تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۱۹
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۲/۱۱؛ هشدار نفوذ توده گردوخاک به کشور/ ۱۰ استان درگیر آلودگی هوا می‌شوند / محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات عید فطر

۰
هشدار نفوذ توده گردوخاک به کشور/ ۱۰ استان درگیر آلودگی هوا می‌شوند
کبنا ؛سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده گردوخاک از کشورهای همسایه به ایران برای ۱۰ استان نسبت به افزایش آلودگی هوا و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار صادر کرد.
به گزارش کبنا، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛
توصیف سامانه اول: نفوذ گرد و غبار
زمان شروع: یکشنبه 1401/02/11
زمان پایان: دوشنبه 1401/02/12
نوع مخاطره: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید
منطقه اثر:
یکشنبه 1401/02/11: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر.
دوشنبه 1401/02/12: خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر.
اثر مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک.
توصیه: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر، پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، مدیریت در نگه‌داری تاسیسات حساس به گردوخاک و احتیاط در سفرهای بین شهری.
توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری
زمان شروع: دوشنبه 1401/02/12
زمان پایان: سه‌شنبه 1401/02/13
نوع مخاطره: وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا
منطقه اثر:
دوشنبه 1401/02/12: جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان.
سه‌شنبه 1401/02/13: شرق کرمان، شمال و غرب سیستان و بلوچستان، غرب خراسان جنوبی.
اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی ، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.
توصیه: احتیاط در تردد برون شهری بویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره.

توصیف سامانه اول: افزایش میزان سرعت باد، با سمت غربی-شمال غربی
زمان شروع: ظهر دوشنبه 1401/02/12
زمان پایان: پیش از ظهر سه‌شنبه 1401/02/13
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل حداکثر تا 2 متر
منطقه اثر: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی.
توصیه: پرهیز از شنا، محدودیت تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر‌گونه خسارت.
توصیف سامانه دوم: افزایش میزان سرعت باد با سمت شمال‌غربی
زمان شروع: صبح دوشنبه 1401/02/12
زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1401/02/13
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج میانگین بین 1 تا 1.5 متر و در فراساحل حداکثر تا 2 متر
منطقه اثر: ناحیه شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل
اثر مخاطره: احتمال آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی.
توصیه: احتیاط در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.
احتمال یک‌طرفه شدن جاده چالوس در تعطیلات عید فطر
جانشین پلیس راهور ناجا از تمهیدات ترافیکی ویژه عید سعید فطر در جاده‌های کشور خبر داد.
سردار سید تیمور حسینی گفت: با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و حجم سفرها در جاده‌های کشور، پلیس راهور در جاده‌های پرتردد شمالی و شهرهای زیارتی تمهیدات ترافیکی به مرحله اجرا در می‌آورد.
 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ترافیک در محورهای شمالی سنگین خواهد بود، افزود: جاده چالوس در صورت لزوم یکطرفه می‌شود که در سایت «راهور ۱۲۰» و سازمان صدا و سیما اعلام خواهد شد.
 جانشین پلیس راهور ناجا ادامه داد: هموطنان برای اطلاع بیشتر از محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها، به سایت «راهور ۱۲۰» مراجعه کنند.
 سردار حسینی گفت: خط قرمز پلیس در تعطیلات عید فطر، برخورد با تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌های کشور است.
 سردار سید تیمور حسینی گفت: خستگی و خواب آلودگی رانندگان علت اصلی واژگونی خودروها در جاده‌های کشور است، لذا از رانندگان درخواست می‌کنیم به هنگام خستگی و خواب آلودگی، از رانندگی خودداری کنند.
  محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات عید فطر در مازندران
رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسب تعطیلات عید سعید فطر در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.
سرهنگ یداله جهان تاب با تبریک در پیش بودن عید سعید فطر گفت: به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات عید فطر از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا درخواهد آمد.
 این مقام انتظامی افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری از ساعت ۱۲ ظهر فردا یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در محورهای کرج – چالوس، هراز و سوادکوه ممنوع است.
 رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار کرد: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای یکشنبه و سه شنبه ۱۱ و ۱۳ اردیبهشت ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۴ از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران –شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.
 وی تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۱ تا ۲۴ روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۴ از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.
 سرهنگ جهان تاب افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۱۵-۱۶-۱۷ اردیبهشت ماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران– شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.
 وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلرها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه واز ساعت ۶ صبح تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۲ – ۱۳- ۱۵-۱۶ از محور هراز ممنوع است.
 رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۱۱-۱۲-۱۳ اردیبهشت ماه از «آب اسک» به «رودهن» ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روزها در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از رودهن (محدوده مشاع) به سمت «آب اسک» به صورت یک طرفه است.
 سرهنگ جهان تاب تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ۱۵-۱۶-۱۷ اردیبهشت ماه از رودهن به «آب اسک» ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روزها در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاع) به صورت یک طرفه است.
 وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در محور سوادکوه، اظهار کرد: تردد انواع تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه از مسیر جنوب به شمال در محور تهران – فیروزکوه – قائم شهر و بالعکس ممنوع است.
 رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.
  وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی و اصلی تهران، یکشنبه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی و اصلی تهران، یک‌شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ پرحجم، ولی روان و بدون مشکل گزارش می‌شود.
 سرهنگ مجید رنجبر رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبحگاه یک‌شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ اظهار کرد: شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح، آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و مسیر جنوب به شمال نواب از شهید چراغی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند.
وی افزود: بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از شمیران نو، بزرگراه بابایی در مسیر جنوب به شمال از نیروی زمینی، بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از تیموری، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از کاوه دارای بار ترافیک صبحگاهی هستند.
سرهنگ رنجبر افزود: بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، مسیر جنوب به شمال چمران از مقطع حکیم تا گفتگو، بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.
وی گفت: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از بهار، بزرگراه هاشمی رفسنجانی در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری دارای ترافیک می‌باشند.
سرهنگ رنجبر افزود: تمامی تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها، مقابل مدارس، معابر و میادین شهر تهران بمنظور روان سازی و کنترل ترافیک حضور دارند.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان تعطیلات عید فطر جاده چالوس سرهنگ مجید رنجبر رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی
نام شما

آدرس ايميل شما

محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1