تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۴۳۱۰۶
در نشست خبری سرمایه‌دار میدان میوه‌ و تره‌بار یاسوج با خبرنگاران مطرح شد؛

مشکل اصلی میدان میوه و تره‌بار یاسوج عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار است / دست دلالان از بازار میوه و تره‌بار کوتاه می‌شود / نوید ایجاد صنایع پایین‌دستی در این میدان

۱۱
۰
مشکل اصلی میدان میوه و تره‌بار یاسوج عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار است / دست دلالان از بازار میوه و تره‌بار کوتاه می‌شود / نوید ایجاد صنایع پایین‌دستی در این میدان
کبنا ؛
عصر امروز (دوشنبه 13 دی‌ماه 1400) نشست خبری سرمایه‌دار میدان میوه و تره‌بار یاسوج با اصحاب رسانه در محل این میدان برگزار شد.
به گزارش کبنا، سرمایه‌دار میدان میوه و تره‌بار در این نشست در حضور خبرنگاران اظهار داشت: لازم است توضیح بدیم هدف و فلسفه این میدان چیست و ما چه کاری اینجا انجام می‌دهیم و احداث این میدان چه منفعتی برای مردم دارد؟ میدان میوه و تره‌بار در همه استان‌ها به جز استان ایلام و استان ما وجود داشته است.
وی گفت: در میدانی که ما در حال حاضر حضور داریم احداث آن به سال 1374 برمی‌گردد. میدان بنا به مواردی راه اندازی شد ولی نهایتا تعطیل شد. منتها سیاست کاری که از بیس کار سرمایه‌گذار داشت با سیاست کاری قبلی‌ها متفاوت است. در زمانی که این عرصه تحویل سرمایه‌گذار شد، یک تعمیرگاه مکانیکی متعلق به اتوبوسرانی بود و شهرداری در زمان موعد آن را تحویل داد و سرمایه‌گذاری آن را بازسازی کرد.
وی در خصوص مزیت‌های احداث میدان میوه وتره‌بار گفت: یکی شفاف‌سازی قیمت‌ها است. قبلاً مبدأ را میادین سایر شهرها می‌گذاشتند و شهر ما بر آن میدان نظارتی نداشت و میوه ممکن بود با قیمتی بالا به دست مصرف‌کننده برسد. اینجا عمده‌فروشی است و کسانی که می‌خواهند خرده‌فروشی کنند و برخی افراد که در حجم بالا میوه می‌خواهند می‌توانند میوه و تره‌بار خود را از اینجا تأمین کنند.
سرمایه‌دار افزود: کشاورز و باغداری که به عنوان تولیدکننده می‌توانند محصولاتشان را اینجا بیاورند و در حضور خود و بر اساس کیفیت جنسی که دارند مستقیما به مصرف کننده بفروشند. دیگر مثل گذشته نیست که برای سایر شهرها می‌فرستادند.
وی گفت: ما دست باغدار و کشاورز را باز گذاشته‌ایم که یا خود محصولش را بفروشد و یا آن را به میدان‌دار بفروشد. بنابراین دیگر نیازی نیست که باغدار میوه را به دلال بفروشد و دلال آن را به شیراز بفرستد و بعد دوباره این میوه‌ها وارد یاسوج شوند. مبدا بارگیری بعضی از کالاها از تولیدکننده است و مستقیما به میدان یاسوج می‌رسد. قبلاً با کلی مشکلات و موانع و حوادث جاده‌ای، میوه نیز با قیمت بالایی به دست مصرف‌کننده می‌رسید.
سرمایه‌دار عنوان کرد: در طول این یک ماه که میدان راه افتاده است، تأثیر خود را بر بازار میوه و تره بار در یاسوج گذاشته است. ما همیشه در سال‌های قبل، در این ماه‌ها رویه افزایش قیمت داشته‌ایم اما الان امسال در این ماه قیمت کاهش یافته است. قیمتی که در میدان یاسوج عرضه می‌شود سقف قیمتی میدان شیراز برای یاسوج است. یعنی ما هم حداکثر نرخ شیراز را تعیین می‌کنیم و خرده‌فروش‌ها هم حداکثر باید 30 درصد بر قیمت‌ها بیفزایند. قیمت‌های ما نیز با شیراز مساوی است و گاهی هم پایین‌تر است.

کسانی که در این امر و در این حرفه کار می‌کنند وقتی می‌بینند قیمت میدان پایین است، برخی با قصد اخلال قیمت را زیر قیمت میدان می‌فروشند. اما ما تا الأن مقاومت کردیم و نگذاشتیم اخلال ایجاد شود.
مقاومت ما با حمایت از مردم و تولیدکنندگان بوده است. ما یک سری مصوبات داشته‌ایم. اما در ادامه، بعضی از ادارت از اجرای تعهدات خویش شانه خالی کردند و این باعث یک سری خسارات شد بخشی از محصولات در این میدان تلف شد.
سرمایه‌دار گفت: در مورد کیفیت محصولات هم می‌توان گفت: میوه و تره‌باری که در این میدان عرضه می‌شود هم کالای درجه یکم است و هم درجه دو. در مغازه‌ها هم جنس درجه یک و دو قیمت‌های متفاوتی دارند.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد نسبت به این میدان مخالفت می‌کنند، گفت: وقتی بررسی کنید جنسی در اینجا پنج هزار تومان است، دیگر خرده فروش نمی‌تواند آن را 10 هزار تومان بفروشد. بنابراین برخی مخالفت می‌کنند.
وی اظهار داشت: در میدان تنوع میوه با کیفیت‌های مختلفی وجود دارد. ما یا خودمان از تولیدکننده می‌خریم و یا اینکه خودش می‌آورد و ما می‌فروشیم و برای کشاورز و باغدار هم تخفیف ویژه‌تری قائل می‌شویم و او را درر اولویت قرار می‌دهیم.
این میدان در آینده می‌تواند مکانی باشد برای افرادی که اینجا کار کنند. در حال حاضر هم افراد زیادی حدود 100 نفر مستقیم اینجا کار می‌کنند و تاکنون از دولت تسهیلاتی نخواسته‌ایم. سیاست مقام معظم رهبری، مجلس و دولت هم حمایت از تولید و اشتغال است.
سرمایه‌دار در خصوص مشکلات میدان گفت: در حال حاضر مشکل ما عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار است؛ این مصوبات یکی این است که کالاهای اساسی باید در میدان توزیع می‌شد. یکی دیگر مسدود کردن گلوگاه‌ها جهت ورود میوه و تره‌بار است و دیگری عدم خروج محصولاتی که در استان تولید می‌شود است. درخواست ما از مسئولین این است که در اجرای مصوبات به وظیفه خود عمل کنند. جهاد کشاورزی هم باید کشاورزان و باغداران را توجیه کند. هر کس بتواند محصولات زراعی و باغی را تأمین کند می‌تواند در اینجا محصولش را عرضه کند. بازار میوه در استان داغ است. خیلی از افراد منافع سرشاری دارند و بنابراین حاضر نیستند با میدان همراهی کنند.
وی در پایان گفت: این میدان قابلیت این دارد که در کنار آن صنایع پایین دستی نیز ایجاد شود و هر صنعت پایین‌دستی نیز به اندازه خود میدان نیز قابلیت اشتغال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه میوه شما خوب باشه وقیمتش مناسب باشه که نیازی به بستن گلوگاه نیست کسی که از خارج استان میوه وارد کنه قاعدتا با هزینه حمل باید گرون تر در بیاد و گرون بفروشه پس بهتر رقابت باشه تا خدای نکرده فیلتون هوس هندستون نکنه
حاج آقا
Iran, Islamic Republic of
اولا اصلا قیمت ها اصولی نیست دوم اینکه وقتی حرف از میدان میشه یعنی مستقیم بار از تولید به مصرف و فروش تو میدان درصورتیکه قیمت ميوه تولیدی گچساران بیشتر از شیرازه متاسفانه خیلی هم دوام نداره خواهیم دید که انگور سیسخت هم قیمتش تو شیرازه کمتر خواهد بود
شهرویی
Iran, Islamic Republic of
میگم سرمایه دار اسم نداشت احیانا
چرا اسمش ذکر نشده
Iran, Islamic Republic of
مسئولین بی کفایت باید حمایت کنند نگذارند دوباره این بنده خدا را فاری بدن
Iran, Islamic Republic of
سرمایه گذار بنده خدا اسم نداشت که چندین بار نوشتید سرمایه کذار...
بسیار موافق راه اندازی میدان هستیم
شما
Iran, Islamic Republic of
خدایش اولین باره تو عمرم میبینم میوه تره بار نشست خبری میزاره حاضرم قسم بخورم خودشون گفتن بیایید از ما خبر تهیه کنید
میثم
Iran, Islamic Republic of
الان این همه گفتید سرمایه گذار اما اسمی ازش نیاوردید اصلا سرمایه گذار کی هست وایا واقعا وجود داره یا خودشهرداری راه انداخته ومیخواد بگه مثلا کسی اومده سرمایه گذاری کرده!!!
Iran, Islamic Republic of
چرت پرت نگید شما توانایی کنترل ندارید هیچ گونه نظارتی وجود نداره چون قانونی نیست تنها قانون در یاسوج قوم گراییست برای اثبات حرف دلیل مدرک هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سرمایه گذار باید از خودش مایه بدارد و باید از کشاورز خرید مستقیم داشته باشد ودست فروشان را ساماندهی نماید و نه اینکه افرادی دلال و دستفروش را یکجا جمع کند و از میدان شهرهای اطراف اقلام ناچیز و درجه سه را به قیمت درجه یک به مردم خرده فروشی نماید در صورتی که میدان باید عمده فروش باشد درمانی میدان یاسوج راه‌اندازی می‌شود که میدان را به اتحادیه و افراد با تجربه و پولدار که بتوانند بر عهده مغازدارن در بیاید سرمایه گذار در حد حرف هست پول ندارد و میخواد اینجا سرمایه جمع کند که مردم ما هوشیار هستن
حسن
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف بزن
میثم
Iran, Islamic Republic of
درخبر همش میگه سرمایه گذار اما مشخص نیست این سرمایه گذار کی هست؟! نه اسمی و نه معرفی از این سرمایه گذار؟! ایا بدنبود ایشان را معرفی کنید وازسابقه ی ایشان چندجمله ای رو اعلام کنید.
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
فایل های مرتبط
1