. در این نیمه سید حسین حسینی در چند موقعیت برابر شوت‌های بازیکنان سنگال موفق عمل کرد تا این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
آمار نیمه نخست دیدار ایران و سنگال
تساوی ایران برابر قهرمان آفریقا؛ کی‌روش این‌بار به سنگال نباخت
با شروع نیمه دوم کی‌روش تیم ملی را با چند تغییر روانه میدان کرد، در ۴۵ دقیقه دوم محمدحسین کنعانی زادگان، کریم انصاری فرد، سعید عزت اللهی و میلاد سرلک از زمین بازی خارج شدند و مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی و سامان قدوس وارد بازی شدند.
در دقیقه ۵۴ سنگال در موقعیت صددرصد گلزنی قرار گرفت اما احسان حاج‌صفی توپ را از روی خط دروازه با پشت پا برگرداند تا کار همچنان بدون گل ادامه پیدا کند اما دقایقی بعد پورعلی گنجی در دقیقه ۵۵ و روی ارسال یاکوبس به اشتباه دروازه ایران را باز کرد تا بازی تا این لحظه یک بر صفر به سود سنگال شود. 
لحظاتی بعد ایران تا آستانه فروپاشی دروازه سنگال پیش رفت اما ارسال سریع حاج‌صفی از سامان قدوس عبور کرد تا یک موقعیت مسلم گلزنی از دست شاگردان کی‌روش برود. کی‌روش در این لحظه دست به تغییر دوباره در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران زد و با تصمیم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی جای خود را به سردار آزمون داد. 
آزمون دقایقی بعد از ورود خود به زمین بازهم در نقش یک گلزن ظاهر شد و در دقیقه ۶۵ روی ارسال احسان حاج صفی با ضربه سر دروازه سنگال را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. 
در دقیقه ۷۷ سنگال در دو مرحله روی دروازه تیم ملی فوتبال ایران خطرناک ظاهر شد که سیدحسین حسینی مانع گلزنی حریف شد. در دقیقه ۸۳ سنگال بازهم فرصت گلزنی داشت اما بازهم حسینی با پا مانع گلزنی این تیم شد.
این بازی در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. 
نام شما

آدرس ايميل شما

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
همه یک ملتیم به نام ایران!

همه یک ملتیم به نام ایران!

زخم‌هامان را خودمان مرهم می‌گذاریم. درد‌هامان را خودمان درمان می‌کنیم. خطاکاران‌مان را ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1