تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۵۲۰۴۹
یادداشت ارسالی؛

روایت وزیر کشور و امام جمعه یاسوج از احمدزاده؛ وسط میدان

۹
۰
روایت وزیر کشور و امام جمعه یاسوج از احمدزاده؛ وسط میدان
کبنا ؛
یادداشتی از سید کمال صالحیان‌فر؛ حدود یک سال از انتصاب اجمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد. به همین مناسبت کبنا نیوز، نگاهی به دو روایت درباره استاندار انداخته است.
مدیریت کلان هر استان به عهده استاندار آنجاست. از انتصاب سید علی احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمتر از یک سال می‌گذرد. ابتدا احمدزاده به عنوان مدیری با تفکرات سنتی شناخته می‌شد که نمی‌تواند ارتباط مناسبی با بدنه جوان استان برقرار کند. اما با گذر زمان، سبک مدیریتی او نشان داد که علاوه بر ارتباط مستقیم با همه آحاد استان، تفکر او اتفاقاً سنت‌گرایانه نیست و در مقابل دغدغه توسعه استان را دارد.
تلاش او برای اشتغال، استفاده از ظرفیت‌های استان، توجه به محیط زیست، حضور در بحران‌ها و مدیریت میدانی او خط بطلانی بر تمام گمانه‌هایی بود که در ابتدای حضور احمدزاده در استان زده می‌شد.  
احمدزاده که سال‌ها خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد در مناصب مختلف مشغول بوده، دارای روابط گسترده‌ای با نیروهای صاحب قدرت در سطح ملی است. احمدزاده روزنه‌ها، راهروها و کانال‌های ارتباطی را به خوبی می‌شناسد. حتی یکی از نمایندگان استان در روز معارفه‌اش به این موضوع اشاره کرده بود.
چند روز پیش نیز که احمد وحیدی وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، گفته بود که از احمدزاده رضایت دارد. وحیدی با بیان اینکه از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد راضی هستیم، گفته بود: الحمدالله استاندار کهگیلویه و بویراحمد، استانداری جهادی، پرکار، پر تلاش، و محبوب است. وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد توانسته به شعارهای دولت جامه عمل بپوشاند؟ گفت: مردمی بودن و تلاش شبانه‌روزی از شعارهای دولت بود که آقای استاندار هم مردمی هستند و هم تلاش شبانه روزی دارند. پیگیری مصوبات سفرها و دغدغه مردم داشتن و بین مردم بودن و تلاش برای رفع مسائل مردم جزء کارهای خوب آقای استاندار است.
وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران گفته بود: مردمی بودن، تلاش شبانه روزی، پیگیری مصوبات سفر، در بین مردم بودن و دغدغه مردم را داشتن از ویژگی‌ها و شاخص‌های دولت سیزدهم بوده که استاندار این استان چنین ویژگی‌هایی دارد.
از سوی دیگر، وحیدی در پایان سفرش با امام جمعه یاسوج دیدار کرده بود. در آن دیدار آیت الله حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز رضایت از عملکرد استاندار گفته بود: استاندار، پیگیر، پای کار، متدین و جهادی است و دغدغه کمک به رفع مشکلات مردم را دارد و در میدان هست. وی گفته بود: ما وظیفه حمایت از دولت و مسئولان خدمتگزار را داریم که انجام می‌دهیم و معتقدیم که دولت هر چه در توان دارد برای خدمت به مردم در طبق اخلاص گذاشته است. امام جمعه یاسوج اضافه کرد: ارتباط گسترده با مردم در سطح کشور و در سطح استان وجود دارد و در استان ما استاندار به دنبال پیگیری مشکلات مردم است.
احمدزاده آنطور که در نشست‌ با مدیران می‌گوید، دغدغه انجام کارها و پروژه‌های بزرگ در سطح استان را دارد. وی در سفر رئیس جمهور به استان توانست مصوبات تأثیرگذاری را به انجام برساند. یکی از مهمترین آنها مربوط به تنش آبی در بویراحمد بود. برای عبور این شهرستان از تنش آبی، اعتباری حدود 220 میلیارد تومان مصوب شد که دیروز کلنگ آن پروژه نیز زده شد. با انجام این پروژه بویراحمد خواهد توانست از تنش آبی عبور کند. پیگیری مجوزهای مربوط به سد آبریز، دستور توقف خروج بوکسیت از استان و ... از دیگر اقدامات اثرگذار احمدزاده در این مدت کمتر از یک سال اوست. پیگیری متمم اعتبارات سفر ریاست جمهوری که اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است، نیز یکی از اقدامات قابل تحسین احمدزاده است.
تمامی این موارد و تلاش‌ها البته زمانی می‌توانند نتیجه دهند که شورای اداری استان همسو با احمدزاده تلاش کنند. بدون حضور مدیران میدانی و جهادی که دغدغه توسعه استان را داشته باشند، فعالیت‌ها و دغدغه‌های استاندار نیز نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد. از این‌رو برای برون رفت کهگیلویه و بویراحمد، به جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها باید پایان داده شود. چرا که تجربه نشان داده در همکاری متقابل همه دستگاه‌ها و با وجود یک مدیریت کلان قوی است که می‌توان از سد توسعه‌نیافتگی عبور کرد. یک تیم قوی بدون مربی کاردان نمی‌تواند برنده شود. یک تیم فوتبال زمانی می‌تواند به پیروزی برسد که 11 بازیکن باید در همبستگی با هم بازی کنند. در توسعه استان نیز مدیران شورای اداری در همبستگی و همکاری متقابل می‌توانند به نتیجه برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاش با نماینده بویراخمد و دنا و مارگون در ترویج قومگرایی همکاری نمی کردن آن هم از روستای توت نده با پایین.
متاسفانه طایفه گرایی بیداد می کند
جهان
Romania
عالییه انشاالله تاسال1425 برامون نگرش دارند تا به توسعه کامل برسیم فکر کنم ازاین بهتر هیچوقت دیگر گیرمون نمیاد قویترین که تا حالا اومده درور بر وزیر کشور وامام جمعه مرحبا از این همه حمایت آفرین درود بیکران
Iran, Islamic Republic of
واقعا شیر مادرش حلالش، انسانی پاک و پاک سرشت مردم دار و ساده و سخت کوش و بی آلایش .
صداقت
Iran, Islamic Republic of
افتضاح و ضعیف
Iran, Islamic Republic of
قسمت دوم من هم پست میخواهم
چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
بفرمایند نقطه قوت استاندار کجا بوده چکار کرده که مردم بدانند مردم فهیم این استان دیگه اینقدر عاقل هستند..
Iran, Islamic Republic of
این چه مدیریتی است که همه ی انتصاباتش قومی و قبیله ای است؟!
عدالت
Iran, Islamic Republic of
مردم بویراحمد بر این باورند که اقای احمد زاده نه در حد استانداری است و نا عملا عملکردی داشته و لایق این منصب هست..
حالا شما بیایید و چون همولایتی استاندار هستید بر خلاف رسالت خبریتان کامنتهارو گزینشی بزارید و سانسور کنید در اصل قضیه تاثیری نداره
راد
Iran, Islamic Republic of
چهارنوع دولت محتلف اومدن ورفتن اما دیدیم که ازجوانان ونخبگان درهیچکدام استفاده نشدوپیران ازمون داده را به کارگرفتمد چه طور یه معلم با سی سال کار نمیتونه درس بدهد وتوانایی وکشش مغزی ندارد اما همینور یا نیروی دیگری میشود
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

‭ ‬افت‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬ادامه‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تاثیر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬کسب‭ ...
معمای سر به مهر بنزین

معمای سر به مهر بنزین

انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین از ماه آینده باعث شد تا شائبه افزایش قیمت این کالا که از ...
1