تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۴۷۳۱۳
کبنا از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد؛

بخش اول) در شهرک‌های صنعتی استان چه می‌گذرد؟ / از استخدام‌های بی‌رویه تا تعاملات سیاسی نامتعارف

۴۵
۴
بخش اول) در شهرک‌های صنعتی استان چه می‌گذرد؟ / از استخدام‌های بی‌رویه تا تعاملات سیاسی نامتعارف
کبنا ؛
شهرکی که باید در پی گسترش تخصص‌گرایی و بودن در مسیر دانش‌بنیانی باشد، درگیر تعاملات طایفه‌ای و سیاسی شده است و به جای آنکه دردی از مشکلات اقتصادی استان را دوا کند در چاه ویل تعاملات سیاسی گرفتار شده است.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد با چالش‌های اقتصادی نسبتاً بزرگی روبه‌رو است. از نرخ تورم 48 درصدی آن که باعث صدرنشینی استان در تورم 12 ماهه کشوری شد، تا عملکرد نامناسب بانک‌های عامل در پرداخت وام ازدواج به جوانان و بودجه نامناسب استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401، همگی در حال هم‌افزایی یکدیگر و تبدیل چالش اقتصادی به بحران اقتصادی هستند.
از سوی دیگر، کهگیلویه و بویراحمد که یک درصد از جمعیت کشوری را در خود دارد، تنها یک چهارمِ یک درصد از بودجه کشوری را دریافت می‌کند؛ در واقع منابع و مصارف در این استان متناسب با یکدیگر نیستند. با وجود همه این چالش‌ها که در صورت تعیین تکلیفِ به‌موقع، ممکن است منجر به بحرانی فراگیر در استان کهگیلویه و بویراحمد شوند، عدم توجه به اشتغال‌زایی و مسائل موجود در شهرک‌های صنعتی استان نیز مزید بر علت شده است تا هر چه بیشتر به مرزهای بحران نزدیک‌تر شویم.
مقام معظم رهبری با اشراف به نیاز کشور به تولید، شعار سال جاری را «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام نهاده است تا بلکه عزمی جدی در مسئولین کشور برای برون‌رفت از وضعیت موجود پدید آید.
اما با این وجود گویی مسئولین کهگیلویه و بویراحمد داستان را بسیار ساده‌تر از این‌ها در نظر گرفته‌اند. چرا که در بیخ گوش آنها در همین شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند که ممکن است تیشه به ریشه همین تولیدِ نیمه‌جانِ استان بزنند.
بر اساس گزارش‌های به‌دست‌‎آمده، وضعیت مناسبی بر شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد حاکم نیست. بر اساس این گزارش‌ها که مستندات آنها در دفتر کبنا نیوز نیز موجود است، در این شرکت به طور گسترده‌ای خارج از رویه‌ها و ضوابط قانونی استخدام صورت گرفته است؛ استخدام‌هایی که بدون آزمون استخدامی و اغلب از بین نزدیکان و اقوام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به کار گرفته شده‌اند. گفته می‌شود یکی از راننده‌هایی که در این شرکت مشغول به کار بوده است هم‌اکنون به عنوان ذیحساب مشغول به کار شده است. معمولاً در شرکت‌های مختلف، مسیر برای ارتقاء افراد در صورتی که شایستگی آن را داشته باشند، باید وجود داشته باشد. اما مشکل زمانی پیش می‌آید که بدون طی رویه‌های معمول، راننده‌ای ذیحساب می‌شود. در پی چنین اتفاقی، و اتفاقات مشابه، سرطان فساد، کل سیستم بوروکراتیک را در برمی‌گیرد. گفتنی است که یکی از پژوهشگران پس از بررسی چنین رویدادهایی، نام تأمل‌برانگیزِ «سرطان اجتماعی فساد» را برگزیده است.
در حالی که ده‌ها مهندس باتجربه عمران در این شرکت مشغول به کار هستند، شخصی از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان معاون فنی شرکت مشغول به کار شده است. گفته می‌شود وابستگی‌های فامیلی و طایفه‌ای در این شرکت بیداد می‌کند و این موارد تنها گوشه‌ای از اتفاقاتی است که به بیرون درز کرده است.
شهرکی که باید در پی گسترش تخصص‌گرایی و بودن در مسیر دانش‌بنیانی باشد، درگیر تعاملات طایفه‌ای و سیاسی شده است و به جای آنکه دردی از مشکلات اقتصادی استان را دوا کند در چاه ویل سیاسی‌کاری گرفتار شده است.
در حالی که در سال‌های گذشته، اعضای هیئت مدیره این شرکت از افراد وزن‌دار اقتصادی و سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد همچون رئیس سازمان مدیریت و برخی از معاونین استانداری بوده‌اند، اما هم‌اکنون دهیار یکی از روستاها بر اساس تعاملات سیاسی، عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی شده است.
استخدام بالغ بر 20 نفر بدون آزمون و موارد تخلفی که قابل کتمان نیستند، ضربات سنگینی به پیکره نحیف اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد خواهد زد. یکی از بستگان معاون سیاسی اسبق استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت قبل بر اساس همین تعاملات در این شرکت استخدام شده است. شخصی دیگر با مدرک سیکل و با 47 سال سن، یکی دیگر با مدرک پنجم ابتدایی و 44 سال سن به صورت شرکتی در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار شده‌اند (مشخصات کامل این افراد در دفتر کبنا نیوز موجود است). این در حالی است که سن استخدام برای مدرک دکتری 45 سال تمام است. حال که این افراد با این سن و با چنین مدرک‌هایی توانسته‌اند در این شرکت مشغول به کار شوند جای حرف و حدیث‌های بسیاری دارد. از این رو بهتر است که نام این شرکت را از استان کهگیلویه و بویراحمد،  به شرکت شهرک‌های صنعتی فامیلی تغییر داد. واضح است که در چنین وضعیتی با چنین سطحی از تخلفات، شرکت توانایی تصمیم‌گیری به نفع استان کهگیلویه و بویراحمد را ندارد؛ تعارض منافع تار و پود این شرکت‌ها در هم فرو خواهد ریخت.
از سوی دیگر، حقوق‌های نامتعارف نیز به وضعیت نامطلوب موجود دامن زده است؛ تا جایی که گفته می‌شود یکی از دستگاه‌های نظارتی در استان به آن ورود کرده است.
گفتنی است کبنا نیوز صرفاً با هدف پایان دادن به رویه‌های نادرست در این شهرک‌ها و باز شدن مسیر برای پیشرفت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به انتشار این مطلب نموده است که نخستین بخش از سلسله‌انتقادات این پایگاه خبری به شرکت شهرک‌های صنعتی استان است. طی روزهای آینده بخش‌های بعدی آن نیز منتشر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به دوستان به کجا چنین شتابان؟
کارمند شهرک
Iran, Islamic Republic of
والا ما پدرمون دراومد از بس داد زدیم کو گوش شنوا
وحید
Iran, Islamic Republic of
اینقدر بزن تا عادت خالی بشه
امید
Iran, Islamic Republic of
استخدام بدون ضابطه و با پارتی بازی و خارج از حوزه تخصصی در استان کهگیلویه و بویراحمد و همه ادرات آن بیداد میکند درتمام ادرات استان زیر 5 درصد نیروی متخصص با رشته دانشگاهی مرتبط وجود دارد در حالی که استان ما فارغ التحصیل متخصص از دانشگاه معتبر زیاد دارد اما همه این افراد به دلیل نداشتن پارتی و عدم جذب در استان در سایر استانهای کشور مشغول به کار هستند! البته بماند که مردم استان ما این روند پارتی بازی را خیلی دوست دارند اما نمی دانند بزرگترین ضربه را در طول سالیان اخیر به استان زدند و باعث عقب ماندگی از کل کشور شده اند !! وظیفه مبارزه با پارتی بازی با استاندار است اما هیچ کدام از استانداران چند دهه اخیر به مبارزه با این پدیده و جذب نیروی متخصص نپرداخته اند! در بیشتر ادرات استان ما نیروهای با مدرک دیپلم و زیر دیپلم و یا با مدارک بدون اعتبار از دانشگاههای غیر معتبر پست های تخصصی گرفته اند!باعث تاسف است و شرمندگی و اسمی جز خیانت نمی توان به آن داد!
.....
Romania
با سلام خدمت کبنای عزیز. اگه بدونید و شاید هم بدونید و این متن پیش زمینه تغیر و تحول هماهنگ شده میباشد و شخصی قرار است مدیر عامل شود که قبلا بعنوان کاندیدای مدیرکل در یکی از دستگاه های اجرایی و تخصصی استان که هیچ گونه تخصص و فعالیتی در آن زمینه نداشته بوده و از دستگاه غیر مرتبط دیگر بواسطه رابطه فامیلی با استاندار قصد تصدی آن را داشته ولی با مخالفت روبرو شد، الان هم قصد تصدی مدیر عاملی شهرک ها را در سر میپروراند که انتخاب ایشان گناه نابخشودنی میباشد.
Romania
اسامی را منتشر بفرمایید تا سازمان بازرسی وارد شود واقدام قاطع وقانونی انجام دهد
رضا عزیری
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیر عامل که تا الان وارد شهرک صنعتی شده بدون شک آقای موسوی هست آدمی دلسوز زحمت کش وانقلابی
کارخانه دار
Iran, Islamic Republic of
واقعا این حجم از افسار گسیختگی جای تعجب فراوان دارد و اینکه چرا سیاسیون استاندار و نهادهای نظارتی کاری نمی‌کنند جای بتعجب بیشتر
البته/ همیشه قوم گرا و فامیل باز بوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط پارتی بازی و زد و یند
خسرو
Iran, Islamic Republic of
من اطلاع کامل دارم چرا دروغ و شایعه پراکنی میکنی چقدر پول گرفتی برای تخریب دیگران اول تحقیق میکردی بعد, پس نهادهای نظارتی چی بعدش اون آقا ذیحساب 18 سال پیش راننده بوده چندین سال در مالی کار کرده و کاملا قانونی و با آزمون ذیحساب شده تو کار مالی که کاملا تخصصی هست میشه یه بیسواد را گذاشت خدا را در نظر بگیرید بعد دروغ پراکنی کنید
Romania
با سلام و احترام این بنده خدا از سال ۸۱تا ۹۸درپست های کارشناس حسابداری و رییس گروه مالی اشتغال داشته و از سال ۹۸پس از قبولی در ازمون تخصصی ویژه ذیحسابان پذیرفته شده ودارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حسابداری می باشد این نوع اظهارنظر و تخریب در پیشگاه خداوند بی پاسخ نمی ماند البته با توجه به قاطعیت ایشان در بررسی اسناد مالی خصوصا صورت وضعیت های پیمانکاران و مشاوران و.....همچنین رعایت دیگر قوانین و مقررات جاری که منافع خیلی ها را به خطر انداخته بی تاثیر نبوده
باتشکر ....
شهرک
Iran, Islamic Republic of
حتما از استخدام های سیاسی و زد و بند/ اطلاع کامل داری
آگه اینو کتمان کنی دیگه مطمین هستم در حلقه همینایی
.
Iran, Islamic Republic of
کمایی چقد پول گرفته که این حرف های رو راجب مردم میزنی
حامد
Romania
سلام شهرک صنعتی کجاست این شهرکها فقط اسمشون شهرکه این مدیران کل فقط اسمشون مدیر کله بیشتر باید بگیم شهرکهای انبار داری ن شهرکهای صنعتی جناب مدیر با استقدامهای فله ای به روش دولت قبل نشان دادن که بی تتبیری در این اداره کل بیداد میکند
کیان مهر
Iran, Islamic Republic of
شهرک صنعتی تو استان نداریم با بی تدبیری مدیران دولت قبل همه شهرکها تعطیل شده فقط اسم شهرک صنعتی خورده تابلو شهرک دارند با استخدام های فله ای جناب مدیر عامل فقط بار مالی برای دولت هیچ ارزش افزوده ای نداشته
مهر ناز
Iran, Islamic Republic of
الهم صلعلی محمد وآل محمد جناب مدیر عامل با اون مدیر فنی شهرک صنعتی را نابود کردند یکیشون بابی تدبیری واستخدام فله ای وزدوبند تا حالا تو این سمت مانده یکی دیگشون هیچ اطلاعاتی از مشکلات شهرکها نداره فقط پشت سر هم پروژه معرفی میکنه به دوستان وآشنایان مدیر
مهر ناز
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا لطفا کامنتها را منتشر کن
مهمان
Romania
دیوونه خونه هستش
مهمان
Romania
این استان دیوونه خونه هستش
شهرک صنعتی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی چرا الکی تعریف مدیر میدید
دولت عوض شده و ایشون هم باید بره
تمام
جای بحث نداره
صمت عوض شد ایشون هم همینطور
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات بقیه رو نمیذاری
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون باید همشون اخراج شوند
سید امین
Romania
با سلام .
کبنا نیوز محترم نمیدونم چه کسی شما رو پر کرده است که این متن ها رو منتشر کردین باید خدمت شما و دوستان عزیز عرض کنم همشون دروغ است .در حال حاضر بهترین دلسوز ترین فرد که از بدنه صنعت است آقای دکتر موسوی هستن. که خدای خودش هم حاضر است که ایشان با جون و دل خدمت میکنن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای سید امین
چرا الکی شلوغ میکنی
و تعریف میدی
نطرت چیه بذارنش وزیر
مگه نه اینکه موسوی تا حالا دو بار مدیرعامل شده
بابا وآله دیکه بسه عرصه رو بدید به جوانان با انگیزه
موسوی که بازنشسته است
قطعا دو هفته بعد ایشون غژل رو ميخونه از ما گفتن
Iran, Islamic Republic of
چرا بقیه را نظراتشون رو نمیذاری
Iran, Islamic Republic of
کبنا دروغگو
کار خانه دار
Iran, Islamic Republic of
شهرک صنعتی دیگه مدیر عاملی بهتر از آقای موسوی نمیاد این آرزوی ما صنعتگران بود که دوباره ایشان اومدن من دیشب تحیق کردم برای آوردن نیرو این طور نیست که کبنا گفته نیروها همه با هماهنگی و نامه نگاری از نهادهای ذیصلاح بوده یه چهار نیرو خدماتی برای نگهبانی سرایداری و ... و شرکت پیمانکاری حقوقشون را میده
صنعتگر1111111
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت سایت خوب کبنا در خصوص عملکرد مدیران میطلبه بیشتر دقت شود عده ای برای تخریب دیگران عملکرد یک دستگاه یا یک مدیر برجسته را هم لکه دار میکنند ما که ارباب رجوع شهرک هستیم مدیری توانمند تر از آقای موسوی هم برای صنعتگر پیمانکار و همکاران خودشون نبوده چون ما ارتباط نزدیک داریم با جلسه ای که ما صنعتگران داشتیم یه هفته پیش همه دعا میکردن عوض نشه والا زمان مدیران قبل به ما خدمات نمیدادن میگفتن تا بدهی ات واریز نشه جواب نامه بانک را نمیزدن الان که یکی اومده که از جنس خود ماست و ما را میفهمه و کوتاهی در کارش نیست برای صنعتگر ممنونم
امیر
Iran, Islamic Republic of
عامل فساد در شهرک صنعتی/ میباشد که متاسفانه آقای موسوی هم هیچ تذکری به ایشون نمیدهد تا وضعیت به اینجا کشیده شده است
تحلیل کبنا کاملا درست میباشد و هرکسی از هر کجایی میتونه بیاد تا مستند این وضعیت اسف بار را ببینه
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم از کجا مستند داری رو کن مستنداتت رو اگه راس میگی و رشوه نگرفتی و بر اساس غرز شخصی ننوشتی و اگه کامنت رو حذف نکنی ... معاون فنی این شهرک از سال ۱۳۷۶ رئیس ابنیه اداره راه و ترابری استان بوده بعد سال ۷۸ تا سال ۸۶ رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بویراحمد بوده و از سال ۸۶ تا ۹۲ مشاور فنی اداره راه بوده و از سال ۹۲ تا ۹۵ مدیر راهداری استان کهگیلویه و بویراجمد بوده و از سال ۹۵ الی ۹۸ معاونت فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان بوده و با توجه به سوابق درخشان و مدرک تحصیلی فوق لیسانس عمران در سال ۱۳۸۳ از دست رئیس جمهور وقت لوح تقدیر مدیر نمونه کشوری دریافت کرده و ده ها لوح تقدیر دیگر... الان اومده تا این شهرک ها رو سر و سامان دهد دروغ کذب ننویسد لطفا تحقیق کنید
شهرک مظلوم
Iran, Islamic Republic of
رضا جان
اول از همه باید وضعیت خودت مشخص بشه که کارمند اونجایی و اینکه آیا کارشناس شهرک صنعتی هستی یا کارمند ارشاد . خود حضرتعالی 80 درصد وقت خودت رو فقط داری تو کارای ارشاد صرف میکنی و آیا ده درصد هم برای شهرک صنعتی کاری کردی . خدا رو در نظر بگیر که این دنیا و مواهب اون هم تموم میشه
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا دروغگو
یاسین
Iran, Islamic Republic of
خبر کذب محض است
کارمند شهرک
Iran, Islamic Republic of
از وقتی موسوی و معاون فنی و ذیحساب اومدن جلوی رشوه خواری گرفتن این حاشیه ها داره توسط تعدادی درست میشه
یاسر.
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما که خودتونو به عنوان کارمند. شهرک معرفی کردین دستتان از رشوه گرفتن کوتاه شده و جلو بی بند باریتون گرفته شده میگید که پدرتون در اومده
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
از شما معلومه که دارین یه طرفه متن مینویسید و فقط قصدتون تخرییه
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
از شما معلومه که دارین یه طرفه متن مینویسید و فقط قصدتون تخرییه
گلیم باف
Iran, Islamic Republic of
فقط خوشه دست بافت ها رو در شهرک صنعتی بررسی کنید تاریخ شروعش از سال 94 تا الان .عمق فاجعه رو میبینید
...
Iran, Islamic Republic of
تخصص میدونید چیه بلدین
کاربلد. بودنو در.چه میدونید اقایانونی که اسمشون اوردین همششون مدرک تحصیلیشون مرتبط به کارشونه
قاسم
Iran, Islamic Republic of
چقد. رشوه گرفتی این مطالب رو زدی
آریو
Iran, Islamic Republic of
شخصی که از راهداری به این اداره اومده یکی از مدیران توانمند است که رزومه کاری خیلی قوی دارد که در هر حوز‌ه‌ای فعالیت داشتن به صورت مهندسی و با سطح سواد خیلی بالایی مجموعه‌ها را مدیرت کردند ، دوستان خبرنگار معمولا به خاطر خبرسازی های کذب و پرحاشیه و پرهیجان ، دین و دنیا خود رو زیر پا میذارن و هر سری با بهانه‌ی ها مختلف به افراد دلسوز و مدیران دلسوز حمله‌‌ور میشن
....
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای محترم
معاونت فنی که شما نام بردین مهندس محمدی هستن
کسی هستن که سابقه درخشان ایشان آوازه همه جا هست
و مدرک تحصیلی فوق لیسانس مهندسی عمران دارن و از زمانی که آمدن معاونت فنی شدند خیلی از مشکلات بر طرف شده و جلو رشوه گرفتن بعضی کارمندان و بی سر سامانی گرفته شده
مستنداتی که حرف میزنین لطفا رو کنید تا اثبات بشن
اگه واقعا دنبال خوبی هستین
با سه تا از آقایانی که نام بردین در شهرک صنعتی مصاحبه کنید و حرف هاشون رو بشنوید تا همه چیز ثابت شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
همشون باید اخراج بشن
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
فقط آقای موسوی لایق چنین پستی هست که من در این چند سالی که اومده وما مدیرهای قبلی هم دیدیم قابل مقایسه نیست
تاسف
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی نگاه کنید
تمام کامنت های تعریف و تمجید درباره محمدی و موسوی دو نفر نوشته
کمی انصاف داشته باشید و ببینید چ به روز صنعت اومده
آقای مدیر فعلی قطعا باید پاسخگو باشه
بابا موسوی زود زود میره
خودتون رو خسته نکنید
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1