تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۱۹۹
کبنا گزارش می‌دهد

ابهام در استعلامات نهضت ملی مسکن؛ همینی که هست، می‌خوای بخواه، نمی‌خوای نخواه! / اداره‌کل راه و شهرسازی پاسخ دهد

۰
ابهام در استعلامات نهضت ملی مسکن؛ همینی که هست، می‌خوای بخواه، نمی‌خوای نخواه! / اداره‌کل راه و شهرسازی پاسخ دهد
کبنا ؛ نهضت ملی مسکن یکی از بهترین طرح‌های کشور برای خانه‌دار شدن جوانان و افراد بی سرپناه است. در استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه به دلیل نبود کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ رونق اقتصادی مطلوبی مشاهده نمی‌شود و بیکاری هم این درد را مضاعف کرده و از طرفی سرپرست خانوار مشقت‌های زیادی را باید برای تهیه مسکن متحمل شود. لذا طرح‌هایی همانند نهضت مسکن ملی برای افراد کم درآمد گره گشا خواهد بود اما گاهاً به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف ابهاماتی به وجود می‌آید.
به گزارش کبنا، یکی از مخاطبین پایگاه خبری کبنا نیوز با ارسال مطلبی و مدارکی ادعا کرده که دریافت برخی از هزینه‌ها شبهه‌انگیز است. او می‌نویسد: با شروع دولت جدید و بعد از ارائه برنامه‌های وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس، ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی نشان از این بود که مشخصاً برنامه وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت بود و هیچ برنامه و شناختی برای وزارت خانه معرفی شده ندارد و قابل پیش بینی بود که باید منتظر چالش‌های ادامه داری در این وزارتخانه باشیم. از انتصاب‌های حاشیه دار و کاملاً غیرتخصصی در بدنه و در سطوح مختلف این وزارتخانه تا ورود سازمان بازرسی کل و بازرسی دفتر ریاست جمهوری که چند روز پیش رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند که جلوی برخی انتصابات ابن وزارت خانه گرفته شد.
 این مخاطب می‌گوید: حاشیه‌ها و نبود تخصص و تعهدگرایی در این وزارت خانه به اینجا ختم نمی‌شود و این روزها که مانورها و شانتاژهای رسانه‌ای زیادی روی نهضت ملی مسکن وجود دارد، طی اقدامی جالب و غیرقابل باور، اکثر قریب به اتفاق متقاضیان مسکن در سامانه مسکن ملی، بدون اینکه یک متر املاکی داشته باشند با رد درخواست مواجه می‌شوند. سامانه دلیل رد را داشتن متراژهای بالای املاک توسط متقاضی اعلام کرده است، در حالی که با بررسی میدانی در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۹۰ درصد این افراد هیچگونه ملکی ندارند.

قصه پرغصه به همین جا ختم نمی‌شود. اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد متقاضیان را  برای استعلام املاک به سازمان ثبت و اسناد استان ارجاع می‌دهد. در بدو ورود به ثبت و اسناد استان کهگیلویه و بویراحمد با دستگاه پوز و کارت‌خوان موجه می‌شوید که باید هر متقاضی 80 هزار تومان پرداخت تا اثبات کند که هیچگونه ملکی ندارد! و جالب‌تر اینکه همه مراجعه کنندگان نیز با استعلام نداشتن ملک موجه می‌شوند!
حال سؤال و شبهه اصلی اینجاست: آیا سازمان ثبت و اسناد و راه شهرسازی  هماهنگ شده با هم و طی قراداد نهایی چنین هزینه هنگفت را از مردم انجام دریافت می‌کنند یا خیر؟
سامانه مسکن ملی بدون هیچگونه اطلاعاتی از متقاضیان متراژ ملکی برای مردم ثبت و آنها را به همین دلیل رد می‌کند و این شائبه تقویت می‌شود.
چرا باید برای اثبات چیزی که ندارند، هر نفر 80 هزار تومان به ثبت و اسناد پرداخت کند؟ آن هم برای یک استعلامی که بیش از دو دقیقه طول نمی‌کشد؟
معمولاً متقاضیان مسکن ملی، قشر ضعیف جامعه هستند. شعار مسکن ملی رفاه حال مردم بوده، سنخیت این عمل واضح و روشن با این شعار چه می‌تواند، داشته باشد؟!
چرا سامانه مسکن ملی مستقیم به سامانه استعلام املاک سازمان ثبت و اسناد وصل نیست تا خدای نکرده ابهامی در افکار عمومی به وجود نیاید؟
چه کسی در استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی این عمل است؟ چرا استانداری و معاونت عمرانی آن هیچگونه نظارت، پیگیری و پاسخ شفافی به مردم نمی‌دهند؟
چرا تنها پاسخ بعضی از مدیران سازمان ثبت و اسناد و راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ فقط یک جمله است: همینی که هست، میخوای بخواه، نمیخوای نخواه!
کبنا نیوز آمادگی انتشار جوابیه دستگاه‌های دولتی مربوطه را دارد.









مدارک در دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1