تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۵۱۱۹۲
بررسی‌ها نشان می‌دهد

سه پلان از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دخالت‌های بی‌جا سم سلامت / بهداشت و درمان مردم را به زلف سیاست گره نزنید

۵
۰
سه پلان از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دخالت‌های بی‌جا سم سلامت / بهداشت و درمان مردم را به زلف سیاست گره نزنید
کبنا ؛مطلب ارسالی؛ عدم رعایت اصل تفکیک قوا؛ اضلاع و اجزا ریزتری پیدا کرده و هر روز شاهد خبرها و حرف و حدیث‌هایی در خصوص دخالت نمایندگان مجلس و مدیران در کار همدیگر هستیم. این دخالت‌های بی‌جا جزء ضربه زدن به نظام اداری حاصل دیگری در برندارد. مدیران هر دستگاه اگر بر اساس شاخص‌های اصولی و حرفه‌ای تعیین شوند،  نتایج ثمربخشی در پی خواهد داشت، در غیر این صورت وقت سازمان به هدر می‌رود.
پلان اول؛
سلامت و درمان مقوله‌ای تخصصی است که نباید آن را به زلف سیاست و منطقه‌گرایی و قوم‌گرایی گره زد، چرا که پیامدهای ناگواری به دنبال دارد.
سکان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به فردی متخصص سپرده شد و قطار توسعه دانشگاه از ریل حاشیه و برخی تخلفات خارج و به ریل کار و تلاش برگشته است. دانشگاه علوم پزشکی متولی بهداشت، درمان و سلامت مردم است و اگر این دانشگاه گرفتار حاشیه و سیاسی بازی شود، دود آن به چشم مردم می‌رود.
مقام معظم رهبری بار‌ها در طی یکی دو سال اخیر نمایندگان را از دخالت در امور دولت منع فرمودند. اما برخی انگشت شمار نمی‌خواهند، فرامین معظم له را جامه عمل بپوشانند.
فرماندار شهرستان دنا که اتفاقاً از بستگان یکی از نمایندگان مجلس است درچند روز اخیر که سیل بخش بزرگی از عشایر و مردم مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد را آواره کرده است و گویا تنها رسالت خویش را در مسائل سیاسی موردنیاز نماینده در دوره بعدی می‌داند با انواع ادبیات فاخر! مدیر جوان و انقلابی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا را تحت فشار قرار داده که استعفا و یا عزل کند. موضوع بسیار ساده است؛ مدیر شبکه بهداشت معاونش را تغییر داده و در تمام دنیا این یک اصل پذیرفته شده است که هر مدیری اختیار داشته باشد معاونش را انتخاب کند ولی به نظر می‌رسد که آقای فرماندار به جای اینکه تمام فکر و ذکرش سلامت مردم باشد به افراد به دیده عدد رأی می‌نگرد تمام هم و غم وی سبد رأی آقای نماینده است.
متأسفانه برخی نهاد‌هایی که رسالتشان فرهنگی و دوری گزینی از مسائل سیاسی است نیز آلوده به مسائل قومیتی گردیده و وارد بازی‌های سیاسیون شده‌اند و رسالت خویش رابه حاشیه برده و فراموش کرده‌اند.
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد باید بدانند که با فرمایششان مبنی بر هماهنگی مدیران با فرمانداران در جلسات شورای اداری عملاً با دست خویش، لولای امور از دستش پرید و حمایت غیرتخصصی و غیرمنطقی‌ از افراد غیرتخصصی درامور تخصصی، مشکلات عدیده‌ای برای استان به وجود می‌آورد و پایه‌های بی‌اساسی را بنیان نهاده‌اند و از آنجا که بعضاً فرمانداران مجری اوامر نمایندگان هستند، عملاً پای دخالت نمایندگان را در امورات دولت باز کرده‌اند، چیزی که خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.
آقای فرماندار بجای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و کمکی که از شما برای سلامت بر نمی‌آید به جان سیل جلاله و مارگون و... بیفت.
آقای نماینده و آقای استاندار و آقای فرماندار و... اینجا صبح پدیدار گشته است!
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در کمبود برخی زیرساخت‌ها و مشکلات همانند جاده، آب آشامیدنی کافی و... می‌سوزند، سیاسیون به فکر تغییر کارشناسی در مجموعه سلامت هستند! و چه ره به ترکستانی!!
پلان دوم؛
خبر ساده بود؛ تعداد ۹ نفر از هم استانی‌ها و مظلوم و بی‌پناه‌ترین افراد در آتش فقر سوختند، چندین نفر کودک و نوراد بودند!
در کل استان سه تخت مصوب سوختگی وجود دارد! بیشتر این بیماران لوله‌گذاری شدند و به زیر دستگاه ونتیلاتور رفتند.
دست به دامن استان‌های همجوار شدند و بارایزنی توانستند سه نفر را در بوشهر(گناوه) پذیرش دهند!
بقیه هم به صورت غیرتخصصی درچند بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند.
باید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، مرکز دانشگاهی و ارجاع قویی باشد!
دردو شهرستان بویراحمد و گچساران دو ساختمان بنیاد شده چندین ساله در حد اسکلت و متروکه وجود دارد که به دلیل عدم تأمین اعتبار و بی‌اعتنایی وزارت و مسئولین برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست مغفول مانده‌اند.
اینجا آخرین نقطه دنیاست. تاکنون هیچ نماینده‌ای با وزیر بهداشت و یا معاونینش جلسه‌ای نداشته‌اند بجزء در موارد معدود و آن هم در حد کار‌های شخصی و یا منطقه‌ای!
نماینده بویراحمد با رأی 64 هزار نفری!، تابحال عملکرد خیلی قوی به غیر از حضورهای در میان روستا‌ها، کاری به نتیجه آنها نداریم، از خود نشان نداده است. به نظر می‌رسد نگاه به آینده انتخابات دارد و در بند نقش ایوان است.
راستی آقای نماینده و فرمانداری که استان را بخاطر تغییر یک کارشناس در شبکه بهداشت و درمان دنا، بهم ریخته و قیصریه‌ای را بخاطر دستمالی آتش زده‌اید، ما از شما تخت سوختگی و آی.سی.یو سوختگی می‌خواهیم.
آقای نماینده مرکز استان، این 9 نفر در مرکز افراد بی‌سرپرست کباب شده‌اند! ما از گچساران کمتر انتظار توسعه بخش سوختگی داریم ولی مرکز استان که شما نگران تغییر پرستاران و رؤسای بیمارستانش هستید، باید به عنوان مرکز آموزشی و درمانی بخش سوختگی مجهز داشته باشد!
ممکن است عملکردتان را در بخش سلامت، کشاورزی، آموزش و پرورش و... برای مردم تشریح کنید تا عملکردتان دوباره باعث برگزیدنتان گردد و نه پناه آوردن و کوبیدن بر طبل طایفه گرایی و....
از استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد ورود به مسائل سلامت استان و قطع ید مداخله گران بی‌تخصص را مطالبه می‌کنیم و حجت شرعی بر شما را تمام می‌دانیم و این سوختگی چندنفر تلنگر به همه شماست که در شهری نفت خیز امکان تکرار وسیع‌تر این ماجرا وجود دارد.
نماینده غایب گچساران نیز بداند که از مأموریت خویش غافل مانده و مرکز سوختگی گچساران نیز به مانند یاسوج در بیمارستان بی‌بی حکیمه، سال‌هاست مغفول مانده است ولی شما از مدیر شبکه‌ای ناتوان حمایت می‌کنید که یقین دارم این را هم نمی‌داند و تاریخ شما را قضاوت خواهد کرد!
به‌امید فردایی بهتراز امروز برای شهرم.
و اما پلان سوم؛
دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حال توسعه و ترقی است که اگر بر همین مدار بچرخد، نفعش را مردم می‌برند و لاغیر.
«موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی مرکز رادیو تراپی (اشعه درمانی ) بیماران مبتلا به سرطان در مرکز یاسوج»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی از موافقت اصولی وزارت بهداشت با راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی درمرکز استان خبر داد.
وی که از ابتدای حکم سرپرستی، یکی از دغدغه‌های خود را راه‌اندازی این مرکز عنوان کرده بود، اظهار داشت: با طرح موضوع و توجیه آن در وزارت بهداشت، تخصیص «دستگاه شتاب دهنده» برای این مرکز در صدر اولویت‌های وزارت بهداشت از محل هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، قرار گرفت و آن را یکی از نیاز‌های مغفول مانده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
دکتر غلام نژاد موافقت اصولی با راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی در مرکز استان را برای تأمین بخشی از درمان بیماران مبتلا به سرطان اقدامی بزرگ و مفید درجهت توسعه بخش درمان و سلامت مردم استان دانست و این نگاه وزارت بهداشت به مناطق کم برخوردار و تحقق شعار عدالت درسلامت را تحسین کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد؛ با پیگیری‌های صورت گرفته، این مهم را در جهت تکمیل درمان بیماران مبتلا به سرطان و جلوگیری از ارجاع و آواره شدن (به دلیل تعدد جلسات اشعه درمانی) در استان‌های مجاور، اقدامی بزرگ برای مردم استان برشمردند و از همه مسئولین استانی، خیرین و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به توسعه زیر ساخت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که کنار مردم قرار بگیرند و مجموعه سلامت را یاری نمایند.
یادآوری می‌شود دستگاه شتاب دهنده این مرکز و تأمین زیر ساخت فیزیکی آن بسیار پرهزینه ولی مورد نیاز وحق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و استان کهگیلویه وبویراحمد شاید تنها مرکز استان بدون مرکز رادیوتراپی می‌باشد و برخی استان‌های کشور در شهرستان‌ها نیز چنین مراکزی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
والا اگه ما تو سیستم علوم پزشکی هستیم خوب که نشد بدتر هم شده چقدر خوشحال شدم که اون قبلی ها رفتن و الان چقدر ناراحتم که قبلا بی جهت خوشحالی کردم آخ تا قیومت
Iran, Islamic Republic of
سیاسیون حداقل سلامت و بهداشت مردم را رها کنند و بگذارند مجموعه ی علوم پزشکی کار خودشان را بکنند.انصافا"این مدیر جدید علوم پزشکی آدم متهد و دقیفی است؛چرا آقای نماینده و هم تبارانش دست از سرش بر نمی دارند.
Iran, Islamic Republic of
آخ از دست قلم بدستان مزدور که حرمت قلم را هم لکه دار کردند،چقدر میگیری برادر مطلب میزنی.
تف بر تو ای چرخ گردون
پرستار
Iran, Islamic Republic of
تا به حال مدیری ناتوان تر ازمدیرشبکه بهداشت ودرمان گچساران نبوده ونخواهد بود متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
آقای غلام نژاد هم دوست دارن چند جانبه عمل کنن چون اگ میخاستن روسای بیمارستان رو عوض کنن شهید بهشتی یک پزشک عمومی است ک کار خلاف قانون است ایشان بگن به دلیل خلاف عزله دیگه این دست و اون دست نداره
امام سجاد هم عدم تواناییش شهره عام ودخاصه ولی ظاهر شما طبق شنیده ها باهشون ب توافق رسیدین ک در جایگاه بمونن پس ن یک اصولگرا هستین ن یک اصلاح طلب
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1