تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۴۰۱۷۵
کبنا بررسی کرد

 تغییراتِ از نان شب واجب‌تر

۶۵
۲
 تغییراتِ از نان شب واجب‌تر
کبنا ؛از روز شروع به کار دولت سیزدهم و بویژه بعد از معرفی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد همه نگاه‌ها و اظهارات بر سرعت در عزل و نصب‌ها و حتی قلع و قمع مدیران قبلی است. در اکثر نشست‌ها با استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نیز این موضوع به کرات تکرار شده است و مدیران فعلی به عنوان مدیرانی ضعیف و ناتوان معرفی شده‌اند که نمی‌توانند به اجرا و پیشبرد برنامه‌های دولت مردمی حجه الاسلام رئیسی کمکی نمایند. تغییرات در دولت‌ها اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود و خواسته یا ناخواسته تغییرات به تمام سطوح مدیریتی در شهرستان‌ها نیز کشیده خواهد شد اما بهتر آن است که این اتفاقات در یک جو آرام و منطقی دنبال شود و اگر هم قرار بر بیان این موضوعات باشد از دریچه نگاه کارشناسی و سازمانی باشد. هیجانی کردن فضا در واقع باعث ایجاد کندی کار و عدم دقت لازم خواهد شد و از طرف دیگر اولویت‌ها و نیازها را نیز جابجا خواهد کرد.
برخی تغییرات و جابجایی‌ها به درجه‌ای مورد نیاز است که دولت قبلی و جدید نمی‌شناسد و ضرورت مدیریت و نیاز امروز استان کهگیلویه و بویراحمد است. ولی در جو هیجانی این ادارات و دستگاه‌ها کمتر دیده می‌شود و همه نگاه‌ها معطوف بر مناصب سیاسی است.
در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌هایی وجود دارد که در تعطیلی مطلق به سر می‌برند و کوچکترین برنامه و فعالیتی از این دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود. از جمله حوزه فرهنگ و هنر در تعطیلی کامل قرار دارد. بیش از دو سال است که فرهنگ و ارشاد اسلامی عملاً جایی در مناسبات فرهنگی و حتی اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد به گونه‌ای که در همان دولت قبل نیز بارها هنرمندان و اصحاب فرهنگ نیز نسبت به این موضوع معترض و خواستار یک تغییر و ایجاد تحول در این دستگاه بودند. نه تنها فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل است که سایر دستگاه‌های فرهنگی دولتی و غیر دولتی از جمله میراث فرهنگی  نیز شرایطی مشابه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند. به نظر می‌رسد هنرمندان  و اهالی فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد هیچ متولی ندارند.
بحران اجتماعی و فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند. به طور نمونه موضوع خودکشی در دیشموک بسیار نگران کننده است و هیچ عملکرد قابل قبولی از دستگاه‌های مربوطه دیده نشده است و اعتباراتی که در رابطه با این حوزه تخصیص داده شد نه مشخص است به چه کسانی داده شده است و نه خروجی کاری در جریان بوده است.
در حوزه دانشگاهی نیز باید گفت مدت‌هاست استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه ندارد. این فقدان دانشگاه یا به عبارتی تعطیلی نه از بابت بیماری کروناست که حتی قبل از آن هم دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه دانشگاه یاسوج یک دستگاه اداری بوده است که فعال‌ترین بخش آن گیت‌های ورودی دانشگاه است. در دانشگاه یاسوج و با وجود تعداد زیاد هیات علمی هیچ تولید علمی و آموزشی در خوری وجود نداشته است. احمد عریان رئیس این دانشگاه بیش از آن که توانسته باشد به رشد دانشگاه و یا حتی حفظ جایگاه دانشگاه کمک کرده باشد در پی تعریف و تمجید از دیگران و خود و ارتقا برخی نزدیکان غیر بومی بوده است و با وجود هزینه‌های بالا برای شخص وی از جمله یک خانه اختصاصی در خیابان‌های باهنر که برای روسای دانشگاه در نظر گرفته شده است، خودروی ویژه و شاسی بلند مخصوص وی، رفت و برگشت به شیراز و کلی هزینه برای اتاق ریاست،  وی دانشگاه را در یک شرایط بد قرار  داده است و دانشگاهی که زمانی از نمادهای استان کهگیلویه و بویراحمد بود حالا بود و نبود آن برای مردم تفاوت چندانی ندارد.
نکته جالب در مورد عریان آن که دانشگاه از انجام اتفاقات عادی روزمره عاجز بوده است اما گاه به گاه اخباری بی تأثیر و بی ارزش در رابطه با برخی موفقیت‌های ادعایی از سوی این دانشگاه به رسانه‌ها درز می‌شد.
در زمان دولت قبلی نیز بارها تغییر و تحول در دانشگاه یاسوج و بویژه سپردن مدیریت این دانشگاه به یک فرد جوان و با انگیزه به عنوان یک مطالبه مطرح شد اما به بهانه حفط مدیران تا پایان دولت و هم چنین حمایت‌های احد جمالی معاون سیاسی فارسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عریان به جهت هم استانی بودن سبب تداوم وضعیت غیر قابل قبول دانشگاه یاسوج شد.
دانشگاه علوم پزشکی نیز به تغییر و تحول اساسی  و بنیادی نیازمند است. در دو دوره اخیر ریاست این دانشگاه یعنی دوره ریاست ایلامی و یزدان پناه دانشگاه علوم پزشکی با گستردگی بالا و ظرفیت‌های خوب تنها مکانی بوده است برای بکارگیری های مسئله دار. بعد از فشار رسانه‌ها و افکار عمومی به جهت بکارگیری نیروهای خارج از ضابطه در دوره ایلامی مدیر بعدی بخشی از این نیروها را اخراج کرد اما خیلی زود شاهد تکرار همان بکارگیری ها توسط یزدان پناه و تیم وی بوده‌ایم که قطعاً وظیفه رئیس جدید خواهد بود که هم با بکارگیری قبلی برخورد نماید و هم جلوی این رویه نادرست در دانشگاه علوم پزشکی گرفته شود.
در این دانشگاه نیز هیچ موفقیت علمی و آموزشی قابل قبولی نبوده است و در یک گزارش از سوی معاونت پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی عملکرد دانشگاه  در انجام برنامه‌های پیش بینی شده در سال 99 غیر قابل قبول خوانده شد. البته حساب مدیریت و عملکرد این دانشگاه باید از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان جدا در نظر گرفته شود که دو سال بسیار سخت بر کادر درمان گذشته است و از روز ورود ویروس کرونا به استان تاکنون این عزیزان شبانه روز در تلاش و خدمت به مردم بوده‌اند.
نگران کننده ترین وضعیت اما در بازار، صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد قابل مشاهده است. حوزه‌های گسترده‌ای که گویی هیچ متولی اداری ندارد و کاملاً به حال خود رها شده است. با وجود وعده‌های بسیار در مورد احداث و احیا معادن استان هیچ توفیقی سازمان صمت نداشت و وضعیت در بازار نیز به شکلی است که بارها صدای اعتراض مردم و سایر مسئولین بلند شده است.
جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از دستگاه‌های عظیم در استان است نیز شرایطی مشابه سازمان صنعت، معدن و تجارت دارد و بخش‌های مختلف این سازمان عملکرد غیر قابل قبولی داشته‌اند.
در این بین نباید از عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌های عمرانی و خدمات رسان از جمله راه و شهرسازی و آب و فاضلاب غافل بود.
این دستگاه‌ها البته نمونه‌ای از خروار هستند و دستگاه‌های بسیار دیگری نیز هستند که عملکرد آنها و مدیران آن باید مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت تأیید ادعای این مطلب بدون فوت وقت ایجاد تغییر و تحول در آنها در دستور کار قرار گیرد تا حداقل گره‌ی در کار و مشکلات مردم گشوده شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

محیط بان
Iran, Islamic Republic of
از حال دل محیطبانان خسته وکارشناسان ذلیل شده دراین ۸ سال کسی نمی پرسد.نه رمقی دارند چیزی بگویند.
علی
Iran, Islamic Republic of
بالاترین حقوق محیطبانها و اولین تجهیزات در استان کوری نمیبینی
همیار
Iran, Islamic Republic of
// استان وتیم کاری ضعیف وشفارشی او تمام انرژی خود را برای لابگیری ماندن صرف می کنند از ملاقاتهای مختلف تا اتش سوزیهای برای خودنمایی،ولی کور خواندیدبرای همه شناخته شده اید.
شاهین دنا
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل یکی از مسئولین بی طرف وبا انصاف یک سری به محیط زیست استان بزنه
آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
فکر کنیم اولویت دارترین دستگاه جهت تغییر آموزش و پرورش است چون مدیرکل ان ۹ سال است در این مسئولیت است و بیش از یک سال و نیم از حتی ۳۵ سال خدمتش می گذرد که عملا غیر قانونی است . .
Iran, Islamic Republic of
فکری به حال خودت کن حتما جایت سوخته
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشکی که از نان شب هم تغییرش واجبتره.
بحث سلامتی مردم از نان شب مهمتره
به شرط اینکه سیاست بازی نکنن و افراد ستاد فلان و بهمان کاندید ریاست جمهور دانشگاه را با مراسم فاتحه خونی اشتباه نگیرن و پزشک متخصص قوی کاربلد بیارن جای یزدانپناه.
Iran, Islamic Republic of
ما اهل خوردن نمک وشکستن نمکدانیم.قدر گوهر داند گوهری وقدر زر داند زرگری.شرایط کرونا تحریم اقتصادی و....هزار یک مشکل دیگر
Iran, Islamic Republic of
و ما ادارک ما ااشهرداری شهرداری را درک کنید خدایا ما را از شر شورا و این همه بی قانونی و یکار گیری نیروی فله ای وا رهان خدایا فقط خودت و الا تمام نهادهای نظارتی بی خیال شدند
Iran, Islamic Republic of
تغییر مدیران اقتصادی و بودجه ای در اولویت باشد که هیچ تلاشی جهت افزایش اعتبارات استان اعم از اعتبارات عمرانی و هزینه ای نمیکنند .اعضای کمیته تخصیص استان بازنگری شود مخصوصا مدیر دارایی که در کمیته تخصیص فقط حضور داردبدون اینکه دغدغه اعتبارات را داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
خدایا یکی بیاد و بداد ما دهه شصتی ها که نه شعل داریم نه پول نه ماشین نه خونه برسه
Iran, Islamic Republic of
چون همه یکدست شوند وکاری نکنن گویند یه دست صدا ندارد وهمه صداها وخرابی ها از دولت‌های قبلی و فعلا جلسه گذاری ومصوبه نوشتن داریم واگر تحریم لغو شد شروع میکنیم به برداشت حق جلسه و رفع عیوب مصوبه
Romania
هر چه سریعتر مدیر کل میراث‌فرهنگی رو عوض کنید
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اولویت تغییرات درتغییر محیط زیست استان است.ونیازمند یک تجدید حیات اساسی وفوری است.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم در حال حاضر بحرانی تر از محیط زیست اداره ی دیگه ای هم باشه.
Iran, Islamic Republic of
ک کنیت ودر مدیرکل صمت..
کسی ک نظارتی سر مغازه های زیر اداره اش هم نیارع چ برسه و بازار
Iran, Islamic Republic of
باشه بعد اگر این بره چه چیزی گیر تو میاد.مشخصه چقد مغرضی.خدا کند کسی باشی که نبود ونبودت فرقی به حال این جامعه نداشته باشد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
در کنار اداره راه بیشترین اعتبارات عمرانی مربوط به شرکت آب منطقه‌ای استان هست.متاسفانه این شرکت علیرغم اعتبارات مناسب ولی پروژه ها کاملآ تعطیل می‌باشند.. آبرسانی به لیکک،ابرسانی به دیشموک.تامین آب 4شهر.دهدشت غربی.تامین آب باشت. تامین آب امامزاده جعفر،ساماندهی رودخانه بشار ،ساماندهی بشار در دارشاهی.و....کاملا تعطیل.انشاالله اولین تغییر آب منطقه‌ای هست
Iran, Islamic Republic of
با همین مطالب انتقادی فاقد آمار مستند ادامه بدین که تنها راه "کنکاشی برای نجات استان" است
Iran, Islamic Republic of
شق القمر میکنند مجلستان که دو ساله تتها سر برج حقوق میگیرند
اصالت
Iran, Islamic Republic of
سلام
وجدان بیدار که نباشه چنین نوشته هایی عادیه! با این گونه دیدگاهها استان استان نمیشه، کاش یک کلمه از حرفاتون بر اساس آگاهی و دلسوزی و بدور از مطامع شخصی نوشته میشد!
خدا ترس بودن هم خوب است...
Iran, Islamic Republic of
راهداری چی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اداره‌کل تامین اجتماعی استان واقعاً ناامید کننده است
ضعیف مدیریت وحشتناک است
۷ سال است حیات خلوت تاجگردون است
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم از نان شب واجبتر اداره کل امور اقتصادی و درایی
خادم
Iran, Islamic Republic of
احسن.برکبنا.که.حرف.دل.مردم. زدی.خواسته.رحق.مد یران.باید.زودتر.برکنارمحاکمه.َشوند
رحیم
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولین دولت روحانی باید جمع بشتن فرقی هم نداره ما رای به تغییر دادیم
رحیم
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولین دولت روحانی باید جمع بشتن فرقی هم نداره ما رای به تغییر دادیم
ستار
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست را نجات دهید
محیط زیست استان رو به نابودی رفته
شهروند
India
سالیان متمادی مدیران ضعیف و نالایق بانکهای دولتی و معاونین آنها در سطح استان بدون تغییر باقی می مانند و یا به دلیل اینکه اهل زد و بند زیاد ومورد نیاز برخی سیاسیون بودند نه تنها برکنار نشدن بلکه به استانهای بزرگتر نیز منتقل شدن و ارتقا گرفتن، جا داره در دولت مردمی آقای رئیسی، اول کلیه مدیران بانکی بخصوص در استان ها برکنار بشن و مثل سایر ادارات جایگاهی برای اونها در این دولت قائل نباشن. و هستند کارکنان دلسوز، متعهد، انقلابی و فسادستیز که خیلی از اونها سرتر هستند و سال ها پشت صف نگه داشته شدند و اونا جایگزین بشن
بخصوص بانک ملی
ان شا اله اینگونه خواهد
طاها
United States
/// تمام دانشگاه را فرا گرفته. وقتی در شیراز هستند میگویند ما استان فارسی هستیم. در یاسوج میگند ما بومی هستیم
فیادرس
Iran, Islamic Republic of
پدافند غیرعامل سریع باید تغییر کنه .
محسن
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی
یکی از مدیرانی که باید تغیر کند اقای نصیری راهداری هست
کاردان
Iran, Islamic Republic of
مدیر نصیری راهداری که باید سریع جمع کنه بره
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
نصیری مردم دیگر تورا شناختند استاندار زودتر اقدام کن
Iran, Islamic Republic of
م... با همکاری بعضی فقط نابود کننده افراد بدبخت بودن چون انهایی که پارتی داشتند در این سالها به زمینهای مفتی رسدند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی جهاد کشاورزی بود و نبودش سر سوزنی به حال تولید کنندگان تاثیر ندارد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا اول آب منطقه ای و بعد آب و فاضلاب و بهد راه و شهرسازی و حمل ونقل و راه روستایی نیاز به انقلاب نه تحول دارند آب به پنج شهر و جاده پاتاوه -دهدشت آبروی یک قرش برایمان نگذاشتند
علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا ۱۴۰ نفر رو آوردن. البته فقط یاسوج بقیه رو نمی دونم وحشتناکه بقران ایلامی خودش انسان شریف و خوبي بود الان افتضاح شده من نیروهای میشناسم که گفتن قایم بشید تا کسی نبینه آروم آروم آروم جذب بشن نیرو از بهداشت آوردن تو حوزه آموزش
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
چرا از دانشگاه پیام نور نمی گویی که 8ساله تعطیله
تاکی ؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه پیام نور را دریابید .اتفاق تغییر کی صورت می گیرد .
وکیل
Iran, Islamic Republic of
نگرانی ودغدغه هم عزیزان در دستگاههای مختلف بجاست.به حول وقوه الهی حلقه مدیریتی فشل اصلاحات -اعتداله شیخ حسن بطور کلی جمع میشه ،به قول لری خودمون حوال بر وشو نیمونه.
بزودی انشالله
ف
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی پاتوق بکارگیری نیروها توسط نمایندگان شده همچنین اموزش وپرورش کجاست تفکیک قوا
دوست غضنفر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مدیران ضعیف اونهایی هستن که طی چند ماه گذشته به صورت فله ای نیرو جذب کردن تا نظر نمایندگان را جلب کنن و چند صباحی بیشتر بمونن و گرنه این افراد که لیست فرمودید آزاده هستن ضمنا کارت هدیه ندادن اسمشون تو لیست هست ./ اداره....ایشان دست بوس نماینده قبلی گچساران بود الان هم افتاده به پای نمایندگان جدید
خواهشا مطالب کاملا انعکاس بده
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی جات توی بهشت.دقیقا اینها بهترین مدیر کل ها هستند
وحید
Iran, Islamic Republic of
پس چرا از جمعیت هلال احمر چیزی ننوشتی/در زلزله سیسخت چقدر نارضایتی به دنبال داشت
کمسیون عمران مجلس 9مورد ترک فعل را در زلزله سیسخت در صحن علنی مجلس قرائت کرد که 4 مورد ان مربوط به جمعیت هلال احمر بوده
در جمعیت هلال احمر استان وشعب کلا تعطیل است کارمند داریم که در هفته 2 ساعت در اداره نیست باید مدیر هلال احمر جمع بشه
رضایی
Iran, Islamic Republic of
نصیری راهداری را از قلم انداختید کبنا
اولین مدیری که باید تغییر کنه ایشون هست
غلامعلي
Iran, Islamic Republic of
فني و حرفه اس استان هم گرفتار شده، لطفا يه فکري براش کنيد.
Ali
Iran, Islamic Republic of
دکتر عریان و معاون اموزشی ومعاون پژوهشی دانشگاه را نابود کردند
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از کامنتها از روی غرض ورزی نوشته شده برای ارزیابی مدیریت فعلی چرا از طریق پسشنامه محرمانه استفاده نمیکنند خیلی از این مدیران در بدترین شرایط تحریمی توانستند کار کنند و استوار بمانند از این مدیران باید استفاده کرد و حتی در ارزیابی ادارات چه در استان و چه در سطوح ستادی در شاخصها حایز رتبه برتر بودند از جمله شرکت گاز و امور مالیاتی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی و در انجام وظایف اصلی خود نیز کوتاهی نکردند و بالاخص دارایی که در وصول مالیات پیش بینی شده در قانون بودجه صد در صد موفق عمل کرده و دستگاهی است تخصصی که مدیران پخته مجرب سابقه دار و انقلابی و دلسوز میخواهند بنابراین کلی نگر باید دید و نظر داد نه از روی غرض ورزی
دارایی
Iran, Islamic Republic of
بله باید هم دفاع کنی پاداش و اضافه کار بالا ،بدون کمترین سابقه و توانایی ذیحساب بزرگترین دستگاه شدی .پرسشنامه محرمانه یک نفر هم به تو و گروهت رای نمیدن دیگه تمام شد ...
Romania
جناب کمایی دوست عزیز، شاخصه های اصلی توسعه در استان ما، کشاورزی،گردشگری و صنعت نفت میباشد، هرگاه توانستیم تنها در خصوص این سه مورد موفق عمل کنیم، قطعا سایر موارد نیز بهبود خواهند یافت، خانه از پای بست ویران است برادر جان، نه رسانه توان بهبود دارد نه مطالبه گری، صنایعی که یا راکد مانده یا تعطیل و ورشکسته شده اند، گوش شنوایی نیست، خودمان را خسته نکنیم، تفکر را با تعقل یاری بخشیم.
محسن
Iran, Islamic Republic of
سازمان صنعت ضعیف ترین دوره مدیریتی خود را در زمان جسین پور داشت و عملا ایشون توان مدیریت را هم نداشت چه برسد به صنعت و معدن و تجارت و بازار استان!!!!!!!
خدایا خودت به فریاد برس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشکر
خاطر جمع باشید که مدیران همه خواهند رفت ولی من در تعجبم از مدیری که می دونی بر کناری میشه ولی انصراف نمیده.هر مدیری الان انصراف بده از ادامه مدیریت طمع مدیریت نداره ولی هر که انصراف نده مشخصه ضعف مدیریت داره.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام به رسانه محترم کبنا
به نظر می‌رسد تیتر ' تغییرات از نان شب هم واجب تر' بسیار غیر منطقی و نگران کننده است ، اگر جایی لازم باشد قطعا متولیان امور
رصد خواهند کرد ،ولی اینکه مردم را از اوضاع و احوال استان نا امید کنیم و همه را در حالت دو دلی قرار بدهیم و منتظر تغییر فلان مسئول باشیم و بی ثباتی را ارزش بدانیم بسیار فکر نا بجایی است .
منصف
Iran, Islamic Republic of
م///، استان که برای ایشان در مراجع قضایی حکم محکومیت صادر شد چرا هنوز در مسند کار است، خود آقای اژه ای این احکام را از تلویزیون قراره کردند
تحقیقات
Iran, Islamic Republic of
واقعاً سازمان جهاد کشاورزی استان دچار روزمرگی و کوچکترین حرکت و پویایی در این سازمان دیده نمیشه و کارمندان آن بشدت سرخورده و بی انگیزه و نیاز شدید به تغییرات مدیریتی دارد.
علی بابا
Iran, Islamic Republic of
تاج الدینی به همراه معاونان اداری و مالی و تولیدات گیاهی بشدت اصلاح طلب و این سازمان عریض و طویل
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که کامنت گذاشتن درمورد راهداری
هیچ مدیری تا حالا به اندازه نصیری کار نکرده و نخواهد کرد اونم تو این شرایط سخت و بی پولی .
Iran, Islamic Republic of
خدا یه عقلی به نگارنده و تمام کساني که موافق تغییرن بده ای کیو های عزیز اگه امام زمان هم بیاد اوضاعتون روز به روز بدتر میشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیرکل تاریخ حسین پور بود
مرد هزار رنگ
Iran, Islamic Republic of
/// باید خودش بره نه که بیفته به التماس از نماینده گان به خدا ارزشش نداره دست بوسی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
تغییر مدیر کل دارایی از نان شب واجبات هست تا دیسیپلین از دست رفته دارایی برگردانده شود
دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام، نوشته حاضر جهت اطلاع همشهریان و هم استانی‌های گرامی نوشته می‌شود چرا که نویسنده متن، خود بهتر از هر فرد دیگری می‌داند که نوشته‌های ایشان جز رافکنی چیز دیگری نیست! وقتی به یادداشت‌های مربوط به دانشگاه یاسوج توجه می‌کنیم و دروغهای پی در پی را می‌بینیم، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تمامی نوشته‌های حاضر پر از فرافکنی در مورد مدیران استانی است.
در این مورد یا نویسنده متن از سر ناآگاهی و به تحریک و ترغیب دیگران این مطالب را نوشته‌اند، که در این صورت کار ایشان بدور از انصاف و وجدان و انسانیت است و در برابر خداوند مسئولند و بایستی پاسخگوی اتهامات وارده باشند. یا اینکه عامدانه چنین به دانشگاه یاسوج و مدیریت فعلی آن منتسب کرده‌اند که باز هم در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود اگر چه افرادی که عامدانه متوسل به دروغ پراکنی می‌شوند، به نظر می‌رسد خداوند را ناظر بر امور ندانسته و احتمالا هیچ اعتقادی نیز به روز جزا ندارند. در خصوص موارد طرح شده در متن پیام توضیحات مختصری تقدیم می‌شود و قضاوت را به مخاطبین گرامی واگذار میکنم:
1. مدیران فعلی به عنوان مدیرانی ضعیف و ناتوان معرفی شده‌اند: این که همواره در پایان هر دولت، عده‌ای عادت دارند که تمامی افراد، مدیران و عملکردهای آنها را زیر سوال می‌برند متاسفانه عادت ناصوابی است که در جامعه ما رواج دارد و در استان ما این وضعیت بسیار شدیدتر و ناپسندتر رخ میدهد. کافی است به عملکرد ادارات و مسئولین در طی تصدی مدیریتی آنها رجوع شود و بدور از بی انصافی مورد قضاوت قرار گیرد. شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی جامعه بر کسی پوشیده نیست چرا که با یک حساب سرانگشتی هر فردی از جامعه میداند که هزینه‌های روزمره گاها 3 تا 10 برابر شده‌است و از سویی درآمد کشور به حداقل خود رسیده است. مدیرانی که در این شرایط توانستند بر مشکلات ریز و درشت پیروز شوند نه تنها ضعیف نیستند بلکه از توانایی مدیریتی قابل قبولی برخوردار بوده‌اند. این که فردی مشکلات خود را شاخص عملکرد مدیران قرار دهد ناشی از خودبرتر بینی و زیاده خواهی ایشان است و بی شک با داشتن چنین تفکری، استان و جامعه استانی جهت توسعه و پیشرفت ره به جایی نخواهد برد.
2. در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌هایی وجود دارد که در تعطیلی مطلق به سر می‌برند و کوچکترین برنامه و فعالیتی از این دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود: برای بیان چنین چیزی بایستی مستنداتی نیز وجود داشته باشد که بنظر میرسد نویسنده یادداشت بدون هر گونه بررسی منصفانه ادارات استان را متهم به تعطیلی کرده است! سوال اینجاست که اگر ادارات تعطیل بوده‌اند، پس امورات مربوط به مردم در این ادارات چگونه انجام شده است؟ دوسال یا چهار سال مدت کمی نیست که اداره‌ای تعطیل باشد و امورات همشهریان گرامی نیز انجام گرفته باشد.
3. در حوزه دانشگاهی نیز باید گفت مدت‌هاست استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه ندارد...:
اتفاقا یکی از فعالترین نهادها و مراکز فعال آموزشی و فرهنگی در استان حتی در زمان شیوع بیماری کرونا دانشگاه یاسوج بوده است. فراهم نمودن سریع زیرساختهای آموزشهای مجازی و همچنین فراهم نمودن شرایط حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت کار در آزمایشگاهها و فراغت از تحصیل جمع کثیری از دانشجویان مقاطع مختلف در ایام گسترش کرونا خود گواه بر ادامه فعالیت دانشگاه، دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی میباشد. کافی بود نویسنده متن بالا سریهم به اخبار درج شده در سایت دانشگاه بزند و اخبار مربوط به ارتقاء علمی همکاران هیات علمی به دانشیاری و استادی را ملاحظه کنند. بی شک لازمه ارتقا به مدارج علمی ذکر شده ارائه مستندات علمی آموزشی و پژوهشی قابل قبول است و لذا ارتقاء همکاران هیات علمی نشان دهنده فعالیت این عزیزان بوده است.
از سوی دیگر با بررسی طرح های پژوهشی برون دانشگاهی و حتی برون استانی مصوب در دوران مدیریت فعلی حتی در ایام گسترش کرونا و بخصوص سال 1400 که تنها 7 ماه از سال را پشت سر گذاشته‌ایم نشان میدهد که اعتبارات جذب شده در این خصوص نسبت به سال 96 از حدود 600 میلیون تومان به نزدیک به 5/4 میلیارد رسیده است.
دانشگاه یاسوج- ادامه
Iran, Islamic Republic of
/ رئیس این دانشگاه بیش از آن که توانسته باشد به رشد دانشگاه و یا حتی حفظ جایگاه دانشگاه کمک کرده باشد در پی تعریف و تمجید از دیگران و خود و ارتقا برخی نزدیکان غیر بومی بوده است و با وجود هزینه‌های بالا برای شخص وی از جمله یک خانه اختصاصی در خیابان‌های باهنر که برای روسای دانشگاه در نظر گرفته شده است:
خوشبختانه کافی است سری به دانشگاه بزنید و از هر قشری از کارکنان دانشگاه بپرسید که رفتار و برخورد آقای دکتر عریان با آنها چگونه بوده است. به جرات می‌توان گفت مدیریت ایشان نه تنها در جهت حفظ جایگاه یاسوج؛ بدون تعارف دانشگاه یاسوج قبل از مدیریت ایشان جایگاه چندان قابل قبولی در استان نداشت، بلکه در ارتقاء جایگاه دانشگاه یاسوج توسط ایشان بر هیچ کسی پوشیده نیست. در موضوع ارتباط با صنعت نیز که جایگاه فعلی دانشگاه یاسوج جایاگاه انکارناپذیری بوده و تصویب طرحهای پژوهشی ذکر شده درمورد قبلی خودگواه محکمی بر این است.
در مورد منزل سازمانی مورد استفاده دکتر عریان ریاست محترم دانشگاه اطلاع کامل دارم که چنین منازلی در ادارات دیگر حتی نه صرفاً برای مدیریت، که برای کارمندان خود نیز دارند و از این حیث دانشگاه یاسوج علی رغم جایگاه علمی آن که باید برای هر نهادی مورد احترام باشد، یکی از بی بضاعت ترین مراکز اداری این استان است که ریشه آن را اتفاقا بایستی در عدم توجه مدیران استانی دولتهای قبلی به دانشگاه دانست. از سوی دیگر این منزل سازمانی توسط روسای قبلی دانشگاه که خود متولد استان بوده و حتی برخی از آنها در همان زمان استفاده تا 2 باب منزل شخصی نیز داشتند، مورد استفاده قرار می‌گرفت.
5. خودروی ویژه و شاسی بلند مخصوص وی، رفت و برگشت به شیراز و کلی هزینه برای اتاق ریاست، وی دانشگاه را در یک شرایط بد قرار داده است و دانشگاهی که زمانی از نمادهای استان کهگیلویه و بویراحمد بود حالا بود و نبود آن برای مردم تفاوت چندانی ندارد:
واقعیت امر این است که ریاست دانشگاه از نظر سلسله مراتب هم ردیف با استانداری هستند چرا که هر دو نماینده‌های مستقیم وزیران مربوطه هستند. در مورد ماشین ذکر شده، خوشبختانه این ماشین در دوره مدیران قبلی خریداری شده است و تمامی مدیران دانشگاه از خودروهای ادرای استفاده نموده‌اند و بنا هم نیست که فردی در جایگاه رئیس دانشگاه از ماشین اداری استفاده ننماید. از سوی دیگر با نیم نگاهی به دیگر ادارت و مدیرانی در جایگاهی پایین‌تر از جایگاه ریاست دانشگاه به لحاظ سلسله مراتب اداری، از ماشینهای اداری حتی با کیفیت بهتر از ماشین رئیس دانشگاه یاسوج استفاده مینمایند.
در مورد رفت و برگشت آقای دکتر عریان نیز با اطلاع کاملی که اینجانب داشته و از مدیران نزدیک به ایشان و حتی راننده شخصی ایشان شنیده‌ام حتی شش ماهی یکبار هم رفت و آمد به شیراز ندارند و در صورت عزیمت ایشان به شیراز نیز هدف حضور ایشان در جلسات ادرای بوده که در ایام شیوع کرونا نیز بخش عمده‌ای از جلسات بصورت وبیناری برگزار گردیده است و نیازی به حضو ایشان در شیراز نبوده است.
در باب هزینه‌های اتاق و دفتر ریاست نیز کافی بود نویسنده متن، با رعایت انصاف سری به دانشگاه میزد یا بزند و ببیند که علی رغم افزایش قیمتها ولی هزینه اتاق و دفتر ریاست نسبت به مدیران قبلی حتی به یک سوم هم نمیرسد و اصولا یکی از ایراداتی که بر آقای دکتر عریان وارد میکنند همین عدم هزینه برای امور خارج از شمول برای جلب رضایت کارکنان از طریق پاداش‌های مناسبتی بوده است.
دانشگاه یاسوج- ادامه
Iran, Islamic Republic of
6. نکته جالب آن که دانشگاه از انجام اتفاقات عادی روزمره عاجز بوده است اما گاه به گاه اخباری بی تأثیر و بی ارزش در رابطه با برخی موفقیت‌های ادعایی از سوی این دانشگاه به رسانه‌ها درز می‌شد:
بدون هر گونه اغراقی آقای دکتر عریان به گواه مدیران دانشگاه از هر فرد جوانی انرژی و وقت بیشتری صرف انجام امور دانشگاه میکنند و انقلابی تر از هر فرد انقلابی نیز حساسیت بیشتری در انجام امور بر اساس موازین شرع و قانون دارند. از ایرادات دیگری که مدیران فعلی دانشگاه دارند این است که انجام امور را وظیفه ذاتی خود میدانند و نیازی به رسانه‌ای کردن امور انجام شده نداشته‌اند. این در حالی است که بیشترین اعتبارات جذب شده در امور عمرانی را نیز داشته و پروژه‌های زیادی را که در مدیریتهای قبلی با کمترین اعتبارات تخصیصی تنها افتتاح شده و مراحل اولیه خود را طی مینمودند علی رغم تورم زیاد تجربه شده در سالهای مدیریتی دکتر عریان، یا خاتمه داده شده‌اند و یا در روزهای پایانی اتمام پروژه هستند.
7. در زمان دولت قبلی نیز بارها تغییر و تحول در دانشگاه یاسوج و بویژه سپردن مدیریت این دانشگاه به یک فرد جوان و با انگیزه به عنوان یک مطالبه مطرح شد اما به بهانه حفط مدیران تا پایان دولت و هم چنین حمایت‌های احد جمالی معاون سیاسی فارسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عریان به جهت هم استانی بودن سبب تداوم وضعیت غیر قابل قبول دانشگاه یاسوج شد:
ذکر این مورد کفایت میکند که حضور آقای جمالی حداقل دو سال بعد از انتصاب دکتر عریان به مدیریت دانشگاه بوده و اتفاقا آقای دکتر عریان اگرچه اهل مشورت با هر فرد صاحب نظری هستند به نحوی که حتی مدیر گروه آموزشی را در جایگاه خود، رئیس دانشگاه در آن جایگاه جهت اظهار نظر و مدیریت میدانند، ولی کاملا استقلال رای داشته و برای دوره مدیریتی خود نیاز به حمایت آقای جمالی نداشتند. البته آقای جمالی فردی هستند که برای دانشگاه و دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای قائل هستند که هر مدیر قابل و توانمندی نیز بایستی چنین نگاهی به جامعه علمی و از جمله دانشگاه داشته باشد.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1