تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۴۰۰۹۳
ضرغامی میزبان آذری‌جهرمی شد

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

۵
۲
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی
کبنا ؛ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است و انتظار می‌رفت حالا که دیگر مقام رسمی دارد، قدری رسمی‌تر برخورد کند. اما او انگار در دعوت سیاسیون به صبحانه‌هایش، حتی در وزارتخانه میراث فرهنگی، پایمردانه ایستاده است. آخرین نمونه‌اش دیدار صبحگاهی با محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی است که ضرغامی در توییتی به شرح آن پرداخته و نوشته است: «صبحانه با مهندس جهرمی وزیر جوان سابق! در حوزه‌های مورد علاقه من ورود دارد. اهل گردشگری، مرمت (دفتر وزیر ارتباطات) و سروکله‌زدن با جوانان در دنیای واقعی و مجازی است. رابطه دوستی ما فرامسئولیتی است! در مورد مأموریت استارتاپ‌ها در وزارتخانه بحث و هماهنگی‌هایی برای آینده کردیم».
به گزارش کبنا، او که پیش‌تر تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی راست و چپ و بعضاً شخصیت‌های فرهنگی- هنری را به صبحانه‌های خود دعوت می‌کرد، همواره در معرض این شائبه قرار داشت که چنین تحرکاتی انتخاباتی است و عزت‌الله ضرغامی بنا دارد نامش سر زبان‌ها باقی بماند که البته این برداشت پربیراه هم نبود و او در انتخابات 1400 با ذکر این جمله که آمده‌ام زیر میز بزنم، نامزد شد.
ضرغامی در سال‌های اخیر به دلیل نوع برخوردهای اجتماعی، مواضعش درباره جوانان و فضای مجازی و البته مواضع سیاسی‌اش، دیگر مانند گذشته یک اصولگرای «تمام‌عیار» از سوی طیف‌های رادیکال اصولگرایی شناخته نمی‌شود؛ چنان‌که حتی برخی اصولگرایان در چند وقت اخیر رئیسی را به دلیل انتخاب او به‌عنوان وزیر میراث فرهنگی مورد انتقاد قرار دادند. هرچند به نظر می‌رسد ضرغامی هم دیگر تمایل چندانی ندارد که سراسر در جرگه اصولگرایی تعریف شود؛ شاهدمثالش سخنانی است که چند سال پیش در گفت‌وگو با «شرق» مطرح کرد و گفت:‌ «اصلاً من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ما انداخته‌اند که موضع می‌خواهی بگیری، یا اصلاح‌طلبی یا اصولگرا. من تقسیم‌بندی‌های خودم را دارم. من در سیاست آدم‌ها را به مرد و نامرد تقسیم کردم. تا دلتان بخواهد در اصولگرایان آدم نامرد داریم. یک تقسیم‌بندی من پرکاری و کم‌کاری است».
یا گفت‌وگویی که پیش از انتخابات با «فارس» داشت و گفت:‌ «تابلوی من زیر میز زدن است. زدن زیر میز ساختارها و روابط ناکارآمد. ببینید، من چند شعار دارم؛ یکی فرصت زندگی است. هرچه هم جلو می‌رویم، دارم این را تئوریزه می‌کنم. آقا! به حضرت عباس مردم می‌خواهند مقداری زندگی کنند. می‌خواهند مزه این انقلاب را یک‌خرده بچشند. پا را باید از گردن برخی برداشت، بگذاریم نفس بکشند... من در زدن زیر میز، خودم را به هیچ‌کسی نزدیک نمی‌بینم؛ به همین خاطر است که می‌خواهم بیایم. شاید اگر کسی را به خودم نزدیک بدانم، بروم بگویم حاضر هستی زیر میز این چیزها بزنی؟ ولی چون پیدا نمی‌کنم، انگیزه‌ام دارد بیشتر می‌شود برای آمدن...».



با این اوصاف، گرچه حتماً نمی‌توان ضرغامی را حتی نزدیک به اصلاح‌طلبان فرض کرد، اما او را دیگر یک اصولگرای دوآتشه هم نباید دانست و شاید به همین دلیل باشد که حالا او در دولت رئیسی میزبان یکی از وزرای محبوب روحانی شده است و نکته جالب اینکه شخص ضرغامی با روحانی کم اختلاف‌نظر نداشت و فراموش نمی‌کنیم که اختلاف او با روحانی تا جایی بالا گرفت که در شورای عالی فضای مجازی منجر به مجادله لفظی و در نهایت ترک جلسه از سوی حسن روحانی شد.
بااین‌حال، به نظر می‌رسد مجادلات شخصی ضرغامی با روحانی باعث نشده است او از خیر خوردن صبحانه با آذری‌جهرمی بگذرد؛ چه آنکه گویا تعلق خاطر ضرغامی به آذری‌جهرمی محدود به مقطع کنونی نیست و او زمانی که وزیر ارتباطات دولت روحانی به دلیل عدم فیلتر اینستاگرام به دادگاه احضار شد، واکنش نشان داد و در دفاع از آذری‌جهرمی و در نقد منتقدان او نوشت: «خوب یا بد، مردم با اینستاگرام زندگی می‌کنند. اگر نتوانستیم سرویس مشابه راه‌اندازی کنیم، با کاهش پهنای باند، مردم را ناراضی نکنیم. بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش مجازی ایران در اینستاگرام است، بگذارید مردم زندگی کنند».
به هر روی ضرغامی تا حدی تابوشکنی کرده و هنوز که بازار انتقاد به دولت روحانی در میان اصولگرایان داغ است، دعوت آذری‌جهرمی که از قضا به دلیل نوع نگاهش به فضای مجازی در معرض انتقادهای تندی از سوی اصولگرایان قرار داشت، شاید به مذاق برخی از حامیان دولت رئیسی خوش نیاید؛ خاصه آنکه ضرغامی وعده داده که قرار است در آینده با آذری‌جهرمی درباره «مأموریت استارتاپ‌ها» همکاری‌هایی هم داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
چقدر سیاسیون ایران شکمو هستن حتی خوردن هایشان راهم سیاسی می کنند
جهان بین
Iran, Islamic Republic of
صبحانه سیاسی یکی از متداولترین گعده های سیاسی دنیاست ضمن این که «صبحانه کاری» در فضای تجارت و بازرگانی و فرهنگ و هنر و... هم مرسوم است و مختص ایران نیست!
Iran, Islamic Republic of
40 سال پست دارند وکیف میکنند ی
Iran, Islamic Republic of
بخور بخوره برین تو بیت المال
کتاب
Iran, Islamic Republic of
چقدر کوته فکر و تنگ نظرن بعضی ها
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1