تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۲۲۲۳
در آستانه مهر و بازگشایی مدارس؛

حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ علت چست؟ / دودی که به چشم مردم و اعضای شورای شهر می‌رود!

۲
۰
حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ علت چست؟ / دودی که به چشم مردم و اعضای شورای شهر می‌رود!
کبنا ؛کارگران شهرداری‌ها اگر مظلوم‌ترین قشر نامیده شوند، بیراهه نرفته‌ایم. قشر زحمت کشی که از صبح تا پاسی از شب مشغول تنظیف کوچه و خیابان‌ها هستند و با کمترین درآمد روزگار سپری می‌کنند. در لابه‌لای خبرها اینگونه آمده که کارگران شهرداری‌ها چندین ماه است، حقوق دریافت نکرده‌اند و این داستان به نظر می‌آید با این نحوه مدیریت و شرایط؛ حالاها ادامه داشته باشد.
به گزارش کبنا، کارکنان شهرداری قلعه رئیسی بیش از ۵ ماه است که هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند و چند روزی هست که به همین دلیل کار را تعطیل کرده‌اند آنها با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی دست به دامان وی شده‌اند.
یکی از این کارکنان شهرداری با بیان اینکه بیش از ۵ ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم عنوان کرد: در این ۵ ماه مشکلات زیادی داشتیم و از مغازه‌های شهر قرض می‌کنیم اما الان هم به دلیل بدهی زیاد به ما کارکنان شهرداری دیگر قرض هم نمی‌دهند.
وی افزود: ایام مهرماه است و دانش‌آموزان ما باید تهیه وسایل نوشت‌افزار و پوشاک کنند اما واقعاً شرمنده آن‌ها هستیم و توان خرید برای آن‌ها نداریم و‌امیدواریم مسئولان فکری به حال ما کنند.
یکی از رفتگران شهرداری هم در این خصوص بیان کرد: کار ما کارگری است و شبانه روزی کار می‌کنیم اما انصاف نیست که چندین ماه بدون حقوق و دستمزد زندگی خود را بگذارنیم و بعضی مواقع به کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی برای تهیه بسته غذایی می‌رویم که شرمنده خانواده نباشیم و این روز‌ها مشکلات زیادی گریبانگیر ما شده که تنها راه را اعتراض می‌دانیم.
وی یادآور شد:‌ امیدواریم شهرداری و شورای شهر فکری به حال وضعیت حقوق کارکنان کنند چرا که این روز‌ها سخت با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و شهرداری مبلغی که برای کارگران خارج از شهرداری باید پرداخت کند به خود ما پرداخت کند و تمام کار خود را انجام می‌دهیم.
آذربهرام شهردار قلعه رئیسی در نشست با امام جمعه در خصوص پیگیری مشکلات کارکنان شهرداری، عنوان کرد: این دومین اعتصاب در ۵ ماه گذشته از سوی کارکنان شهرداری است و شهرداری توان پرداخت حقوق خود را ندارد و این عدم پرداخت حقوق به خودم به عنوان شهردار هم رسیده و در این پنج ماه شهردار هم حقوق نگرفت و من هم مشکل دارم اما واقعاً چیزی پرداخت نمی‌شود.
شهردار قلعه رئیسی یادآور شد: شهرداری قلعه رئیسی یک شهرداری کوچک نیمه دولتی است که باید حقوق کارکنان خود را از درآمد شهرداری پرداخت کند اما شهرداری درآمدی ندارد چرا که پروانه ساخت که صادر نمی‌شود، کارخانه سنگ شکن که خراب است و تنها چند دستگاه سنگین دارد که آن‌ها در بسیاری مواقع خراب هستند.
وی با بیان اینکه هیچ گونه تبعیضی در پرداختی کارکنان نداریم تصریح کرد: وقتی دیروز کارکنان اعتصاب کردند شرایط مهیا دیدم تا به چند کارگر ساده درون شهرداری التماس کنیم و پرداختی به آن‌ها نداشتیم.
آذربهرام با بیان اینکه به تمامی مسئولان استانی موضوع اعتصاب کارکنان شهرداری را اطلاع‌رسانی و درخواست کمک کردیم خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم مسئولان استانی فکری به حال شهرداری قلعه رئیسی کنند چرا که مشکلات شهرداری بسیار است و‌ امیدواریم استاندار و معاونان و مدیرکل امور شهری مشکلات کارکنان شهرداری را دریابد و نسبت به پرداخت حقوق آن‌ها کاری کنند.
در ادامه امام جمعه قلعه رئیسی که حرف کارکنان، کارگران و شهردار قلعه رئیسی را شنید خواستار پیگیری مشکلات کارکنان و کارگران شد و در این خصوص گفت: تلاش شود کارگری که شبانه روزی فضای شهر و جداول شهر را پاکسازی می‌کند حقوق آن به موقع پرداخت شود تا شرمنده خانواده خود نشود.

صلواتی با بیان اینکه در زمینه اعتصاب کارکنان باید با آرامش حرف آن‌ها گوش داده شود و در جهت حل مشکلات آن‌ها شورای شهر و شهردار پیگیر مشکلات آن‌ها باشند ادامه داد: باید فکری به حال درآمدزایی شهرداری کرد و اگر کارمند و یا کارگر شهرداری شب و روز کار می‌کند باید پیگیر حقوق آن در استان و بیرون استان هم بود و به خصوص در ایام ماه مهر که خانواده‌ها در حال خرید هستند.
در ادامه امام جمعه قلعه رئیسی طی تماس با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونان استانداری مشکلات کارکنان شهرداری را بیان کرد و خواستار پیگیری مشکلات شهرداری شد.
سید رضا حسینی شهردار باشت در خصوص حقوق کارگران این شهرداری به خبرنگاران گفته است؛ شهرداری باشت ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف بدهکار است.
وی بیان کرد: مطالبات مردمی و پیمانکاران از شهرداری باشت حدود نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال است.
شهردار باشت تصریح کرد: نزدیک به ۷ ماه حقوق عقب افتاده و یکسال مزایا و پاداش پرسنل این دستگاه جز بدهکاری‌های شهرداری است.
حسینی عنوان کرد: افزون بر ۷۰ میلیارد ریال شهرداری به تأمین اجتماعی بابت حق بیمه و پرداخت بیمه کارگران بدهکار است.
وی گفت: در حال حاضر در شهرداری باشت لودر، گریدر وغلتک برای خدمت‌رسانی نداریم و همه آن‌ها از کار افتاده که راه‌اندازی مجدد این دستگاه‌ها نیاز به بودجه دارد.
حسینی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری باشت خاطرنشان کرد: حقوق، بیمه و مزایای کارگران و سایر هزینه‌های شهرداری باشت ماهانه حدود ۱۰ میلیارد ریال است.
شهردار باشت بیان کرد: متأسفانه بدلیل مشکلات اقتصادی تولید و ساخت وساز مسکن در این شهرستان به کندی انجام می‌شود.
به گزارش کبنا، کارگران شهرداری یاسوج نیز چند ماه حقوق از این شهرداری طلب دارند. یکی از دلایل این وضعیت این است که شهرداران ناتوان و بدون برنامه برای شهرداری‌ها انتخاب می‌شوند و آنها هیچ برنامه‌ای برای درآمد پایدار ندارند. اگر شهرداران متخصص و متعهد از سوی اعضای شوراهای اسلامی و وزارت کشور انتخاب و معرفی می‌شدند شاید امروز با این مشکلات روبرو نمی‌بودیم. از سوی دیگر بعضاً اعضای شوراهای اسلامی به جای نظارت بر امور شهرداری و توجه به برنامه‌ها در پستوها شهرداران ناکارآمد و هماهنگ با برنامه‌های خود انتخاب می‌کند که علاوه بر اینکه دود این انتخاب بد به چشم خودشان می‌رود به چشم مردم هم می‌رود. مردم عملکرد شهرداران را به پای اعضای شوراهای اسلامی می‌گذارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدایا اینقدر درس خوندیم و رفتیم شهرداری سرکار حالا باید پول لباس بچمون هم نداشته باشیم هیشکه هم سرش درد نیکنه
Iran, Islamic Republic of
شهرداری پ...یک لودر و بکهول دارد که کلآ داره برای خود شورا و شهردار و فامیلهاشون رایگان کار میکنه هر دو دستگاه روزی ۹میلیون می تونن درآمد داشته باشن که ماهانه 270میلیون میشه این دستگاهها روزانه کار میکنن بدون یک ریال درآمد واقعآ هیچ کس هم نیست پاسخگو باشه شهردار هم میگه دوست دارم به هیچ کس ربطی نداره ما کلآ ۲۰نیرو هستیم که به زور حقوقمون ۲۰۰میلیون ماهانه میشه که الان ۹ماهه حقوق نگرفتیم اینها کلآ بر میگرده به ناکارآمدی. که هیچ گونه سابقه کاری نداره ... این شخص نمی تونه شهردار بشه چون نه مدرک تحصیلی ایشان و نه یک روز سابقه کاری و اداری داشتن ولی استاندار ایشان را تآیید کرد و به شهر و مردم و کارکنان ظلم کردن
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

کتاب «بدون دود و آتش و خون»، به روایت جلسه‌ای می‌پردازد که در روز‌های پایانی ریاست جمهوری ...
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
1