تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۴۱۴۸۸
در ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ترک تحصیل دانش‌آموزان در نبود زیرساخت‌ها! / آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )

۰
ترک تحصیل دانش‌آموزان در نبود زیرساخت‌ها! / آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )
کبنا ؛ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد و ترک تحصیل دانش آموزان از جمله پیامدهای شیوع کرونا عنوان شد. نکته مهم دیگری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره شد، روند کند واکسیناسیون در سطح استان بود که بارها پیرامون آن تذکر داده شد، اما گویا قرار نیست این مشکل برطرف شود.

     
در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله اینکه تعداد ترخیصی‌ها نسبت به تعداد بستری‌ها بیشتر شده است پرویز یزدان پناه این را هم گفت که استان همچنان در یک آیتم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است در نشست ستاد کرونا همچنین به وضعیت رنگبندی شهرها نیز اشاره شد
 
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح روز شنبه (29 آبان ماه 1400) در نشست ستاد کرونای استان مساله ترک تحصیل دانش آموزان را نگران کننده خواند و گفت: مسائلی همچون شرایط کرونایی و نبود زیرساخت‌هایی که این روزها زمینه ترک تحصیل را در استان رقم زده، باید توسط مسئولان مربوطه جدی‌تر گرفته شود.
احمدزاده در ادامه اظهار داشت: دغدغه دانش آموزان استان را داریم که در این رابطه باید آمار و تعداد دقیق دانش آموزانی که مجبور به ترک تحصیل شده‌اند از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و ثبت احوال جمع آوری و به استانداری اطلاع رسانی شود.



 وی افزود: برخی خانواده‌ها که بضاعت مالی خوبی نداشته و به علت نتوانستن تهیه گوشی و تبلت فرزندانشان مجبور به ترک تحصیل شده‌اند باید اطلاعات آن‌ها احصا و برای برگردان آنها به تحصیل اقدامات لازم انجام شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرجمع وضع استان ما نسبت به هفته‌های قبل بهتر است در برخی شهرها تغییرات رنگبندی ایجاد شده باشت از وضعیت آبی به زرد تبدیل گردیده هرچند در ۸۵ روز گذشته فوتی کرونایی در شهرستان باشت نداشته‌ایم اما از اهالی آن منطقه درخواست دارم که نسبت به کرونا جدی باشند.
 احمدزاده ابراز داشت: در هفته گذشته تنها سه نفر فوتی در استان داشتیم هر چند یک نفر آن هم زیاد است و باید همه رعایت کنند و خبر خوب اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی کرونایی نداشتیم کشور نیز همین وضعیت را دارد بعضی استانها در وضعیت پایدار هستند و خیلی از استان‌ها مثل ما سیل نزولی گرفته‌اند.
 وی ادامه داد: هم اینک تعداد افراد مبتلای قطعی به کرونا ۷۲ نفر بوده در حالی که هفته پیش تعداد مبتلایان قطعی کرونا تا مرز ۱۸۰ نفر هم رسید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در زمره استان‌های با وضعیت خطر بالا از لحاظ کرونا قرار ندارد اما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و ساده انگاری صورت نگیرد.
 احمدزاده گفت: میزان تزریق واکسیناسیون در استان نسبت به استان‌های همجوار همچون فارس پایین است و باید به روند واکسیناسیون سرعت بیشتر داد.
 احمدزاده عنوان کرد: اهمیت واکسیناسیون بسیار زیاد است زیرا که خطر مرگ و میر بیماران کرونایی را به حد چشمگیری کاهش خواهد داد. لذا مردم باید اهمیت داده و واکسن را جدی بگیرند اکنون فرصتی خوبی به وجود آمده تا مردم خود را در برابر این ویروس کشنده ایمنی کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بزرگداشت هفته بسیج، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نمودهای کار بسیجی مبارزه با کرونا است که باید به طور بسیجی و جهادی طرح شهید سلیمانی در استان جدی گرفته شود و پوشش واکسیناسیون در استان افزایش یابد.
 احمدزاده ادامه داد: وضعیت ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از لحاظ کرونا همچنان نارنجی است و در حالت شکننده‌ای قرار دارند.
 وی تاکید کرد: از مردم هر دو شهرستان انتظار می‌رود توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه، افزود: چنانچه این طرح به درستی اجرا شود پوشش حداکثری واکسیناسیون را خواهیم داشت و آمار مرگ و میر به صفر خواهد رسید.
 احمدزاده با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی را باید جدی گرفت و با تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان استان گفت: یکی از مهمترین نمودهای بسیجی بودن و پای کار بودن در بسیج همین مبارزه به کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از سپاه خواست تا به مانند گذشته پای کار طرح شهید سلیمانی بیایند.
 وی در ادامه گفت: بویراحمد و کهگیلویه همچنان وضعیت نارنجی دارند و هر آن ممکن است وضعیت آنها قرمز شود از مردم دو شهرستان درخواست می‌کنم رعایت دستورالعمل‌ها را داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط سخت کرونایی بیرون بیاییم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رنگبندی ها تا امروز ۴ وضعیت بوده و در ستاد کرونا یک رنگ دیگر به آن اضافه خواهد شد گفت: شهرستان‌هایی که آبی هستند و تلفات کمتری دارند همچنین تا 80 درصد واکسن در آن زده‌اند به وضعیت سبز تبدیل خواهند شد. 
91 درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در مرحله نخست واکسینه شدند
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به پیشتازی استان در زمینه تزریق واکسن کرونا، گفت: ۹۱ درصد دانش آموزان در مرحله تزریق دُز نخست واکسن کرونا واکسینه شده‌اند.
هادی زارع پور اظهار داشت: در مرحله تزریق دُز دوم واکسن کرونا نیز ۶۸ درصد دانش آموزان استان واکسینه شده‌اند که باز هم نسبت به سایر استان‌ها کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز است.



 وی افزود: واکسیناسیون فرهنگیان و کادر آموزشی نیز در تزریق دُز نخست ۹۸.۳ درصد و در تزریق دُز دوم به ۹۰ درصد رسیده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بحث آموزش حضوری دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول از اول آذرماه امسال در دستور کار قرار می‌گیرد و به صورت نوبت بندی و شرایط مشخص شده دانش آموزان در کلاس درس حاضر خواهند شد.
 زارع پور ابراز داشت: نشست‌های هماهنگی با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان به منظور ساماندهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و بستر سازی بازگشایی مدارس فردا و پس فردا برگزار می‌شود.

      
   این روزها و همزمان با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس ابتدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد نگرانی‌ها زیاد شده مردم نگران فرزندان خود هستند در همین خصوص هادی زارع پور در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان در این استان و همچنین مقدمات بازگشایی مدارس اشاره کرد.

 وی ادامه داد: هدف از پوشش حداکثری واکسیناسیون ایجاد ایمنی هر چه بیشتر بین دانش آموزان استان برای مقابله با بیماری کرونا است. 
به گزارش کبنا، سال تحصیلی جدید تعداد ثبت نامی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

 سالمندان کهگیلویه و بویراحمد برای تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند


محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد گفت: افراد مسن و واجد شرایطی که چهار ماه از مدت تزریق واکسن مرحله دوم آن‌ها گذشته است هر چه سریع‌تر برای تزریق دُز سوم به مراکز واکسیناسیون این استان مراجعه کنند.
بانشی نیز در این نشست اظهار داشت: نظر به اینکه پس از حدود چهار ماه از تزریق واکسیناسیون، ایمنی افراد در برابر کرونا پایین می‌آید، باید افراد سالمند برای تزریق دُز یادآور (سوم) مراجعه کنند.
 وی افزود: سالمندان هم استانی می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دز نوبت سوم را برای افزایش ایمنی خود در برابر ویروس کرونا دریافت کنند.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: گروه‌های سنی که در نوبت اول و دوم واکسن‌هایی همچون سینوفارم و برکت زده‌اند باید برای دریافت نوبت سوم واکسن ترجیحاً مشابه نوبت اول (واکسن غیر فعال شده) دریافت کنند به شرطی که چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسنشان گذشته باشد.



بانشی تاکید کرد: دریافت نوع واکسن در دز سوم بستگی به پلتفرم واکسنی دارد که افراد در نوبت اول و دوم تزریق کرده‌اند.
 وی ادامه داد: میانگین سنی فوتی‌های کرونا به زیر ۶۵ سال رسیده بود اما هم اینک به حدود ۷۰ سال رسیده که نشان می‌دهد ایمنی واکسن‌ها پس از چهار ماه کاهش یافته و باید برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1