تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۳۹۸۰۲
کبنا گزارش می‌دهد

حواشی سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد / وزیر متفاوت و سیگنال مهم رئیسی از یاسوج برای قیمت دلار / آریوبرزن در شورای اداری

۱
۱
حواشی سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد / وزیر متفاوت و سیگنال مهم رئیسی از یاسوج برای قیمت دلار / آریوبرزن در شورای اداری
کبنا ؛سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز جمعه (9 مهر ماه 1400) به استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت. این سفر با حواشی متعددی روبرو بود که در ادامه می‌خوانید.
به گزارش کبنا، سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز جمعه (9 مهر ماه 1400) از ساعت 8 صبح با نشستن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه یاسوج آغاز شد. قبل از آغاز سفر رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که نشان داد وزیر متفاوت‌تری از سایر اعضای هیئت دولت است، شامگاه پنجشنبه (8 مهر ماه 1400) از مسیر شیراز – یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. عبدالملکی پرکارترین وزیر دولت رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و به عنوان نماینده «رئیسی» در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون حاضر شد.

شامگاه پنجشنبه، عبدالملکی در بدو ورودش وارد فرمانداری شهرستان بویراحمد شد و با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد، جلسه‌ای که با حواشی زیادی روبرو شد. اولاً این جلسه بدون قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. موضوعی که حجت عبدالملکی به آن پی برد و شنیده شد که او تذکرهای لازم را داد و یک نمره منفی هم در کارنامه مدیریتی آیت ارمغانی گذاشته شد.
بعد از اینکه یک ساعت از نشست فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گذشت و آیت ارمغانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعداد دیگری از مدیران واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی صحبت‌هایشان را کردند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به نظر می‌رسید از صحبت‌های آنها چندان رضایت نداشت و چیزی از دل این صحبت‌ها برای گزارش دادن به رئیس جمهور برای رفع مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به دست نمی‌آمد، میکروفنش را روشن کرد و با لحن تندی گفت: یک ساعت جلسه شروع شده و هنوز چیزی دستم را نگرفته است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این را هم گفت: بنده به نمایندگی از رئیس جمهور اینجا هستم و مطالب و مسائل نیاز نیست که تنها مربوط به حوزه تعاون و کار باشد. لذا مواردی را مطرح کنید که از عهده دولت بر بیاد. چرا که آقای رئیسی در نظر دارند در این سفرها گره‌گشایی کنند. لذا اگر بیشتر روی مسائلی که قابل حل هستند تأکید کنید.
با وجود این سخن وزیر کار، بازهم واحدهای تولیدی و مدیران اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانستند، حرف‌های دلخواه وزیر را بزنند. مجتبی اندرزیان رئیس کمیسیون فناوری و استارتاپ های اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه خیلی صریح و شفاف‌تر از بقیه صحبت کرد. او از وزیر خواست تا در ساختار بوروکراتیک انقلابی ایجاد کند.
 اندرزیان به دره مرگ در کارآفرینی گریزی زد و گفت: آقای وزیر، در تخصیص تسهیلات طرح بنگاه‌های زودبازده، استان ما اول بود، در تسهیلات طرح اشتغال فراگیر جزو استان‌های اول بودیم ولی چرا اشتغال زایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیراهه رفت؟
وی در ادامه بر مشکلات حوزه کارآفرینی و اقتصادی دست گذاشت و به ترکیب نشست فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز انتقاد کرد و گفت: در این نشست به جای اینکه از فعالان اقتصادی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت می‌شد، همه از فعالان اقتصادی مرکز استان هستند. متأسفانه ساختار مرکزگرایی مانع توسعه است و ترکیب همین جلسه به جای اینکه از کل استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، از شهرستان مرکز استان است.
این فعال اقتصادی همچنین گفت: شهرستان کهگیلویه یک ظرفیت عظیم دارد ولی بودجه تعلق نمی‌گیرد، 47 هکتار بافت تاریخی دوران ساسانی در بلاد شاپور کهگیلویه داریم، سه سال است که برای 10 میلیارد تومان رسانه‌ها مانور می‌دهند ولی فایده‌ای نداشته است. خواهش می‌کنم و التماس می‌کنم به این شهر تاریخی بازدید کنید، بودجه ویژه‌ای برای احیای بافت تاریخی درنظر بگیرید، ما آماده‌ایم یک مدل استارتاپ برای این بافت تاریخی اختصاص دهیم. [متن کامل صحبت‌های اندرزیان]
وی در ادامه از وزیر خواست که از مدیران اقتصادی سئوال کند که آیا می‌دانند (Reverse pitch) چیست؟ [سکوت مدیران حاضر در جلسه]
یکی از نکات قابل توجه در نشست امروز، آشکار شدن ضعف برخی از مدیران واحدهای تولیدی در استان بود. مدیران واحدهای پنل خورشیدی، گل رز، و سینره از پاسخ به سؤال وزیر درماندند.
به گزارش کبنا، وقتی عبدالملکی از مدیران این واحدها در ارتباط با مشکلات‌شان اطلاعات دقیقی درخواست کرد، آن‌ها توانایی پاسخگویی به این سؤالات را نداشتند. سوالی که مطرح می‌شود این است که زمانی که مدیران از واحدهای تولیدی زیر نظر و تحت مدیریت خود اطلاعات دقیقی ندارند، دیگر چه انتظاری می‌توان برای پیشرفت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد داشت؟
عبدالمکلی در انتقاد از این مدیران که اطلاعات ناقصی داشتند، گفت: چون اطلاعات شما دقیق نیست، نمی‌توانم جواب دهم و به آنها گفت باید اول بررسی دقیق انجام دهید بعد موارد مورد نظرتان را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید:

گزارش کامل متن و تصاویر شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور

گزارش کامل متن و تصاویر نشست نخبگان و اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با رئیسی

عبدالملکی هم در نشست با فعالان اقتصادی و هم در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد صراحتاً نظراتش را داد و دغدغه تعاونی‌ها و فعالان اقتصادی را پاسخ گفت.
وی در پاسخ به درخواستی در خصوص مگاپروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: همیشه استان‌ها و همکاران درخواست مگاپروژه دارند. اما اصل اشتغال در کارگاه‌های خرد و متوسط اتفاق می‌افتد. من از مسئولین کهگیلوسه و بویراحمد درخواست دارم تعداد 10 مگاپروژه درخواست بدهید که اشتغال ایجاد کند و من حتماً آن را پیگیری می‌کنم و توضیح داده شود چقدر اشتغال ایجاد می‌کند؛ با امضای مسئولین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و یا شهرستان باشد. باید ببینیم که آیا مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توان معرفی 10 مگاپروژه مدنظر وزیر را دارند یا خیر؟
عبدالملکی در باره قانون تعاونی‌ها هم سخن گفت و بیان کرد: قانون تعاون در حال اصلاح است.
وی خیال کسانی که مشکل مجوز داشتند را نیز راحت کرد و گفت: همه کسانی که کارشان گیر مجوز است درخواستشان را مطرح کنند. غیر از مواردی که درخواستشان بحرانی است و به محیط زیست و یا بافت تاریخی و گردشگری آسیب می‌زند، بقیه موارد را ما مجوزشان را صادر می‌کنیم.
بعد از اتمام جلسه فعالان اقتصادی با وزیر، بلافاصله جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد شروع کرد. مهدی روشنفکر در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد حضور پیدا کرد. خش و بش وزیر و مهدی روشنفکر جالب و دیدنی بود. آن‌ها خیلی صمیمی کنار هم قرار گرفتند. یکی از حاضرین به شوخی گفت: وزیر کار «ککامونه».
در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد، مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد حضور داشت و به مدیران تاکید کرد: آقای عبدالملکی نماینده دولت در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون است و صرفاً مسائل مربوط به حوزه کار و تعاون را مطرح نکنید.



بازار تمجید و تعریف مدیران بویراحمد از وزیر کار و مهدی روشنفکر داغ بود که هم روشنفکر و هم عبدالملکی از مدیران خواست که از تعریف و مقدمه پرهیز کنند و سریع روی اصل مطلب بروند. اما گوش شنوا نبود و هر کس کار خودش را می‌کرد.
مهدی روشنفکر در این نشست به هیئت معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت گذشته گریزی زد و گفت: آن سفر مصوباتی داشت، اما اجرا نشد و عملاً هیچ دستاوردی برای کهگیلویه و بویراحمد نداشت. البته حسین کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد که هر روز این سفر را در بوق و کرنا می‌کرد باید پاسخ مهدی روشنفکر را بدهد.
غلامرضا پناه معاون وزیر کار نیز غائب بزرگ این سفر بود. عبدالملکی گویا صلاح ندید که پناه را همراه خودش بیاورد.
صبح روز جمعه ساعت 8 صبح با نشستن هواپیمای غول پیکر حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، پنجمین سفر استانی هیئت دولت آغاز شد. نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، (موحد، روشنفکر و حسینی‌پور)، فرمانده سپاه فتح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس کل دادگستری و دادستان یاسوج در استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

رئیسی گفت: با مطالعه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدیم. [متن کامل صحبت‌های رئیسی در فرودگاه یاسوج + تصاویر]
رئیسی رئیس جمهور ایران همزمان با ورودش به استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه تنگ سرخ یاسوج رفت، او ضمن بازدید از پروژه سد تنگ سرخ به مردم قول داد که اجازه نمی‌دهیم، حق هیچ کسی ضایع شود.

رئیس جمهور همچنین با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان به منطقه عشایری گرگو بویراحمد رفت و آنجا مورد استقبال گرم عشایر قرار گرفت.
حضور رئیسی در یکی از سیاه چادرهای عشایری جلو خاصی به این بازدید داد. مهدی روشنفکر در این بازدید نیز همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران بود. [گزارش کامل این بازدید، کلیک کنید]

 
تعدادی از مردم مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خودشان را جلوی درب استانداری این استان رساندند. یا در حال نامه نوشتن بودند و یا هم نامه به دست. [فیلم، کلیک کنید]
آیت الله رئیسی بعد از دیدار با مردم تنگ سرخ و عشایر تنگه گرگو بویراحمد در جلسه نخبگان، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کرد. در این نشست، شایان نادری، سید علی عباس محدث، حسین عسکری، خانم گشتاسبی و حمدالله اکوانیان به نمایندگانی از نخبگان و ایثارگران صحبت کردند. [گزارش کامل جلسه نخبگان و اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور، اینجا کلیک کنید]
 
آسیب‌های اجتماعی، موضوع بانوان، معیشت مردم، اقتصاد، مناطق محروم و لزوم فعال شدن مدیران در این مناطق مهمترین محورهای سخنران این جلسه بود. نشست نخبگان و اقشار مختلف مردم با رئیسی حواشی زیادی در پی داشت. تشکل‌های دانشجویی با ارسال متنی اعتراض خود را نسبت به مدیریت این نشست علنی کردند. [کلیک کنید]
رئیس جمهور در این جلسه از راه اندازی سازمان جهاد سازندگی خبر داد و اظهار داشت: این جمله؛ استان زرخیر و اما محروم زیاد تکرار شد. دلیل چیست؟ چرا باید اینگونه باشد و شاید طرح مسئله و نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد درست انجام نگرفته است. [سخنان کامل رئیسی]
مداحی مرتضی باب به زبان لری اشک رئیس جمهور را در آورد. [فیلم]

بعد از اتمام صحبت‌های رئیسی در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم، بعضی از حاضرین دستشان را به منظور اجازه گرفتن برای صحبت کردن بالا بردند. حجت الاسلام صفدر پناهی رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار صحبت کردن در خصوص مسائل فرهنگی شد و گفت: در این جلسه هیچ حرفی از فرهنگ زده نشد. رئیسی در پاسخ گفت: تذکر به جای بود.
در جلسه نخبگان و اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور، هیچ حرفی از فرهنگ زده نشد. حسن غفاری عکاس برتر کشورمان در این خصوص مطلبی نوشت و اعتراض کرد. [متن کامل حسن غفاری]
پیروزه یکی از فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با صدای بلند گفت: در خصوص فرهنگیان، معلمان و طرح رتبه بندی معلمان هیچ حرفی زده نشد.
رئیسی در هنگام خروج در حلقه تنگ حاضرین قرار گرفت که بعد از صحبت با تعدادی از حاضرین به زحمت از جلسه خارج شد.
بعد از اتمام این جلسه، رئیسی به شهر زلزله زده سی سخت و با مردم این شهر از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد. [تصاویر و گزارش کامل را اینجا بخوانید.]

 40 دقیقه مانده به برگزاری جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت وارد سالن شد. برخی از حاضرین به احترام او بلند شدند. دقایقی بعد مهدی روشنفکر آمد. سلام کرد و کنار سید ناصر حسینی پور نشست و شروع کردند به صحبت‌های در گوشی.
حجت الاسلام موحد وارد جلسه شد و جفت سید ناصر حسینی‌پور نشست.
قبل از آغاز شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیران حاضر در جلسه باهم خش و بش می‌کردند. سید ناصر حسینی‌پور از جایش بلند شد و با یکی از مدیرانی که پشت سرش بود، صحبت کرد. او در ادامه با سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دقایقی صحبت کرد.
جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور - ساعت 8 شب – در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار شد. نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس جمهور در جایگاه قرار گرفتند.
فتاح محمدی معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آیاتی از قرآن را تلاوت کرد. سرود جمهوری اسلامی پخش شد.
 
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با کسب اجازه از رئیس جمهور، اولین جلسه شورای اداری خود را آغاز کرد. بعد از دقایقی صحبت کردن و بیان 10 مورد از موضوعات مدنظرش، رئیس جمهور به شوخی به او گفت: همین 10 مورد زیاد است. خدا به ما رحم کرد و آقای استاندار صحبت‌هایش را تمام کرد. [خنده حضار] [متن صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد]
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از نمایندگان مجلس [موحد، روشنفکر و حسینی‌پور] خواست که هر کدام در 5 دقیقه صحبت‌هایش را به اتمام برساند. اما هیچ کدام از نمایندگان وقت را رعایت نکردند و بارها استاندار به آنها تذکر داد.
موحد در صحبت‌های به مشکل آب شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ پرداخت و به موضوع خودکشی دختران دیشموک هم اشاره کرد. [متن صحبت‌های موحد]
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از رئیس جمهور خواست تا فرزندان استان در پست‌های مدیریتی کشور قرار بگیرند و  بیکاری در استان قریب به 11 درصد است. ما بیش از 30 هزار بیکار در استان داریم که اکثراً تحصیل‌کرده‌ی دانشگاه‌های معتبر هستند. از شما تقاضامندم به داد جوانان استان برسید. [متن صحبت‌های روشنفکر]
سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت که صحبت‌هایش با واکنش‌های متعدد مواجه شد، گفت: در شهرم با اسنپ جا به جا می‌شوم. او پیکان انتقاداتش را به سمت رمضان زاده سنخگوی دولت اصلاحات برد که رمضان زاده پاسخ سید ناصر را داد. [پاسخ رمضان زاده به سید ناصر]
این نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ وقت با ماشین شرکت نفت که درگذشته در اختیار نماینده مجلس بود، آمد و رفت نمی‌کنم، گفت: شرمنده می‌شویم که مردم با داشتن عالی‌ترین مدارک شغلی ندارند. [متن صحبت‌های سید ناصر]
بعد از سه نماینده مجلس، وزیر جهاد کشاورزی [کلیک کنید]، وزیر بهداشت [کلیک کنید]، وزیر نفت [کلیک کنید] و وزیر کار [کلیک کنید] به رئیس جمهور گزارش کار دادند. وزیر کار که سرزده به برخی از روستاها رفته بود، نشان داد که خوب درد این استان را فهمیده است. مهاجرت، نبود آب شرب در برخی روستاها با وجودی که استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از پرآب‌خیزترین استان ها است و بیکاری را سه مشکل مهم استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
عبدالملکی در پایان این نکته را هم گفت که برخی از مشکلات هم به مدیران بر می‌گردد. در خصوص واگذاری برق و سخت گیری‌هایی که محیط زیست دارد، گلایه‌های زیادی وجود داشت که می‌توان در بازه سریعتری به آنها رسیدگی کرد. گاهاً چند ماه طول می‌کشد تا یک مجوز داده شود.
رئیس جمهور در پایان صحبت‌هایش را در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد انجام داد.

اعتراض جوانان دوگنبدان در جلوی وزیر نفت
سیگنال مهم رئیسی برای قیمت دلار
 حمایت از بخش خصوصی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای جهاد سازندگی سه برنامه مهمی است که رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرده است. اما همه این‌ها بودجه می‌خواهد و این سخنان می‌تواند به معنای احتمال افزایش بیشتر کسری بودجه تلقی شود که در این صورت تأثیر قابل توجهی بر بازار ارز خواهد داشت.
رئیسی در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفته است: دولت در گام نخست تلاش می‌کند ظرفیت‌های صنعتی غیرفعال استان به ویژه صنایع پیشران به شکل حداکثری فعال شود و در این مسیر از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.
رئیسی بیان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که قبل از سفر به استان انجام شده است، ظرفیت‌های معطل یا تعطیل زیادی در استان در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر آنها را فعال یا احیا کرد.
 رئیسی تاکید کرد: دولت توسعه صنایع پایین دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه‌های نیمه تمام و احیای صنایع غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال خواهد کرد.
رئیس جمهور همچنین درباره احیای جهاد سازندگی هم سخن گفت و توضیح داد: روستاها ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی زیادی دارند که اگر فعال شود، شاهد توقف روند مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود. دولت سیزدهم در راستای ایجاد سازوکاری مناسب برای تحول در روستاها، به زودی جهادسازندگی را با محوریت سامان دادن به انگیزه‌ها و عزم و اراده جهادی جوانان مخلص و کارآمد کشور، احیا خواهد کرد.[متن کامل صحبت‌های رئیسی در شورای اداری]
اما آیا دولت رئیسی در کنار این برنامه‌ها برای تأمین بودجه آن هم فکری کرده است؟ اگر پاسخ خیر باشد تأثیر آن ممکن است در دوره میان‌مدت یا بلندمدت بر کسری بودجه آشکار شود که آن وقت بازار ارز ممکن است دچار نوساناتی ناشی از کسری بودجه دولت شود.
 سید ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه‌اش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح این سفر پرداخت. [صحبت‌های پایانی رئیس جمهور، کلیک کنید.]
عدم حضور آیت الله سید شرف الدین ملک‌حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در این سفر کاملاً مشهود بود.
تصویر آریوبرزن بارها در حین سخنرانی سید ابراهیم رئیسی و دیگر سخنرانان به نمایش در می‌آمد.

نام شما

آدرس ايميل شما

ع
Iran, Islamic Republic of
دید وبازدید دردی دوا نمیکند/هر فرد جدیدی رییس جمهور بشود تغییر را فقط برای مدیران وخواص میخواد/کجارفت شعارهای محسن رضایی/گرانی بیداد میکند
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
1