تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۴۹۸۲۹
به زودی اتفاق می‌افتد

سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد

۱۱
۱
سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به زودی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.
 به گزارش کبنا، نشست با مسؤولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس و بررسی مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های سفر دکتر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.
 اما از مهم‌ترین مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد که ضروری است در این سفر بررسی شود مشکلات مربوط به راه‌های استان، راه و آب روستایی، شبکه اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی در مناطق دور دست استان است.
 اما آنچه در سفر رئیس مجلس انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد آفت‌زدگی درختان بلوط این سرمایه عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 بیش از ۵۰ هکتار از درختان بلوط در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه برگ‌خوار و کرم جوانه‌خوار شده است که می‌طلبد مسئولان استانی و متولیان کشوری قبل از اینکه خیلی دیر شده باشد فکری به حال درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد کنند.
  بیشتر بخوانید:

تاجگردون خطاب به قالیباف: در دومین سالگرد غیرقانونی رد اعتبارنامه تاج گردون به دیار دلاوران سفر کن

 سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد
​​​​​​​

آنچه قالیباف باید بداند

 قالیباف چهره نام آشنا برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و رزمندگان این استان است و در سالیان اخیر و در انتخابات ریاست جمهوری رأی قابل توجهی به نام قالیباف از سوی مردم این استان به صندوق‌های رأی ریخته شد و البته رزمندگان و سرداران استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس ارتباط نزدیکی با سردار قالیباف فرمانده آن روزها و رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی دارند.
 قالیباف قبل از نشستن بر کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی در مناسب دیگری خدمت کرده که مهمترین آن مدیریت برابر شهر تهران بوده و به خوبی با مشکلات شهرداری‌ها آشنایی دارند.
 در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی لازم است مسئولان استان مسئولان شهری و شورای شهر یاسوج و همچنین شهرداران استان نشست مشترک با دکتر قالیباف داشته باشند چرا که در حال حاضر ضعیف‌ترین زیرساخت‌های یک مرکز استان از آن شهر یاسوج است هر چند بسیاری از مشکلات شهر یاسوج به بی‌تدبیری‌های داخلی بر می‌گردد اما بی‌شک بخش عمده از مشکلات کنونی مرکز استان به نبود یا کمبود اعتبارات مربوط است که زندگی را برای مردم در شهر یاسوج سخت کرده است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی که به مدت بیش از یک دهه شهردار یکی از بزرگترین شهرهای جهان بوده و به خوبی می‌داند که برای ساختن یک شهر و خدمات دهی به مردم می‌بایست علاوه بر تدبیر و سلیقه اعتبارات مورد نیاز را نیز به همراه داشت البته وضعیت سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بهتر از یاسوج نیست و باید برای رفع مشکلات و همچنین بدهی‌های آنها و پرداخت حقوق عقب مانده کارگران و کارکنان شهرداری‌ها نیز فکری شود.
 این‌ها تنها گوشه‌ای کوچک از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد بود زیرا استان در زمینه‌های مختلف نیز دچار مشکلات متعددی است برای مثال مردم شهر زلزله‌زده سی‌سخت همچنان با مشکل تکمیل منازل تخریب شده خود دست و پنجه نرم می‌کنند و تسهیلات ۱۸۰ میلیون تومانی به هیچ وجه جوابگوی رفع مشکلات مردم این شهر زلزله زده نیست.
 رئیس مجلس شورای اسلامی قطعاً با حضور خود در شهر سی سخت پیگیری مشکلات زلزله‌زدگان خواهد بود که بیشتر منازل همچنان به صورت نیمه تکمیل باقی مانده است. 
اما مشکلات راه آب و تلفن همراه و اینترنت روستایی هم از آن دسته مشکلاتی است که در کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی مانده و در بسیاری از مناطق روستایی و حتی در مناطقی از شهر یاسوج تلفن همراه و اینترنت جوابگو نیست.
 در حالی که بسیاری از کارها و فعالیت‌های روزمره بدون داشتن اینترنت و خط‌دهی موبایل غیر ممکن است وضعیت اینترنت در خود شهر یاسوج مرکز استان و در مناطقی از این شهر مردم را کلافه کرده که می‌بایست در این سفر توسط رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیری و رفع مشکل شود.
 اما بسیاری از خانواده‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر با بیکاری جوانان روبرو هستند که از یک سو به دلیل نبود کارگاه کارخانه و واحدهای تولیدی در استان چنین وضعیتی ایجاد شده و از سوی دیگر دستگاه‌های فرهنگی ناتوان در ارتقای فرهنگ ضعیف کار هستند استانی که یکی از بیکارترین استان‌های کشور به شمار می‌رود. 
در سفر قالیباف مردم منتظر تصویب تسهیلات اشتغالزایی برای کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی هستند که البته در صورت عدم نظارت بر چنین تسهیلاتی به مانند گذشته شاهد انحراف در هزینه کرد تسهیلات و بیکاری روز افزون و بدهکاری بیشتر دریافت کنندگان و احیاناً زندانی شدن آنها خواهیم بود.
 رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از محرومیت‌ها پی خواهد برد مناطقی همچون زیلایی سیلاب کلوار دیشموک چاروسا که محرومیت‌ها باعث بروز آسیب‌های اجتماعی زیادی در این دسته از مناطق استان شده است.
 آقای قالیباف قطعاً آگاهی دارد که بیشترین میزان خودکشی از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و باید فکری به حال آن کرد در سالهای اخیر دختران دیشموکی به دلایل مختلف به کرات به زندگی خود پایان داده‌اند که ریشه چنین آسیب‌های مرگباری با تدابیر مسئولان کشوری از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی خشکانده خواهد شد. 
آسیبی که علاوه بر خسارت‌های روحی و روانی به خانواده‌های محروم و مستضعف استان به نوعی نام کهگیلویه و بویراحمد را بر سر زبان‌ها انداخته است. 
قالیباف که خود تجربه اجرایی نزدیک به دو دهه در نیروی انتظامی و شهرداری تهران را دارد، می‌بایست نشستی عملیاتی با سرمایه‌گذاران استان برگزار کرده حرف آنها را بشنوند و مشکلات استان در حوزه سرمایه‌گذاری را احصا و این چنین برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد با حمایت از سرمایه‌گذاری گامی جدی برداشته شود. 
اما در حال حاضر یکی از مشکلاتی که موجب نوعی انسداد سیاسی در استان شده دخالت صفر تا صد درصدی نمایندگان مردم استان در مجلس در امور اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است.
 چند روز پیش رئیس مجلس شورای اسلامی چنین مشکلی را در یک نشست رسمی عنوان کرد و از نمایندگان خواست تا در مسائل اجرایی دخالت نکنند اما دخالت نمایندگان در امور اجرایی بخصوص در عزل و نصب مدیران از مدیرکل گرفته تا کارشناسان دون پایه ادارات موجب بروز تنش در دستگاه‌ها و ادارات و در کل حوزه سیاسی استان شده است. 
هرچند نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت نمایندگان سایر استان‌ها بیشتر پیگیر اعتبارات از مرکز هستند اما دخالت آنها در کوچکترین مسائل استانی هم موجب بروز مشکل جدی برای استان و هم خدشه به وجهه خودشان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زیرا محرومیت نشان این استان است و عاملی برا فرصت طلبان که منتگذار محروم باشن
United States
قالیباف و نوچه هایش در مجلس
ظلم
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف نیا که ظلم تو به مردم گچساران و باشت زنده خواهد شد
United States
اگه در رابطه با بودجه استان توضیح بدند خوبه
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
آغای قالیباف هیچ کاری نخواهد کرد ::::صادرات معادن به خراسان متوقف شده بود::::: ونفت وگاز استان هم عزل ونصب هاش را باید چک کند:::: وامور تفرقه ای که طراحی شده :::مگه نمی دانست مشکلات را ؟؟؟؟ تا جایی که آب تنگ سرخ به فارس برود را در دست دارد ::: ما انتظار داریم رسانه ها آزاد انه خواست ونظر خود وملت را بیان کنند ::::: ما از مدیران و مسعولان کشور عزیز ایران خواهش داریم::: از تعصبات وقومیتهای استان ::::ک. ب. ::::سو استفاده تفرقه افکنانه به نفع خود نکنند :::::عامل بدبختی این استان چوب تفرقه بدستان اغیاره :::: ازخدا وروز موعود واز وجدان وعذاب آخرت وخشم وقهر خدا بترسید :::::این مردم با ایمان راسخ بخدا ::قلوبی پاک و مهربان وصادق :::ودلاوران روزهای سخت انقلابند ::::: نه جاده ونه شغل ونه آسایش ::::ونه امتیازاتی که بقیه استانها دارند را نداده اید ::::::تا جایی که اگه استعدادی سرک در کارتان می کشید:::::: با برچسپهای دروغ فک رهنش می کردند :::::چرا کشور را از شایسته سالاری به جناح وحزب بازی عودت داده اید ؟؟؟؟؟ خدا ناظر اعمال و تاریخ ثبت آیندگان :::
حیدر
Iran, Islamic Republic of
قالیباف برا چی میخواد بیاد کسی که نسل کشی لر را حمایت کرده نباید بیاد
دکتر تاجگردون دکتر وکیلی دکتر غریب پور و دکترافشانی و........ کسانی هستند که افتخار قوم لر بودند ولی الان کجا هستند . به خودبیایید از حمله کننده به قوم بزرگ لر استقبال نکنید که ننگی بر پیشانیتان است
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
املاک نجومی
سیسمونی_گیت
خیریه همسر
ظلم به رأی مردم گچساران

با چه رویی نگاه به این مردم می کنی اقای قالیباف
Iran, Islamic Republic of
از رئیس مجلس می خواهیم نگذارد خاک ما خام خام توسط کارخانه فواض لبنانی مارگون به کشورهای حاشیه خلیج فارس برود ایشان را تصفیه کنید وسرمایه دار دیگری جایگزین کنید بعد هم مدیر عاملی که از همه می ترسد به جز فقرا ومحرومان را تسویه کند ونیروی بومی جایگزین نماید .
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون چکاره است که برای دکتر قالیباف تعیین تکلیف کند
قاسم
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر جناب آقای دکتر قالیباف که عدالت را در مجلس برقرار کرد دوستت داریم
محسن
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت جناب آقای دکتر قالیباف عزیز وگرانقدر درود بر حزب اصولگرایان گرانقدر وپیروز مجلس انقلابی ومردمی انشاالله همیشه پایدار وپیروز باشید و درود فراوان بر جناب آقای دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی حفظ الله تعالی رئیس جمهور محبوب وانقلابی
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1