تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۵۲۰۲۱
پیامد‌ها و تحولات انتخابات سیزدهم مجلس در کهگیلویه و بویراحمد ( قسمت هفتم)

تاج‌گردون

۴۳
۲
تاج‌گردون
کبنا ؛«با توجه به حضور دائمی اعضای خانواده تاجگردون در فرآیند انتخابات گچساران و باشت در ادامه این سلسله مطالب در این قسمت به غلامرضا تاجگردون و در قسمت‌های بعد به خانواده تاجگردون و قسمت بعد از آن نیرو‌ها و لیدر‌های تاجگردون که گزینه‌های بالقوه نمایندگی هستند پرداخته می‌شود.» در طول سال‌های گذشته و هنوز هم به کرات از «غلامرضا تاجگردون» گفته و نوشته می‌شود. اگر چه باید تاجگردون را مهم‌ترین و شاخص‌ترین چهره سیاسی چهل سال اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی دانست به همان میزان وی علاوه بر تعاریف و تمجید‌های مرسوم مورد هجمه و انتقادات شدید نیز بوده است. بیراه نیست اگر بگوییم علاوه بر برخی مدافعین متعصب تاجگردون خود وی به تنهایی  یک رسانه قوی در مقابل هجمه‌ها بوده است و برخی توئیت‌ها و پست‌های اینستاگرامی و یا مصاحبه‌های وی سبب ایجاد موج و حواشی زیادی حتی در سطح کشور شده است. آخرین مورد نیز به نامه «سید ناصر حسینی‌پور» خطاب به تاجگردون، سید قدرت حسینی پور و علیمراد جعفری بر می‌گردد که از آن‌ها خواسته بود اجازه دهند وی کارش را انجام دهد که آنگونه که انتظار می‌رفت تاجگردون پاسخ قوی به وی داد. عملکرد پر انتقاد و به اعتقاد مخالفان و حتی موافقان «سید ناصر حسینی‌پور» در طول یک سال گذشته حالا بیش از هر زمان دیگری قدرت و توانمندی تاجگردون را به چشم می‌آورد. نماینده قدرتمندی که در دوره حضور در مجلس دهم حداقل یکی از سه نماینده ذی نفوذ و قدرتمند مجلس بود و بعد‌ها در ۱۳۹۸ بسختی تأیید صلاحیت خود را از شورای مرکزی نگهبان دریافت کرد و در انتخابات و با رأی مردم پیروز شد اما در نهایت با بهانه یک اصل قانونی در مجلس یعنی بررسی اعتبارنامه به رهبری علیرضا زاکانی از ادامه کار منع شد. هر چند برخی نمایندگان مجلس و برخی طراحان اولیه این موضوع بعد‌ها مدعی شدند که اصرار بر مراحل پایانی  فرآیند بررسی اعتبارنامه تاجگردون غیر قانونی بوده است. گچساران و تاجگردون حیات‌شان حداقل در این مقطع زمانی به هم گره خورده است و فرض گچساران بدون تاجگردون فرضی همراه با مشکلات و بلاتکلیفی بیشمار پروژه‌ای است که با لابی وی تعریف شدند و به آن‌ها بودجه تخصیص داده شد و برخی کلنگ زنی شدند و برخی در مراحل پایانی بودند که حالا اغلب به یک خواب عمیق فرو رفته‌اند. از آن طرف نیز تاجگردون می‌داند در شرایط فعلی تنها کانال برای ادامه عمر سیاسی‌اش از معبر نمایندگی مجلس در گچساران می‌گذرد. بنابراین وی عملاً نمی‌تواند این صحنه را ترک کند و کنش گری‌های وی تماماً نشان می‌دهند وی برای آینده در این حوزه انتخابیه برنامه دارد.
اگر چه موضوع بررسی اعتبارنامه یک موضوع مستقل از پرونده بررسی صلاحیت نامزد‌ها در شورای نگهبان است اما قطعاً آن رد اعتبارنامه سبب ایجاد تردید‌هایی در مورد مورد پرونده تأیید صلاحیت شد و از این جهت باید گفت آن رد اعتبارنامه با هزینه‌های زیادی برای تاجگردون، خانواده تاجگردون، تاجگردونی‌ها، گچساران، استان و مجلس سیزدهم همراه به همین علت کمی سخت می‌نماید که وی بتواند به راحتی در انتخابات دوازدهم مجلس  نامزد شود و از آن مهم‌تر پروژه سخت تأیید صلاحیت را به مانند حتی دوره سخت قبلی با موفقیت پشت سر بگذارد. با این وجود این هزینه‌ها و سختی‌ها عملاً منع و یا ممانعت قانونی برای تاجگردون نیستند و یقیناً او برای ثبت نام مجدد برنامه دارد. در عالم سیاست گزاره قطعی و حتمی برای آینده نداریم اما در مورد تاجگردون و با توجه به اتفاقات یکی دو سال اخیر و عملکرد نماینده فعلی باید گفت ثبت نام او و تأیید صلاحیتش همان و قبولی‌اش همان.
اما سختی کار تاجگردون به قبل از بررسی پرونده تأیید صلاحیت‌ها بر می‌گردد. وی تا آخرین بار که گذر پرونده‌اش به شورای نگهبان خورده است  مورد تأیید آن  شورا است و بعد‌ها نیز یکی یا دو کمیسیون مربوطه به بررسی اعتبارنامه صلاحیت وی را تأیید کرد اما اصرار زاکانی برای رأی‌گیری جهت آوردن «اعتبارنامه» به صحن باعث شد تاجگردون با دو رأی کمتر از نمایندگی ساقط شود جلسه‌ای که دو نماینده دیگر استان «محمد موحد» به بهانه کرونا در جلسه حضور نداشت و به گفته خود «تاجگردون» نیز «مهدی روشنفکر» به وی رأی نداد.


 در ادامه فرض حضور تاجگردون در دور آینده انتخابات باید گفت: بعد از مرحله تأیید صلاحیت و حضور در انتخابات که مطابق برداشتهای امروزی از فضای گچساران و باشت کار راحتی برای کسب رای مردم خواهد داشت یک دوره سخت در مجلس در آینده در پیش رو دارد. مجلس آینده با توجه به شرایط فعلی یعنی کناره‌گیری اصلاح طلبان از فضای سیاسی یک مجلس اصولگرا باقی خواهد ماند و دولت نیز تکلیفش روشن است. پس برای تاجگردون هرگز مجلس دهم و دولت یازدهم و دوازدهم تکرار نخواهد شد. اما نباید فراموش کرد که هنر تاجگردون همین توانایی در نزدیکی و کنار آمدن با دولت و چهره‌های سیاسی به اتکا، ظرفیت و سابقه و تیپ سیاسی‌اش است. در واقعیت همه چیز به خوبی این مدل از خیال پردازانه و مهندسی ذهنی پیش نخواهد رفت. تاجگردون بخوبی می‌داند در واکنش‌ها باید جانب احتیاط را رعایت کند چرا که هر بحران و حاشیه‌ی از کنترل خارج شده به پای وی نوشته خواهد شد و دست کوتاه وی از قدرت ممکن است آسیب‌پذیری‌اش را به حداکثر برساند. از طرف دیگر او بخوبی می‌داند که سکوتش می‌تواند منتقدین و مخالفانش را جری‌تر نماید و مقصر وضع موجود را تاجگردون معرفی کنند. وی نیز نشان داده است کمی در مدیریت امور هیجانی عمل می‌کند و بیشتر مسائلی که وارد آن‌ها می‌شود ضرورتی به آن‌ها نیست  و اظهار نظر وی در مورد مرحوم پدرش و مباشری خان تا مدت‌ها سبب ایجاد حاشیه و فشار بر وی شد.
نام تاجگردون در دهه نود بر استان سنگینی می‌کرد و هر عزل و نصبی و هر سفر مقام مسئولی به استان به تاجگردون ربط داده می‌شد. حتی در یک دوره اکثر وزرا سفر به کهگیلویه بویراحمد را از گچساران آغاز می‌کردند. قدرت و نفوذ وی سبب تولید کلید واژه‌ای اول در بویراحمد و بعد در کهگیلویه به نام «عزت» شد که منتقدین در دو شهرستان معتقد بودند ضعف نمایندگانش و قدرت تاجگردون سبب به تاراج رفت عزت حوزه انتخابیه‌شان شده است. تاجگردون زمانی گفته بود اگر ما هم در صحنه انتخابات باشت و گچساران حضور نداشته باشیم ولی باز خودمان تعیین می‌کنیم چه کسی باشد که بعدتر در انتخابات میان دوره ثابت شد اتفاقات همه قابل پیش‌بینی و در کنترل تاجگردون نیستند. وی اگرچه در ابتدا تلاش کرد برادرش را نامزد انتخابات کند اما رد صلاحیت «ساسان» برادر بزرگتر که برای حضور در انتخابات از معاونت وزارت میراث استعفا داده بود و هم چنین رحیمی که او نیز برای نامزدی در انتخابات از فرمانداری بروجرد در استان لرستان استعفا داد بود عملاً فرصت هر نوع مانوری را از تاجگردون گرفت و وی در ایام انتخابات میان دوره‌ای با یک استیصال در تصمیم‌گیری مواجه شد تا از دل همان استیصال و جو عمومی کشور و همین طور گچساران و باشت قافیه را به خانواده اصلی رقیب تاجگردون‌ها یعنی حسینی‌های ده بزرگی واگذار کنند.
اما از قضا بی‌تجربه‌گی نماینده و سایه سنگین برادر بزرگتر نماینده یعنی «سید قدرت حسینی» که بنظر می‌رسد کارد به استخوانش از عملکرد برادر کوچکتر رسیده است باعث شد وی ملاحظه را کنار بگذارد و به عنوان بزرگترین منتقد برادر ظاهر شود. کاری که تاجگردون کمتر به آن ورود کرده بود و حتی در آخرین پاسخ به سید ناصر گفته بود از ابتدا قصدش آن بوده است که در رابطه با عملکرد نماینده ورودی نداشته باشد.
از روز اول تاریخ انتخابات در گچساران و باشت انتخابات این حوزه با نام تاجگردون‌ها گرهی محکم و سفت خوره است و هیچ انتخاباتی در تاریخ این حوزه انتخابیه نبوده است که برکنار از حضور، کنش و نام تاجگردون‌ها بوده باشد. اما پای حاج غلام از انتخابات میاندروه مجلس ششم به این عرصه باز شد. انتخابات میاندوره در شرایطی برگزار شد که انتخابات ششم سلامتش تأیید نشده بود و ابطال شد و حاج بهرام نتوانست به مجلس راه پیدا کند و در انتخابات میاندوره حاج بهرام و حاج غلام رد صلاحیت شدند و مرحوم نبی‌زاده راهی مجلس شد. برای اولین بار «غلام‌ر‌ضا» در آن انتخابات نامزد شد ولی صلاحیتش تأیید نشد او در چهار سال بعد از آن به گونه‌ای رفتار کرد که توانست نظر مثبت شورای نگهبان را برای تأیید صلاحیت خود در ۱۳۸۶ به دست آورد و در دوره هشتم تأیید صلاحیت شد. در انتخابات ۱۳۸۶ تا آخرین ساعات گزارش‌ها حاکی از پیروزی تاجگردون بود اما در آخرین لحظات این سید قدرت حسینی بود که با اندکی اختلاف انتخابات را پیروز شد. چهار سال دیگر باید می‌گذشت تا تاجگردون شانس خود را امتحان کند. حتی تحولات و اتفاقات سال ۱۳۸۸ باعث نشد که تاجگردون رفتار یا گفتاری از خود بروز دهد که صلاحیتش در ۱۳۹۰ مورد تردید قرار گیرد. وی در ۱۳۹۰ با اقتدار به پیروزی رسید و این پیروزی و از آن بزرگتر را در ۱۳۹۴ تکرار کرد. اما ۱۳۹۸ از ابتدا تا به میانه ۱۳۹۹ برای وی بسیار نحس بود و در نهایت با پوشه‌ای در دست در حالی که عمیقاً کینه زاکانی را به دل داشت از گیت‌های ورودی مجلس خارج شد تا بعد از آن هر گاه بهانه پیش آمده باشد بی‌صدایی چوب خدا را به زاکانی یادآوری کند.
اینک نیز تردیدی نیست که این سنت در انتخابات آینده نیز حفظ خواهد شد و نه تنها در انتخابات آینده که حالا حالا تاجگردون‌ها بخشی از این فرآیند هستند و مشخصاً غلامرضا تاجگردون باز هم خواهد آمد و در میدان خواهد بود.
تاجگردون هم اهل ریسک‌ها و موفقیت‌های بزرگ است و هم اشتباهات بزرگتر. او سابقه حمایت از محسن رضایی حتی در ۹۲ را دارد و در ۱۴۰۰ نیز به ستاد رضایی رفت. رفتن تاجگردون به بیمه سرمد و افشای فیش حقوقی‌اش توسط کاتب و اخراجش از آن بیمه نه چندان مهم تنها یکی از ده‌ها اشتباه بزرگ تاجگردون در حیات سیاسی‌اش می‌باشد.  در کنار این او هم هم اهل رسانه است و هم اهل کافه نشینی. هم با هنرمندان دوست است و با اهالی موسیقی نشست و برخاست دارد و هم به کوه می‌رود بویژه حالا که دستش از دنیای قدرت دور است. برخی فیلمسازان با وی دوستند و برایش کلیپ‌های ویژه می‌سازند. تاجگردون با وجود برخی اشکالات اما نمونه‌ای از یک سیاستمدار مدرن ایرانی و به روز در کهگیلویه و بویراحمد است که هم اهل پوشش مناسب است و هم در سخنرانی توانایی دارد و هم مناسبات ظاهری را خوب رعایت می‌کند. وی هر وقت در صداوسیما حضور داشته است در قامت یک کارشناس خوب ظاهر شده است.
در کنار همه این‌ها نباید شهامت وی در بیان برخی مطالب نادیده گرفته شود از جمله وقتی از برخی ردیف‌های بودجه نام برد که بعضا وجود خارجی ندارند. هر چند وی همیشه از سوی برخی به دست داشتن در فساد و یا حمایت‌ها متهم بوده است ولی حتی در اوج فشار‌ها هیچ چیز علیه وی ثابت نشد و قوه قضاییه هم فعلن وی را احضار نکرده است که این عدم احضار را باید بر سطحی از سلامت وی دانست حداقل تا این زمان.

بیشتر بخوانید:

قسمت اول) پیشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / خرامین می‌آید یا نمی‌آید؟

قسمت دوم) پیشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد/ غریب‌پور بیاید یا نیاید؟

قسمت سوم) یشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / برادران حسینی بحرینی ده‌بزرگی


قسمت چهارم) عدل هاشمی پور؛ احیاء یا تکرار شکست

قسمت پنجم) زارعی می‌آید یا نمی‌آید؟ 

قسمت ششم) سید موسی خادمی می‌آید یا نمی‌آید؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظر ما تاجگردونی ها چوب خدا هنوز بر گرده ی زاکانی نخورده انشالله که هر چه زودتر دشمنان تاجگردون را خوار وخفیف ببینیم حتی خود ابلیس هم نمی‌توانست همچین تهمتی را به مادر تاجگردون بزنه ایشون زن پاکدامن ومادر شهید بودن زاکانی باید به دست خداوند تاوان سختی بده دیر وزود داره ولی سوخت ویوز نداره
حق وردی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خداوند جای حقی نشسته و خواست خداوند& اگرچه همچنان نیاز به رسیدگی قاطع قانونی به هست.
حافظی
Iran, Islamic Republic of
اجر کسانی که باعث حذف تاجگردون شدند پیش خدا محفوظه چراکه تاجگردون باعث و بانی بسیاری از نابسامانی ها و سوء استفاده ها بود.
عیوضی
United Kingdom
& خدایاشکرت
میرزایی
United Kingdom
گچساران از ؛چندین ساله نجات پیدا کرد

ای حرفا چیه ، برادر بزرگتروکوچکتر و انتقادات ساخته پرداخته ذهنهای بیمار است ، یه مدت از & دور ماندند &
خواب دیدید خیر باشه
دودو بر حسینی پاکدشت
Iran, Islamic Republic of
البته چوب خدا خیلی خوب و به حق بر تاجگردون خورد انشاالله که همه ظالمان مورد چوب خدا قرار بگیرند خواه زاکانی باشد خواه تاجگردون.
نفتی
Iran, Islamic Republic of
فرق تاجگردون با بقیه در همین است که توانایی انجام کارهای غیر ممکن را دارد و در هر مجلسی که باشد قدرت مدیریت خودش را نشان خواهد داد.انچه مسلم است مجلس به تاجگردون نیاز دارد چون وجود افراد کاردان در قوه ی مقننه باعث قدرت دوباره مجلسی ها در اداره ی کشور خواهد بود.
بحث دیگر اینکه الان مردم به شدت خواهان حضور تاجگردون در مجلس بعدی هستند تا عقب ماندگی های این ۴ سال اخیر را جبران نماید.
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا توانایی تاجگردون&
بیچاره مردم ساده دل
احمدی
United Kingdom
،به تاجگردون هیچ نیازی نیست
تاجگردون &چطور هنوز اسمش میارید یاخدا
پورمهدوی
United Kingdom
از طرف خودت حرف بزن، کسی منتظر تاجگردون بااون سابقه سیاه نیست....

هنوز زندانی و دادگاهی نشده.؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم همه ما اعتقاد داریم دستی بالاتر از دست خدا نیست و چوب خدا صدا دارد برای کسانی که اصرار بر گناه و حق کشی دارند و حق الناس به گردنشون هست خدا جای حق نشسته است باید کسانی که حق الناس به گردن دارند چوبی که می خورنند آنقدر صدا داشته باشد که مردمی که حقشان پایمال شده است و به خدا پناه برده بودند متوجه شوند که خدا پناهشان داد و جواب ظلم و جور ظالمین را با اعمال زشت خودشان داده ان شاءالله روزی فرا خواهد رسید که صدای چوب خدا به کمر کسانی که در حق مردم و به رای مردم خیانت کردند عالم گیر شود و ما هم سجده شکر به جا خواهیم آورد که ظالمین ریاکاران تبهکاران به مکافات اعمالشان گرفتار شدند ورسیده اند
Iran, Islamic Republic of
&انشاالله که در همین دنیا تقاص پس دهد.
علی موسی پور
United Kingdom
درود بر سید ناصر حسینی
درود بر سید ناصر حسینی
درود بر سید ناصر حسینی
Iran, Islamic Republic of
آخرش دروغ گفتی
این ها ..
میراث
Russian Federation
فقط تاجگردونه تاجگردونه ✌✌
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ناصر حسینی پاک دست پاک نهاد.
&
نصیری
United Kingdom
روزی که تاجگردون از مجلس بیرون رفت تمام گچساران باشت روستا وشهر پایکوبی بود و خوشحالی بود . که از یوغ کارهای پوپولیستی این فرد نجات یافتند
پول و امکانات و پست و مقام و قراردادهای آنچنانی در دایره فامیلای درجه یک خودش بود
آنوقت سوار ماشین میرفت یه دوری توی یه روستایی میخورد ، این تاب خوردن اسمش میذاشت رسیدگی به مردم
واقعا که خدا به مردم کمک کرد نجاتشان داد
میراث
Russian Federation
فقط تاجگردونه تاجگردونه ✌✌
شاعر
Iran, Islamic Republic of
نخیر عزیز تاجگردونه!
با اون کارنامه دیگه خارج از میدونه!
Iran, Islamic Republic of
مردی که هرگزتکرار نخواهدنشد،،خداوند پست وپناهش باشد.
یاحق
United Kingdom
همچین موجودی تکرار که نخواهد شد&
یا حق
Iran, Islamic Republic of
بله امیدواریم که هرگز مثل تاجگردون تکرار نشه&
به لطف خدا هم دیگه تموم شده هست.
سینا
United Kingdom
خداراصدهزاربارشکر که تکرار نشود وگرنه گچساران که هیچ کل مملکت رو تاراج میکرد
خدایا شکرت
Iran, Islamic Republic of
اون خدایی که ما می شناسیم هرگز پشت و پناه آدم های فرصت طلب و منفعت طلب و متکبر نیست عزیز.
تاجگردون روز حساب سختی پیش رو خواهد داشت
زنبور
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون از شخصیت های ملی، کاردان، مجرب ،تلاشگر ودلسوز برای مردم کشور بویژه حوزه انتخابیه خودش بوده، هست وخواهد بود
رد اعتبارنامه ایشان در مجلس فعلی بوسیله فرقه انقلابیون کاری قانونی نبود همچنانکه نمایندگان خودشان اعتراف کرده و می کنند، ورهبری موضوع اعتبارنامه هم کسی است که بر خلاف اظهارات ظاهریش که می گفت قصد پذیرش پستی در دولت ندارد بصورت بی قانونی خودش را به میز شهر دار تهران رساند ونتیجه عملکردش هم این است که سگها ، روباهها وگرگ ها و موشها به شهر روی اورده اند ،وعکس العمل رفتار انقلابیون عزم جدی مردم وشرکت آگاهانه و هدفمندشان در انتخابات آتی مجلس ، کنار زدن به اصطلاح انقلابیون وجایگزین کردن نمایندگان واقعی ودلسوز خودشان به خانه خود خواهد بود ویقینا و بلا شک مخلفین تاجگردون ها در پیشگاه ملت شرمنده خو اهند شد ! شورای نگهبان هم که بدون اسناد ومدارک قانونی نمی تواند صلاحیت افراد را مثل دوره قبل ریاست جمهوری رد کند چرا که مردم از حقوق خودشان دفاع وعلاج واقعه را قبل از وقوع خواهند کرد ،به نطر من آقای تاجگردون باید در تهران نامزد شود وجریان انتخابات را در منطقه نیز هدایت وحمایت کند، ادامه دارد
United Kingdom
بله از نظر جناب زنبور نویسنده کامنت، تاجگردون ملی بود چون تخلفاتی که در مجلس از او خواندند هم همانقدر درحد ملی بود ...
مجلس به کنار ، حقوق نجومی بی حدووحصرش در بیمه چه صیغه ای بود...
بدبخت کارگر گچسارانی زیر آفتاب سوزان ماهی ۲میلیون تومن گیرش بیاد ، او در بیمه ۸۰ میلیون تومن
باز کارگر یه کلنگی میزنه
ولی تاج در بیمه ورشکسته چه میکرد که ۸۰ میلیون در ماه بگیره ؟ همه جا دنبال فقط منافع شخصی بود و هست
اولاد محمد صالح ساکن شادگان باشت
United Kingdom
درود بر دکتر غلامرضا تاجگردون، دکتر تاجگردون برای شهرستان یک نعمت بود، که با فتنه انگیزی عده ای مردم از وجود ایشان محروم شدند
اصل شادگانی
United Kingdom
مردم گچساران باشت آگاه تر از همیشه هستند گول این مدل شعارها نمی خورند نعمت فقط برای دورزنندگان قانون بود
اونهای که قراردادها رو چشم بسته برنده میشدند بله برای اونا نعمت بود ولی برای محرومین کارمندان و کارگران و شهروندان معمولی هیچ خیری از او نرسید
شاه بهرام
Spain
شادگان اولادی به این اسم نداره با علی قیصر زیلایی و محمد زیلایی یا تیمور بناری یا محمد صادق و محمد حسین و علی حسین سرپری علی پناه سرپری ساکن تلچگاه احیانا نسبتی دارید؟!
Iran, Islamic Republic of
کبنا داغ ما را تازه کردی به عنوان کسی که به روشنفکر رای دادم استغفرالله لحظه شماری می کنم که انتخابات بیاید و یک نه بزرگ به روشنفکر بگویم
سید مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در تاریخ این استان هیج خانی
خدایا شکرش که جلوی یکه تازی این فرد برای همیشه گرفته شد.
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
باد آورده را باد می برد
غلامرضا تاجگردون با &نام نامی حاج بهرام یک شبه بزرگ شد و با غرور &&موقعیت را برد و بعد هم به &
حیدر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر زاکانی که هرچند خودش مشکلات زیادی داره اما با اخراج مصیبتی به نام تاجگردون از مصدر امور باعث آمرزش و رحمت خودش و والدینش شد.
خداوند زاکانی را و رفتگانش را بیامرزد که دست به چنین کار خیری زد.
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
شما حتی یه متر زمین دراین استان نداری::::: فقط بسفارش این اغا امدی سرکار::::: که عزل ونصبهایش ثبته بعدا حق معلوم خواهد شد عجله نکنید
Iran, Islamic Republic of
مهره سوخته
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
درهر دوره ای همیشه زور ونفوذ وقدرت خود را حق:::::::: وافراد منتفع وچند پهلو ونان به نرخ سایه خور::::: دستی درکیسه دارند:::: خاصه روزگاری که بین حق وناحق تار مویی باشد:::::: غافل از اینکه (((تاریخ))) همه را بدون ترس ثبت میکند::::: بدتر از ان کسانی که هرزه گویی و عقده تراشی کنند::::::: رسانه تاریخ ساز است::: رسانه عین اعمال را چه بد ویا خوب ثبت میکند:::: مثل روزی که افرادی فریاد با قدرت می زدند:::: اما روزی دگر حلالیت ویا ابراز گناه می کردندواشتباه ::::: باسم سیاست وجناح بازی حق یک فرد پر تلاش نابود:::: با چه قیمتی ایمان بخدارا عده ای با کشتن دگری عوض میکنند؟؟؟؟؟؟؟
لبنان
Iran, Islamic Republic of
به یکی گفتند دروغ نگو گفت راستشو که میتونم نگم..
طرفداران حسینی بنا به اقتضای سیاستشون میگن تاجگردون متخلفه، ضعیف بود و چنین و چنان... اصلا بیایید تاجگردون رو از معادلات سیاسی گچساران حذف کنید الان بحث اینه که اقایان برادران حسینی بحرینی، خدا و پیغمبری وجود شما در مجلس تا این لحظه چه ثمره ای عملی برای مردم باشت و گچساران داشته
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام به خوانندگان محترم وسلام به مردم خوب حوزه انتخابیه گچساران و باشت وساسیون گرامی امروزه مردم چه نماینده وچه دیگر مدیران شهرستانی این حوزه بار تلاشها وحرکتهای جهادی ومردمی شناخته میشود که درست از اول انقلاب تا زمان نمایندگی اقای تاجگردون با توجه به گلایهای که داشته بودیم هیچ نماینده ی مثل این نیامده ونخواهد امد ویقینا کسانی باعث رد اعتبارنامه او در مجلس شده اند روزی پشیمان میشوند گر چه همین حالا پشیمان هستند اما همین حرکت گر چه اولش بر هواداران سخت گذشت اما طولی نکشید که نرفتن اقای تاجگردون به مجلس اعتباری مردمی وی چندین برابر شده واکثرا حامی او شده اند چون خدمات ملی او بر هیچ کس پوشیده نیست ویقین بدانند هر زمانی از طرف شورای نگهبان تاجگردون یا تاجگردونها تایید بشوند پیروزی انها قطعی خواهد بود وسلام
دیل
Iran, Islamic Republic of
آز دست این اصولگرایان بیسواد و نادان به کی باید پناه ببریم البته چون کارایی ندارن به تاجگردون می تازن تا عدم کارایی خودشون رو نشه
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
تا کنون گچساران نماینده ای مثل تاجگردون نداشته و نخواهد داشت . نماینده فعلی برای مسئول دفتر تاجگردون هم خوب نیست .
محمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون همش فامیل بازی وباند بازی میکرد همون بهترکه رفت. فسادهای اخیرنتیجه عملکردوضعف نماینده چون تاجگردونه.
Iran, Islamic Republic of
آقای نصیر عزیز/ مردم گچساران و باشت نمک نشناس نیستند که قدر زحمات و پیگیری های اقای تاج گردون را ندانند عده ای منفعت طلب انصافا ۷۰الی ۸۰ درصد از کسانی که رای به آقای تاج گردون نداده بودند ولی وجدان داشتند و دلشان برای گچساران و باشت میتپید ناراحت شدند و هنوز هم ابراز ناراحتی و پشیمانی می کنند و اظهار تاسف از وضع موجود
Iran, Islamic Republic of
اشتباه املایی در متن :
فعلن = فعلا

لازم است نویسندگان دقت بیشتری در جمله بندی ها و املاء صحیح، داشته باشند.
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1