تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۴۵۲۶۸۶
انتقاد فرماندار کهگیلویه از حفاری‌های موجود در سطح شهر دهدشت؛

بازی چاله‌های معابر دهدشت با روان و مال مردم / شهرداری دهدشت دقیقاً چه کاری می‌کند؟

۱
۰
بازی چاله‌های معابر دهدشت با روان و مال مردم / شهرداری دهدشت دقیقاً چه کاری می‌کند؟
کبنا ؛برخی معتقدند که چاله‌ها و کنده کاری‌های گسترده در بسیاری از شهر‌ها از جمله دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد تنها به خودرو‌ها آسیب وارد نمی‌کند بلکه در سطحی فراتر به روان شهروندان، اختلافات ناخواسته اجتماعی و رضایت از عملکرد نظام اداری و شهری خسارت می‌زند.
سالهاست که چاله‌های سطح خیابان‌های شهر تاریخی دهدشت بلادشاپور به عنوان یک معضل اساسی خودنمایی می‌کند و نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.
وضعیت بد مبلمان شهری و وجود چاله‌ها و آسفالت‌های غیراستاندارد در آستانه بازگشایی مدارس در شهر تاریخی دهدشت سبب ناخشنودی مردم از مدیریت شهری شده است.
چاله‌های موجود در سطح شهر دهدشت علاوه بر اثرات منفی بر روح و روان شهروندان، جلوه‌های زشت و ناپسند این چاله‌ها مشکلات زیادی را نیز برای رانندگان خودرو‌ها به وجود آورده است.
با ورود از هر سمت به سطح شهر دهدشت شاهد وجود چاله‌های بزرگی در خیابان‌های اصلی شهر هستیم که سال‌های زیادی است بر وسعت این چاله‌ها افزوده می‌شود.
این زخم‌های کهنه در کوچه پس کوچه‌ها و نقاطی که کمتر در دید عموم یا مسئولان است بیش از دیگر نقاط خودنمایی می‌کند.
نارضایتی مردم از چاله‌های سطح شهر به صورت خودجوش در تاکسی‌ها، معابر عمومی و دیگر مکان‌ها هر روز شنیده می‌شود و به یک داستان پرتکرار برای مردم ومسئولان تبدیل شده است.
علی حسینی، شهروند دهدشتی وجود چاله‌های زیاد در سطح شهر دهدشت را نوعی سهل انگاری مدیریتی دانست و گفت: نیاز است مسئولان شهری با ساماندهی این معضل خدمات‌رسانی خود به شهروندان را ارتقا دهند.
محمد یوسفی یکی از دانش‌آموزان دوره متوسطه با اشاره به وجود چاله‌های زیاد در اطراف مدرسه گفت: می‌طلبد شهرداری نسبت به ساماندهی مبلمان شهری حق و حقوق شهروندی را رعایت کند.
علی جوادی راننده تاکسی با اشاره به وجود چاله‌های زیاد در سطح شهر دهدشت گفت: عمق زیاد چاله‌های سطح شهر دست انداز‌های بدی در راه تردد خودرو‌ها ایجاد کرده که موجب برخی سوانح رانندگی می‌شود.
وی گفت: یکی از معضلات مهم در زمینه آسفالت خیابان‌ها نبود آسفالت یکدست در برخی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر است.
محمد مرادی از دیگر شهروندان دهدشتی با اشاره بهز و وجود چاله‌ها در شهر دهدشت افزود: برخی افراد با سهل انگاری به سادگی حق و حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرند.
محسن رضوی یکی دیگر از ساکنان که بیش از ۲۷ سال است در دهدشت سکونت دارد گفت: شهرداری دهدشت به عنوان متولی اصلی مدیریت شهری باید در این زمینه وارد میدان شود.
وی اظهار داشت: هر روز یک قسمت از خیابان را به بهانه‌های مختلف حفاری می‌کنند اما هنگام تکمیل پروژه ماه‌ها به همان شکل ر‌ها می‌شود.
 فرماندار کهگیلویه با انتقاد از حفاری‌های موجود در سطح شهر دهدشت گفت: طولانی شدن روند ساماندهی چاله‌ها غیر قابل قبول است.
سید عبدالعزیز موسوی ساماندهی این معضل را وظیفه مدیریت شهری دانست و گفت: ترد در برخی خیابان‌ها برای شهروندان به سختی انجام می‌شود.
وی بر خدمت‌رسانی نهاد‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری تأکید کرد و افزود:  متولیان دستگاه‌های خدمات‌رسان کار‌های عقب مانده در خصوص کنده کاری‌ها را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.
موسوی با اشاره به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس اضافه کرد: باید در این راستا تلاش شبانه روزی همراه با مسئولیت‌پذیری در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ادارات خدمات رسان  پای کار هستند ولی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، روند اقدامات و برنامه‌ها اغلب از سرعت رضایت بخشی برخوردار نیست.
شهردار دهدشت گفت: چاله‌های موجود در سطح شهر دهدشت به واسطه شکستگی لوله‌های آب آشامیدنی است.
علیرضا نکویی با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی شهرداری انجام شده است افزود: در صورتی که آب و فاضلاب نسبت به تعمیر و تعویض خطوط شکسته انتقال آب همکاری کند شهرداری نسبت به اسفالت معابر اقدام خواهد کرد.
وی  اضافه کرد: بر اساس توافق آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در راستای حفاری‌های انجام شده رد سطح شهر نسبت به پرداخت هزینه و ساماندهی با شهرداری همکاری کند.
نکویی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهرداری با اولویت‌بندی نسبت به ساماندهی چاله‌های سطح شهر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
ایرنا در ادامه گزارش خود نوشت: وی وجود چاله‌ها در سطح شهر را یک معضل دانست و گفت: منابع محدود شهرداری پاسخ گوی رفع نیاز‌ها نیست.
شهر دهدشت با قدمت بیش از ۵۰ سال بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.
رئیس آب و فاضلاب کهگیلویه در این رابطه با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال در بعضی از خیابان‌های شهر دهدشت گفت:   با تأمین اعتبار کار ساماندهی خطوط انتقال در دستور کار است.  
حبیبی افزود:   شکستگی لوله‌ها در خیابان‌های اصلی مربوط به سال‌های گذشته است که با انتخاب پیمانکار اصلاح و تعویض خطوط در تعدادی از خیابان‌ها به زودی انجام می‌شود.  
وی اضافه کرد: تفاهم نامه اصلاح و آسفالت خیابان‌ها با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری در راستای تأمین اعتبار حفاری‌ها نیز در مرحله پایانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط وجدان داشته باشید
تنها شهرداری که پای کار هست شهردار فعلی هست
ترکیدن لوله کار شهردار نیست
اما تعویض زیرنظر آبفای شهری ک زیر مجموعه فرماندار بدون تجربه هست شهردار دارد گندکاری مجموعه شمارو درست میکنید
پایان کار ناطق در تشخیص مصلحت نظام

پایان کار ناطق در تشخیص مصلحت نظام

اعضای دوره نهم مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند. در حکمی که عصر امروز رهبر انقلاب برای ...
حجاب به همان ستاد امر به معروف واگذار شود

حجاب به همان ستاد امر به معروف واگذار شود

یک جامعه‌شناس: فراجا به‌صراحت سهم ناجا در گشت ارشاد را به مردم توضیح دهد، و وجه تحمیلی ...
واکاویِ یک شبهه در مورد عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای

واکاویِ یک شبهه در مورد عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای

«نخبگان سیاسی در ایران باید ذهنیت خود را در رابطه با منطقه آسیای مرکزی تا حد زیادی تغییر ...
1