تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۹۷۱
برای آینده؛

نامه‌ی جمعی از جوانان به وزیر کشور؛ برای کهگیلویه و بویراحمد استانداری جوان منصوب کنید / فضای سیاسیِ استان به تنفس جدید نیاز دارد

۶۹
۲
نامه‌ی جمعی از جوانان به وزیر کشور؛ برای کهگیلویه و بویراحمد استانداری جوان منصوب کنید / فضای سیاسیِ استان به تنفس جدید نیاز دارد
کبنا ؛  جمعی از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور خواستار انتصاب استانداری جوانی شدند و نوشتند؛ بر این باوریم که تنها راه نجات استان کهگیلویه و بویراحمد و استیفای حقوق مردم و شکوفایی همه‌ی استعدادهایی که ذیل مناسبات ناعادلانه‌ی بومی و ملی دیده نشده‌اند انتصاب استانداری جوان و سپس تحول جدی در حکمرانی نسلی و استفاده از جوانان تحصیلکرده‌ی ارمانخواه و دارای جسارت، اتخاذ تصمیمات جدی در سطوح مختلف مدیریتیست.
به گزارش کبنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است؛
"بسم الله الرحمن الرحیم"
 جناب آقای احمد وحیدی، وزیر محترم کشور؛
سلام علیکم
 استان کهگیلویه و بویراحمد را اگر نتوان محرومترین استان کشور نامید، ولیکن با قاطعیت و براساس آمارهای رسمی و واقعیت‌های میدانی، می‌توان جزء سه استان نخست کشور در عقب‌ماندگی از ریل پیشرفت و توسعه نامید. براستی ریشه و اساس بروز چنین وضعیت نامتوازن و ضدعدالت در منطقه‌ای که مزیت‌های نسبی و داشته‌های تاریخی آن همواره در خدمت تمام کشور بوده است، چیست؟!
 ظرفیت و حجم کلمات موردنظر در موقعیت این یادداشت، اجازه نمی‌دهد که شرح کاملی از وضعیت کنونی و ریشه‌ها و علت‌ها ارائه گردد، ولیکن به سرنخ‌هایی از مهمترین مسائل استان، اشاره‌ای اجمالی خواهیم داشت؛
 همواره نوع نگاه و چشم‌اندازی که براساس آن به استان کهگیلویه و بویراحمد نگریسته شده است، بینشی حداقلی و فاقد یک نگرش عادلانه و منطبق بر واقعیات استان است. نگرشی که همواره می‌کوشد القا کند که این استان، محروم است و لذا باید حاکمیت برای رفع این محرومیت، خدماتی ارائه کند.! این استان بدلیل کمبود منابع و اعتبارات، به کمک مسئولان و حاکمیت نیاز دارد.! (نگاهی نازل، سطحی و غیرواقعی)
 اما با اندکی تأمل درمی‌یابیم که چشم‌انداز دقیق‌تر و عمیق‌تر، این است که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها، تأمین امنیت و انرژی پایدار، تولید محصولات لبنی، کشاورزی، غذایی، طبیعی، دارویی و... و البته مهمتر از آن، جوانان پُرتوان و مستعد، به کهگیلویه و بویراحمد نیاز دارد، پس کشور به سرمایه‌های انسانی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیاز دارد.
 استانی که باوجود وسعت کم، ولی ۱۰ درصد منابع آب کشور را تشکیل می‌دهد، ۱۰ درصد منابع طبیعی و جنگلی کشور را پوشش می‌دهد، مهم‌ترین ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی جنوب کشور را داراست، ۲۵ درصد انرژی یعنی نفت و گاز و میعانات گازی کشور را تأمین می‌کند و از سال ۱۳۴۲ همراه مبارزات "حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه" و مردم سراسر کشور بوده است و جوانان خود را در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمِ "حضرت زینب سلام‌الله‌علیها" به کارزار مبارزه فرستاده است و بیشترین اعزام به جبهه را نسبت به جمعیت تقدیم نظام کرده است.
 ➖استانی که دارای یکی از چهارده میراث طبیعی بشر یعنی رشته کوه دنا با ۵۲ قله بالای ۴۰۰۰ متر است. بخشی از تأمین گوشت، بخشی از محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار، برنج، گندم و جو در جنوب کشور از این استان تأمین می‌شود.



  حال سؤال اساسی اینجاست آیا فقط این استان باید به ایران عزیز خدمات دهد و کشور نباید حق این استان را بدهد؟!
 ➖به درستی که می‌توان ادعا کرد این مناسبات میان استان کهگیلویه و بویراحمد با کشور عملاً یک‌طرفه بوده است. برخلاف شاخص آرمان و کلان هویت حقیقی انقلاب اسلامی یعنی "عدالت"، این ارتباط کاملاً یک سویه بوده و ما با یک استانی مواجه هستیم که همواره در حال ارائه‌ی خدمات به کشور است، ولیکن متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و از طرف دیگر اشکال‌ها، نوسان‌ها و محرومیت‌ها، توجه شایسته‌ای به آن نشده است و حقش را استیفا نکرده است.
  از سوی دیگر ما با یک‌سری بحران‌ها و مسائلی مواجه هستیم که به اختصار می‌توان به نصف شدن ظرفیت‌های جنگلی و طبیعی استان، بروز آسیب‌های اجتماعی جدید، حاشیه‌نشینی و مهاجرت از روستا به شهر "حدود ۱۷۰٪"، وجود نزاع‌های طایفه‌ای، انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی در فضای سیاسی، تأثیر و تغلب سیاست‌زدگی و قومیت‌گرایی در مناسبات مدیریتی- فرهنگی استان، عدم وجود زیرساخت فرهنگی و اجتماعی برای کشف استعدادهای جوانان شایسته بجهت معماری اداری- عمومی استان، راکد ماندن ظرفیت‌های عظیم بخش‌های عمده گردشگری، داروئی، کشاورزی نوین و صنایع پایین دستی حوزه انرژی مواجه هستیم.
  وزیر محترم کشور؛
فضای سیاسیِ استان کهگیلویه و بویراحمد به یک تنفس جدید نیاز دارد، فرهنگ اجتماعی به زیرساخت‌های جدیدی برای بازسازی تعاون‌محور و تقلیل حساسیت‌های کاذب نیاز دارد،‌ معادن موجود ولی راکد و در کنار روستاها باید فعال شوند، کشاورزی سنتی باید نوین گردد،
 ➖آب استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت جدی نیاز دارد، انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی و باندبازی و محفل‌گرایی در سیاست باید خاتمه یابد، هجوم به محیط زیست درحال افزایش است، صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره‌ی ارزش در حوزه‌ی انرژی به برنامه‌ریزی نیاز دارد، تغییر جهت از تصمیمات سیاست‌زده به نگاه‌های کارشناسی یک ضرورت است،
توزیع عادلانه‌ی امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد، واجب و فوریست. باوجود مرکزیت و ثقلیت کریدوری جنوب و غرب و مرکز، همچنان در بن‌بست هستیم، مساله‌ی زمین بطور عام، و زمین‌خواری بشکل خاص، معضلات و فسادهای کلانی را بوجود آورده است.
 حال سؤال این است که آیا حل نمودن این مسائل و بحران‌ها و تحول در وضع موجود، با انتصاب گزینه‌ای صرفاً خوب و مُسِن و وابسته به کانون‌های محفلی ثروت و قدرت که خود، از عوامل ایجاد و بلکه مانایی وضع نابسامان فعلی‌اند امکان‌پذیر است؟!
 ➖این استان به استانداری بومی نیاز دارد که اولاً؛ به دردهای تاریخی، ظرفیت‌ها و محرومیت‌های زیست‌بوم، شناخت عمیق اقتضائات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد اشراف داشته باشد.
 ➖درثانی؛ باتوجه به موانع و مسائل و همچنین ظرفیت‌هایی که به اختصار اشاره شد، انتصاب یک نیرویی که در فضا و مناسبات سیاست‌زده‌ی محدود و توام با تحجر و جمود و انحصار تنفس می‌کند و از این جغرافیا تأثیر می‌پذیرد، نه تنها نمی‌تواند وضع موجود را تغییر دهد، بلکه همین مناسبات متحجرانه‌ی کهنه و راکد را نیز تقویت می‌کند.
 ➖استان به یک استاندار جوان، واجد روحیه حریت و استقلال برای عبور از تنگناهای فضای مسموم سیاست‌زده و قومیت‌گرا، البته فسادستیز و عدالتخواه و کارآمد نیاز دارد.
  در این راستا ما جمعی از جوانان و فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد بر این باوریم که تنها راه نجات استان کهگیلویه و بویراحمد و استیفای حقوق مردم و شکوفایی همه‌ی استعدادهایی که ذیل مناسبات ناعادلانه‌ی بومی و ملی دیده نشده‌اند انتصاب استانداری جوان و سپس تحول جدی در حکمرانی نسلی و استفاده از جوانان تحصیلکرده‌ی ارمانخواه و دارای جسارت، اتخاذ تصمیمات جدی در سطوح مختلف مدیریتیست.
 این استان، محمد جهانبخش‌ها و آرمان بیگلری‌ها دارد.
پس چرا غیربومی؟!
و چرا بومی اما غیرجوان؟!
و یا چرا جوانِ بومی اما محافظه‌کار؟!



 در پایان ما معتقدیم که جوانان برومند استان کهگیلویه و بویراحمد که واجد نشاط و شور جوانانه و روحیه‌ی "ما می‌توانیم"، و دردمند و دردآشنا به تمام ظرفیت‌ها و محرومیت‌های استان هستند، شایسته‌ترین عناصر برای بازسازی معماری عمومی استانند، لذا از حضرتعالی خواهانیم که با التفات به این مهم و اعتماد به کارآمدی جوانان بومی کهگیلویه و بویراحمد، ابتدائاً در انتخاب استاندار و سپس در سطوح بعدی مدیریتی یکبار برای این تاریخ بیش از ۴ دهه، عرصه را برای عَرضه‌ی عُرضه‌های جوانان آماده کنید که قطعاً این رویکرد منطبق بر مانیفست چله‌ی دوم انقلاب "بیانیه‌ی گام دوم" و تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است.
با تشکر
نام شما

آدرس ايميل شما

رصت
Iran, Islamic Republic of
باور کردیم که نیتت خیره!!!
امینی
Iran, Islamic Republic of
اگه قراره استان ما متحول بشه باید فقط به دکتر احمدزاده امید داشت. نزدیکی دکتر احمد زاده به شخص رئیس جمهور بهترین فرصت ممکنه. اینکه فقط ما بگیم جوان و پیگیر مشکلی رو حل نمیکنه. تا نفوذ تو تهران نداشته باشه کاری پیش نمیره
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
جوون؟
اتفاقا اگه آدم باتجربه ای مثل آقای احمدزاده باشه از هزاران جوون خام و هیجانی مثمر ثمر تر خواهد بود
بیگلری ها چوار میخوان بکنند؟ ؟
Iran, Islamic Republic of
تورا به خدا دست بردارید
استاندار ما باید در حد واندازه و داررای طراز ملی وغیره بومی باشد
انهم از استانی برخوردار مثل اصفهان وتحصیلکرده و دارای سوابق کلان مدیریتی درکشور باشد

اگر کسی دلسوز استان باشد باید استانداری غیره بومی را مطالبه نماید
فردی بزرگ شده ودارای نگاه مدیریتی درحد توسعه یافتگی استان اصفهان.
دست بردارید اگر دلسوز هستید خدایی
دوست
Iran, Islamic Republic of
انتخاب استاندار دلسوز حتما حتما باید از استان اصفهان باشد مدیران اصفهانی کارآمدی و توانایی و همچنین شجاعت خود را تا به حال ثابت کرده اند
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا بزارید دولت کارش انجام بده اگر مجلس ودولت هماهنگ باشد بهتر است، این دو قوه نیاز به تعامل داره ، بحث استاندار را به حاشیه نبرید مگر بیکارید یا انحصارطلبان حقوق به شما می دهد که این همه دخالت می کنید ، همه ی شماها امتحاناتتون را پس داده اید بزارید نمایندگان جدید ودولت جدید کارشون را انجام بده ، این نامه ها هم دیکته شده همان انحصارطلبان است
Iran, Islamic Republic of
آرمان بیگلری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد جهانبخش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پروردگارا کار به کجا رسیده!
مهربان پروردگار کار به کجا رسیده!
ای داد ای بیداد !!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
حاج ذوالفقار زمان استاندار می شود همه چیز دست موحد هست
Romania
یا ایشون یا احمدزاده استاندار هست از بین گزینه های تا الان مطرح شده فقط این دو نفر رزومه کاری بالای دارند.
کمتر تیتر الکی بزن
Romania
زمان و احم
دزاده گزینه های نهایی هستند. اگه از این دو نفر نبودند غیره بومی هست
کبنا از من گفتن از شما هم شنیدن
Romania
همه چیز دست موحد است؟؟؟ دیدیییییی دست سید ناصر بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چقدر خودخواه
آقایون اومدن به اسم جوانان خواهان استاندار شدن خودشون شدن

ایشان نمی توانند
Iran, Islamic Republic of
این دو نفری که نام بردید نمی تونند یک دهستان را مدیریت کنند چه رسد به استانداری
دوست
Iran, Islamic Republic of
اگر بومی ها دلسوز بودند وضع استان این نبود
Iran, Islamic Republic of
استانداری جامه گشادیست برای جهانبخش و بیگلری
Iran, Islamic Republic of
اینها چه تجربه و تخصصی دارند که نام بردید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آدمها را خیلی بزرگ جلوه میدیم این دو این توانایی را ندارند
Iran, Islamic Republic of
تنها راه برون رفت استان از محرومیت ها انتصاب استاندار غیربومی
Iran, Islamic Republic of
مسخره کردین خداوکلیلی
Romania
این بیگلری هشت سال درمکتب هدایتخواه بود وحالا درمکتب روشنفکراست تا حالا چه کارمثبتی داشته که حالا ازاستانداری نامش میبرن
حسین
Iran, Islamic Republic of
استانداری جوان با معدل زیر ۱۲ و بورسیه غیرقانونی احمدی نژادی
لوداب
Romania
شتر در خواب بیند پنبه دانی .هدف ات ققط ارمان بود
انصاف
Iran, Islamic Republic of
این اسامی که شما نام بردین مدیر مدرسه هم نبودند پس چطور میخوای استاندار بشن ، اگه درخواست و نقدی دارین منطقی باش نه برا منفعت خودتون بیان کنید
چه برسرمو ایا
Iran, Islamic Republic of
جناب انصاف بهم برخورد مدیرمدرسه توانمند... کمتر از وزیر آپ نیست لطفا دقت کن
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
به حرف گربه سیاه بارون نمی باره
مفسر
Iran, Islamic Republic of
نامه جوانان نیست منظور و هدفش مشخص از این مکاتبه
عباس
Iran, Islamic Republic of
سلام.
جمعی چه کسانی هستند ...حتما آقای پیوند و دوستانش نامه نوشتن
موافق
Iran, Islamic Republic of
از هر نظر انقلابی ، تحول گرا ، خوش آتیه و تحصیل کرده ، باسواد و کاربلد ، ضجر کشیده و در یک کلام لایق ...فقط دکتر پیوند ...
ناشناس
Romania
بهلیتمون جون ختو
کسی باید استاندار باشه که کار اجرایی کرده باشه
Iran, Islamic Republic of
اینا ک گفتید در حد هیچ هستن
این همه هیاهو برای هیچ
ارمان چه سابقه ای داره
جهانبخش چی شهردار دویست خانوار از نسل خودش در بلهزار
کوتاه بیا اقایی ک خودتون ب اسم جمعی از جوانان جا زدی و برای مردم نسخه طایفه گری می پیچید
بسه دیگه
دوست
Iran, Islamic Republic of
این مکاتبه را قبول نداریم مشخصه عده ای خاص به نفع خودشون نوشتن
ارمان
Iran, Islamic Republic of
برای اولین بار اسم بیگلری و دیگری و جهانبخش راسنیدم
Iran, Islamic Republic of
این قدرامضا نامه سرگشاده همش برای مطرح کردن بیگلری بود که شدنی نیست بیگلری تیمش دوسال دیگه به تاریخ می پیوندند
Iran, Islamic Republic of
نیاز به نوشتن طومار وخطبه نبود ان هم از طرف جمعی از جوانان که سندی مجهول است...میگفتین ارمان بیگلری یا جهانبخش را بذارین استاندار...
اتفاقا استاندار نباید بومی باشد نه اینکه بچه های استان توانایی ندارند بلکه شدت قوم گرایی در این استان به حدی است که اجازه داده نمیشود بچه های بومی کار کنند.
Iran, Islamic Republic of
غیر بومی هم که باشه هم هم دست یکی از نماینده هاست که کارهای خودشون رو میکنن..‌.
دانشجوی دانشگاه یاسوچ
Iran, Islamic Republic of
استاندار که جای خود........فکری به حال دانشگا ه مادر استان //دانشگاه یاسوج//
زنبور
Iran, Islamic Republic of
استاندار بومی باشه خیلی خوبه اما نه از جوانان بی تجربه بلکه ادمهای کارکرده وکاردان وبا انگیزه
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
کار را باید داد دست ا فراد باتجربه ، کار پخته و با علم آن کار خداوکیلی شما وقتی می روید داخل یک اداره یا سازمان افرادی که تجربه بالا دارند کار رابهتر انجام میدهند یا جوانهای که آنجا هستند ، افراد با تجربه خیلی خیلی بهتر هستند و ....... .
Romania
کجا دهیار روستا یکبار استاندار می‌کنند کدام تجربه
باید کسی در حد وزیر استاندار برا این استان مظلوم بیاورند.
خداوکیلی قومی قبیله ایی دوستی حمایت نکنید‌. با وجدان خودتون کامنت بذارید
رضا
Iran, Islamic Republic of
انتخابش کردی مبارکه...دیگه وزیرکشور نمی خواد...
Iran, Islamic Republic of
مشکل استان ما فرهنگ و فرهنگ قومی قبیله ای است با تغییر استاندار بهتر نخواهد شد
هادی
Iran, Islamic Republic of
چه جالب به اسم جوانان معرفی آرمان بیگلری.
ببخشید بیگلری حتی نتونست یک هفته یه ستاد رو مدیریت کنه.
کمترین رای رو مارگون و لوداب آورد رئیسی بعد انتظار دارین استاندار بشه.
استعفاش و اختلافش با اطرافیان روشنفکر که یادتون نرفته.
خود آرمانم چنین انتظاری نداره
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام برادر نامه نوشتن اون هم طایفه گرایی خیلی بده وبعد این دونفر سابقه ای که دارن درحد مدیر دبستان هم نیست....
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای خدا نمبارک
عادل
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسف شدم مگر میخواهید مبصر کلاس انتخاب کنید
محمودیان
Iran, Islamic Republic of
حق با آرمان بیگلری است رئیس ستاد اصلی آیت الله رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد و از حمایت آقای روشنفکر هم برخوردار است.
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کنین این بساطه،،،،،،،،،،،،جوان جوان،،،،،،،،،،،جمع کن
حیدر
Iran, Islamic Republic of
پس چرا غیربومی؟!
و چرا بومی اما غیرجوان؟!
و یا چرا جوانِ بومی اما محافظه‌کار؟!


پس غیره بومی نباشه
بومی پیرنباشه
اگه جوان باشه مورد لطف شما باشه
زنگ بزن معرفی کن.
استان محروم درتمام دنیا ولی مدعی
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
کم کم باورم میشد که شمادغدغه استان را دارید ولی در ادامه با اشاره به نام اشخاص نا امید شدم . شما هم دنبال سهم خود از این غنایم هستید .
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرم خجالت نمی کشید با این نامه وبا این اسامی اصلا باید سایت این را منتشر بکنه واقعا خجالت داره بیگلری روتون میشه ....
Iran, Islamic Republic of
این دوتایی نام بردی کی ان حالاااا؟
همشهري
Iran, Islamic Republic of
ميشه از نويسنده محترم بخواهيد به رزومه افراد را مختصرا اشاره اي داشته باشه
علی
Iran, Islamic Republic of
انسان خدایی فقط دکتر خرامین حقش استاندار است
مالک
Iran, Islamic Republic of
با حمایت نمایندگان عزیز دکتر خرامین استاندار است
مردانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای احمد وحیدی ضمن سلام وتوفیق حضرتعالی در این سنگر بسیار مقدم بنده حقیر بعنوان یک نیروی جهادی در راستای ارزشهای انقلاب وبعنوان یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس از محضر حضرتعالی در خصوص انتخاب استاندار کهگیلویه وبویراحمد اولین شاخص استاندار را بومی ،انقلابی،جهادی،جوان، مردم دار،با شهامت وبا جرات خواهانم ودکتر مراد علی پیوند را گزینه خوبی می دانم.امیدوارم که این بار خوب انتخاب کنیم.
دوست
Iran, Islamic Republic of
خواهشا قوم گرایی را کنار بگذارید نماینده و استاندار و شهرداری بومی که نتوانستند آسفالت کوچه و خیابانها درست کنند کارخانه ای برای جوانان تحصیل کرده و توانمند ایجاد کنند فضای استان به روستایی بزرگ شبیه هست ......بومی لایق استان نیست اگر مردم دلسوز خودشان و استان هستند باید استاندار اصفهانی خواهان باشند
Iran, Islamic Republic of
اخر قصه خیلی خوشه آرمان وجهانبخش که دهاتی را هم نمی توانند اداره کنند ؟اینها راچند دادید نوشتند؟ ترقی اندر این استان محال است چون قط از جوان است
علی
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید سابقه کاری داشته باشد...کدوم یکی از اینا سابقه دارند،بین نیروهای انقلابی فقط صدراله دولت سابقه کشوری موفق دارد .
Iran, Islamic Republic of
این مطلب نظرات شخصی یکی یاچند نفر معدود است که دنبال مصلحت ومنافع خود بوده ونمی توان به همه ویا اکثریت تعمیم داد و بانام بردن از افراد خاص نیت نویسنده مشخص است ضمن احترام به عزیزان نامبرده شده چه بسا افراد بسیاری داریم که باتجربه تر ،توانمندتر و.....باشند
Iran, Islamic Republic of
نویسنده آرمان بیگلری
امضا جمع کن جهانبخش
هدایتخواه خیلی اینا رو گستاخ کرده
کسی که حتی در حد یک مدرسه مدیریت نکرده چطور ادعای استانداری میکنن؟!!
دوست
Iran, Islamic Republic of
بوی قدرت طلبی از این یادداشت خودخواهانه میاد
Iran, Islamic Republic of
احمدزاده گزینه خوبیه که زیر خواسته های نمایندکان نمیره
ععع
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید غیر بومی وبا تجربه باشد استانداری بچه بازی نیست
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل الان فکر می کنی تحلیل نوشته و مطالبه کردی
بنده خدا وقتی نمیتونی حرف درست و حسابی بزنی مجبورت نکردن بنویسی
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب.
از اظهار نظر همه عزیزانی که اظهار نظر کردند، تشکر می کنم.البته از پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیز تشکر‌می کنم.
۱.شاید سایق نیر عرض کردم که استان ما بدلیل اینکه نتوانسته است توازنی میان سه هویت مذهب_قومیت_تجدد ایجاد کند، ما درین وسط مردد و حیرانیم.یک نمونه ان، همین دچارشدن به ازخودبیگانگی و بی اعتمادی به استعدادهای بومی استان است.
در این استان جوانان کارامد و شایسته و متخصص و دارای جسارت تحول در وضع موجود را دارند.فقط باید دیده شوند.وبها داده شوند.دوتا از این جوانان در نامه مثال زده شده ولی قطعا بیش ازین ها ظرفیت وجود دارد.
۲.کدام استاندار غیربومی ازکارامدی و دلسوزی لازم و توان ایجاد تحول برخوردار بود؟!! منکر برخی خدمات بعضی ازان ها نیستم.ولیکن عمدتا از این استان بعنوان سکوی پرتاب خویش استفاده کردند.
۳.اینهمه بی باوری و ناباوری به جوانان استان!! چرا اینقدر باید منفعل و خنثی و تسلیم در مقابل لابی های قدرت و ثروت بود؟ جالب است که عمدتا همه ما از وجود این لابی های متنفذ نالانیم و اعتراض می کنیم وازطرفی دیگر حتی جرات فکر کردن به برهم زدن این فضا را هم به خودمان نمی دهیم و تماشاچیان بی اراده ای هستیم.
حالا اگر دوستان روی مصادیق بجث دارند، ایرادی ندارد‌، روی اصل لزوم تغییر دراستان و انتصاب گزینه های جوان تاکید کنید، باز هم بهترارین است که از اصل، جوان را فاقد این امکان بدانید.
۴.مگر در دکر دستاوردها و محصولات انسانی جوانان دهه ۶۰، عنوان نمی کنند که ۱۹ ساله ها فرمانده لشکر بودند و وزرا ووکلای اول انقلاب عمدتا درسنین جوانی بودند.!! تازه ان موقع هیچ تجربه ی حکمرانی هم نداشتیم‌بلکه ان روحیه و گفتمان انقلابی و موتور پیشبرنده ی انقلاب بود که توانست مدیرانی پاکدست و جوان ساده زیست و مردمی را تولید کند‌ایا امروز از ان جوانان بی بهره ایم؟!!
۵.فقط جهت تنویر افکار، یکی از مصادیق را پاره ای شرح دهم.
برادر جهانبخش، درسن ۲۵ سالگی بخشدار مرکزی شهر شیراز با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری بودند.و چندسال اخیر نیز مدیرکل اسیب های اجتماعی بسیج کشور هستند و سطوح معاونت وزارت خانه های کشور ورفاه و حتی‌شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و برنامه و بودجه مناسبات دارند و مشارکت کاری دارند.
ضمن اینکه وقتی رهبر حکیم انقلاب بیشترین تاکیدرا دربیانیه گام دوم و پس از ان در سخنرانی های مختلف بر حضور جوانان در مراکز مهم تصمیم گیری کشور دارند، پرواضح است که رزومه ی اجرایی چندانی نتوانند داشته باشند، زیرا که جوان اگر رزومه طولانی مدیریت داشته باشد که دیگر جوان نیست و حداقل باید بالای ۴۰ سال داشته باشد.
ما درهمین دولت وزیر دازیم بدون یک ثاتیه کار اجرایی.ولی ان شالله موفق است.زیرا دانش و توان لازم را دارد.
در هرحال بااین‌نگاه حودزنی و بی اعتمادی به ظرفیت های بومی
به جایی نخواهیم رسید.حوانان این خاک در سایر تقاط کشور باتکیه بر استعدادی که در بستر همین مردم و فرهنگ استان کسب کرده اند، دررده ی بهترین مدیران و سیاست گزاران هستند ولی متاسفانه در استان خودشان باورشان نمی کنند‌
در این مدت مشخص شد که شعار جوانگرایی بیش ازانچه برخاسته از یک باور عمیق وحقیقی باشد، دستمایه ی شعار و شواف و نمایش شده است و هنوز ما به سرمایه های جوانان تحولخواه و شیرمردان مردستان دیار آریوبرزن بی اعتمادیم. ارزوی توفیق برای همه عزیزان را دارم.غفرالله لکم
علی
Iran, Islamic Republic of
استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید غیر بومی باشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
پیوند استاندار بشه و بیگلری معاون ایشان.تمام مشکلات مردم دیگه حل و تمام.البته دکتر روشنفکر پشت پرده همین برنامه را دارد
Iran, Islamic Republic of
خرامین گزینه خوبی است
Iran, Islamic Republic of
این همه صغری کبری نامه جمعی فقط فقط مطرح کردن نام آرمان است چه بی حاصل نامه ای است
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1