تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۴۸۰۳۵
در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه مطرح شد

روایت رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها

۲
۰
روایت رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها
کبنا ؛فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت حجاب و عفاف در سطح مراکز دانشگاهی استان انتقاد کرد و گفت:  با حضور خود در یکی از دانشگاه‌ها نتوانستم به دلیل شرم و حیا سر خود را بالا بگیرم اختلاطی که بین پسر و دختر دیده می‌شود و موضوعات دیگر لذا محیط دانشگاه وضعیت مناسبی نداشت باید از یک جایی تأثیر پذیری داشته باشند شاید هم ضمانت اجرایی وجود نداشته باشد. 
به گزارش کبنا، سردار کیقباد مصطفایی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه می‌دانیم در رابطه با حجاب و عفاف با یک شبیخون فرهنگی مواجه هستیم بر کسی پوشیده نیست که دشمنان تمام قد صف‌آرایی کرده‌اند که ارزش‌های دینی را به حداقل برسانند و بی ارزش کنند.
 وی گفت: هر روز نسبت به گذشته شاهدیم که حجاب در سطح جامعه وضعیت نامطلوب‌تری پیدا می‌کند، با دو گونه اقدامات سلبی و ایجابی مواجه هستیم و اقدامات سلبی به عنوان آخرین حربه این زنجیره قرار دارد، فرهنگ سازی تاثیرات به مراتب بیشتر از دیگر موارد خواهد داشت.
 این فرمانده در ادامه با بیان آماری در خصوص حجاب و عفاف و موضوعات اجتماعی گفت: در سال گذشته در بد پوششی و بدحجابی تعداد ۷۳۶۳ مورد تذکر لسانی و همچنین تعداد ۴۵۶ نفر را به مقرهای انتظامی انتقال دادیم و پنج نفر بی توجه نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
 وی افزود: در ایجاد مزاحمت برای نوامیس تعداد ۵۲۵۸ ذکر داده شد که ۴۴۱ نفر تعهد کتبی و ۳۰ نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
 مصطفایی در ادامه گفت: بعد از این مرحله باید مشخص شود که چه برخوردی صورت گرفته و خروجی آن چه بوده است.
 این فرمانده انتظامی به سامانه ناظر ۱ و ۲ اشاره کرد و گفت: در ناظر یک مشکلات و مباحث مربوط به حجاب در داخل خودروی شخصی است که چهار مرتبه دارد که در مرتبه اول به مالک خودرو تذکر داده می‌شود در مرحله بعدی احضار و بعد توقیف سیستمی و در نهایت توقیف فیزیکی را خواهیم داشت.

 این فرمانده گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۹۰ مورد ارسال پیامک کشف حجاب داشتیم که از این تعداد ۳۲ مورد توقیف سیستمی و 30 مورد توقیف فیزیکی بوده است تعدادی افراد امین هم به عنوان ناظرین با ما همکاری می‌کند.
 رئیس پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سامانه ناظر ۲ تذکر را در حریم مراکز تجاری و خرید و فروش‌ها داریم که در پایان سال گذشته اجرایی شد و اکنون نیز در حال اجراست نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه آمار مصرف مشروبات الکلی بالا رفته و حرکات نابهنجار و مخاطره‌آمیز در دوران شهر به دلیل استفاده از مشروبات الکلی است.
 وی در بیان آماری از بالا رفتن آمار مشروبات الکلی گفت: در ۴۵ روز ابتدای سال جاری برابر با ۳۰ درصد کل کشفیات سال قبل کشفیات مشروبات الکلی داخلی و خارجی داشته‌ایم و بدانیم که مشروبات الکلی تأثیر بسیار زیادی در رواج بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه دارد.
 وی در ادامه با بیان اینکه یکسری از اقدامات به سازمانهای برمی‌گردد که متولیان شاید در درون دستگاهها ابزارهایی برای ضمانت اجرایی نداشته باشند گفت: در مجموعه فرماندهی انتظامی فردی نداشته‌ایم که بدون پوشش چادر در مجموعه به عنوان کارمند حضور داشته باشد و در درون اتاق‌ها هم چادری هستند هیچ مکان مختلطی هم برای کارکنان انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم و ارباب رجوع را هم مکلف کردیم که از چادر استفاده کنند و تعداد چادر به اندازه کافی در مراکز و فضاهای ما وجود دارد.
 این فرمانده به راه اندازی قرارگاه حجاب و عفاف در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: راه اندازی این قرارگاه امر بسیار مهم و ضروری است در این قرارگاه دستگاهها باید عملکرد و آمار ارائه دهند. 
وی با بیان اینکه الان فضای خوبی در سطح دانشگاه‌ها نداریم یادآور شد: با حضور خود در یکی از دانشگاه‌ها نتوانستم به دلیل شرم و حیا سر خود را بالا بگیرم اختلاطی که بین پسر و دختر دیده می‌شود و موضوعات دیگر لذا محیط دانشگاه وضعیت مناسبی نداشت باید از یک جایی تأثیر پذیری داشته باشند شاید هم ضمانت اجرایی وجود نداشته باشد. 
این فرمانده در ادامه با بیان اینکه فضاهای بیمارستانی ما نیز چندان اوضاع خوبی ندارند گفت: دستگاه‌ها باید مکلف به برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن و ترویج حجاب و عفاف شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
شما اگر راست میگید جلوی این همه فساد ورانت خواری را بگیر نه دنبال کسی باش که شاید کمی روسریش از سرش اومده پایین
ثبثبث
Iran, Islamic Republic of
دیگه مشکلات جامعه حل شد خدا رو شکرت
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
1