تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۳۴۸۴۰
گزارش دوم؛ 18 روز مانده به انتخابات 1400 /

فیلم ) بدون تعارف با محسن رضایی؛ از شغل دختران و پسران تا شرمندگی / واکنش به رد صلاحیت لاریجانی و پزشکیان

۲
۰
فیلم ) بدون تعارف با محسن رضایی؛ از شغل دختران و پسران تا شرمندگی / واکنش به رد صلاحیت لاریجانی و پزشکیان
کبنا ؛محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 1400 می‌گوید سه دختر دارم که دو نفر از آنها خانه‌دار و یک نفر هم در بانک کار می‌کند. او در ادامه تاکید کرد: مطمئن هستم که افزایش یارانه ممکن است و به تورم نمی‌انجامد، من اقتصاددان هستم و با دلیل می گویم مثل این است که شما از یک جراح بپرسید که این جراحی که انجام می‌دهید چطور می‌شود. دلیل اینکه تاکنون دولت‌ها وارد نشدن به خاطر این است که این کاره نبودند. کدام یک از این آقایانی که تاکنون آمده‌اند اقتصاددان بودند.
به گزارش کبنا، امروز دوشنبه (10 خرداد ماه 1400) برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا کرد، محسن رضایی امروز در برنامه بدون تعارف شبکه دو سیما شرکت کرد و در باره فرزندانش سخن گفت. او همچنین به مسئله بورس و پول قوی وعده‌های داد و در باره بازگشت به برجام نظرش را داد.

برنامه سنجاق شده به نتیجه نمی‌رسد/ تجریه دارم و اقتصاددان هستم
  
فیلم) بدون تعارف با محسن رضایی
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برنامه سنجاق شده به دست دولتمردان به نتیجه نمی‌رسد، گفت: برنامه دارم، تجربه دارم و اقتصاددان هم هستم.
محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه بدون تعارف شبکه دو سیما در پاسخ به این سؤال که آیا سنگینی کار را احساس می‌کنید؟، گفت: بله، هشت سال آینده جزو سخت‌ترین دوران جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: به دلیل تجربه دانش و برنامه‌ای که آماده کرده‌ام وارد این عرصه شدم، من نیروهای جوان کشور را می شناسنم و تجربه استفاده از آن‌ها را دارم و سخت‌تر از این دوران را نیز پشت سر گذاشتم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه بسیاری از مسئولان در گذشته نیز با برنامه آمده بودند اما نتوانستد مشکلات مردم را حل کنند، گفت: دلیلش این بود که این کاره نبودند. یک عده برنامه نوشته‌اند و به دست این آقایان دادند، برنامه به دست آن‌ها سنجاق شده و برنامه سنجاق شده به دست دولتمردان به نتیجه نمی‌رسد، اگر مردم دولت را به من بدهند وقتی کارشناسان با من صحبت کنند از ۱۰ نظری که داده می‌شود تشخیص می‌دهم که کدام نظر درست است.
رضایی در خصوص میزان آشنایی‌اش با درد مردم، گفت: حقیقتاً من شرمنده هستم و طی سه ماه به ۲۵ استان سفر کردم، من درست وارد زندگی مردم شدم. نان قرضی، فقر و زباله گردی را دیدم و حقیقتاً از خودم خجالت کشیدم که چرا میراث شهدا و میراث این انقلاب بزرگ امروز به اینجا کشیده شده است.
وی در در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص خبر داشتن از قیمت‌ها، گفت: کدام قیمت‌ها را می گویید؟ قیمت دیروز یا قیمت امروز؟ واقعاً باید بگویم بی ثباتی و هرج و مرج در قیمت‌ها حاکم است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه آیا اگر جای مردم بودید به وعده‌ها و شعارها اعتماد می‌کردید؟ گفت: من به برنامه و کارنامه اعتماد می‌کنم یعنی هرکس بیاید و حرف بزند تا زمانی که کارنامه و برنامه او را متوجه نمی‌شدم به هیچ وجه و اعتماد نمی‌کردم. حقیقتاً به مردم حق می‌دهم بدون تحقیق اعتماد نکنند.
رضایی گفت: از مردم می‌خواهم که به من و وعده‌هایم اعتماد کنند دلیلش هم این است که کارنامه و سابقه کاری من روشن است، ضمن اینکه آمده‌ام خودم را فدای ملت ایران کنم و به هیچ وجه ملت ایران را فدای خودم و دوستان خودم نمی‌کنم.
وی ادامه داد: قبول دارم که مردم به سادگی اعتماد نکنند اما سابقه من روشن است، من اقتصاددان هستم و استاد تمام دانشگاه از سوی دیگر سیاست‌های اقتصادی که تنظیم کردیم اگر این دولت‌ها به آن عمل می‌کردند این اتفاق‌ها نمی‌افتاد که امروز موجب بی‌اعتمادی مردم شود ما در همه زمینه‌های اقتصادی سیاست گذاری کردیم اما دولت‌ها عمل نکردند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که چند درصد از مشکلات کشور را مرتبط با تحریم‌ها می‌داند؟ اظهار داشت: تحریم‌ها مؤثر است و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد مسائل تأثیر دارد اما از داخل می‌توان تحریم‌ها را بی اثر کرد و با توانایی‌های داخلی ما می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. تولید ملی را راه بیندازیم، جوانان را پای کار آورده و خلاقیت و نوآوری را راه بیندازیم.
رضایی ادامه داد ما چطور صاحب موشک شدیم، اما چگونه است که نمی‌توانیم خودروی ملی را درست کنیم؟
وی در خصوص اینکه مردم دوست دارند با تیم اقتصادی شما آشنا شوند، گفت: در حال صحبت کردن و نهایی کردن هستیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه اگر در این انتخابات موفق نشود چقدر به قانون تمکین می‌کند؟ گفت: من تا امروز تمکین کرده‌ام و برای رأی مردم احترام قائل هستم، اما اگر این دولت‌هایی که آمده‌اند و رفته‌اند تکرار شوند شرایط سختی بر ایران حاکم خواهد شد. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلکی برای آینده ایران است.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا طرح یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شدنی هست و اینکه چرا تاکنون دولت‌ها این اقدام را انجام نداده‌اند؟، گفت: به دلیل این که نمی‌دانستند و همچنین می‌ترسیدند. کسی که از موضوعی اطلاع ندارد و بخواهد دست به انجام آن کار بزند یا خراب می‌کند و یا به دلیل ترس و وحشت اصلاً وارد آن کار نمی‌شود.
وی ادامه داد: مطمئن هستم که افزایش یارانه ممکن است و به تورم نمی‌انجامد، من اقتصاددان هستم و با دلیل می گویم مثل این است که شما از یک جراح بپرسید که این جراحی که انجام می‌دهید چطور می‌شود. دلیل اینکه تاکنون دولت‌ها وارد نشدن به خاطر این است که این کاره نبودند. کدام یک از این آقایانی که تاکنون آمده‌اند اقتصاددان بودند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکل کشور این بوده که افرادی بر سر کار آمدند پوز اداره کشور را دادند، اما اصلاً این کار نبوده‌اند و توانمندی در سابقه و در کارنامه‌شان نبوده است.
رضایی درباره فرزندانش و شغل آنها، گفت: من دو تا پسر داشتم که یکی از آنها فوت کرده و دیگری دکترا دارد که کارمند مجمع تشخیص مصلحت نظام است، همچنین سه دختر دارم که دو تای آن‌ها خانه‌دار هستند و یکی دیگر از آنها در یکی از بانک‌ها کار می‌کند.
وی تصریح کرد: صادقانه به ملت ایران می‌گویم، من فرزند سختی‌ها هستم، در کودکی تابستان‌ها کار می‌کردم. از طرفی دیگر مشکل کشور این است که مدیریتی که بتواند وفاق ایجاد کند و نظرات را تجمیع کند وجود ندارد، بانک مرکزی برای خودش یک کار می‌کند، وزارت اقتصاد کار دیگر.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در جنگ هر کسی می‌گفت از یک جا حمله کنیم اما زمانی که فرمانده سپاه شدم با کمک برادران عزیز ارتش توانستیم وفاق ایجاد کنیم و نظرات مختلف را یکی کنیم. مهم‌ترین کاری که خواهم کرد این است که در همان سال اول یک آرامشی از بعد تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به وجود می‌آورم.

پول ایران را بعد از ۸ سال قوی می‌کنم/ اقتصاددانان زود قضاوت نکنند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در مسئله پول، دو شاخص داریم که یکی نرخ برابری پول‌های ملی با ارزهای خارجی است گفت: بعد از ۸ سال پول ایران را قوی می‌کنم.
 محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پس از ضبط برنامه انتخاباتی خود گفت: من در سال ۱۳۸۸ وقتی شاخص فلاکت را مطرح کردم، تا قبل از آن کسی به این شاخص اشاره نکرده بود. مدتی این شاخص مورد بررسی قرار گرفت که آیا چنین شاخصی وجود دارد یا خیر.
رضایی گفت: من چند روز پیش صحبت از پول قوی کردم و حرف‌هایی شروع شد و معلوم شد که هنوز کسی این شاخص را در ایران به خوبی نمی‌شناسد. من خواهش می‌کنم افراد در رابطه با شاخصه‌ها و موضوعات جدید اقتصادی عجولانه برداشت نکنند و قضاوت نکنند. ما در مسئله پول، دو شاخص داریم یکی نرخ برابری پول‌های ملی با ارزهای خارجی و یکی دیگر قوی بودن پول‌های ملی است.
وی تاکید کرد: من قوی بودن پول ایران را مطرح کردم و گفتم پول ملی ایران می‌تواند در دولت ما بعد از ۸ سال تبدیل به سومین پول قوی منطقه باشد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی‌ها این را با برابری نرخ پول ملی یکی فرض کردند اما اینها یکی نیستند و دو مسئله هستند، یعنی پولی که وقتی در صرافی‌ها می‌روید و می‌خواهید آن را خرج کنید، پول‌های قوی را به شما می‌دهند.
رضایی تاکید کرد: مثلاً در خود ایران بعد از یورو و دلار معمولاً در هم امارات را تحویل می‌گیرند. درهم امارات ۲۵ صدم دلار است اما دینار کویت دو و نیم دلار است اما همین درهم، پول قوی‌تری نسبت به دینار کویت است.
وی افزود: مسئله نرخ برابری با پول قوی متفاوت است، من خواهش می‌کنم در رابطه با موضوعات جدید اقتصادی کسانی که مدعی مدرک هستند، زود قضاوت نکنند و کمی بیاندیشند چراکه کم‌کم این اصطلاح پول قوی در ایران جا خواهد افتاد.
دولت من روی کار بیاید، آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر دولت ما روی کار بیاید با توجه به شناختی که آن‌ها از ما دارند کوتاه می‌آیند و به برجام بازخواهند گشت.
 محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اصلاح رابطه بورس، بیمه و بانک‌ها با تولید، افزود: اقتصاد قلبی دارد که بورس، بیمه و بانک سه بخش این قلب هستند. اما در کشور ما این سه بخش ناهماهنگ عمل می‌کنند که اصلاح این امر از طریق شورای تثبیت مالی که در کشورهای اروپایی و آمریکا هم در سال ۲۰۰۸ میلادی تشکیل شده و الگویی موفق بوده، انجام خواهد شد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هدایت کردن بانک‌ها و بورس به سمت تولید و سرمایه‌گذاری، دو طرفه است؛ تولید ایران باید پرجاذبه، بازدهی و سوددهی بالا داشته باشد، بنابراین ایجاد جاذبه در تولید ملی اولین برنامه من خواهد بود.
رضایی تصریح کرد: این سه قسمت قلب اقتصاد مانند سه جزیره دور از هم عمل می‌کنند. خون رسانی و تغذیه اندام‌های اقتصاد ایران به دلیل یکپارچه عمل نکردن، ناکارآمد است.
وی با بیان اینکه به همین منظور، شورای تثبیت مالی از این سه نهاد درست می‌کنم، اضافه کرد: بورس جدای از بانک مرکزی و بانک مرکزی جدای از بورس و هر دوی این‌ها جدای از بیمه نیستند.
رضایی گفت: این سه نهاد به اضافه وزیر اقتصاد و وزیر صمت، جریان خون و نبض اقتصادی کشور را تنظیم می‌کنند؛ از طرف دیگر مشوق‌هایی برای تولید خواهیم گذاشت که بانک‌ها و بورس‌هایی که سرمایه‌های خود را به سمت تولید می‌برند را تشویق می‌کنیم.
وی افزود: اگر صادرات را توسعه ندهیم، بازدهی در تولید ملی بالا نمی‌رود و نقدینگی به‌جای آنکه سمت تولید برود به سمت رانت و دلالی می‌رود و همین فجایعی در اقتصاد ملی در این دولت به وجود آمد را خواهیم داشت.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره FATF گفت: پرونده FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات را در داخل کشور، خارج از کشور و در دبیرخانه اف ای تی اف دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها ۱۲ اقدام از ۳۹ اقدام انجام شده دولت را قبول کرده است، ادامه داد: اگر هم هر دو لایحه در مجمع تصویب شود با این دیپلماسی که دولت ما داشته شاید ۵ تا ۶ سال طول بکشد و وارد اف ای تی اف نشویم.
رضایی تاکید کرد: من تضمین‌های لازم را می‌گیرم و سعی می‌کنیم ابهامات برطرف شود و اشکالاتی که سر راه پیوستن به وجود آمده، را دنبال می‌کنیم.
برای بازگشت به برجام، اقدام مشروط نمی‌پذیریم

وی همچنین برجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر دولت ما روی کار بیاید با توجه به شناختی که آن‌ها از ما دارند کوتاه می‌آیند و به برجام بازخواهند گشت.
رضایی افزایش و تثبیت ارزش پول ملی را جزو برنامه‌ها و سیاست اصلی خود دانست و گفت: باید پول ملی ایران تقویت و در کنار دلار و یورو، قوی‌ترین پول منطقه شود.
رضایی افزود: من اقتصاددان هستم و سال ۹۲ درحالی‌که هیچ خبری از سقوط پول ملی نبود، یک هزار تومانی را در مقابل کلید برخی آقایان بلند کرده و نسبت به سقوط ارزش پول ملی هشدار دادم و گفتم ارزش پول ملی در خطر است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا برای آبادانی کشور با دولت همراه شوند و گفت: به آن‌ها قول داده‌ام اگر در انتخابات موفق شوم، زمینه سرمایه‌گذاری مالی و حضور معنوی آن‌ها در کشور فراهم می‌کنم.
رضایی: ارزش سهام را تا پایان سال به یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد می‌رسانم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با رساندن واگن‌های بورس به لوکوموتیو تولید و سرمایه گذاری و هدایت سهام به سمت تولید، ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم رساند.
محسن رضایی دوشنبه شب در برنامه ویژه گفتگوی خبری گفت: از دوستان معاونت سیاسی برای برداشتن موتورهای تشریفات به دلیل وضعیت کشور تشکر و ابراز تأسف می‌کنم از اینکه انتظار داشتم در این دوره از انتخابات بسیاری از ثبت نام کنندگان حضور داشته باشند تا رقابت جدی و انتخابات پرشور داشته باشیم و آقایان پزشکیان، محمد، قاسمی، ضرغامی و لاریجانی افرادی بودند که می‌توانستند شور و هیجان بیشتری ایجاد کنند با همه اینها تماس گرفتم و آنها را دلداری دادیم و صحبتهای خود مقام معظم رهبری نشان داد توجه نظام به همه این افراد وجود دارد.
وی افزود: البته از نیروهای انقلابی تقاضا دارم متانت خود را حفظ کنند و افرادی که به قانون تمکین می‌کنند مورد ناراحتی دیگران نشوند. آقای پزشکیان که جزو مجلس هستند و سابقه دارند امیدواریم با متانت رفتار کنند که موجب ایجاد هیجانات نشود.
به ۴۰ میلیون نفر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنم
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌اش در بحث یارانه گفت: مساله اصلی یارانه، عدم تخصیص درست یارانه یا به تعبیر درست بیت المال است. اینکه اخیراً اعلام کرده‌ام یارانه باید ۴۵۰ هزار تومان برسد یک عده فکر می‌کردند شعار پوپولیستی است و من متعجب شدم اینها چطور در مناصب هستند و نمی‌توانند شعارم را درک کنند.
رضایی با برگه‌هایی در دست رو به صفحه تلویزیون، ادامه داد: این یارانه محصولات انرژی طی سال‌های ۲۰۱۰ یا ۲۰۲۰ و یارانه پنهانی است که در این سال‌ها به مردم داده شده است. طبق این جدول‌ها ۶ میلیارد دلار از کل یارانه‌ها نصیب ثروتمندان شده است و سؤال این است مگر جمهوری اسلامی از شعار عدالت تشکیل شده تا جیب ثروتمندان را پر کند و محرومان نان قرضی داشته باشند و زباله گردی و کولبری کنند؟
رضایی اظهار کرد: با صرفه‌جویی این یارانه‌ها و محاسبات دقیق انجام شده، قادر هستیم کل یارانه‌ها را به ۴۵۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر برسانیم. به ملت ایران اعلام می‌کنم در این مسئله جدی هستم و به آن عمل می‌کنم. عده‌ای بنزین دو هزار تومانی را مطرح می‌کنند در حالی که اینها شایعاتی است که می‌خواهند این طرح را خنثی کنند یا می‌گویند دولت چگونه می‌خواهد این منبع را بیاورد. این از طریق صرفه‌جویی و پولی که از ثروتمندان برمی‌گردانیم انجام می‌شود میکانیزم آن طوری است که نه بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد و نه کوچکترین هزینه بر دولت ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه جامعه در یک التهاب به سر می‌برد و در ماههای اول باید کاری کنیم تا آرامش و تثبیت به وجود بیاید، اضافه کرد: حسن طرح من هم چنین است تا در ماه‌های نخست مردم احساس آرامش کنند و حداکثر از سه ماه بعد از دولت جدید پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شروع می‌شود. یعنی نخست با مجلس شورای اسلامی در چارچوبی به توافق می‌رسیم و بعد کار را شروع می‌کنیم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فرار مالیاتی و افزایش مالیات و خلاص شدن از وابستگی به نفت با مشکلات اجرایی شدن فرار مالیاتی گفت: مالیات اول به فرار مالیات بر می‌گردد یعنی کل درصد مالیات ما ۶ درصد است در حالی که در دنیا ۱۲ تا ۱۷ درصد است و دست‌کم شش درصد دیگر می‌توانیم مالیات بگیریم اما نه در شرایط رکود و در شرایطی که وضعیت تولید در حال رکود است.
وی درعین حال اظهار کرد: اما از همین الان هم می‌توانیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و این ربطی به رکود ندارد در این زمینه دست‌هایی وجود دارد که با ایجاد دو یا سه دفتر، ۵ هزار شرکت جعلی در ایران درست کردند و ما اطلاعاتش را به دست آورده‌ایم.
وی افزود: ریشه این شرکت‌ها به پیرزن یا پیرمردی می‌رسد که پشت فرار مالیات خوابیدند و پیرزن پیرمرد می‌گویند ما اصلاً دست و پا برای ثبت شرکت نداریم آمدند شناسنامه ما را گرفتند شرکت ثبت کردند. مالیات پولی است که از ثروتمندان باید گرفته شود و خرج محرومان شود و من این کار را شروع کرده‌ام.
رضایی در پاسخ به اینکه چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی که با هدف حمایت از مردم و کالاهای اساسی راه انداخته شده، کالای اساسی با قیمت مناسب‌تر به دست مردم نرسیده، گفت: بخش مهمی از این مسئله به عدم نظارت دقیق دولت بر می‌گردد. ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار دولت به واردکنندگان نهاده‌های اصلی و دامی داده‌اند اما هرگز نظارت نشد این کالایی که وارد شده چقدر با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار آمده و چقدر در پستوها مانده و با قیمت ارز ۲۰ هزار تومانی به بازار عرضه شده است.
وی افزود: در سالهای ۹۷ ۹۸ و ۹۹ با دو پدیده عجیب مواجه هستیم یک ایستادگی و مقاومت مردم پای انقلاب و دیگری افتضاح در دولت کنونی که همه چیز را رها کردند طوری که مردم فکر می‌کنند دستی در کار است. هرچه دولت صحبت می‌کند فردا اتفاق دیگری به وجود می‌آید. روی ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت نشد و اینگونه پول خزانه بانک مرکزی به درآمدی برای واسطه‌ها و دلالان و مافیا در این زمینه تبدیل شده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا در دولت شما ارز ۲ نرخی خواهیم داشت یا نه، ادامه داد: ۸ میلیارد دلار امسال برای این کار تصویب شده که ۴ میلیارد دلار آن را به ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهیم و دولت آن را کنترل می‌کند تا با ارز ۲۰ هزار تومانی به مردم عرضه نشود ۴ میلیارد دلار دیگر را با یک سیستم دیگر عمل می‌کنیم که آن سیستم قیمت گذاری است و بخشی از آن درآمد را صرف یارانه‌ها می‌کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بحث خصوصی سازی گفت: سهم بخش خصوصی از خصوصی سازی ۱۸ درصد است و مشکل بزرگی که به وجود آمد این بود دولت اهلیت را کنار گذاشت و این طور یود که هر کس پول می‌آورد به او کارخانه را می‌دادند. چون او مالک می‌شد تجهیزات را جمع و سوار کامیون می‌کرد جایی می فروخت و زمین را قطعه‌بندی می‌کرد و می فروخت و می‌گفت من مالک هستم.
رضایی تاکید کرد: اهلیت برای دولت من مهم است تا ثابت نشود خریدار این کار و تولید کننده است کارخانه را به او واگذار نمی‌کنیم. بعد از فروش هم ضابطه می‌گذاریم که اگر تولید و اشتغال را بالا نبردد دوباره آن کارخانه را از او پس بگیریم چون نمی‌توان امکانات تولید ملی را به باد فنا داد.
رضایی با اشاره به ساماندهی بازار بورس گفت: همان فروردین سال ۹۹ یادداشتی به دکتر روحانی از او خواستم ۶ توصیه را عمل کند وگرنه بورس به سرنوشت بسیار بدی کشیده می‌شود که گوش نکردند.
وی افزود: در ارتباط با بورس کار مهمی انجام خواهم داد و صندوق جبران زیان مالباختگان را به وجود می‌آوریم چون اکثر مالباختگان خرداد و تیر ۱۳۹۹ وارد بورس شده‌اند. این افراد را شناسایی کرده‌ایم که زیر ۵۵ میلیون تومان سهام خریدند و سهم زیان آنها هم مشخص است و به آنها از طریق این صندوق به رسیدگی می‌کنیم.
رضایی تصریح کرد: اما کار مهم طرح ما این است با وصل کردن این واگن‌های بورس به لوکوموتیو تولید و سرمایه گذاری و هدایت سهام به سمت تولید، ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خواهیم رساند. بسیاری از آسیب‌دیدگان به دلیل اینکه ارزش سهامشان بالا می‌رود در اینجا سود می‌کنند.
وی با ناکافی دانستن این کار، اضافه کرد: در درازمدت اما سهامداران خرد نقشی در سازمان بورس ندارند کانونی از سهامداران خرد تشکیل می‌دهیم تا نماینده داشته باشند. موضوع دیگر ایجاد بیمه برای سهامداران است چون ریسک ورود به بورس بسیار زیاد است و این را ادامه می‌دهیم.
رضایی محل تأمین منابع جبران این صندوق را مؤسسات حقوقی که ۷۰ هزار میلیارد تومان پول از صندوق خارج کرده‌اند، عنوان کرد و گفت: ما از طریق قانونی و حقوقی بخشی را از این طریق برمی گردانیم و بخشی هم خود دولت سرمایه‌گذاری می‌کند تا ارزش سهام بالا برود.
این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به مطالبه‌گری مردم از مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد یک اشکال اساسی دارد می‌شود فساد انقدر توسعه پیدا کند و بعد پاسداران مبارزه با فساد خود دچار فساد نشده باشند؟ از همان روز اول که آقای رییسی رئیس قوه قضاییه شده‌اند به ایشان گفتم چون شما رقیب آقای روحانی بوده‌اید مبارزه با فساد را از خود قوه قضاییه شروع کنید. اگر قوه قضاییه قوی عمل می‌کرد این فساد به وجود نمی‌آمد.
وی با بیان اینکه در قوه قضاییه قضات شریفی هستند که صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند، ادامه داد: اما اگر فساد در قوه قضاییه قوی عمل می‌کرد نباید فساد در بیرون به وجود می‌آمد و برخورد جدی با آن نمی‌شد باید دو تا قاضی را محاکمه کند تا بدانند مبارزه در خود قوه قضاییه به وجود آمده. در حراستی‌ها هم باید پایش جدی شود و معتقدم اگر پاسداران سلامت اقتصادی کشور کار خود را درست انجام دهند این فساد از گلوگاه‌ها عبور نمی‌کند که بخواهد بخش عظیمی از جامعه را بگیرد.
رضایی با ناکافی خواندن این اقدامات گفت: پیشگیری از فساد را جدی می‌گیریم و سازمان بازرسی دولتی در دولت خود ایجاد می‌کنم. در دولت خودم در مبارزه با فساد از دانه درشت‌ها شروع می‌کنم حتی اگر اطراف خودم کوچک‌ترین گزارش‌ها منتقل شود با شدت تمام برخورد می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مشکل این مملکت اقتصاد است این مملکت نیاز به حراج متخصص اقتصاد دارد نیاز به بت و بت شکن ندارد
ساده دل
Iran, Islamic Republic of
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی قب قب خورد گه دانه دانه چطوری این همه پول وخرج کنیم سپاس گذارم از این همه قدرت پول ملی یکم دیگه صبر کنید برابری می کنه با پوند انگلیس خدا قوت پهلوان
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
فایل های مرتبط
1