تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۴۷۵۴۸
کبنا از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

بخش سوم) سوء مدیریت در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند / آقای استاندار فکری به حال شهرک‌‌های صنعتی کنید ( + تصاویر و جوابیه)

۱۸
۱
بخش سوم) سوء مدیریت در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند / آقای استاندار فکری به حال شهرک‌‌های صنعتی کنید ( + تصاویر و جوابیه)
کبنا ؛
پایگاه خبری کبنا نیوز در سلسله‌انتقاداتی، عملکرد شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داده که دو بخش از آن تاکنون منتشر شده است. در بخش نخست این انتقادات، به مواردی از قبیل استخدام‌های بی‌رویه و تعاملات سیاسی نامتعارف در این شرکت پرداخته شد و در بخش دوم نیز به هدررفت بیت‌المال در پی کم‌کاری این شرکت اشاره شد. در پی این انتقادات، روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد جوابیه‌ای منتشر کرد که در مورد بخشی از انتقادات بخش نخست به طور کلی پاسخ‌هایی داد و در مورد بخش دوم نیز تأیید کرد که شرکت پیمانکار بعد از گذشت 14 ماه از قرارداد تنها 75 درصد از کار را پیش برده است. دلیل آن هر چه باشد، مهم این است که شرکت مورد نظر نتوانسته است در موعد مقرر کار را به اتمام برساند. اما بخش سوم سلسله‌انتقادات کبنا نیوز به بررسی زیرساخت‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شده است. گفتنی است که پس از طرح این موضوع، جوابیه این شرکت عیناً در پایین همین مطلب خواهد آمد.
به گزارش کبنا نیوز، به دلیل سوءمدیریتی که در این حوزه وجود داد، تعداد 124 فقره از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان که به بهره‌برداری رسیده‌اند، غیرفعال هستند و شرکت نسبت به تعیین تکلیف آن واحدها اقدامی نکرده است. [مستندات در دفتر کبنا نیوز]
از طرف دیگر، شرکت شهرک‌های صنعتی، زمینی به مساحت 10 هکتار به اصناف گچسارن داده و مقرر شده است که اصناف آلاینده این شهرستان در آنجا مستقر شوند. گفتنی است که این شرکت از اصناف گچساران هزینه‌های مربوطه را نیز گرفته است. در پی دریافت این مبالغ مقرر شده بود که این اصناف در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران مستقر شوند. اما شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون اقدام قابل توجهی در راه‌اندازی این مکان برای اصناف نکرده است. فقط جدول کشی آن زمین‌ها را انجام داده و به جز خیابانی خاکی اقدام دیگری در آن زمین مشاهده نمی‌شود. نه زیرسازی به درستی انجام شده و نه روسازی صورت گرفته است. یکی از دستگاه‌های نظارتی نیز در این مورد از این شرکت واخواهی کرده که چرا علیرغم گذشت مدت زمانزیاد، هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است. وقتی که این دستگاه نظارتی اینچنین نامه می‌زند، یعنی سوءمدیریت و ترک فعل انجام گرفته است.
اما سوءمدیریت‌ها در این شرکت به همین جا ختم نمی‌شود. بازدیدها از شهرک صنعتی شماره یک یاسوج نشان می‌دهد که این شهرک به حال خود رها شده و تبدیل به مکانی برای انباشت زباله شده است. [تصاویر در زیر آمده است.] بی‌نظمی و نبود ورودی و خروجی‌ها و نبود برق‌کشی و روشنایی در کوچه‌های آن نیز گویای رهاشدگی شهرک از سوی مدیران آن است. حتی برخی از این واحدها تبدیل به مکانی برای پرورش سگ شده و برخی نیز کاملاً خالی شده‌اند. بخشی از این واحدها نیز تبدیل به کمپ ترک اعتیاد شده‌اند. از سوی دیگر، برخی از آن‌ها را به تبعه خارجی (افغانی) داده‌اند و آنها به نام کسی دیگر، در آن مکان صافکاری زده‌اند. اغلب واحدها هم انبار و مرکز پخش مواد غذایی و مصالح ساختمانی شده است. اینچنین است زیرساخت‌هایی که برای تولید و اشتغال ایجاد شده‌اند یا به حال خود رها شده و یا بلااستفاده مانده و یا به طرق دیگری استفاده می‌شوند. سرمایه‌گذاران با دیدن همچنین وضعیتی دیگر حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. اینگونه بیت‌المال هدر می‌رود و پول‌های هنگفتی که برای ایجاد این زیرساخت‌ها صرف شده، بی‌فایده رها می‌شود. همچنین در نبود نظارت، برخی از وسایل و دستگاه‌های این واحدهای صنعتی شبانه به استان‌های دیگر انتقال یافته‌اند.
بر اساس شنیده‌های کبنا نیوز، شخصی غیرمتخصصی بدون هیچگونه رزومه در حوزه صنعتی را قرار است به عنوان یکی از مدیران تخصصی شهرک صنعتی منصوب کنند. گفته می‌شود این انتصاب بر اساس تعاملات سیاسی نامتعارف قرار است انجام شود.
در پی همه این عوامل و انباشت سوءمدیریت‌ها در چند سال اخیر طبیعی است که زیرساخت‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به مکانی برای اسکان سگ‌ها شده‌اند.
در ادامه جوابیه شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به دو بخش نخست انتقادات کبنا نیوز عیناً منتشر می‌شود.
در پي انتشار دو خبر در سايت كبنانيوز با عناوین «در شهرك‌هاي صنعتي چه مي‌گذرد؟ / از استخدام بي‌رويه تا تعاملات سياسي نامتعارف» و «هدررفت بيت المال در شركت شهرك‌هاي صنعتي / كهگيلويه و بويراحمد در وضعيت قرمز فلاكت اقتصادي/ فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري كه به سهولت از بين مي‌روند»، روابط عمومي اين شركت جوابيه‌اي به شرح زير مطابق ماده 23 قانون مطبوعات جهت تنوير افكار عمومي منتشر نمايند:
اين روزها در يكي از رسانه‌ها و گاهاً به اشتراك گذاشتن در كانال‌هاي و شبكه‌هاي اجتماعي متاسفانه شاهد بداخلاقي و زير سوال بردن خدمات و فعاليت‌هاي دولت و دستگاه‌هاي دولتي و كارمندان خدوم شركت شهركهاي صنعتي مي‌باشيم كه بر اساس اخلاق حرفه‌اي مطبوعات، نگارنده و عوامل اين سايت قبل از انعكاس آن لازم بود از صحت و سقم بودن دقيق موضاعات مطروحه اطلاع حاصل مي‌نمودند لذا پيرامون موضوعات مطروحه نكاتي را جهت اطلاع و تنوير افكار عمومي يادآور مي‌شويم:
مطابق ماده (31) قانون محاسبات عمومي ذيحساب ماموري است كه به موجب حكم وزارت امور اقتصادي و دارايي از بين مستخدمين واجد صلاحيت منصوب مي‌شود و ذيحساب اين شركت نيز داراي 18 سال سابقه تجربي مي‌باشد كه پس از طي مراحل قانوني با حكم معاون نظارت مالي و خزانه‌دار كل كشور به سمت ذيحساب اين شركت منصوب شده است. 
فعاليت‌هاي حفظ، حراست و نگهداري از تاسيسات و زيرساخت‌هاي ايجاد شده در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان با توجه به محدوديت‌هاي قانوني جذب نيرو مطابق با دستورالعمل‌هاي صادره توسط مجمع عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي كهكيلويه و بويراحمد (سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران) در قالب قرارداد حجمي و پس از انجام تشريفات قانوني از طريق برگزاري مناقصه در سامانه تداركات الكترونيكي دولت به شركت پيمانكاري واجد شرايط واگذار گرديده است و پرسنلي كه اين وظيفه را عهده دار مي‌باشند طرف قراردادبا شركت خدماتي مذكور مي‌باشند و فاقد هرگونه رابطه استخدامي با شركت شهرك‌هاي صنعتي مي‌باشند.    
اعضاي هيات مديره شركت‌هاي دولتي و وابسته به دولت و افرادي كه به نمايندگي از صاحب سهم در شركت‌ها به عنوان هيات مديره انتخاب مي‌شوند مطابق دستورالعمل شماره 643479 مورخ 07/ 11/ 1398 سازمان اداري و استخدامي كشور و تصويب نامه شماره 759095 شوراي عالي اداري بايست داراي رابطه استخدامي با دستگاه اجرايي باشند و انتخاب و جايگزيني اعضاي هيات مديره توسط مجمع عمومي شركت‌ (سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران) مطابق دستورالعمل فوق و پس از احراز شرايط لازم صورت پذيرفته است.
پروژه شبكه برق شهرك صنعتي گچساران در تاریخ 27 /12/ 1399 با کمترین قیمت پیشنهادی به پیمانکار واجد شرایط از طریق سامانه ستاد واگذار که به دلیل ایرادات طراحی و نحوه پیکتاژ جدید محل پایه‌ها توسط شرکت برق (اجرای پروژه) با تاخیر مواجه گردید. لازم به ذکر است پروژه مذکور شامل خرید و اجرای تاسیسات برقی بوده که دارای پیشرفت فیزیکی حدود 75 درصد می‌باشد و پرداخت صورت گرفته به پیمانکار نیز به همان میزان می‌باشد.
به گزارش کبنا، تصاویر زیر مربوط به شهرک صنعتی یاسوج شماره 1 می‌باشد. لازم به ذکر است که پایگاه خبری سایر شهرک‌های صنعتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.












 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
کبنا شیر مادرت حلالت ، معاون فنی شرکت خیلی باحاله ، لوح تقدیر از رئیس جمهور گرفته ...
استان
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه معاون اقتصادی تغییر کرد و شق القمر صورت گرفت؟ ؟؟
نه جناب کمایی؛
ماموریت خوبی نداری @
کمتر دستگاهها رو تخریب کن @
Romania
درسته ،همه این نیروها در قالب شرکتی اومدن اما میز و صندلی و سیستم شون مدیریتی هستش ، همه کارمندا شاهدن ، از همکاران خودشون که همه چیو می‌دونن ..، یا خدا...
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینجا و در شهرک صنعتی چه خبره
وااسفا به حال تولید و اشتغال
این عکس ها گویای سوءمدیریت زیادی است
دیگه حرفی نیست ...............
اناری
Iran, Islamic Republic of
همیشه سایت شما را می خواندیم شما هم باجی شدید حمله می کنید باج می گیرید
ظالم
Iran, Islamic Republic of

هیچ گرهی رو نمیتونه باز کنه
وحید
Romania
کبنا سرتو کردی زیر برف نمیبینی که کل شهرک های صنعتی کشور نیمه تعطیلن؟ وضعیت اقتصادی و تحریم و تورم عوامل تعطیل شدن کارخانجات هستش. دنبال چی میگردی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
استاندار در حد و قواره این استان نیست... تا دیر نشده باید تغییر کنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت عسکر کیه که بتونه مدیر کل بشه واین شهرک صنعتی رو سر سامان بده
انسان صادق
Iran, Islamic Republic of
من اول صحبتم با این سایت کبناست که چه دست های پشت پرده ای در این خبرگزاری وجود دارند

اول که پیام رو منتشر نمی کنن

و بعد هم سود بردن برخی از عزیزان از خراب کردن نام کارکنان شهرک های صنعتی

واقعا من به شخصه خجالت میکشم در روی این کارکنان خدوم

بنده به عنوان یک کاربر اجتماعی با اطلاعات کامل دست به نوشتن این کامنت زدم و افتخاراتی که این شهرک بدست آورده رو دیدم و نظرات کذب برخی از کاربران رو هم دیدم واقعا که برخی باید خجالت بکشند

خجالت
بی تدبیر
Iran, Islamic Republic of
دست های پشت پرده ؟؟؟؟؟؟
بابا دست پشت پرده چیه
ضعف و زد وبند این مجموعه را گرفته
خجالت نمیکشی میگی دستی پشت پرده تخریب این شرکت هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این خبرها سازمان یافته میباشد برای اینکه بتوانید یک مدیر خدوم و توانند را تغییر بدهید بهتر هست از خود صنعتگران بپرسید که چقدر از مدیریت خدوم که از بدنه صنعت هست سوال بپرسید نه اینگونه فرافکنی کنید و تو زمین خالی این عکس آشغالها را بزارید تمام شهرکهای صنعتی زباله هایش جمع آوری میشه و برای معدوم کردنش پول میده به شهرداری
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگو
صنعگر
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز با این چیزها از محبوبیت دکتر موسوی مدیر دلسوز شهرک کم نمیشه ایشان با وامهای سرمایه در گردش خیلی از کارخانه ها را به چرخه تولید رسونده و کلی هم پولهای بلا عوض برای استان گرفته چرا از خدماتی که داشته چیزی نمی نویسید نمیه پر لیوان را هم باید دید
کارخانه دار
Iran, Islamic Republic of
چرا از بانکها که باعث بدبختی صنعتگران میشه چیزی نمی گویید وامهایی که زندگی ما را فلج کرده
بی خیال
Iran, Islamic Republic of
مشکل صنعت از بهره های و ربای بانکهاست برو بپرس همه ما خونه های تعطیل یا بانک تصاحب کرده یا در شرف اینه که تصاحب کنه بلکو که زیر ساخت هست تعطیلی بخاطر اعتبارات بانکیه
سید
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری در دوران دولت قبل خیلی تز میدادی که اقتصاد باید فلان بشه و چنان بشه پس چی شد چرا نمیتونی یک کار اقتصادی برای استان بکنی
صنعت گر
Iran, Islamic Republic of
اینا همش مزخرفاتی بیش نیست بهترین مدیری که تا الان اومده بی شک آقای موسوی است
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
1