تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۴۷۸۸۸
بررسی حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

بخش اول) از تونل‌های بحران‌زا تا سرنوشت نامعلوم طرح جامع گردشگری / دستاورد دو سال مدیریت حاجی‌زاده در کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

۱۱
۴
بخش اول) از تونل‌های بحران‌زا تا سرنوشت نامعلوم طرح جامع گردشگری / دستاورد دو سال مدیریت حاجی‌زاده در کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟
کبنا ؛
معاونت عمرانی یکی از مهمترین معاونت‌ها در استانداری است که در وظایفی از قبیل «تهیه و تنظیم طرح‌های زیربنایی اقتصادی و عمرانی»، «پیگیری انجام مطالعات در زمینه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی»، «مطالعه و بررسی وضع مناطق روستایی و شهری استان به منظور دستیابی به نیازهای زیربنایی و تسهیلات رفاهی»، «نظارت عالیه بر پروژه‌های عمرانی در مناطق شهری و روستایی از محل اعتبارات مختلف»، «نظارت و بررسی اعتبارات شهرداری‌ها»، نظارت، بررسی و اظهار نظر در خصوص برنامه‌ها، اعتبارات و مسائل مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که به تصویب شورای اسلامی شهر می‌رسد»، «نظارت و هماهنگی بین امور حمل و نقل و ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری» و به طور کلی تمام طرح‌های عمرانی که در یک استان انجام می‌شود و یا نیاز است انجام شود در حوزه وظایف معاونت عمرانی استانداری قرار دارد.
در کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه معاونت عمرانی بر سایر حوزه‌ها سایه انداخته است و گویی استانداری را معاونت عمرانی می‌چرخاند، اما حوزه‌های عمرانی اغلب در استان یا راکدند یا نیمه‌فعال هستند. در واقع اقتداری که در معاونت عمرانی استانداری با آمدن حاجی‌زاده بر سایر حوزه‌ها سایه انداخته است در خود حوزه عمرانی مشاهده نمی‌شود.
عملکرد معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سایت کبنا نیوز در چند بخش مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد و در اینجا بخش نخست آن از نظر مخاطبان می‌گذرد.
بارها در جلسات مختلف از زبان معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد شنیده شده که پیش از حضور او در استان، اغلب پروژه‌های عمرانی راکد و نیمه‌فعال بوده‌اند، اما با حضور او فعال شده‌اند. این در حالی است که تجربه زیسته شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. مرگ و میر و جراحات ناشی از سوانح رانندگی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد نه تنها کم نشده، بلکه در نوروز امسال، رکورد زد. نه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نه راه شهرسازی استان، هیچکدام مسئولیت این حوادث را نپذیرفتند [کلیک کنید].
یکی از محورهای ارتباطی در استان که چند روز پیش در نشست ستاد کرونا نیز پیرامون آن بحث شد، محور ارتباطی "یاسوج – بابامیدان" به طول ۴۷ کیلومتر  بوده که بعد از حدود ۲۱ سال در دولت نهم به بهره‌برداری رسید. در مسیر محور ۹ دهانه تونل به طول ۴.۵ کیلومتر وجود دارد که بزرگترین تونل آن با بیش از دو کیلومتر طول فاقد تهویه استاندارد و مناسب است.
این تونل با توجه به بار ترافیکی بالایی که دارد، نیازمند تهویه مناسب است.
عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در همین هفته گفته بود: یک مورد آتش‌سوزی خودرو در این تونل اتفاق افتاد که به سختی راهداران توانستند این خودرو را از تونل خارج کنند که با این وضعیت هر لحظه باید منتظر یک فاجعه در این تونل باشیم.
گفتنی است این تونل دو کیلومتری سال‌های سال است که در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد و در فصل تابستان که عبور و مرور با مشکلات جدی‌تری مواجه است که در صورت تصادف می‌تواند به بحران تبدیل شود.
از سوی دیگر، با توجه به بافت عشایری کهگیلویه و بویراحمد، بازگشایی راه‌های عشایری هر سال در این فصل، یکی از اقدامات مهمی است که معاونت عمرانی باید به آن ورود کرده و اعتبارات لازم را برای آن در نظر بگیرد. اما با وجود اهمیت این موضوع، آذرفر مدیرکل امور عشایر استان در نشست ستاد بحران گفت: بازگشایی این راه‌ها نیازمند اعتبار است. یعنی هنوز اعتبار لازم برای این اقدام آماده نشده است. گفتنی است 4 هزار کیلومتر راه عشایری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان نیازمند اعتبار است و تاکنون اقدامی از سوی معاونت عمرانی استانداری برای ساماندهی به این وضعیت مشاهده نشده است.
معاون عمرانی به عنوان رئیس کارگروه گردشگری و رئیس شورای ترافیک نیز مسئولیت‌هایی برعهده دارد که باز هم در موارد زیادی کمیت آنها می‌لنگد. هنوز خبری از طرح جامع گردشگری استان نیست. این در حالی است که بر اساس گفته‌های مکرر کارشناسان، کهگیلویه و بویراحمد تنها از طریق ساماندهی به ظرفیت‌های گردشگری، می‌تواند تبدیل به یکی از قطب‌های کشور شود. این گفته‌ها را بارها از زبان مسئولین مختلف نیز شنیده‌ایم، اما رئیس کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با وجود ادعاهایی که در نشست‌های مختلف دارد و مداوماً بر سر مدیران استانی می‌کوبد، اقدام قابل توجهی در این زمینه نداشته است. حاجی‌زاده یک بار در یکی از نشست‌های مربوط به حوزه عمرانی خطاب به یکی از مدیران کل استان گفته بود که من خودم ملت را گفتاردرمانی می‌کنم [کلیک کنید]. در واقع باید گفت که کاملاً درست گفته است و حاجی‌زاده، معاونت عمرانی را به گفتاردرمانی تقلیل داده است.  
و اما یکی دیگر از حوزه‌هایی که مستقیماً با معاونت عمرانی در ارتباط است، وضعیت شهرداری‌های استان است که بارها از سوی مردم و مسئولین مورد نقدهای جدی قرار گرفته است. عملکرد شهرداری یاسوج در همین رسانه بارها مورد نقد و بررسی قرار گرفته است [کلیک کنید]. داستان نیروهای مازاد در این سازمان، داد بسیاری از مسئولین را درآورده است؛ تا جایی که یک بار احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد شدیداً به نیروهایی که بی ضابطه به کار گرفته شده اند انتقاد کرده بود. شهرداری که یکی از سازمان‌های تخصصی محسوب می‌شود، بخش زیادی از درآمد آن صرف پرداخت همین افرادی می‌شود که بدون ضابطه به کار گرفته شده‌اند. ین در حالی است که این اعتبارات باید صرف مسائل عمرانی شهر می‌شد، نه آن که به جیب کسانی می‌رفت که هیچ کمکی در راستای بهبود وضعیت عمرانی شهر انجام نمی‌دهند. باید از حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار پرسید آیا اتفاق افتاده است که شهرداران استان را تنها برای یک بار بازخواست کند و پیامد مثبت آن را هم مردم دیده باشند؟ البته بارها در جلسات مختلف، صدای دادهای زاده بر سر مدیران استانی را همگان شنیده‌اند، اما تئوری‌های مدیریتی، داد و فریاد بر سر زیردستان را راه مدیریت یک مجموعه نمی‌دانند؛ هیچ مجموعه‌ای با چنین اقتدار عریانی مدیریت نمی‌شود. توصیه می‌شود که حاجی‌زاده اصول و تئوری‌های «مدیریت انسانی» و «مدیریت اقتضایی» را نیز نگاهی بیندازد.
گفتنی است پروژه‌های عمرانی و مسائل شهری خرد و کلان دیگری نیز در حوزه این معاونت قرار دارند که این پایگاه خبری در روزهای آینده، آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صالح پور
Iran, Islamic Republic of
از یک لیسانس بهداشت چه انتظاری میتوان در حوزه تخصصی عمران داشت...
امیر65
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر فقط و فقط مدیر سازمان همیاری شهرداری های استان هست
که املاک این سازمان بفروشد و حق عضویت خودش،و دوستانش بگیره.
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر حاجی زاده مرد شجاع و نترس.
هدف سایت کبنا صرفا جهت تخریب حاجی زاده و به کرسی نشاندن افراد مخل و دوستان الاف خودشون در این حوزه ها میباشد نه عنوان نمودن مشکلات مردم و استان.
بابا این دوستانی که شما دارید براشون خودکشی میکنید امتحانشون را پس دادن. دنبال جمع کردن مال و منال هستن .
باید تاوان این تخریب ها را بدهی اقای .......
تغییر
Iran, Islamic Republic of
بردارید بنده خدا رو ولی غریب کشی نکنید
جاوید بگوئید بیاید
عمران
Iran, Islamic Republic of
ايشون فقط شعار ميدن وقتي طرف مدرك تحصيلي بهداشت محيط داره وضعيت از اين بهتر نميشه داخل خود مجموعه استانداري پيمانكاراني هستن كه الان چندين ساله از استانداري پول طلبكار هستن اما ايشون نتونسته از دولت اعتبار بگير و طلب پيمانكار را پرداخت كنه بعد شعار ميده اگر اعتبار برگشت خور با اون مدير برخورد ميكنم به نظر من اول بايد با خودت برخورد بشه بعد ديگران
بوبراحمد
Iran, Islamic Republic of
حاجی زاده اگه در استان کارنکرد برای برادران نماینده بویر احمد در خوزستان کار کرد.
Iran, Islamic Republic of
اولین سالی است که بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه عشایری استان بطور کامل در همه شهرستانها با مدیریت خوب دکتر آذرفرد و دکتر حاجی زاده در حال اجرا است. جای تشکر ویژه است.
Iran, Islamic Republic of
اولا سوال اینجاست. مدرک و تخصص معاون عمرانی چیه. ایشان. هیچ دستاوردی. برای استان نداشته و جای تاسف است/فاتحه استان را باید خواند. جناب استاندار لطفا هر چه سریعتر بانیان مشکلات موجود از جمله حاجی زاده را جمع کن
Iran, Islamic Republic of
و اما حاجی زاده
نیرویی نا توان که دولت روحانی از خوزستان برای ما درآورد و دولت رئیسی هم توان تعویضش را ندارد.
این از سرنوشت استان همیشه محروم کهگیلویه و بویراحمد

که ما این همه دکتری عمران در استان داریم و بعد کارشناس بهداشت می شود معاون عمرانی استان!!!
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
حاجی زاده استان را به ..
کارمند یکی از ادارات اجرایی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه معاون عمرانی استانداری دارای تحصیلات بهداشتی می باشد دیگر نباید انتظاری بیشتر از این برای استان داشت همانطور که گفته شده فقط گفتار درمانی و خوب بلده از طرفی چند گروه رسانه ای استان را متاسفانه برای خود مصادره کرده که فقط شدن تبلیغات
در واقع اگر در جلسات عمرانی حضور داشته باشید متوجه میشوید که ایشان به هیج وجه در حد معاون عمرانی نیستند به هر حال خدا اخر و عاقبت استان و به خیر کنه
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

همایش تجلیل از جهادگران دانشجویی استان تحت عنوان «شکوه هجرت» به همت معاونت عملیات جهادی ...
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
1