تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۴۲۹۲۹
کبنا از وضعیت واحدهای سنگ‌شکن منطقه دلی بجک گزارش می‌دهد؛

سرمایه‌گذار دلی بجک: تمام مجوزهای قانونی را اخذ کرده‌ام / لزوم حمایت ادارات و دستگاه‌های دولتی از سرمایه‌گذاران / حسین‌پور: واحدهای صنعتی دلی بجک فاصله مورد نیاز تا روستا را رعایت نموده‌اند

۱
۰
سرمایه‌گذار دلی بجک: تمام مجوزهای قانونی را اخذ کرده‌ام / لزوم حمایت ادارات و دستگاه‌های دولتی از سرمایه‌گذاران
کبنا ؛
مقام معظم رهبری در مورد اهمیت سرمایه‌گذاری گفته است: «بنده می‌شناختم افرادی را که می‌توانستند پولشان را ببرند در بخش‌های پردرآمدی که غیرتولیدی است صرف کنند. نکردند؛ گفتند نمی‌کنیم؛ می‌خواهیم به کشور خدمت کنیم؛ آمدند در تولید سرمایه‌گذاری کردند، با سود کمتر و درآمد کمتر؛ برای خاطر اینکه فهمیدند کشور احتیاج دارد؛ خب این عبادت است»
به گزارش کبنا، چندی پیش خبری درباره‌ی انتقال کارخانه‌های شن و ماسه‌ی حاشیه‌ی ‌رودخانه‌ی بشار به منطقه دلی بجک سپیدار از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در سایت کبنا نیوز منتشر شد [اینجا بخوانید]. در آن خبر که بر اساس گفته‌های برخی از اهالی منطقه‌ی دلی بجک تنظیم شده بود، گفته شد که کارخانه‌های سنگ‌شکن موجب تخریب این منطقه، آسیب به کشاورزی و دامپروری و همچنین سبب سلب آرامش مردم منطقه شده است. اما اکنون سرمایه‌گذار سنگ‌شکن منطقه دلی بجک ضمن رد ادعاهای این افراد، مدعی است که علی‌رغم مجوزهای لازم، هیچکدام از گفته‌های این افراد صحت ندارد. البته سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته است: واحدهای صنعتی مستقر در دلی بجک حد و حدود و فاصله مورد نیاز تا روستا را رعایت نموده‌اند. در همین خصوص سرمایه‌گذار این واحدهای صنعتی سنگ‌شکن در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا ضمن اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری، به بیان مطالب مورد نظر خود پرداخت که در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان تأکید بسیاری بر سرمایه‌گذاری و تولید و رونق اقتصادی دارند. تا جایی که سرمایه‌گذاری در تولید را به نوعی عبادت می‌دانند. مقام معظم رهبری در مورد اهمیت سرمایه‌گذاری گفته است: «بنده می‌شناختم افرادی را که می‌توانستند پولشان را ببرند در بخش‌های پردرآمدی که غیرتولیدی است صرف کنند. نکردند؛ گفتند نمی‌کنیم؛ می‌خواهیم به کشور خدمت کنیم؛ آمدند در تولید سرمایه‌گذاری کردند، با سود کمتر و درآمد کمتر؛ برای خاطر اینکه فهمیدند کشور احتیاج دارد؛ خب این عبادت است». اما متأسفانه برخی علیرغم این تأکیدات گویی با سرمایه‌گذاری موافق نیستند.
وی ادامه داد: من با پروانه ساخت و تمام مجوزهای لازم را دارم و زمین این سنگ‌شکن را از یکی از معتمدین خریداری کرده‌ام. وی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی زمینی را خریداری می‌کند، خیابان‌بندی می‌کند و آب و برق و گاز و ... را نیز برای آن تأمین می‌کند و سپس آن را به صنعت واگذار می‌نماید. اما داستان این زمین که ما بر روی آن کار می‌کنیم متفاوت است و شرکت شهرک‌های صنعتی نمی‌تواند درباره‌ی آن ادعایی داشته باشد. چرا که زمین را خود ما خریداری کرده‌ایم و ربطی به این شرکت ندارد. در واقع زمین شخصی است و بر اساس مجوزهایی که صادر شده است ما در آن کارخانه سنگ‌شکن راه‌اندازی کرده‌ایم.  
سرمایه‌گذار با ارئه مدارکی که در دفتر کبنا نیز موجود است می‌گوید من پروانه ساخت دارم و من این زمین را از یکی از معتمدین خریداری کرده‌ام ومجوزهای مربوطه از قبیل مجوز محیط زیست را نیز دارم. اما الأن نمی‌دانم این افراد بر چه اساسی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند.
وی اظهار داشت: افرادی که می‌گویند این کارخانه به آنها آسیب زده است، حرفشان صحت ندارد. وی با اشاره به گفته یکی از این افراد که می‌گوید در برابر این سنگ‌شکن دچار آسیب جسمی شده است، می‌گوید: گفته‌های او هم صحت ندارد و من نزد مراجع قانونی از او شکایت و او را محکوم کرده‌ام. حتی اینکه برخی از آنها می‌گفتند پروانه چرا داریم نیز صحت ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در جبهه حضور داشته و بر اساس منویات مقام معظم رهبری دست به سرمایه‌گذاری زده است، افزود: مبلغ 50 میلیارد تومان در اینجا سرمایه‌گذاری کرده‌ام. چرا که معتقدم سرمایه‌گذاری علاوه بر اینکه نوعی عبادت است، موجب اشتغالزایی و رشد و توسعه منطقه نیز می‌شود و خانواده‌های بسیاری می‌تواند از قِبَل این سرمایه‌گذاری منتفع شوند. اما حالا معلوم نیست که چرا عده‌ای به طور کلی با اقداماتی از این قبیل مخالف هستند. انگار سرمایه‌گذاری کاری به شدت ناپسند است.
وی می‌گوید: من می‌توانستم این سرمایه را در بانک بگذارم و ماهانه سود آن را دریافت کنم، اما با اذعان به اینکه این شهر یکی از شهرهای کم‌برخوردار است، قصد داشتم با سرمایه‌گذاری در این کارخانه سنگ‌شکن هم به رونق تولید کمک کنم و در حد توانم برای جوانان این شهر اشتغالزایی ایجاد کنم. اما حالا با سنگ‌اندازی‌های مداوم و تحریک برخی از اهالی روستا به دنبال تعطیلی این کارخانه هستند. در حالی که هیچکدام از گفته‌های آنها صحت ندارد و تمامی مدارک نشان می‌دهد که این کارخانه هم پروانه دارد و هم از مجوزهای لازم نیز برخوردار است. وی ادامه داد: انتظار من از مسئولین این است وقتی که دستگاه‌های مربوطه، به یک سرمایه‌گذار مجوز می‌دهند، باید از او حمایت نیز بکنند. نه اینکه در چنین مواقعی او را تنها بگذارند.
در همین خصوص حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا گفت: به منظور ساماندهی رودخانه بشار و حفظ محیط زیست و برون‌رفت از برداشت شن و ماسه رودخانه ای در سال ۹۲ مقرر گردید که شن و ماسه‌های استان از رودخانه‌ای به کوهی تبدیل شوند.
وی افزود: در زمان تصمیم‌گیری برای انتقال واحدهای شن و ماسه به دلی بجک هر گونه برداشت از رودخانه‌ها ممنوع و واحدهای کنار رودخانه با تغییر مکان تولید مواد اولیه مورد نیاز را از معادن موقت تامین می‌نمایند. وی تأکید کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده و کار کارشناسی، منطقه دلی بجک به عنوان مکان پیشنهادی برای معادن شن و ماسه استان انتخاب گردید و تا الان ۴ واحد شن و ماسه در منطقه دلی بجک مستقر گردیده که از این ۴ واحد ۲ واحد فعال و ۲ واحد دیگر غیرفعال هستند.
حسین پور عنوان کرد: باید توجه داشت که هر گونه پروانه بهره برداری شن و ماسه در منطقه فوق با صدور استعلام از دستگاه‌های مرتبط همچون محیط زیست و منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود و پس از پاسخ مثبت دستگاه‌ها سازمان صمت پس از پاسخ مثبت این ادارات نسبت به صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری اقدام می‌نماید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: می‌طلبد دستگاه‌های دولتی مرتبط همکاری لازم را در خصوص مکان‌های پیشنهادی برای معادن شن و ماسه استان را به عمل آوردند. بدیهی است چنانچه همکاری لازم صورت نگیرد ممکن است با کاهش تولید شن و ماسه در استان و یا افزایش قیمت‌ها رو برو شویم.
وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی مستقر در دلی بجک حد و حدود و فاصله مورد نیاز تا روستا را رعایت نموده‌اند. حسین پور ابراز داشت: هر وقت مسائل زیست‌محیطی از سوی واحدهای تولیدی شن و ماسه رعایت نگردد، اداره کل محیط زیست باید اقدام قانونی لازم را به عمل آورند.
به گزارش کبنا، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران از ابتدا به خوبی راهنمایی شوند تا اینگونه دچار اختلافات نشوند. البته بعضی هم ممکن است در این میان به دنبال منافع خود باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گربه
Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا گربه نگیر
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1