تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۴۴۹۰۰۵
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، قتلگاه جوانان انقلابی!

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ آقایان استاندار و حسینی‌پور بدانند سلامت مردم، بازیچه سیاست نیست

۲۴
۲
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ آقایان استاندار و حسینی‌پور بدانند سلامت مردم، بازیچه سیاست نیست
کبنا ؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص عملکرد سرپرست فعلی دانشگاه بیانیه‌ی صادر کرد.
به گزارش کبنا، متن این بیانیه به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
 أَیبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا؛
آیا نزد آنان عزّت می‌طلبند؟ عزّت همه نزد خداست.
(نساء/139) 
اساساً در نظام اسلامی و بالطبع دولت انقلابی در تمام جوانب، اصل اسلام است و جایگاه‌ها براساس تقوا و تعهد به افراد متخصص سپرده می‌شود. هرچه این جایگاه از اهمیت بیشتری برخوردار باشد به درجه‌ی تقوا، تعهد و تخصص بیشتری نیاز دارد. حال در عصر نظام اسلامی و در دوره‌ی دولت انقلابی در استان کهگیلویه و بویراحمد و اختصاصاً دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج، انتصابات نه‌تنها الزاماً براساس اصول فوق صورت نمی‌گیرد بلکه این شائبه را نیز به ذهن متبادر می‌کند که به دلیل نفوذ شدید نمایندگان و دیگر افراد ذی‌نفوذ استان، انتصاب افرادی بر اساس نفع شخصی و تناسب قومیتی و سیاسی به گونه‌ای انجام شده که اگر تقوایشان را با خدا بدانیم نه‌تنها از تخصص و لیاقت لازم جهت اداره مسئولیت محوله خود برخوردار نیستند بلکه در چند مورد دارای مشکلاتی مغایر با قانون جهت احراز پست مسئولیتی نیز هستند.
با وجود گذشت نزدیک به یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم و روند بسیار کند تغییر بدنه مدیریتی کشور به بدنه انقلابی، شاهد تعارف و دودلی مسئولان دولتی چه در خارج از دانشگاه و چه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سپردن مسئولیت‌های مهم اجرایی به جوانان انقلابی واجد شرایط می‌باشیم. تغییرات تنها در رأس نهادهای اجرایی صورت گرفته که در مورد همین تغییرات چه در سطح ریاست و معاونت و چه در سطوح پایین‌تر دانشگاه نیز از نظر قانونی جای مطرح نمودن شبهه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. عملاً در بدنه اجرایی که مسئول مستقیم تحولات خواهد بود افرادی حضور دارند که تاکنون دعوا بر سر خودشان بوده که چنین افرادی نباید در این جایگاه‌ها حضور داشته باشند. مسئولان اگرچه با ادعای انقلابی‌گری منصوب می‌شوند اما در میانِ همان بدنه قبلی به دام افتاده‌اند و مسئله قابل توجه این است که همین مسئولان با مسببان وضع موجود تعارف دارند. این وضعیت نشان می‌دهد که یا مسئولان محافظه‌کارند و به جریانات سیاسی تن می‌دهند و یا تنها لفظ مقدس انقلابی را یدک می‌کشند درحالی که راه و روش آن را ندانسته و یا به آن اعتقادی ندارند. همواره نسبت به نگاه و عملکرد مدیران دولت گذشته نقد وجود داشت اما باید گفت آن مدیران، کار تشکیلاتی و راه پیاده‌کردن و اعمال تفکر خود در یک مجموعه مدیریتی را به خوبی می‌دانستند؛ تا به قدرت رسیدند جوانان خود را از هر کجا که بود فراخواندند، حوزه مدیریتی خود را طبق تفکر خود یکپارچه کرده و آغاز به کار می‌کردند؛ گاهی با وجود ابهامات بسیار، به دانشجوی پزشکی تازه فارغ‌التحصیل شده خود اعتماد کرده و مسئولیت مهمی همچون مدیریت در یکی از معاونت‌های مهم را سپردند. در مقابل، مدیران دولت فعلی که با داعیه انقلابی‌گری بر سرکار آمده‌اند با نیروهای متعهد و متخصص تعارف داشته، جوانان انقلابی را به حاشیه رانده و گویا به دنبال سپردن مسئولیت‌ها نه به جوانان انقلابی که به جریان بی‌حال و بی‌انگیزه‌ای هستند که در دولت قبل دستشان از رسیدن به مسئولیت‌ها کوتاه بوده‌است. اگر مسئولیتی هم به جوانان انقلابی سپرده شود با هزار اما و اگر از سوی مسئول مربوطه روبرو خواهد بود؛ گویا فراموش کرده‌اند که زین‌الدین‌ها و باقری‌ها بیست‌وچند ساله بودند که در اوج جوانی فرماندهان ارشد دفاع مقدس شدند که حال این چنین در سپردن مسئولیت‌هایی بسیار ساده‌تر از اطلاعات جنگ و فرمانده تیپ مردد و دودل‌اند. گویا فراموش کرده‌اید که چه کسانی برای این انقلاب خون دادند و خون دل خوردند و حال در این استان، تمامیت‌خواهانی زیر پرچم انقلابی‌گری، سکان هدایت این کشتی عظیم را به دست گرفته‌اند که نهایتاً خروجی عملکرد ایشان به پای انقلاب نوشته خواهد شد. شاید هم مسئولان، افرادی را ترجیح می‌دهند که برای رسیدن به مدیریت در برابرشان سر خم کنند و در مقابل، جوانان توانمندی که اندکی میل به پذیرش مسئولیت ندارند، در گوشه و کنار استان پراکنده باشند و آقایان مدعی انقلابی‌گری سراغی از ایشان نگیرند؛ واقعیت این است کسی که میل به ریاست ندارد و عقب می‌ایستد درحالی که توانمند است، لیاقت خدمت به جامعه در جایگاه‌های مسئولیتی را دارا می‌باشد و کسی که تقوا دارد، در پی کسب مسئولیت نیست. دولت انقلابی را قتلگاه جوانان انقلاب نکنید.
به بیان وضعیت فعلی دانشگاه و عملکردی چند از مدت حضور سرپرست فعلی می‌پردازیم:
 
1. در سطح معاونین و مدیران، همچنان افرادی حضور دارند که نه‌تنها ممکن است از نظر فکری با دولت فعلی همسو نباشند بلکه از نظر عملکردی نیز نتیجه مطلوب و قابل قبولی نداشته‌اند. معاونتی که عملکرد چندین ساله‌اش، آرامش را از دانشجویان گرفته و علیرغم نتیجه نامطلوب مدیریتی، همچنان در سمت خود ابقا شده و اگرچه از یادگاران دولت قبل می‌باشد و جریان حامی دولت قبل از ایشان و تعداد دیگری از مدیران حمایت می‌کند اما گویا میلی برای برکناری ایشان از سوی سرپرست فعلی دانشگاه دیده نمی‌شود. این مماشات و تعارف جدای از تفکر اصیل و ناب انقلابی است.
 2. مسئولان در توجیه برخی اقدامات و رفتارها، انقلاب را به گونه‌ای تعریف می‌کنند که بسیاری از انقلابیون حقیقی در دایره بسته تعریفشان جایی نداشته و آن‌چه نگران‌کننده است، جا افتادن اقدامات و تعاریف جدید از انقلاب و رفتارهای غیرانقلابی به نام انقلاب است که نشان می‌دهد جامعه نه‌تنها با تناقض عملکردی بلکه با تغییر مفاهیم از سوی این افراد روبرو است.
 3. در توجیه برخی انتصابات هم‌چنان از لفظ «شرایط خاص» استفاده می‌شود. در دولت انقلابی محافظه‌کاری جایی ندارد. شاید منظور از شرایط خاص، تن دادن به جریانات سیاسی و فشار نمایندگان و متنفذین سیاسی و جناحی است. امید بود مسئولین دانشگاه، مسئولیت‌پذیری را از رئیس جمهور می‌آموختند که آبروی خود را به میان آورد تا اصلاحات ساختاری انجام گردد و حال مسئولینِ با رده‌های پایین‌تر، این‌چنین محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. با تداوم روند فعلی، امیدی به تحول نخواهد بود چرا که رویکرد شبیه رویکرد مدیران قبلی می‌باشد. 
4. برخی انتصابات، مغایر با شرایط احراز پست مسئولیتی دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله شرایط هیئت علمی، نوع مدرک تحصیلی، مرتبه مدرک تحصیلی و تعهد مناطق محروم می‌باشد در حالی که بر ممانعت از ابلاغ‌های انشایی تاکید ویژه‌ای از جانب وزارت صورت گرفته است. در گذشته، مسئولیت‌سپاری در سطوح استاد تمام و هیئت علمی صورت می‌گرفت. حال، هر شخصی با هر نوع مدرک و سطح علمی در دانشگاه در مسئولیت‌های مهم منصوب می‌شود. نهادهای نظارتی به این مسئله ورود کنند تا سلامت مردم، بازیچه برخی معاملات سیاسی نشده و دانشگاه علوم پزشکی از یک محیط علمی به یک محیط سیاسی تبدیل نشود.
 5. مسئله مهم، نفوذ جریان سیاسی خاص مدعی انقلابی‌گری به انتصابات دانشگاه است و شاید حامیان افرادی که هوای پیروزی در انتخابات آینده مجلس را در سر دارند. الزاماً مسئله نفوذ را هم نمی‌توان مطرح کرد چراکه نفوذ زمانی رخ می‌دهد که مانعی هم باشد اما در شرایط فعلی مانعی نیست و شاید بسیاری از مسئولین منصوب شده‌ی فعلی خود از همین جریان باشند. نسبت به ریاست قبلی دانشگاه این نقد وجود داشت که انتصابات طبق طایفه‌گرایی است اما اکنون می‌بینیم انتصابات سیاسی است و چشم امیدی هم به آینده دارند و درحال تربیت نیرو شاید حتی از سطح معاونین فعلی دانشگاه برای سرپرستی بعد از سرپرست فعلی هستند! قوانین مربوط به احراز پست مسئولیتی باید لحاظ گردد. در مدیریت قبل نسبت به نفوذ یکی از نمایندگان در دانشگاه نقد وارد بود؛ حال این نقد همچنان در مورد جریان سیاسی دیگر نیز وجود دارد درحالی که طبق تذکر مستقیم مقام معظم رهبری هیچ نماینده‌ای حق دخالت در انتصابات را ندارد. بعضی روابط از حمایت گذشته و تبدیل به رابطه مراد و مریدی شده‌است. اگر خط قرمز برای جریان مدعی انقلابی‌گری، شخص خاص است، خط قرمز جوانان انقلابی، نظام اسلامی و شاخص‌های انقلابی است و قطعاً هزینه درست می‌کنیم برای هرکس که بخواهد برای انقلاب هزینه درست کند.
 6. جناب استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید ویژه‌ای روی انتصاب نیروهای بومی دارند درحالی که تا تداوم جو طایفه‌گرایی بر استان، تفکر بومی‌بودن مسئولین الزاماً درست نیست. جناب آقای استاندار و جناب آقای حسینی‌پور بدانند سلامت مردم، بازیچه سیاست نیست و همچنین پاسخ دهند در ماجرای انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دفتر وزیر کشور و دفتر ریاست جمهوری چه گذشت و از جانب نهادهای غیرتخصصی چه فشارهایی بر وزارت بهداشت تحمیل شد؟
 خطاب به نماینده‌ای که سهم و قرعه‌اش دانشگاه علوم پزشکی شد! اگرچه دانشگاه علوم پزشکی یک نهاد اجرایی با بودجه فراوان است اما تفاوت آن با سایر ادارات این است که دانشجو دارد و دانشجو آگاه و بیدار است. در تقسیم‌بندی سازمان‌ها و ادارات استان بین شما و دو همکار دیگرتان، بد قرعه‌ای به نامتان افتاد!
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اعلام این که در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با احدی تعارف ندارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداری خواستار پیگیری قاطعانه موارد مطرح شده می‌باشد. اگرچه موارد فوق تذکر داده شده، اما در صورتی که اقدام مناسب جهت اصلاح وضع موجود صورت نپذیرد، اقدامات بعدی در سطح ملی انجام خواهد شد.
 والسلام علی من اتبع الهدی.
 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نمونه بارز دخالت نمایندکان که همه اطلاع دارند رئیس سبکه بهداشت باشت هست که یک شبه بدون آزمون به صورت قراردادی جذب علوم پزشکی شد و به سفارش نماینده شد رئیس شبکه بهداشت درصورتیکه پیش از این بک نیروی آزاد ودر داروخانه خود کار میکرد.البته نیردی جوان وتحصیل کرده هست ولی چرا بدون آزمون وغیره قانونی برخورد میشود
باید مرکز بهداشت گچساران رو هم مورد اشاره قرار داد !!
رئیس مرکز بهداشت یا باید پزشک باشد و یا در رشته های بهداشتی ، دکتری تخصصی داشته باشد اما رئیس فعلی مرکز بهداشت دارای مدرک لیسانس بهداشت عمومی هست !!!
علاوه بر آن ، ایشون از ضعیف ترین کارشناسان ستادی بوده که هرجا مشغول بکار شده ، بدون هیچ نتیجه ای برکنار شده است !!!!
آیا دولت انقلابی این موضوع را می پذیرد ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چطوراین حرفها راتوسال گذشته که از راس تا سرایدارعلوم پزشکی همه از یک طایفه خاص بود نمی فرمودید
Iran, Islamic Republic of
شعر نگو عزیزم
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
نگاه برگرفته از منطق فازی (سیاه یا سفید ندیدن طیف کارمندان اطرافش) آقای خاص، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چیزی است که امروز نظام جمهوری اسلامی نیاز دارد تا به دشمنان ایران وانقلاب اسلامی بفهماند ما درکنار همدیگر هستیم انتظار میرود دانشجویان عزیز با آگاهی و مطالعه بیشتری سخن بگویند
Iran, Islamic Republic of
شما چکاره اید،چه تخصصی دارید ک در علوم پزشکی هم بیانیه ب فوریت صادر می کنید
اجازه بدید ک اونایی ک متخصص هستند تصمیم بگیرند،جوانی ک شما ازش نام برده اید چهل ساله ب اندازه سن شما و انقلاب فقط تحصیلات اکادمیک و تخصصی داره ب همین راحتی توهین می کنید ک ایشان ادم بی تجربه هست،
تجربه روابط عمومی تون بود ک حتی یک روز هم کار در علوم پزشکی نداشت
هر کس دنبال نفع خود و خانواده اش فوری ب اسم مجامع مختلف بیانیه صادر می کند
سرپرست علوم پزشکی ادم خوبی هست و باید قدردان باشید ک اومد و یک دانشگاه را با کلی بدهی میلیاردی و مدیریت سو داره مدیریت می کند
بسیج
Iran, Islamic Republic of
دوستان دانشگاه علوم پزشکی مردم دارن از گرسنگی درد میکشن اونوقت شما دنبال تعیین تکلیف برای رءیس دانشگاه هستید
سعی کنید باعث اختلال در امورات دانشگاه نشوید
حتما آقای غلام نژاد درست عمل میکنند
خداوند متعال به راه راست هدایتتون کند🙏🏻🌲🙏🏻
ِ
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درسته اگر ایشان نیروی انقلابی هستن چرا تا کنون دکتر طهماسبی و دکتر نیازی عزل نشدند اینها دقیقا مدعیانی بودن ک با رئیسی به بهشت هم نمیخاستن برن
چرا مترونها بیمارستان ک با تعداد زیادی پرستار سرو کار داره و پرستاران امید داشتن به تغییر و تحول ، ولی تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده
Iran, Islamic Republic of
کارامد ترین ، علمی ترین ، مردمی ترین ، صادق ترین . و پاک دست ترین ریاست دانشگاه علوم پزشکی از اول انقلاب تاکنون در استان فقط و فقط و فقط. دکتر غلام نژاد دانشجویان محترم بسیجی لطفا مانع تراشی و سنگ اندازی نشود تا مردم از خدمات این مدیر توانمند بهره ببرند ‌ جانم فدای رهبری معظم که همواره بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات تاکید دارند
Iran, Islamic Republic of
اغراق خوب نیست عزیز
یقینا غلامنژاد از هر نظر حداکثر در حد متوسط است و افتخار شاگردی بسیاری از روسای قبلی را دارد.
ایشون تازه استادیار شده تعهداتش را در مناطق محروم هم طی نکرده تجربه چندانی نداره و دهها ایراد و نقص دیگر.
خوب است که منصفانه دفاع کنیم از هر کسی.
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد اگه تونست اون خونه سازمانی که تصرف شد و با هزینه های سنگین آنچنانی تبدیل به منزل فلانی شده را پس بگیره امیدی بهش هست وگرنه هیچ.
بازنشسته علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بدون خط و ربط می شه گفت که متاسفانه این چند دوره اخیر اوضاع علوم پزشکی بدتر بوده اینکه آیا بین یزدانپناه و ایلامی و غلام نژاد کدوم یکیش ضعیفتره جای اختلاف نظر هست اما اینا سه تاشون آخر لیست همه روسای قبلی تشریف دارن.
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز لاقل بگو غلامنژاد اونقدرا بد نیست بگو غلامنژاد زیاد ضعیف نیست اما این دانشگاه علوم پزشکی تا حالا مدیران بسیار بزرگی داشته که از هر نظر دکتر غلام نژاد به گردشون نمی رسه.
غلامنژاد را با کرمی دانشگاه زیرتل مقایسه کنید که تازه باز دکتر کرمی رتبه دانشگاهی و تجربه خیلی بالاتری ازش داره
Iran, Islamic Republic of
هرچه یاشد،این تغییرات سیاسی است؛یادتون رفته دانشگاه علوم پزشکی را ملک پدری طایفه ی خاص کرده بودید؟!
/ پشت همه ی این تخریب هاست اما تو دیگه سوخته ای!
لطفا"بیانیه های موج نو را به اسم بسیج دانشجویی پخش نکنید.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینه..
رییس بیمارستان گچساران رو خانمی گذاشتن که مدرک اش پزشک عمومی هست درصورتیکه اکثر پزشکان ان مجموعه متخصص و بعضا فوق تخصص دارند..
نمونه بارز انقلابی گری آقایان مسئول در تقسیم غنایم و پست های مدیریتی
نیما
Iran, Islamic Republic of
دوست من چطورپارسال دوتاازمتخصصان برداشتن یکی ریس شهید رجایی یاسوج جاش پرستار گذاشتن وریس شهیدبهشتی یاسوج برداشتن پزشک عمومی گذاشتن
دامون رزمجویی
Iran, Islamic Republic of
یه عزیزی با مدرک علوم کشاورزی و آبخیزداری شد معاون معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج....
Iran, Islamic Republic of
دوست من چطور پارسال ریس شهید رجایی رایک پرستار گذاشتن یادم ریس شهید بهشتی هم پزشک عمومی هست که گذاشتن ازاون طرف دوتاازمتخصصان برداشتن اینها راگذاشتن جاش
صالح‌داستار
Iran, Islamic Republic of
بروید از روشنفکر بپرسید که چرا علوم‌پزشکی را واگذار کرد؟
الان‌هم.یک‌انسان‌متخصص آمده و دارد کارشو انجام‌میدهد دیگر جای گله گذاری نیست.
...
مگر در آموزش و پرورش که سهم.روشتفکر است و این‌همه انتصاب نابجا، کسی حرفی میزند.
فصیح مفرد
Iran, Islamic Republic of
چرا غلام نژاد و روشنفکر فکری به حال ما نمی کنند
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
چرا امثال و//که دست نشانده جریان سبز است را هنوز نگه داشته اند ؟
دنا
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم شهری استاندار هستند
Iran, Islamic Republic of
تازه بین کلیه نیروهای انتصابی نماینده باشت فقط رئیس شبکه بهداشت و درمان دکتر عسکری بسیار بسیار خوب بوده وگرنه چرا فرماندار را مثال نمیزنید که همه مردم را مثل تحت پوشش کمیته امداد میداند وزارت کشوری که نمی تواند کارسازی کند نیروتربیت کند باید درش گل گرفت این وزیر بدرد وزارت کشور نمی خورد بگذارنش فرماند پایگاه بسیج محله
Iran, Islamic Republic of
درودبرنویسنده توانا ودانا فقط خدا می داند که چه بلایی سردانشگاه علوم پزشکی با این مدیریت ضعیف میاید بایدنشت ودرآینده ای نزدیک خوب قضاوت کنیم وخون بگریستیم.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1