تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۴۴۴۰۰
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار: دستگاه‌ها آماده کارهای بزرگ و فوری باشند / 480 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به جیب کهگیلویه و بویراحمد رفت / اختصاص دو هزار میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
استاندار: دستگاه‌ها آماده کارهای بزرگ و فوری باشند / 480 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به جیب کهگیلویه و بویراحمد رفت / اختصاص دو هزار میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
احمدزاده گفت: من یک سوپرخبر به مدیران استان می‌دهم؛ قرار است دو هزار میلیارد تومان نقدی در اختیار استان قرار بگیرد. آقای رئیس جمهور گفتند قرار است دو هزار میلیارد تومان در اختیار استاندار قرار بدهند تا مشکلات درون استانی را با آن حل کنند. این پول فوق‌العاده تحول‌زا خواهد بود. دستگاه‌ها آماده کارهای بزرگ و فوری باشند. دستگاه‌ها توانشان را طوری بگذارند که این پول را در یک فرجه زمانی مناسب و کوتاه جذب کنیم و چهره استان را تغییر دهیم.
به گزارش کبنا، شامگاه (یکشنبه 17 بهمن ماه 1400) جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست، شهابی نسب رئیس شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی که اعلام شده به صورت نقد پرداخت شود 273 میلیارد و 751 میلیون تومان است. اما استاندار گفت: امروز از ریاست جمهوری با من تماس گرفتند که این عدد ارتقا پیدا کرد به 480 میلیارد تومان.
شهابی نسب ادامه داد: پروژه‌های حوزه راه، پاتاوه دهدشت، 194 میلیارد تومان، لنده تشان 53 میلیارد، جاده بابامیدان 4100، شاه بهرام 14 میلیارد و 390 میلیارد تومان،  راه یاسوج سیسخت 9 میلیارد و 400، آبرسانی لیکک 49 میلیارد، تسویه خانه چرام 4 میلیارد و 100 میلیون، بیمارستان سیسخت 15 میلیارد، بیمارستان چرام، لنده و لیکک هر کدام 20 میلیارد، جمعاً به این 4 بیمارستان 75 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. جهاد کشاورزی سد ایلی آباد و کلان 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. جهاد کشاورزی جمعا 23 میلیارد، آب و فاضلاب 1 میلیارد و 200 برای اصلاح شبکه، 3 میلیارد برای سازمان انتقال خون، 2 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های گردشگری. 51 میلیارد تومان به حوزه راهداری اختصاص داده شده است که عمدتاً برای زیلایی، مارگون، شهرستان باشت و کهگیلویه و سیلاب کولوار است.
وی گفت: آسفالت شهرستان باشت یک و نیم میلیارد تومان، شاه بهرام، 2 میلیارد، شاهزاده محمد 2 میلیارد، ورودی چرام دهدشت 14 میلیارد تومان. جمعاً 51 میلیارد تومان برای راه و شهرسازی اختصاص داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به جانی‌پور سرپرست اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: من یک سوال از شما می‌پرسم: ما توانستیم پولی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها بگیریم، به حساب شما واریز شد؟
جانی‌پور گفت: با تشکر از شما، بله دیروز ذیحساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها تماس گرفتند، شماره حساب دادیم، انشاالله تا فردا قطعاً به حساب واریز خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما 80 میلیارد تومان تقاضا دادیم، 50 میلیارد از آن قطعی شد که برای راه‌های روستایی به حساب شما واریز شود.
جانی‌پور در ادامه با بیان اینکه من ساعت 11:30 پرواز شیراز تهران دارم، اگر اجازه دهید می‌روم، استاندار نیز در پاسخ گفت: همین یک سوال از شما کافی است، تشریف ببرید.
جانی‌پور در ادامه گفت: با عنایت آقای حاجی‌زاده و شهابی نسب انشاالله تمام پول را جذب می‌کنیم.
شهابی نسب خطاب به استاندار گفت: آقای جانی پور در جلسه بماند ما با او کار داریم.
جانی پور گفت: در مورد اسناد خزانه، از 70 میلیارد تومان، 25 میلیارد جذب کرده‌ایم. از اسناد خزانه ملی، از 19 میلیارد، 19 میلیارد جذب کرده‌ایم. در بحث اعتبارات ملی از 36 میلیارد، 29 میلیارد و در بحث تهاتر خوشبختانه ما تا حالا 9 میلیارد جذب کرده‌ایم.
حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: دو اتفاق بزرگ در استان در بحث جهش اعتبارات افتاده است. یک اتفاق آن در بحث جهش اعتبارات ما کلا تهاتر، استانی، نقد، ملی که همه هم نقش داشتند، چندین برابر شده است. اتفاق میمون دیگر که با پیگیری آقای احمدزاده استاندار افتاده، سفر ریاست محترم جمهوری است. این 480 میلیارد از 5 هزار میلیاردی است که برای کل کشور در نظر گرفته شده است؛ خیلی حرف است. حالا اگر این را خبررسانی کنیم ممکن است صدای استان‌های دیگر دربیاید. قرار بود اعتبارات سفر برای سال 1401 باشد، ولی با پیگیری‌هایی که شد امسال برای سفر رئیس جمهور 5 میلیارد تومان نقد گذاشتند. از این عدد 480 میلیارد تومان به استان داده شده است.
حاجی‌زاده ادامه داد: در کنار آن 50 میلیارد سازمان هدفمندی یارانه‌ها، پولی هم برای کمربندی یاسوج در نظر گرفته‌ایم.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحدم گفت: این پول را ببرید برای جاده سپیدان. برای جاده کمربندی من از وزیری جایی پول می‌گیرم. این پول را ببرید برای جاده سپیدان که مردم مشکل دارند.
حاجی‌زاده ادامه داد: در خصوص سد ایلی‌آباد گفت: ما قرار است بر اساس شبکه شرقی جلو برویم. شبکه جدید هم می‌ماند برای سال بعد. شبکه شرقی آبگیری شده و باید بهره‌برداری شود. باید ببینیم وضعیت آب چه می‌شود. قطعاً مطالعات آن را آب منطقه‌ای انجام داده است.
حاجی‌زاده اظهار داشت: در خصوص سد کوهبرد هم مشکل تخصیص داشت که آقای شهابی نسب پیگیری کرد و گفت مشکل تخصیص حل شده است. الأن هم از سفر رئیس جمهور برای آن در نظر گرفته شده. سد کوهبرد باید آبگیری شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در خصوص جاده‌ها، ما الأن مشکل اعتبار برای پروژه‌ها نداریم. ممکن است در پروژه‌های ملی مقداری مشکل اعتبار داشته باشیم ولی پروژه‌های استانی و سفر اعتبارات خوبی دارند. ما 700 میلیارد تومان اسناد خزانه داریم که از آن تا کنون حدود 200 میلیارد جذب شده است. استاندار در ادامه گفت: هر طور شده آن را جذب کنید. حاجی‌زاده گفت: در خصوص جاده پاتاوه دهدشت هم با این تخصیصی که از سفر ریاست جمهوری داده شده، نامه‌ای هم دفتر مقام معظم رهبری داده، 194 میلیارد تومان برای آن تخصیص داده شده است.
وی گفت: اگر مقداری وضعیت آب و هوایی بهتر شود، قرار است آسفالت کل پل‌ها و تونل‌ها تمام شود. تابلوهای هشدار و ایمنی هم نصب می‌شوند. جاده هم غیر از آن تونلی که ریزش کرده که خوب هم کار می‌شود تحویل راهداری شود به صورت موقت تا بتوانیم عبور و مرور درون استانی را بندازیم اینجا، وقتی تابلوها زده شد.
حاجی‌زاده ادامه داد: اما این پولی که قرار است سازمان هدفمندی بدهد یک عددی برای جاده سپیدان به حساب راه و شهرسازی برود و بقیه آن هم به حساب راهداری برود. امسال مشکل اعتباری و پولی نداریم. اعتبارات محرومیت زدایی هم 26 میلیارد تومان هم تا الان تخصیص داده شده است.
احمدزاده گفت: من یک سوپرخبر به مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دهم؛ قرار است دو هزار میلیارد تومان نقدی در اختیار استان قرار بگیرد. آقای رئیس جمهور گفتند قرار است دو هزار میلیارد تومان در اختیار استاندار قرار بدهند تا مشکلات درون استانی را با آن حل کنند. این پول فوق‌العاده تحول‌زا خواهد بود. دستگاه‌ها آماده کارهای بزرگ و فوری باشند. دستگاه‌ها توانشان را طوری بگذارند که این پول را در یک فرجه زمانی مناسب و کوتاه جذب کنیم و چهره استان را تغییر دهیم.
حاجی‌زاده در ادامه گفت: در بازدیدی که از پل بریم داشتیم قرار بود برای آن پول بگذارند، برآوردی که داشتند طبق گزارشی که آقای مهندس محمدی مدیر کل جنوب زیرساخت کشور به من داد، سال گذشته 120 میلیارد بود. ولی خب تأمین اعتبار نشد. امسال که پرسیدم گفتند 180 میلیارد تومان است. این در سطح ملی است و اصلاً در دست ما نیست. در خصوص جاده شلالدون هم کاملا مقصر پیمانکار بود. در سفر رئیس جمهور آقای استاندار به مناطق محرومی سفر کرد. به من گفت این روستاها را لیست کنید تا من پولی برای آنها بگیرم. راهداری هم این روستاها را لیست کرد. این سفر مناطق محروم بود. ما عدالت را در کل استان دیدیم.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخصیص ما به دو برابر افزایش پیدا کرده است. فاز دوم آن را اعلام نکرده‌اند. جاهایی که برای آن اعتبار در نظر گرفته نشده، قطعا در این برای آن آعتبار دیده می‌شود. نگران نباشید. اعتبارات سفر کاملاً محقق خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1