تاریخ انتشار
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۴۴۹۵۱۳
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

دادستان گچساران: بسیاری از کارها نیازمند عرضه مدیر است نه اعتبارات / خط و نشان ادیبان برای سیاسیون و صفحات خبری گچساران

۳
۱
دادستان گچساران: بسیاری از کارها نیازمند عرضه مدیر است نه اعتبارات / خط و نشان ادیبان برای سیاسیون و صفحات خبری گچساران
کبنا ؛دادستان گچساران خطاب به مدیران گفت: بسیاری از اقدامات نیازی به اعتبار ندارد و نیازمند عُرضه آن مدیر است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد صدرا ادیبان دادستان گچساران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر سخنرانی کرد و ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، عملکرد این دستگاه را در شهرستان گچساران تشریح کرد و اظهار داشت: شهر گچساران قریب به 160 هزار جمعیت ساکن و مسافر دارد، 15 قاضی در این شهرستان داریم که با این شرایط  بر اساس آخرین آمار عملکردی؛ از ابتدای آبان 99 که در این شهرستان حضور پیدا کردیم تا شب گذشته 75 هزار و 426 پرونده ورودی دادگستری شهرستان گچساران است.
وی افزود: از این تعداد نیز 73 هزار و 387 پرونده تا شب گذشته توسط این تعداد محدود قاضی مختومه شده است، که در این 18 ماه بنده یک ساعت هم مرخصی به همراه سایر همکاران نداشته‌ایم و شبانه روز با تعداد محدود و انتظارات بسیاری زیادی این مهم انجام شده است.
دادستان گچساران تصریح کرد: در حوزه شورای حل اختلاف 12 هزار و 533 پرونده، در حوزه دادسرا نیز 36 هزار و 536 پرونده قضایی تشکیل شد و بخش اعظمی از این پرونده‌ها به کمک ضابطین در نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات و سایر عزیزان تشکیل شده که بسیاری از این پرونده‌ها به جهت تأمین امنیت مردم بوده است.
حجت الاسلام ادیبان گفت: 35 هزار پرونده به جهت تأمین امنیت این شهرستان بوده که در 16 سال اخیر با توجه به آماری که مشاهده کرده بودیم گچساران جزو امن‌ترین شهرهای جنوب کشور بوده است، با استدلال عرض می‌کنم که در طی این ماه‌ها نیز در بحث مواد مخدر هزار و 769 کیلوگرم ماده مخدر در این شهرستان کشف شده است.
وی افزود: در این مدت نیز 100 کیلو شیشه در این شهرستان کشف کردیم و قاچاقچیان عمده‌ای که این مسیر را ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی و غرب و استان‌های همجوار قرار داده بودند این مسیر هم برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شده است و این مهم میسر نشد بجزء با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی. 
دادستان گچساران تصریح کرد: اکثریت کشف این مواد مخدر هم در روزهای تعطیل و در شب هنگام بوده است، اما در بحث سلاح غیرمجاز از همه مردم شهرستان تشکر می‌کنم که مردمی با فرهنگ و آگاه و همراه در این مسیر بودند و بسیاری از خدماتی که انجام داده‌ایم نیز به کمک مردم بوده است.
حجت الاسلام ادیبان گفت: بسیار هم اتفاق افتاده است که بارها هم نیروهای امنیتی‌مان را برای ایجاد امنیت در شهرستان‌های اطراف اعزام کرده‌ایم، و این فرهنگ بالای مردم را می‌رساند که همراه ما بوده‌اند، در بحث انتخابات گذشته سه انتخابات در این شهرستان برگزار کردیم بدون از یک پرونده قضایی و یا یک توهین به شخص و این مهم همراهی مردم را می‌رساند. 
وی افزود: در این مدت نیز 521 قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط کردیم و در بحث حقوق عامه نیز خبری اعلام شد که گچساران رتبه اول زمین خواری است که بنده این خبر را تأیید نمی‌کنم، و بر چه مبنایی این خبر منتشر شد. اما در بحث اراضی ملی، منابع طبیعی و آزاد سازی اراضی ملی 314 فقره پرنده در دادسرا تشکیل دادیم که 23 هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها آزاد سازی شدند با این وجود ما اهل تبلیغات نبودیم و کار برای خداست و نتیجه کار را باید مردم ببینند.
دادستان گچساران تصریح کرد: بنابراین 60 پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی در سطح شهرستان که بیش از 10 هزار متر مربع در حومه شهر رفع تصرف و نیز قلع و قمع کردیم. در بحث چاه آب 166 حلقه چاه غیر مجاز شناسایی که 17 حلقه چاه تاکنون نیز پلمپ شده‌اند. اما در خصوص بهداشت و سلامت عمومی نیز اقدامات موثری نیز صورت گرفته و در بازدید از بیمارستان شهید رجایی نیز 15 نقص فنی را اعلام کردیم که بایستی مرتفع شوند.

حجت الاسلام ادیبان گفت: در خصوص وضعیت پاکسازی شهر نیز 15 جلسه با شهردار سابق و جدید برگزار کردیم، هرچند 90 درصد معارضات شرکت‌های فعال در گچساران ازجمله؛ نفت، پتروشیمی و... به وسیله دستورات قضایی برطرف شده است.
وی افزود: در بحث زندانیان نیز زمینه اشتغال زایی بسیاری از مددجویان که 153 نفر بودند نیز فراهم شد. اما انتظارات از مردم این است که برخی از پرونده‌ها به وسیله خانواده‌ها و مردم، این قابلیت وجود دارد که جرمی اتفاق نیفتد چرا که 723 پرونده ما همین موضوع رانندگی بدون گواهینامه بوده است که در قانون جرم انگاری شده است و اکثراً هم زیر 18 سال بوده‌اند که مواردی هم در تصادفات منجر به قتل شدند.
دادستان گچساران تصریح کرد: بحث تصادفاتی که در سطح شهرستان وجود داشته نیز در جهت جلوگیری و پیشگیری از این مسائل، متولیان امر را دعوت کردیم و اقدامات لازم نیز مصوب شده که از جمله معابر حادثه خیر نیز برطرف شوند.
حجت الاسلام ادیبان گفت: از موضوعی که کمتر دغدغه داشتیم بحث تیراندازی در مراسمات است که از مردم نیز تشکر می‌کنم، اما حقیقتاً چه ضرورتی دارد در مراسم کسی که دار فانی را وداع گفته اقدام به تیراندازی کنیم که به جای تیراندازی فاتحه و قرائت قرآنی شایسته‌تر است و تیراندازی بجزء آزار و اذیت مردم چیزی ندارد.
وی افزود: بعضاً مسئله ربا در سطح شهرستان را داریم، در این خصوص بسیار هم نگران می‌شوم چرا که در بحث ربا، جرمی است که همه مردم متضرر می‌شود، اما تذکری به مدیران می‌دهم که تا به حال مدیران شهرستانی را یا نامه نگاری می‌کردیم و یا هم دعوت می کریم و در جلساتی تذکر می‌دادیم و بعضاً مشکلات هم مرتفع می‌شدند. اما از این بعد نیز از طریق فضای مجازی و به مردم هم اعلام می‌کنیم. 
دادستان گچساران تصریح کرد: پس جوابی که معمولاً مدیران دارند اینکه اعتبارات کم است در حالی که اعتبارات همه دستگاه‌ها کم است. بسیاری از اقدامات نیازی به اعتبار ندارد و نیازمند عُرضه آن مدیر است. چند دستگاه هستند که عرض می‌کنم یکی دستگاه بهداشت و درمان است که شهر گچساران در طبابت دارای آوازه‌ای شده است و را راه می‌پیماید و از همه پزشکان و پرستاران نیز تشکر می‌کنم و اما برخی هم می‌خواهند بهداشت و درمان این شهرستان را مخدوش کنند پس خواهش داریم یا هشدار می‌دهیم که به وظیفه‌تان عمل کنید و بهداشت و درمان را دچار مخاطره نکنید و حاشیه سازی هم نکنید.
حجت الاسلام ادیبان گفت: اما عزیزان شورای شهر و شهردار، وقت استراحت و خفتن نیست و نسبت به تنظیف شهر هر چند اقدامات خوبی انجام شده اما باز هم بیشتر دقت و توجه شود.
وی افزود: نکته بعد نیز تذکری به سیاسیون شهر را داریم، ما تا انتخابات بیش از یکسال فرصت داریم و خواهش داریم فضای شهر را سیاسی و انتخاباتی نکنید و به شورای نگهبان نامه نگاری کرده‌ایم و تبلیغات انتخاباتی زودهنگام جرم است و حتماً ورود خواهیم کرد. مخصوصاً به صفات مجازی (پیج‌های خبری) که از همین الان دارند نماینده انتخاب می‌کنند تذکر می‌دهم که اگر ظرف یک هفته تبلیغات را تمام نکردند همه اینها برایشان تبدیل به پرونده کیفری خواهد شد.
حجت‌الاسلام ادیبان دادستان گچساران همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: قضات در تمام مکاتب بشیری اهم از توحیدی و غیرتوحیدی از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، بنابراین وظیفه‌ای است برعهده ما قرار داده شده که آن را یک تکلیف می‌دانیم و قاضی و قضاوت هم از آن پروردگار متعال است. 
وی افزود: در قضاوت باید عدالت را رعایت کرد و در قضاوت مؤمن با غیر مؤمن و مسلمان با غیر مسلمان تفاوتی ندارد، شهید بهشتی یک جمله دارد که در زمینه حق مظلوم گذشت نکنید چرا که ضعیف شدن روح حقیقت جویی و حق پرستی در جامعه را دارد و جامعه را تاریک می‌کند و نمی‌گذارد چهره حق جذابیت و گیرایی خودش را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
قوه قضایه پناه گاه مظلومان است الحق ریس دادگستری ودادستان محترم گچساران انسانهای شایسته وبا اخلاق وکاردادان وپیگیر روخدادهای شههر وروستاها هستند خداوند نگهدار کسانی که برای مردم ونظلم دلسوزلنه زحمت میکشند نگه دارد وهفته قوه محترم قضایه به تمام کارکنان ان قوه عللخصوص ریاست قوه مبارک باشد انشاااه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دادستان انقلابی
میثم
Iran, Islamic Republic of
لایک
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1