تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۴۰۷۲۷
کبنا بررسی کرد

از گلایه‌های عشایر تا کارکنان از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد

۷
۱۲
از گلایه‌های عشایر تا کارکنان از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
با توجه به گلایه‌هایی که برخی از مردم و به ویژه قشر زحمت‌کش عشایر نسبت به عملکرد اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند، نگاهی گذرا به عملکرد این اداره کل داشتیم. یکی از وظایف این اداره، نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید و تهیه و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی است. اما متأسفانه می‌بینیم در برخی از قصابی‌های این استان فراورده‌های دامی غیربهداشتی عرضه شده است و این اداره نتوانسته در کمترین زمان به شناسایی و برخورد با این واحدها بپردازد. عرضه‌ی گوشت غیربهداشتی حتی برای یک ساعت هم می‌تواند بسیار خطرناک باشد، اما شنیده شده بعضی از قصابی‌ها در استان مدت زیادی این فراورده‌های غیربهداشتی را عرضه کرده‌اند. عملی که می‌تواند به شدت به سلامت عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب بزند. فرض کنید که یک کودک بر اثر مصرف مرغ‌های آلوده به شدت بیمار شود و یا حتی جان خود را از دست بدهد. این وسط چه کسی باید پاسخگو باشد؟
برخی از عشایر منطقه‌ی کاکان در شهرستان بویراحمد از کم‌لطفی‌های اداره‌ی عشایر گله داشتند. مگر یکی از اهداف اصلی این اداره «تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام ، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی» نیست؟ پس چرا خدمات‌رسانی به عشایر زحمت‌کش این منطقه باید کم باشد تا با باعث نارضایتی این قشر شود؟ نکته‌ی مهم‌تر این‌که، در روستای پهنک این نارضایتی بسیار بیشتر است. پهنک به عنوان یکی از روستاهای بسیار محروم در این استان نیازمند توجه بسیار بیشتر اداره دامپزشکی است. اما متأسفانه خدمات دامپزشکی در این روستا کمتر از حد انتظار است. این نکته باید در نظر گرفته شود که تنها منبع درآمد و تنها ابزار تأمین معیشت اهالی این روستا چند دامی است که نگهداری می‌کنند. چرا باید به دلیل خدمات‌رسانی ناکافی، برخی از دام‌های این منطقه تلف شوند و کسی هم پاسخگو نباشد؟
این تنها دو مورد از موارد بسیاری است که ممکن است در این استان وجود داشته باشد و اصلاً رسانه‌ای نشده باشد.
از دیگر وظایف این اداره، «برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی در امر بهداشت عمومی» است. اما باز هم در این خصوص کم‌کاری صورت گرفته است. در گفت‌وگویی که با اهالی روستای پهنک داشتیم، آ‌نها از عدم آموزش و آگاهی کافی در زمینه‌ی بهداشت دام گلایه داشتند. لازم است مدیر کل این اداره این نارسایی‌ها را پاسخ دهد.
نگاهی به پورتال این اداره نشان می‎‌دهد که دستاورد اصلی این اداره کشفیات در مورد تخلفات بهداشتی است. در واقع بیشترین خدمات این اداره به مردم این استان کشفیات محصولات دامی غیربهداشتی است. گویی دیگر وظایف این اداره یا فراموش شده و یا بسیار اندک به آن‌ها توجه شده است.
شنیده شده که برخی از کارکنان این اداره نیز نسبت به رفتار نامناسب مدیر کل با آن‌ها گلایه دارند. وقتی که یک مدیر رفتار مطلوبی با کارکنان خود نداشته باشد چطور می‌تواند در انجام وظایف سازمانی خود موفق شود؟ مگر نه این است که یکی از معیارهای اصلی بهره‌وری سازمانی، رضایت کارکنان آن سازمان است؟
و در پایان باید از عدم برگزاری حتی یک نشست خبری این اداره کل با رسانه‌های آزاد محلی گلایه داشت. از وظایف اصلی هر سازمانی ارتباط با مردم و رسانه‌ها و پاسخگویی به آن‌ها است. این مهم نیز محقق نمی‌شود، مگر با برگزاری نشست‌های خبری با رسانه‌های مختلف. در صورت فرار از رسانه‌ها شائبه‌ی ترس از شفافیت پیش می‌آید که ممکن است چهره‌ی آن اداره را در نزد مردم و رسانه‌ها زشت جلوه دهد.
گفتنی است در نوشته‌های بعدی، وضعیت اداره کل دامپزشکی استان را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام .بله متاسفانه مدیرکل دامپزشکی استان برخورد بسیار نامناسبی با همکاران دارد .
Iran, Islamic Republic of
ضمن سلام و تشکر از مدیریت سایت کبنا باستحضار میرساند مشکلات وگرفتاریهای کارکنان اداره دا// بیشتر از آن چیزی است که نویسنده محترم در دوبخش به آن اشاره فرمودند شما میتوانی همکارانتون را به صورت سرزده بفرستین تا از نزدیک ببینند این برخوردهایی که با ارباب ورجوع بخصوص خانواده شهدا و جانبازان میشه در هیچ زمانی صورت نمیگرفته و اصلا ارباب رجوع را خیلی معذرت میخام آدم حساب نمیکنن و.....
Iran, Islamic Republic of
با سلام برخورد نادرست ایشان با کارکنان و سایرین واقعا جای بسی تأسف داره
همیار
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی هم مطلبی از درد ورنج ها ،تحقیرهاوبرخوردهای نادرست به پرسنل محیط زیست وافسردگی وبی انگیزگی عمیق آنها در طوا 6سال اخیر عنوان می کرد وپای درد دلشان می نشست.
همکار
Iran, Islamic Republic of
انصافا بعنوان یک همکار نسبت به همه مدیر ان گذشته انسان پاک دست و شریفی هستند وتنها مدیری هست که به توقعات بیجا و سفارشی سیاسی پاسخ نمی دهد در ضمن عملکرد ایشان در همه حوزه های کاری مشخص هست لااقل کبنا جان بگذارید ایشان هم از خود دفاع کند بعدقضاوت کنید
Iran, Islamic Republic of
پروژه تخریب یک مدیر بی حاشیه با بی انصافی
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
دیگه باب شده وقتی قصد تخریب هر کسی را داشته باشی متهم میکنی به برخورد ناشایست با خانواده شهدا و جانبازان .. گناه ما چیست که کشته و زخمی نشدیم ؟گناه بچه های ما چیست اگه ما کشته نشدیم .بسه دیگه حالمون از این حرفها خراب میشه .
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1