تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۴۵۲۱۵
در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛ در مسابقه جهانی ما نزدیک به خط پایان هستیم

۱
۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد؛ در مسابقه جهانی ما نزدیک به خط پایان هستیم
کبنا ؛
ما با جهاد تبیین به حوزه اقتصاد هم می‌توانیم کمک کنیم. باید حرف محکم و متین بزنیم. توهین، تهمت و افترا نباشد، اخلاقی باشد، عواطف و احساسات مردم درگیر شود. این موارد باعث می‌شود اثر و موفقیت آن بیشتر شود.
به گزارش کبنا، پیش از ظهر امروز (9 اسفند 1400) نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه با موضوع جهاد تبیین در اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام موسوی‌نیا رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد در این نشست گفـت: فتوای آقا در مورد جهاد تبیین است که گفته بودند جهاد تبیین یک فریضه واجب قطعی فوری است. در مبانی دینی بعضی از واجبات فوری هستند، مثل آیه سجده‌دار. یا اگر مسجد نجس شد، واجب فوری است. جهاد تبیین نیز واجب فوری قطعی است. حدودا 50 یا 60 مواردی که آقا فرمودند را باید تبیین کنیم. 
وی گفت: دستاوردهای نظام و انقلاب را در طول این 43 سال بیان کنیم. اگر اوایل انقلاب رشد بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم. آقا گفته‌اند رشد علمی ما در این 43 سال رتبه اول را داریم. در عرصه داروسازی رتبه 11 دنیا را داریم. در امور زنان در قبل از انقلاب کلا یک باشگاه تخصصی بانوان داشتیم اما 30 باشگاه داریم. در عرصه های مهختلف صنعت و نظامی جز رتبه‌های برتر دنیا هستیم.
حجت‌الاسلام افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ماه رجب بهار عبادت است. آغاز شکوفایی عبادت و ارتباط با خدا ماه رجب است. امیدواریم از این باقیمانده ماه رجب ما هم بهره‌مند شویم.
موضوعی که در این ایام مهم است، موضوع فتوای مقام معظم رهبری است. فتواها با هم متفاوت‌اند؛ بعضی کفایی هستند بعضی دارای وسعت در وقت هستند، بعضی هم فوری هستند. بعضی واجب هستند، بعضی هم مستحب هستند، بعضی عینی هستند، بعضی هم کفایی هستند.
وی ادامه داد: فتوایی که مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین داده است، واجب عینی است و باید به جهاد تبیین مبادرت شود. اگر در خصوص این فتوا کاهلی کنیم، گناه مرتکب شده‌ایم. کلیت اسلام آسیب می‌بیند. اگر جهاد تبیین صورت نگیرد سبب انحراف جامعه اسلامی می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: تأخیر در ظهور ممکن است ایجاد کند. یکی از مقدمات ظهور آگاهی است؛ اگر جهاد تبیین رخ ندهد، به زمان ظهور هم آسیب وارد کرده‌ایم. از اول این انقلاب دشمن با مدل‌ها و سبک‌های مختف تلاش کرده این انقلاب را زمین بزند. اما تاکنون توفیقی برایشان حاصل نشده است.

وی گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که ما باید این ملت را ناامید کنیم، دو ابزار آنها یکی فشار اقتصادی است و دیگری لجن پراکنی و دروغگویی است. خیلی وقت‌ها با ابزار شایعه و بدون درگیری نظامی می‌خواند آسیب بزنند. با ابزار شایعه‌سازی و لجن‌پراکنی می‌خواهند به این نظام آسیب بزنند.
وی اضافه کرد: ما با جهاد تبیین به حوزه اقتصاد هم می‌توانیم کمک کنیم. باید حرف محکم و متین بزنیم. توهین، تهمت و افترا نباشد، اخلاقی باشد، عواطف و احساسات مردم درگیر شود. این موارد باعث می‌شود اثر و موفقیت آن بیشتر شود. دشمن امید مردم را هدف قرار داده است با این وسیله که شما نمی‌توانید و ضعیف هستید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حتما ضعف‌ها و خللی وجود دارد، اما سر جمع نمره ما نمره خوبی است یا خیر؟ ما در سرعت رشد علمی در جهان اول هستیم. فقط در همین قلم که به اینجا رسیده‌ایم حتما کشور موفقی هستیم. بعضی از طرح‌های ما در بهداشت الأن در حال جهانی شدن است.
ما روی دور پیشرفت هستیم. این هم آمارهای جهانی می‌گوید. در بعضی از موارد جز ده کشور برتر جهان هستیم. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها در پی آن هستند که ما خوبی‌های خود را نبینیم. کشورهای دنیا خیلی اوقات شخصیت‌های جعلی درست می‌کنند، اما شخصیت‌های واقعی مثل حاج قاسم سلیمانی را داریم. اما نمی‌دنم چرا بعضی از داخلی‌ها می‌خواهند این توانمندی‌ها را انکار می‌کنند. من از این افراد تعجب می‌کنم.
وی اظهار داشت: یکی از مقدمات جهاد تبیین آگاه بودن خود ما است. وظیفه ما در جهاد تبیین روشن کردن اینها است. نباید ارزش‌ها و توانمندی‌های خودرا نادیده بگیریم. ما جز نفرات برتر هستیم و نزدیک به خط پایان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخ
تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1