تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۴۴۸۹۰
در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد؛

عابدینی: در بحبوحه تحریم و تأمین اعتبار اقداماتی اساسی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد / هاشمی: رویکرد دولت جدید جوانگرایی است / رادمنش: کهگیلویه و بویراحمد در سامانه شاد رتبه‌های آخر را دارد

۵
۱
عابدینی: در بحبوحه تحریم و تأمین اعتبار اقداماتی اساسی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد / هاشمی: رویکرد دولت جدید جوانگرایی است / رادمنش: کهگیلویه و بویراحمد در سامانه شاد رتبه‌های آخر را دارد
کبنا ؛
سید محمود رادمنش مدیر کل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دغدغه سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان گفت: من ندیده بودم که استاندارهای قبلی به مورزرد زیلایی سفر کرده باشند. بر خود لازم می‌دانم که از احمدزاده استاندار تشکر کنم. افتخار می‌کنم در رکاب آقای دکتر احمدزاده قدم بردارم.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (30 بهمن 1400) مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با حضور حمیدی‌پور مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل سالن جلسات اداره پست کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این آیین عابدینی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: یک گزارش مختصر خدمت دوستان ارائه می‌دهم. در این یک سال و چند ماهی که من در خدمت دوستان بودم اقداماتی انجام شد که بیشتر از جنس ارتباطی بود. در بحث ارتباطات ما در زیرساخت‌ها در استان مشکل داریم. در این مدت که من بودم، اولویت من بر حوزه ارتباطات بود. به طوری که اقداماتی انجام شد و اولویت ما روستاهای بالای 20 خانوار بود بود که از اینترنت بی‌بهره بودند.
وی افزود: زمانی که ما شروع کردیم، ضریب نفوذ تلفن همراه 150 درصد بود و تا آخر آذر ماه امسال به 162 درصد رسیده بود.
عابدینی ادامه داد: در ضریب نفوذ اینترنتِ پهن‌باند، 97/91 درصد بود و تا پایان آذر ماه، به 113 درصد رسیده است. اغلب این‌ها در حوزه اینترنت سیار بوده است. برای من پهنک با روستای سیلاب و کلوار هیچ فرقی نمی‌کرد. هیچ نگاهی به هیچ شهرستانی نداشتم.
وی عنوان کرد: میانگین اتصال روستاهای بالای 20 خانوار قریب 84 درصد است. کمترین شهرسان ما 79 درصد است. بالاترین هم 87 درصد است. تمام شهرستان‌ها به یک حالت دیده شده‌اند. تا آخر هفته ارتباطات کاکان برقرار می‌شود. همه روستاهای کاکان به جز یک روستا متصل خواهند شد.

عابدینی ادامه داد: در هوشمندسازی مدارس 279 مدرسه را به اینترنت پرسرعت متصل کردیم. در فاز دوم، 286 مدرسه دیگر را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم. در فیبر رنوری مسیر باشت به چرام با 109 کیلومتر تکمیل شد. یاسوج به کاکان هم متصل شد. یک بخشی را به عنوان فاز اول در باشت و گچستاران اضافه کردیم. ظرف چند روز آینده هم شروع خواهد شد. یک فاز دوم را هم پیگیری کردیم؛ مسیر 248 کیلومتری از شهرستان لیکک به لنده، مسر سوق به دهدشت، تعریف شده است و یک چکش کاری هم باید انجام و ابلاغ شود. قرار است دو مسیر 200 کیلومتری دیگر هم به سرانجام برسد.
وی گفت: ما در این بحبوحه تأمین اعتبار و وضعیت تحریم‌ها، واقعاً یک دست مریزاد به همکارانم می‌گویم. من خیلی زودتر از این‌ها با مهندس امیری پور تماس گرفته بودم که این پروسه زودتر تمام شود. اما رویه‌های اداری باعث شد که تا امروز دیگر ادامه مسیر را مهندس رادمنش بر عهده بگیرند. مهندس رادمنش از همین مجموعه است. من و تمامی همکارانمان همکار و همراه ایشان خواهیم بود.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: هیچ مسئولیتی مانداگار نیست. دنیای مسئولیت مثل همین دنیای مادی است. انشاالله آنچه که برای همه ما ماندگار است رعایت تقوای الهی و امانت داری همین امانتی است که به ما سپرده شده است.
وی گفت: آقای مهندس حمیدی پور، کهگیلویه و بویراحمد دارای دو بخش سردسیری و گرمسیری است و جمعا 9 شهرستان دارد. به دلیل صعب‌العبوری، خدمت‌رسانی بسیار سخت است، میزان اعتبارات مورد نیاز هم بسیار بیشتر از مناطق هموار است. استان ما به دلیل گستردگی فراوان، توزیع نامناسب روستاها خدمات‌رسانی را بسیار سخت کرده است. اما با همه این مشکلات فیزیکی که وجود  دارد، خدمات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: سیستم‌های ارتباطی در استان وجود دارد. نادیده گرفتن خدمات ظلم به جمهوری اسلامی است. الحمدالله خدمات بسیار خوب است. هر چند نواقصی هم وجود دارد.
هاشمی ادامه داد: همه چیز الکترونیکی شده است. مخصوصا در یکی دو سال اخیر که حضور فیزیکی کمتر شده است اهمیت کار الکترونیک بیشتر شده اشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اظهار داشت: سیستم‌های مخابراتی و تلفنی جای شکرگزاری دارند. عمده نارسایی‌ها برمی‌گردد به ناهمواری‌هایی که در استان وجود دارد. امیدوارم دیگر شاهد نگرانی‌های مردم در این موارد نباشیم.
هاشمی در پایان گفت: رویکرد دولت جدید، جوانگرایی است. نمونه بارز این جوانگرایی همین دو عزیزی است که آنها را تکریم و معارفه می‌کنیم. ما نیز نیازمند به وحدت و انسجام هستیم. ما باید پشت سر این جوانان بایستیم تا اثرگذاری خدمات آنها را شاهد باشیم.
حمیدی‌پور مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: وزارت ارتباطات قول داده است که روستاهای بالای 20 خانوار را تا 1401 به شبکه وصل کنیم. ما حدود 7500 روستا داریم که به شبکه وصل شوند. 4000 روستا داریم که اصلا پوشش ندارند. 3500 روستا هم اتصال نصفه و نیمه و بی‌کیفیت دارند. هزینه‌ای که در این زمینه برای وزارت وجود دارد، مبلغ 12 هزار میلیارد تومان است که باید تزریق شود.
وی گفت: حدود 8000 میلیارد کمبود اعتبار داریم. در این حوزه کار بسیار سنگین است. چرا که مناطق کوهستانی هزینه های بیشتری می‌طلبد. باید اعتبار باشد تا کار انجام شود. سعی کنیم بخشی از این هزینه‌ها را در استان حل کنیم.
وی در پایان گفـت: مسئولیت بسیار سنگین است. مردم حق دارند و نیاز آنها را نباید نادیده گرفت.
سید محمود رادمنش مدیر کل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در آیین معارفه خود اظهار داشت: ما از نمایندگی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از این عزیزان قدردانی می‌کنیم. قطعاً خدمات ارزشمندشان برکاتی خواهد بود در زندگی این عزیزان.
لازم است به پاس اعتمادی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم به بنده داشتند تقدیر و تشکر کنم.
وی با اشاره به دغدغه سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من ندیده بودم که استاندارهای قبلی به مورزرد زیلایی سفر کرده باشند. بر خود لازم می‌دانم که از احمدزاده استاندار تشکر کنم. افتخار می‌کنم در رکاب آقای دکتر احمدزاده قدم بردارم.
رادمنش ادامه داد: در مراسمات تودیع و معرفه، انصاف و وجدان حکم می‌کند از روی ادب و متانت و عقل قضاوت کنیم و بگوییم خدمات ارزشمندی توسط دولت قبل به این استان عنایت شده است. این مهم میسر نبود مگر با همدلی و تعاملی که در استان ما حاکم بود.
وی اضافه کرد: بنده و همکارانم تلاش خواهیم کرد در این دولت، مجموعه وزارت و ارتباطات با یک مدیریت جهادی و انقلابی بتواند خدمات را به این مناطق برساند.

مدیر کل جدید با اشاره به بخشی از برنامه‌های مورد نظر خود در این مجموعه اظهار داشت: توسعه پهن باند سیار در سطح استان با توجه به شرایط استان، تلاش در جهت رفع مشکلات موجود و همچنین بتوانیم با همت و همکاری همه بتوانیم موانع را برداریم. توسعه زیرساخت شبکه فیبر نوری، توسعه بستر ارتباطی فیبر نوری، گسترش کسب و کارهای اینترنتی و ... باید تلاش کنیم در این حوزه گام‌هایی اساسی را برداریم.
وی با اشاره به مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شاخص توسعه ارتباطات با امتیاز 536/6 پایین‌تر از میانگین شاخص کشور است. رتبه 23 کشوری را در این شاخص داریم.
رادمنش اضافه کرد: در حوزه استفاده از شبکه شاد، استان کهگیلویه و بویراحمد همپای سیستان و بلوچستان بود و پایین‌ترین رتبه را دارد.
گفتنی است که توسعه دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیک روستایی و تلاش برای اتصال همه شهرهای استان به فیبر نوری، توسعه خدمات پستی بانکی و ... از دیگر برنامه‌های این مجموعه در دوران رادمنش است.






























____________
عکس: بهار بهادران
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
آقای رادمنش احتمالا داخل استان تشریف نداشتین. کلا همه استانداران در اختیار زیلایی جهت رفع محرومیت هستند بخصوص در دولت تدبیر و امید .خواب تشریف داشتین
Iran, Islamic Republic of
این انتصابات بعدا نتیحه ش مشخص میشه. مبنا و معیار چیه؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقط سوق مظلومه زیر ساخت ضعیف هم تو فیبرنوری هم تو زیر ساخت مخابرات. قصه بی مهره های که به سوق شده رو همگان با چشم می بینن ولی دم نمیزنن جاده سوق دهدشت چه خانواده عزیز از دست دادن تا درست شد.
یه جاهایی از جاده موج مکزیکی داره
حالا زیر ساخت مخابرات و فیبر نوری که خرابه و خرابه
نت همراه اولم دستگاهش نصب شده سی چه یواشکی ایان و قطعاتش کم ایکنین انصاف که ندارید
Iran, Islamic Republic of
فقط سوق مظلومه زیر ساخت ضعیف هم تو فیبرنوری هم تو زیر ساخت مخابرات. قصه بی مهره های که به سوق شده رو همگان با چشم می بینن ولی دم نمیزنن جاده سوق دهدشت چه خانواده عزیز از دست دادن تا درست شد.
یه جاهایی از جاده موج مکزیکی داره
حالا زیر ساخت مخابرات و فیبر نوری که خرابه و خرابه
نت همراه اولم دستگاهش نصب شده سی چه یواشکی ایان و قطعاتش کم ایکنین انصاف که ندارید
حمید رادمنش
Iran, Islamic Republic of
محمود رادمنش یکی از خالص ترین و باسواد ترین نیروهای درون استان هست نگاه جناحی نسبت به برخی از پست ها نداشته باشیم از بهترین هاست...
اصلاح ضربتی قانون انتخابات

اصلاح ضربتی قانون انتخابات

«اصلاح قانون انتخابات» موضوعی که بسیاری از صاحب‌نظران و سیاسیون در انتظار تحقق آن هستند....
بحران‌های نوظهور در هزارتوی اردوگاه «اصولگرايان»

بحران‌های نوظهور در هزارتوی اردوگاه «اصولگرايان»

اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي، در غياب احزاب مدرن و داراي کار ويژه‌هاي مرسوم در قاموس علم سياست،...
سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی

سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی

توزیع قطره چکانی لوازم خانگی، نبود کالای باکیفیت مناسب، گرانی و نبود تنوع در بازار لوازم ...
1