تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۴۲۲۶۴
با ارسال یادداشتی مطرح شد؛

اسفندیار طلایی: آقای استاندار آستین خود را بالا بزنید و طلسم گرانفروشی را بشکنید

۱۲
۰
اسفندیار طلایی: آقای استاندار آستین خود را بالا بزنید و طلسم گرانفروشی را بشکنید
کبنا ؛
اسفندیار طلایی قائم‌مقام جنبش عدالت‌طلبان مبارزه با مفاسد اقتصادی در جنوب کشور با ارسال یادداشتی به پایگاه خبری کبنا نیوز، خطاب به احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به وضعیت اقتصادی و گرانفروشی‌های موجود در استان گلایه‌هایی ابراز داشت.
به گزارش کبنا، متن کامل این یادداشت در زیر از نظر خوانندگان می‌گذرد.
بسم الله الرحمن الرحیم رب انزلنی منزلا و مبارکا و انت خیر المنزلین
حضرت آیت آلله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی ولی امر مسلمین و آزادگان جهان در بیانات قدسی خود فرمودند: «مسئولان باید در سه زمینه تلاش خود را افزایش دهند: اقتصاد، امنیت و فرهنگ. باید یک تلاش برنامه‌ریزی شده در زمینه اقتصاد انجام گیرد و این گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و قابل علاج است و باید حل شود. در زمینه اقتصاد مطلقاً نگاه صحیح و اصولی این است که به بیرون نگاه نکنید. علاج را در داخل بجوییم. ارتباطات باید برقرار شود. علاج در درون خودمان است. خیلی از مشکلات ما و گرانی‌های اخیر ربطی به تحریم‌ها ندارد». مقام عظمای ولایت همیشه دغدغه مردم و معاش آن‌ها را داشته و دارند و همواره این موضوعات را مدنظر داشته و به مسئولین و دست اندرکاران دخیل در حل مشکلات در این زمینه تذکرات لازم را ارئه داده‌اند. ایشان بارها و به مبناسبت‌های مختلف به موضوعات ذیل اشاره فرموده‌اند: اشتغال، مبارزه با فساد مالی، زدودن محرومیت از مناطق محروم، مهار تورم و مقابله با گرانی، روان‌شدن چرخه خدمت‌رسانی، گسترش و اعتلای فرهنگ و اخلاق، رونق بافتن علم و تحیقیق، مسئولیت پذیری و پاسخ‌گویی مسئولین در شمار برجسته‌ترین این نیازهاست و این ها است که عدالت اجتماعی را ممکن و پیشرفت و توسعه را محقق می‌سازد.
جناب آقای دکتر علی احمدی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد احتراماً همانطوری که مستحضرید اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران ساختار آن توحیدی و همراهی با مردم معاش مردم به عنوان یکی از ویژگی‌های اساسی بنیان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نقش بارز و اساسی در فرهنگ معیشت و پیشرفت جامعه اسلامی ایفا می‌کند و پدیده‌هایی مثل فقر، گرانی، تورم و رفاه و توزیع عادلانه ثروت، نظارت، عدالت و بی‌عدالتی و ایجاد انگیزه‌های فردی یا عدم وجود آن همگی تحت تاثیر برنامه‌ریزی نظام اقتصادی در چهار چوب برنامه‌های تدوین شده به وجود می‌آیند.
جناب آقای دکتر احمدی پدیده گرانی‌های افسارگسیخته و رشد قیمت‌های انفجاری در عمده صنوف در شهر یاسوج بیداد می‌کند و این پدیده گرانی مضاعف، غیرمنطقی و غیرقانونی و غیرشرعی از دهه ۱۳۴۰ تا کنون بر گرده‌ی مردم شهر یاسوج سوار است. آستین خود را بالا بزنید و این طلسم گرانفروشی را با قدرت بشکنید که مردم دعاگوی شما خواهند بود و متاسفانه در شرایط بازار ایران در طول این چند دهه، دلار  قبله بازار ایران شده است. تولیدکنندگان، واسطه‌ها و بازاریان، قیمت همه‌ی کالاها را با افزایش دلار به ناحق و غیرقانونی بالا می‌برند و برعکس تمام شهرهای کشور جمهوری اسلامی ایران، کسبه و بازاریان شهر یاسوج ساز دیگری می‌زنند و افزایش قیمت‌های شان انفجاری است و لذا عمده گرانی‌های کشور و قیمت‌های سرسام‌آور افزایش قیمت دلار نقشی در این گرانی‌ها ندارد و این اقدام تولیدکنندگان و بازاریان کشور برمی‌گردد به التهاب بازار ایران، سوءمدیریت در نظارت‌ها و عدم برخورد انقلابی و قاطع با گرانفروشان، کم‌فروشان و مفسدین اقتصادی و این موضوع نقش دلار و افزایش قیمت دلار ربطی به بعضی از تولیدکنندگان و بازار ندارد و در دولت‌های قبلی اصلاً درباره آن صحبتی نشده است به جز در کلام نورانی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مدظله العالی که متاسفانه دولت‌های قبلی به منویات نورانی امام مسلمین عمل نمی‌کردند. انشاالله دولت انقلابی ولایی و فسادستیزی حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی منویات روحانی مقام عظمای ولایت را فصل‌الخطاب خود قرار دهند و با این پدیده گرانی برخورد قاطع و انقلابی صورت گیرد و معیشت مردم در اولویت کاری دولت قرار گیرد و این دولت انقلابی به یکی از دغدغه‌های اصلی مقام عظمای ولایت معیشت مردم می‌باشد جامعه عمل بپوشاند. مضاف بر اینکه سوء‌مدیریت، رانت و عدم نظارت کافی بر بازار و صنوف از طریق دستگاه‌های مرتبط از عامل اصلی این گرانی‌ها در طی این دهه‌های اخیر در دولت‌های قبلی بوده است.
جناب آقای دکتر احمدی متاسفانه شهر یاسوج بر خلاف شهرهای ایران زمین، افزایش قیمت‌ها همیشه انفجاری بوده است. پدیده گرانی در یاسوج به علت ناتوانی و سوءمدیریت، رانت و عدم روحیه فسادستیزی اعضای کمیسیون نظارت بر فروشندگان کالاها  خدمات و صنوف و بازار عرصه را در طول این چند دهه بر مردم تنگ کرده است و همه مردم از این انفجار قیمت‌های کاذب در رنج و زحمتند و تمامی صنوف و فروشندگان کالاهای اساسی و غیر اساسی مبادرت به فروش کالاهای خود به قیمت چند برابر نسبت به استانهای همجوار می‌نمایند. عمده صنوف از قبیل فروشندگان مصالح ساختمانی، مواد غذایی، میوه و سبزیجات، پوشاک، کیف و کفش، لوازم یدکی، ابزار و یراق، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و آشپزخانه، لوازم برق و الکترونیک، مبلمان و دکوراسیون، فرش و موکت، موبایل، آجیل و شیرینی، پارچه، نساجی و خرازی، محصولات دامپروری و کشاورزی، ساعت، زیور آلات، طلا و جواهر، اسباب بازی و لوازم ورزشی، صید و شکار، نشریات و لوازم تحریر، ماشین آلات، مواد صنعتی و شیمایی، تجهیزات پزشکی و درمانی و ... به دلایل واهی، غیرمنطقی و غیرعقلی و غیرشرعی، هزینه حمل و نقل را دال بر گرانفروشی نسبت به سایر استان‌ها می‌دانند و این ادله اصناف یاسوج کاملاً غیرعقلی و غیرمنطقی است و لذا از زمان شکلگیری شهر یاسوج تاکنون متاسفانه اعضاء کمیسیون نظارت بر کالاها و خدمات قوی مقتدر و دلسوزانه عمل نکردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعضای کمیسیون نظارت بر فروش کالاها خدمات و صنوف و بازار هم تا کنون انقلابی و با روحیه فسادستیزی عمل نکردند.
برای مزید استحضار و گرانی افسارگسیخته در شهر یاسوج به چند نمونه اشاره می‌نمایم: تفاوت قیمت خرید یک قلم البسه و کفش نسبت به شهر شیراز اگر چنانچه جنسی در یاسوج یک میلیون و دویسته هزار تومان به مشتری عرضه گردد، همین جنس در شیراز به قیمت 700 هزار تومان به فروش می‌رسد و جالب توجه اینکه در کارخانه‌های تولیدی و بازار عمده فروشان در تهران همین اجناس به قیمتی حدود 400 الی 550 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌گردد و همچنین تفاوت خرید یک دست مبلمان منزل در یاسوج نسبت به شهر قم و تهران 50 درصد و دوبرابر است و همچنین قیمت یک کیلو تره‌بار تا بابامیدان و شهر نورآباد ممسنی 2500 الی 3000 تومان اختلاف قیمت دارد و جالب توجه اینکه فاصله یاسوج تا بابامیدان و شهر نورآباد ممسنی تنها 70 و 90 کیلومتر می‌‌باشد و لذا قیمت سایر اقلام و کالاهای اساسی و غیراساسی تفاوت بسیار فاحشی با استان‌های همجوار و مرکز کشور دارد. مزید بر این‌که عمده بازاریان یاسوج اقلام عمده خود را از بازار عمده فروشان شیراز و بعضاً تعدادی هم از شهرهای بزرگ باشد اصفهان، تهران و شهرهای صنعتی خریداری می‌نمایند و شما به عنوان بالاترین نماینده اجرایی کشور در استان و سایر مسئولین مرتبط قضاوت فرمائید آیا این تفاوت فاحش قیمت‌ها ظلم و اجحاف به مردم شهر یاسوج و سایر شهرهای استان نمی‌باشد؟ 
متأسفانه نقش سازمان تعزیرات حکومتی در طول این عمر چندساله پربرکت انقلاب اسلامی کمرنگ بوده و با گرانفروشان مقتدرانه و انقلابی برخورد نکرده است. انتظار می‌رود با پیگیری جنابعالی و جناب آقای دکتر نگین‌تاجی رئیس کل محترم دادگستری استان، سازمان تعزیرات حکومتی، انقلابی و با روحیه فسادستزی و به دور از پذیرش سفارش و مسائل قومی و قبیله ای وارد عرصه مبارزه با گرانفروشی در شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد شوند. انشاالله با مدیریت صحیح شما و دست‌اندرکاران و دستگاه‌های ذیربط تمهیدات لازم اتخاذ و با این پدیده گرانی در شهر یاسوج برخورد انقلابی و قاطع صورت گیرد و با مدیریت انقلابی شما اعضای کمیسیون نظارت و کالاها و خدمات و صنوف و بازار از بین کسانی انتخاب شوند که دارای روحیه انقلابی و فسادستیز از جنس مردم، متعهد، ولایی و عادل باشند و خدمت به مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهند و این دغدغه مردم و خواسته به حق مردم مبنی بر رفع گرانی مضاعف در تمامی صنوف در شهر یاسوج نسبت به استان‌های همجوار جامه عمل پوشانده شود.
با آرزوی توفیق روزافزون جنابعالی و همه دلسوزان انقلاب اسلامی ایران
اسفندیار طلایی قائم مقام جنبش عدالت‌طلبان مبارزه با مفاسد اقتصادی در جنوب کشور
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جون خوت .
Romania
تو هم منفعتی توی کارخونه قند داری که نطق می کنی کارگرایی که در خط تولید بودند ازشان خبری نیست
Iran, Islamic Republic of
الان چته معلومه داری .....می سوزی
Iran, Islamic Republic of
استانی که یکی از مدیران اقتصادی اون مدیر کل . هست که فقط به فکر صندلی خودش هست و تو قرن ۲۱دست به دامن شده استان نمیشه ..استاندار و نمایندگان دلشون به چی فر خدشه..کرو این بردارید استان نابود که..
کارمند
Iran, Islamic Republic of
کل مدیران کهگیلویه و...یک طرف ..افتاده به التماس که بمونه اگر زور استاندار وش رسی اوسو بیا گرونی حل کنه ..ولی ای استاندار زورش نیرسه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دو شاخ کلو ویک واز نیکنه
هاملا
به به حاجی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
..تا تموم بشه.بعدش پشت میزش بلند میشه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار این صندلی داغ برای شما صندلی جیز نشود آقای استاندار این صندلی که شما بر روی آن نشسته اید خون بهای هزاران شهید ایست که جان در طبق اخلاص گذاشتند برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و حفظ آرمانهای شهیدان و امام شهیدان آقای استاندار معامله گری و انتصابات شما به چه قیمتی ایست آیا در انتصابات خود هیچ اندیشیده ای که باید ذره ای از ملاک های ارزشی بودن انقلاب در وجود منتصبانتان باشد آقای استاندار بیا لحظه ای با خدای خودت خلوت کند و حب دنیا و پست و صندلی را کنار بگذار فقط در شهر خودت باشت به زمینهای اطراف بیمارستان باشت نگاه کن لحظه ای خدا را شاهد و ناظر اعمال خودت ببین و نگاه کن آقای شهرداری انتصابی شما یا شاید تحمیل بر شما چه بر سر این شهر با هماهنگی فرماندار انتصابی و یا شاید تحمیلی بر شما چه آورده است اقای استاندار چوب خدا صدا ندارد از پاکی خود شما هیچ شکی نیست ولی خواسته یا ناخواسته در باطلاق خیلی کثیف انتصابات فرو رفته ای آقای استاندار در گچساران آقای فرماندار انتصابی شما بسیار دست پاک است ولی باطلاق کثیفی دور و بر ان را احاطه کرده است..
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
ب نظر میرسد بعضی از دوستان مغرضانه کامنت گذاشته و یا واقعا از گرانی های استان بی خبرن. حالا که کسی پیدا شده نسبت به این موضوع حساس شده و مسئولین استانی را به تفکر واداشته نیاز به حمایت همه جانبه از طرف اقشار مختلف و قریب به ۹۰ درصدی ضعیف از نظر بنیه مالی دارد.چه بسا هنوز در بین مسئولین استانی باشد افرادی که روحیه بسیجی و فساد ستیزی باشد و با این جرقه این جریان را یاری داده و با مبارزه همه جانبه علیه گرانی نسبت به بهبود وضع معیشتی مردم همت کنند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا گرانی بیدادمیکند
حمید
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد بعضی از دوستان مغرضانه کامنت گذاشته و یا واقعا از گرانی های استان بی خبر هستن و از دور دستی بر آتش فسادی که جامعه را به سمت نابودی می کشاند دارند.حالا که کسی پیدا شده نسبت به این موضوع حساس شده و مسئولین استانی را به تفکر واداشته نیاز به حمایت همه جانبه از طرف اقشار مختلف دارد . استانی که قریب به ۹۰ درصد مردم آن از نظر بنیه مالی ضعیف هستن واقعا تاب تحمل این گرانیها را ندارند.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1