تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۴۳۶۶۳
کبنا بررسی کرد؛

تبعیض به واکسیناسیون کرونا هم کشیده شد / گلایه‌های بیماران دیابتی از کمبود دارو در استان

۳
۰
تبعیض به واکسیناسیون کرونا هم کشیده شد / گلایه‌های بیماران دیابتی از کمبود دارو در استان
کبنا ؛
بر اساس گزارش‌های به‌دست‌رسیده، اختلال در روند واکسیناسیون کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بسیاری از مردم تبدیل به یک مسأله شده است.
به گزارش کبنا، بسیاری از شهروندان هم‌استانی دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. اما برای دوز سوم واکسن با مشکل روبه‌رو شده‌اند. بر اساس گفته‌های بسیاری از پزشکان، باید واکسن‌های یکسانی در هر سه دوز زده شود. اما هم‌اکنون در کهگیلویه و بویراحمد، واکسن آسترازنکا با کمبود شدیدی روبه‌رو شده است و کسانی که یک یا دو دوز آسترازنکا دریافت کرده‌اند، الأن در کمبود این دارو با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
اما مسأله همین‌جا ختم نشده است. گفته می‌شود آسترازنکا برای برخی از افراد که به منابع قدرت و ثروت دسترسی دارند، فراهم است، اما برای بخش عظیم مردم کم‌برخوردارتر نه! همین تبعیض‌ها که خود را در واکسن کرونا نیز نشان می‌دهد می‌تواند ضربات اساسی به اعتماد نهادی و مشروعیت آن بزند.
به‌علاوه، در مکان‌هایی که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده است، متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی رعایت نمی‌شوند. گاهاً دیده شده است که جمعیت عظیمی در فاصله‌ی بسیار نزدیک به هم در صف واکسیناسیون قرار گرفته‌اند. این مسائل همگی دال بر ضعف مدیریت در حوزه‌ی واکسیناسیون کرونا در استان است که می‌تواند موجبات بی‌اعتمادی اجتماعی و سیاسی را در پی داشته باشد.

مدیریت درمان کهگیلویه و بویراحمد با ضعف‌هایی اساسی روبه‌رو است؛ بر اساس گزارش‌های رسیده به کبنا نیوز برخی از مردم دهدشت نیز از کمبود و گرانی داروهای قند خون در داروخانه‌های دهدشت گلایه دارند. بر اساس این گزارش‌ها برای بیماران دیابتی که حق بیمه پرداخت می‌کنند، داروهای جدید ارائه نمی‌شود و فعلاً تنها «متفورمین گلی بن گلامید» ارائه می‌دهند. این در حالی است که فوق تخصص‌های غدد تأکید دارند که داروهای نسل جدید باید مصرف کنید تا افت قند رخ ندهد. داروهایی مثل گلوریپا 10 که هر بسته‌ای 80 هزار تومان بود، به 100 هزار تومان افزایش یافته است. دیابزید یا گلی گازید 30 که اصلاً موجود نیست. از طرفی بیمه‌های تکمیلی می‌گویند چون داروها آزادند، تحت پوشش بیمه پایه تأمین اجتماعی نیستند.
بخشی از مردم که با این بیماری‎‌ها روبه‌رو هستند از مدیر کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار کمکی جهت رفع مشکلات آنها هستند و سهمیه دارو و آزمایش دوره‌ای به آنها اختصاص داده شود.
این مسائل در حالی مطرح است که عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مدیریت درمان در کهگیلویه و بویراحمد بارها مورد نقد رسانه‌های استانی قرا ر گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم شهری
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دلیلش اینه که مردم به توصیه وزارت بهداشت که گفته ترجیحا همان واکسن قبلی تزریق بشه توجه نداشته و اصرار به تزریق واکسن دیگه دارن مثلا دوز اول و دوم را برکت یا سینوفارم زدن الان فشار و تجمع ایجاد میکنن برای آسترازنیکا
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
در کهگیلویه فقط اقوامی در داروخانه داشته باشی :::::امیدی به داروی قند شاید ::::ولی باقیمت چند برابر داروخانه ها یا کارمندانشان به دلال میفروشند ::::::
Iran, Islamic Republic of
تنها راه برکناری فوری رییس علوم پزشکی و انتصاب سرپرست جهت اقدامات لازم..
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1