تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۴۸۵۶۵
صبح امروز با حضور فرماندار گچساران:

بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران / سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد / پروژه‌هایی که معطل اعتبار مانده‌اند

۱
۱
بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران / سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد / پروژه‌هایی که معطل اعتبار مانده‌اند
کبنا ؛پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران با حضور فرماندار این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 9 خرداد 1401) جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران به ریاست روانبخش دیهیم‌خوب فرماندار این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
سعید کردلو سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران در این نشست با بیان اینکه راه و شهرسازی 5 پروژه بزرگ عمرانی دارد، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری گچساران، پارک محله سادات، کنارگذر جاده کمربندی، بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران - باباکلان چرام و بهسازی محور بی‌بی حکیمه (س) پروژه‌های این اداره است که برخی از این پروژه ها به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه فعال هستند.
وی افزود: پروژه مجتمع فرهنگی هنری گچساران با پیشرفت فیزیکی 68 درصد به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه فعال است. تاکنون به این پروژه حدود 28 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که 40 میلیارد اعتبار برای تکمیل آن لازم است. 4 سال از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد.
کردلو گفت: پارک محله سادات که اعتبار آن از محل پروژه‌های بازآفرینی شهری می‌باشد با پیشرفت فیزیکی 15 درصد نیمه فعال است. 10 میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است.
سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران از ابطال مناقصه پروژه کنارگذر جاده کمربندی این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه سال 97 کلنگ‌زنی شد که 97 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کردلو در ادامه بیان کرد: در خصوص پروژه بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهاربیشه - باباکلان چرام به پیمانکار تذکر داده شده است و احتمال خلع ید نیز وجود دارد. قطعه دوم این پروژه پیشرفت 68 درصدی دارد و در حال حاضر تعطیل است.
وی بیان کرد: قطعه اول بهسازی تقاطع گچساران-باباکلان، به طول 10 کیلومتر . پیشرفت فیزیکی 72 درصدی دارد.  29 میلیارد اعتبار داشته که 13 و نیم میلیارد تخصیص یافته است و تا پایان تیرماه بهره برداری می شود.
عوض زاده رئیس اداره راهداری شهرستان گچساران گفت: تعداد 20 پروژه خرد و کلان زیر نظر راهداری گچساران است، 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار کل این پروژه ها است.
عوض زاده اظهار کرد: این پروژه ها همگی فعال هستند و شامل روکش آسفالت جاده، تعمیر و نگهداری راه های روستایی، تعمیر ماشین آلات راهسازی و روشنایی جاده است.
افضلی رئیس اداره منابع آب شهرستان گچساران نیز گفت: 6 پروژه اساسی در گچساران وجود دارد شامل آبرسانی به دشت خان احمد، آبرسانی به دشت مور، آبرسانی به نازمکان، آبرسانی به اراضی ده جلیل تنگ انگشترک، اجرای شبکه های تأمین آب امام زاده جعفر، اجرای شبکه فرعی اراضی دشت لیشتر هستند.
افضلی گفت: همه پروژه ها فعال هستند. پروژه آبرسانی به دشت مور غیرفعال است. بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است برای اینکه این 6 پروژه به اتمام برسند.
به گزارش کبنا، در این جلسه از حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران در هفته آینده خبر داده شد.
گفتنی است؛ پروژه های حوزه منابع آب بصورت قطره چکانی تأمین اعتبار می شوند و در صورتی که به این شکل پیش بروند، سالهای سال طول می کشد که این پروژه ها به اتمام برسد، در واقع یکی از بخش هایی که نیازمند اعتبارات کلان است حوزه منابع آب است، باید دید سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به گچساران چه اثری در تخصیص و تأمین اعتبارات خواهد گذاشت؟
نام شما

آدرس ايميل شما

ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
چرا مسولین به فکر مشکلات اب کشاورزی روستای بزرگ دیل نیستند چرا سد تنگ اسیاب دیل را درست نمیکنند که هشت ماه از سال اب چشمه مارین به هدر میرود وچندین سال است که قول ومهنسین مشاور شرکت پاراب فارس و یک شرکت دیگر محل سد راباهماهنگی اداره کل اب منطقه ای استان مشخص کرده اند ولی متاسفانه به قول خودشان عمل نکردند اگر این سد خاکی بتونی انجام شود اب اشامیدنی چهاغرده روستا واب کشاورزی سه روستا ی دیل ارو واسپر مرتفع وججمیشود وبیکاری در این منطقه وجود ندارد
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1