تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۴۹۳۴۷
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بیوتروریسم تهدید کننده جدی امنیت و سلامت از آن غافل نشویم

۰
بیوتروریسم تهدید کننده جدی امنیت و سلامت از آن غافل نشویم
کبنا ؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تروریسم زیستی (بیوتروریسم) اگر به سلاح‌های مهلک تبدیل و مورد استفاده شوند همزمان دو موضوع مهم امنیت و سلامت مردم را مورد تهدید جدی قرار خواهد داد.
به گزارش کبنا، سیدجواد هاشمی مهر در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: عدم تشخیص و شناسایی به موقع عوامل بیولوژیکی و میکروبی و مشکل بودن دفاع در برابر آنها آب، غذا، محیط و سلامت و جان مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه، تهدیدات زیستی (بیوتروریسم) در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و دیگر مباحث اجتماعی نیز باعث ایجاد اثرات شدید خواهد شد تاکید کرد: پدافندغیرعامل و تهدیدات بیوتروریسم واقعیتی غیرقابل انکار بوده و پرداختن به آن باید در همه سطوح، مباحث و همیشگی باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل و مبارزه با تروریسم زیستی هر یک از دستگاه‌ها به منظور پیشگیری و مبارزه هماهنگ با بیوتروریسم وظایف و تکلیف آنها مشخص شده است.
 وی با بیان اینکه، گستردگی حوزه عملکردی نیازهای مردم در همه بخش‌ها توجه به حوزه پدافند غیرعامل را به صورت دائمی و همیشگی ضروری کرده است، تاکید کرد: باید در همه شرایط از تهدیدات آن غافل نشد و کمیته‌های مربوطه همیشه فعال باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به اهمیت آب آشامیدنی در شرایط ایجاد تنش آبی اشاره کرد و گفت: توجه به کیفیت وسالم بودن آب آشامیدنی جدی باشد.
وی با اشاره به شرایطی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرد، گفت: با همه تحریم‌ها اما کشور ما به خوبی توانست در مقابله با این ویروس مقابله کند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به پشه آئدس و خطراتی که می‌تواند ایجاد کند، اشاره کرد و گفت: پشه آئدس یکی از گونه‌های حشرات موجود در طبیعت که می‌تواند بیماری مهلک ایجاد کند را نباید از آن غافل ماند.
هاشمی مهر تاکید کرد: بحث بیوتروریسم یکی از مباحث مهمی بوده و ضرورت ایجاب می‌کند تا در جهت مصون سازی جامعه و توانمندسازی مردم در مقابل بیوتروریسم اقدامات آموزشی، آکاهی بخشی و توجیهی لازم به کار گرفته شود.



نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1