تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۳۷۵۷۵
در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کرونا در کهگیلویه و بویراحمد رکورد زد ( + فیلم )

۳
۱
کرونا در کهگیلویه و بویراحمد رکورد زد ( + فیلم )
کبنا ؛ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در ساختمان دولت برگزار شد. در این نشست به یک موضوع عجیب و البته خلاف قانون از سوی برخی هم استانی‌های قانون‌شکن اشاره شد.
  به گزارش کبنا، در نشست اضطراری ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که عصر روز پنجشنبه 14 مرداد ماه 1400 با حضور مسئولان این استان برگزار شد. پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به آماری نگران کننده و رکوردی از کرونا اشاره کرد که در 18 ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. روند بستری‌ها بر ترخیصی‌ها به طور چشمگیری غلبه کرده و با ادامه این وضعیت هرگونه کم کاری از جانب مردم موجب بروز بحران سخت خواهد شد.

   

ظرفیت‌های درمانی کهگیلویه و بویراحمد در حال پُرشدن
در ادامه پرویز یزدان پناه  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال پُر شدن است، اظهار داشت: از ابتدای شروع کرونا ویروس تاکنون ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم.
وی اظهار کرد: طی روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۵۰۰ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند که این تعداد مراجعه کننده طی ۲۸ ماه گذشته بی سابقه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی تاکنون ۲۱ هزار و ۲۸۳ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند. طی روز چهارشنبه ۱۱۲ نفر بستری داشته‌ایم.
یزدان پناه تصریح کرد: طی این مدت ۲۰ هزار ۲۱۰ نفر بیمار کرونایی نیز ترخیص شده‌اند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۵۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۲۰۹ بیمار کرونایی قطعی و ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ابتدای شروع کروناویروس تاکنون ۵۳ هزار و ۷۴۹ نفر بیمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد بهبودی کامل یافتند و ۳۳۰۰ نفر بهبودی نسبی پیدا کردن و یا در قرنطینه در منزل به سر می‌برند.
یزدان‌پناه تاکید کرد ۷۳۰ تست مثبت و ۲۱ فوت کرونایی با سی تی اسکن مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که میانگین سنی فوتی‌های کرونایی در این استان ۶۹ سال و میانگین سن مبتلایان ۴۲ سال است.
وی اظهار کرد: تجمعات در تالارها و مکانهای ورزشی وجود دارد که باید جلوی تجمعات گرفته شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در مورد کرونا قرار دارد که هم اکنون با افزایش بیماران مثبت کرونایی، بستری‌ها و بیماران در در بخش مراقبت‌های ویژه مواجه هستیم.



یزدان پناه ادامه داد: تمام ظرفیت‌های درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اشباع است و با این روند طی چند روز آینده پُر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با محدودیت منابع ما چه هستیم که برای تجهیزات پزشکی و درمانی مشکلات جدی داریم اخیراً نیز اعلام شده که کیت‌های مورد نیاز را در دانشگاه‌ها باید خرید و تأمین کنند که هزینه ماهانه خرید این کیت‌ها برای دانشگاه علوم پزشکی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: تنها راه کنترل کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پیشگیری از افزایش مبتلایان و تلفات کرونایی تعطیلی عمومی دو هفته‌ای است.
 یزدان‌پناه بیان کرد: تا کنون ۱۵۲ هزار دُز واکسن کروناویروس وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار دُز تزریق شده است و مابقی در حال تزریق هستند.
 افزایش نگران کننده مراجعات و بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: افزایش مراجعات و بستری‌های کرونایی در استان نگران کننده است و با ادامه این روند با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: پیشاپیش روز خبرنگار را به خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد و آنهایی که در حوزه سلامت استان خدمت می‌کنند تبریک می‌گوییم.
وی اظهار کرد: در گزارش رئیس دانشگاه نکات کلیدی هست که مسئولیت ما را مضاعف می‌کند میزان بستری استان از ترخیصی‌ها بیشتر شده و میزان مراجعات نیز افزایش یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: درست است که فوتی‌های استان روند رو به رشدی نداشته اما دلیل آن درمان به موقع و اقدامات خوب کادر پزشکی استان بوده است.
کلانتری تصریح کرد: میزان مراجعات در این مدت بسیار افزایش یافت، هر چند ظرفیت‌ها مراکز درمانی استان محدود است، نمی‌گوییم که هیچ تخت خالی در استان نداریم اما تخت‌های خالی به سرعت در حال پر شدن هستند افزایش مراجعات و بستری‌ها بسیار نگران کننده شده و اگر این روند ادامه داشته باشد با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: موضوع اصلی توجه به پروتکل‌هاست که باید مردم و مسئولان پای کار باشند هر چند سخت‌ترین نظارت‌ها را تاکنون داشته‌ایم و برخوردهای هم انجام شده است اما نیاز به همکاری و مشارکت بیشتر مردم داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از مشکل ما به بازار برمی‌گردد، عنوان کرد: با واحدهای صنفی و مشاغلی که قانون را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود در پاساژها تنها با کسانی برخورد شود که رعایت دستورالعمل‌ها را نمی‌کنند و در مقابل باید آنهایی که رعایت می‌کنند، مورد تشویق قرار گیرند.
کلانتری با قدردانی از ورود خوب مسئولان استانی به موضوع تالارها تصریح کرد: مسئولان خوب عمل کردند نکته حائز اهمیت اینست که فرصت عروسی‌ها محدود بوده و چند روز دیگر بیشتر به ماه محرم باقی نمانده اما به هر حال نباید اجازه دهیم که کارناوال مرگ کرونایی راه بیفتد و مردم را به کرونای هندی دعوت کنند.
وی افزود: جاهایی که رعایت شده باز هم فرصت داده شود و کسانی که رعایت نمی‌کنند درجا بسته شوند و با متخلف کرونایی و کسانی که سلامت مردم را نشانه رفته‌اند، برخورد قانونی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روند کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایشی شده و بسیاری از نیروهای ۱۸ ماه شبانه روز کار می‌کنند، موج سنگینی داریم که سیستم درمان را دچار مشکل می‌کند و چالش جدی خواهیم داشت هم اکنون در این استان فرصت پیشگیری داریم که باید از این فرصت استفاده شود.



کلانتری در خصوص تعطیلی‌ها ادامه داد: ستاد ملی مدیریت کرونا با حضور آیت الله رئیسی برای تعطیلی‌های آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد این تصمیم ملی خواهد بود و مربوط به یک استان نیست.
وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه بهداشتی استان تاکید کرد: نباید تنها به فعالیت بخش درمان اشاره کنیم بلکه بخش بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز کارهای بسیار خوبی انجام داده که میانگین تزریق واکسن در استان ما ۲.۵ برابر کشوری است احتمالاً امروز به سه برابر خواهد رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کار بزرگی در زمینه واکسیناسیون در سطح استان شده و وزارت بهداشت ۲۰ هزار دُز بیشتر از سهمیه به این استان دادند که فرصتی ایجاد می‌کند تا گروه‌های پرخطر واکسینه شوند.
کلانتری افزود: اگر مردم همکاری نکنند توفیق حاصل نمی‌شود در همین دوره بیماری کرونا هر جا مردم با ما همکاری داشتند موفق بوده‌ایم نگرانی بسیار جدی ما در آرامستان‌ها بوده که خیلی خوب شده اما در جشن‌های عروسی باید بیشتر رعایت شود.
وی ادامه داد: روی کنترل آبشار یاسوج حساسیت دارم این متن گردشگری تعطیل شود و راه ارتباطی این جاذبه گردشگری بصورت جدی مسدود شود، انتظار همکاری بیشتر از نیروی انتظامی و شهرداری داریم و نصب چادر در پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان به خصوص در مناطق سردسیری ممنوع است و در صورت مشاهده از سوی دستگاه‌های متولی و مسئول جمع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رسانه‌ها جایی که مردم رعایت می‌کنند را به خوبی به تصویر بکشند و در مقابل جاهایی که کسانی کار قانونی انجام می‌دهند را نیز به تصویر بکشند تا درس عبرتی برای متخلفین کرونایی باشد.
قانون شکنی پشت ایست بازرسی کهگیلویه و بویراحمد!
اما در این نشست به یک موضوع عجیب و البته خلاف قانون از سوی برخی هم استانی‌های قانون‌شکن اشاره شد که با دستان خود به دنبال انتشار ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
داستان از این قرار است که ورودی‌های شهرهای یاسوج و سی‌سخت روی غیر بومی‌ها بسته شده است و به خودروهای غیر بومی اجازه ورود داده نمی‌شود.
 اما عده‌ای از بومی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با مسافران ناخوانده همکاری می‌کنند به این نحو که مسافرین خودروی غیر بومی پیاده شده و با استفاده از یک شخص بومی با کارت و شناسنامه صادره از کهگیلویه و بویراحمد مسافران غیر بومی را از ایست بازرسی عبور می‌دهند و مسافران غیر بومی هم با خودروی پلاک استان همان فرد بومی از ایست بازرسی عبور می‌کنند!
 هر چند همواره در زمینه‌های مختلف شاهد بی‌نظمی، قانون گریزی و قانون شکنی در استان بوده‌ایم اما در هنگامی که سخن از جان مردم در میان است چنین اقدامات خطرناک از سوی افراد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و باید برخورد جدی قضایی در صورت مشاهده با چنین افرادی صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر یزدانپناه
متاسفانه امارهای نادرست در مورد کرونا باعث حاشیه امن می گردد و مردم پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند
احمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر یزدانپناه
متاسفانه امارهای نادرست در مورد کرونا باعث حاشیه امن می گردد و مردم پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
تالارها و باغها عروسیها رو برگزار کردن اوضاع کرونا و بیمارستان‌ها رو خراب کردن دارن تبلیغ میکنن برا مهر و آبان خسته نباشن
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1