تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۴۵۲۳۳۱
کبنا بررسی کرد؛

اختلال در توزیع دارو در کهگیلویه و بویراحمد / چرا معاونت غذا و دارو بر توزیع دارو در استان نظارت نمی‌کند؟ / ماجرای داروخانه‌های بدحساب چیست؟

۱
۰
اختلال در توزیع دارو در کهگیلویه و بویراحمد / چرا معاونت غذا و دارو بر توزیع دارو در استان نظارت نمی‌کند؟ /  ماجرای داروخانه‌های بدحساب چیست؟
کبنا ؛
برخی از داروخانه‌ها بدهی‌های خود نسبت به شرکت‌های توزیع دارو را پرداخت نکرده و همین عدم پرداخت مطالبات باعث شده است که شرکت‌ها از ارائه دارو به داروخانه‌ها امتناع کنند.
به گزارش کبنا، یکی از عوامل سلامت عمومی به عنوان یکی از مهمترین معیارهای توسعه در هر جامعه، تأمین دارو است. نظارت بر تهیه و توزیع دارو نیز از اساسی‌ترین وظایف معاونت غذا و دارو است. اما با این وجود ناهماهنگی‌های بسیاری در این زمینه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود.
علیرغم اینکه کمبود سرم در استان بیداد می‌کند، این معاونت توانایی هماهنگی و پادرمیانی بین شرکت‌های توزیع دارو و داروخانه‌ها را ندارد.
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از کمبود سرم و نابسامانیِ به‌وجود آمده گلایه‌هایی دارند. بعد از بررسی‌های خبرنگار کبنا نیوز مشخص شد که یکی از عوامل این نابسامانی به ارتباط بین داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع دارو در استان برمی‌گردد.
گفتنی است برخی از داروخانه‌ها بدهی‌های خود نسبت به شرکت‌های توزیع دارو را پرداخت نکرده و همین عدم پرداخت مطالبات باعث شده است که شرکت‌ها از ارائه دارو به داروخانه‌ها امتناع کنند. علاوه بر این، برخی از داروخانه‌های بدحساب، با منفی‌بافی نسبت به شرکت‌های توزیع، نگاه معاونت غذا و دارو را نسبت به این شرکت‌ها تغییر داده‌اند. 
معاونت غذا و دارو به عنوان متولی نظارت بر تهیه و توزیع دارو در استان موظف است که به این وضعیت رسیدگی کند. گویی خود این معاونت نیز وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد. مردم نیز از وضعیت پیش آمده نگران هستند.
پیش از این نیز به دلیل سوءمدیریت در معاونت غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد، اختلا‌ل‌هایی در پخش دارو در استان به وجود آمده بود که منجر به کمبود دارو در استان شده بود.
همچنین تعارض منافع نیز به این وضعیت دامن زده است. گفته می‌شود برخی از مسئولین این معاونت، خود صاحب داروخانه در سطح شهر هستند که پیش از این در این پایگاه خبری مورد اشاره قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/ چه انتظاری میشه داشت وقتی خودش داروخانه داره
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
1