تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۳۳۵۹۸
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛

صعود مقتدرانه پرسپولیس با گلباران الریان / شاگردان یحیی در انتظار استقلال یا تیمی دیگر ( + فیلم و تصاویر)

۰
صعود مقتدرانه پرسپولیس با گلباران الریان / شاگردان یحیی در انتظار استقلال یا تیمی دیگر ( + فیلم و تصاویر)
کبنا ؛تیم فوتبال پرسپولیس ایران در دیداری پرگل مقابل الریان قطر به برتری چهار بر دو دست یافت تا با ۱۵ امتیاز و مقتدرانه به‌عنوان صدرنشین گروه پنجم راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شود.
به گزارش کبنا، پنجشنبه شب در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران که صعود خود را قطعی کرده بود به مصاف الریان قطر رفت و به برتری چهار بر دو دست یافت تا با ۱۵ امتیاز و مقتدرانه به‌عنوان صدرنشین گروه پنجم راهی مرحله حذفی شود.
خلاصه بازی پرسپولیس 4 - الریان 2
داور: هیرویوکی کیمورا(ژاپن)
کمک‌ها: تاکومی تاکاگی و ایسائو نیشیهاشی( هر دو از ژاپن) 
کارت زرد: شهریار مغانلو و محمد حسین کنعانی زادگان از پرسپولیس/ موفق عوض، شجاع خلیل زاده  و فرانک کوم از الریان
کارت قرمز:
گل‌ها: شهریار مغانلو(۲۷)، احسان پهلوان(۳۳) ، محمد حسین کنعانی‌زادگان(۶۸) و عیسی آل کثیر(۷۳) برای پرسپولیس/ یوهان بولی(۴۸ و ۷۲) برای الریان
ترکیب پرسپولیس:‌ حامد لک، امید عالیشاه(۷۸- مهدی شیری) فرشاد فرجی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی(۸۹- مهدی عبدی) احسان پهلوان، محمد شریفی، وحید امیری(۷۴- علی شجاعی) شهریار مغانلو(۷۸- محمد مهدی مهدی خانی) عیسی آل کثیر و سیامک نعمتی
سرمربی: یحیی گل محمدی
ترکیب الریان: فهد یوسف، شجاع خلیل زاده(۱+۹۰- محمد الجمعه) فرانک کوم، دامه ترائوره(۴۰- یوسف عمر) عبدالرحمان الکربی(۴۶- احمد عبدالمقصود) خالد مفتاح، یاسین براهیمی، عبدالعزیز حاتم، موفق عوض(۴۶-محمد علاء الدین) یوهان بولی و علی فریدون(۸۳- تمیم العبدالله)
سرمربی: لورن بلان
بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس «احمد نوراللهی»، «کمال کامیابی‌نیا» و «میلاد سرلک» را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.
صعود مقتدرانه پرسپولیس با گلباران الریان/ شاگردان یحیی در انتظار استقلال یا تیمی دیگر
نماینده ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقیقه دوم می‌توانست به گل برسد که ضربه آزاد «شهریار مغانلو» را دروازه‌بان الریان به زیبایی دفع کرد.
در دقیقه دهم بازهم مغانلو در نقش اصلی هجوم بود که ضربه تماشایی او با بدشانسی به تیرک دروازه حریف برخورد کرد.
در ادامه نیز روند بازی کاملا در اختیار نماینده ایران بود و «شجاع خلیل‌زاده» و یارانش در تیم الریان تنها مجبور به دفاع شدند.
صعود مقتدرانه پرسپولیس با گلباران الریان/ شاگردان یحیی در انتظار استقلال یا تیمی دیگر
در دقیقه ۲۷ این دیدار حرکت تیمی زیبای بازیکنان پرسپولیس با ضربه عالی «شهریار مغانلو» همراه شد تا بالاخره این مهاجم توانمند موفق به گلزنی شود.
در دقیقه ۳۳ شوت از پشت  محوطه جریمه «احسان پهلوان» به تور دروازه الریان چسبید و حساب کار دو بر صفر شد.
صعود مقتدرانه پرسپولیس با گلباران الریان/ شاگردان یحیی در انتظار استقلال یا تیمی دیگر
الریان که با هدایت «لورن بلان» سرمربی مطرح فرانسوی خود تنها موفق به ۲ امتیاز شد، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد.
در دقیقه ۴۷ و در یک رفت و برگشت، توپ به «یوهان بولی» رسید و این مهاجم ساحل عاجی موفق شد گل  نخست الریان را به ارمغان آورد.
در دقیقه ۶۷ ارسال «مهدی ترابی» و ضربه سر «محمدحسین کنعانی‌زادگان» موجب شد تا پرسپولیس به گل سوم برسد.
در دقیقه ۷۲ بار دیگر «یوهان بولی» از اشتباه مدافعان پرسپولیس استفاده  کرد و گل دوم خود و تیمش را به ارمغان آورد.
صعود مقتدرانه پرسپولیس با گلباران الریان/ شاگردان یحیی در انتظار استقلال یا تیمی دیگر
پرسپولیس بلافاصله واکنش نشان داد و ارسال ««سیامک نعمتی» با تعلل مدافعان  الریان مواجه شد تا «عیسی آل‌کثیر» با ضربه‌ای زیبا،  گل چهارم نماینده ایران را ثبت کند.
در نهایت این دیدار تماشایی با برتری تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی» همراه شد.
با این نتیجه شاگردان یحیی گل محمدی ۱۵ امتیازی شده و به عنوان صدرنشین گروه پنج به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در انتظار حریف خود در مرحله حذفی هستند که شاید این حریف استقلال باشد تا در انتظار شهرآورد آسیایی باشیم.
از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه، گوا هند میزبان دیدارهای این گروه به مصاف الوحده امارات می‌رود.

 
شرح گل
پرسپولیس 1 - الریان صفر (دقیقه 27: شهریار مغانلو): ضد حمله سریع بازیکنان پرسپولیس را امید عالیشاه با پاس رو به جلو به مهدی ترابی رساند که او هم مجددا توپ را به عالیشاه برگشت داد تا پاس رو به عقب او با شوت زمینی فنی و تماشایی شهریار مغانلو تبدیل به گل شود.
 

 
پرسپولیس 2 - الریان صفر (دقیقه 33: احسان پهلوان): دو سرتوپ پیاپی و چشم‌نواز احسان پهلوان مقابل مدافع الریان، حرکت در عرض و شوت پشت محوطه زمینی او با دفع بی‌ثمر فهد یونس وارد دروازه شد و گل دوم پرسپولیس را به همراه داشت.
 
 پرسپولیس 2 - الریان 1 (دقیقه 48: یوهان بولی): شوت محکم احمد عبدالمقصود از پشت محوطه جریمه را حامد لک با شیرجه بلند و واکنش خوبی دفع کرد، اما در ریباند ضربه او دفع نشد تا یوهان بولی از راه برسد و با شوت پای چپ گل اول الریان را به ثمر رساند.
پرسپولیس 3 - الریان 1 (دقیقه 68: محمدحسین کنعانی‌زادگان): کرنر امید عالیشاه از جناح راست توسط مدافعان الریان دفع شد و در پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید که در ادامه ارسال چیپ دقیق او به پشت بازیکنان قطری را کنعانی‌زادگان با ضربه سر از زیر دستان فهد یونس عبور داد و تبدیل به گل کرد.
 

 
پرسپولیس 3 - الریان 2 (دقیقه 72: یوهان بولی): اشتباه پرسپولیسی‌ها در میانه زمین با از دست دادن توپ موجب شد تا الریان حمله سریعی تدارک بدهد و پس از شوت یاسین براهیمی که به یک بازیکن الریان برخورد کرد و ریباند شد، با ضربه زمینی یوهان بولی به گل برسد.
پرسپولیس 4 - الریان 2 (دقیقه 73: عیسی آل‌کثیر): ارسال کوتاه سیامک نعمتی از سمت راست زمین را احمد عبدالمقصود به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به عیسی آل‌کثیر برسد و با شوت محکم تماشایی به زیر طاق دروازه گل چهارم پرسپولیس را بزند.
 
لحظات حساس:
 دقیقه 2: خطایی که پشت محوطه جریمه الریان روی احسان پهلوان اتفاق افتاده بود را شهریار مغانلو با شوت فنی پای چپ از روی دیوار دفاعی بازیکنان قطری عبور داد و به سمت کنج دروازه زد که فهد یونس توپ را دفع کرد و در ادامه خلیل‌زاده موقعیت پرسپولیس را برگشت داد.
دقیقه 3: پاس رو به جلوی خطرناک مهدی ترابی به مهاجمان پرسپولیس نرسید و راهی اوت شد.
دقیقه 10: کار تیمی چشم‌نواز بازیکنان پرسپولیس روی پاس‌های کوتاه امید عالیشاه، مهدی ترابی، پهلوان و امیری در جناح چپ زمین، در نهایت با ارسال وحید امیری و ضربه سر مغانلو همراه شد که توپ مهاجم بلندقامت شهریار به تیرک افقی دروازه الریان اصابت کرد و در ادامه توسط مدافعان این تیم دفع شد.
دقیقه 20: ارسال عالیشاه از روی کرنر سمت راست زمین به مقابل تیرک اول و ضربه سر محمد شریفی از مقابل دروازه الریان رد شد و عرض زمین را طی کرد.

دقیقه 21: نفوذ تند و تیز مهدی ترابی از جناح چپ و پاس در عرض او را فرانک کوم اجازه نداد به امید عالیشاه برسد و پس از ضربه او به توپ که به امید عالیشاه برخورد کرد، این موقعیت ثمری نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه 25: سانتر خالد مفتاح از سمت چپ زمین با دفع ناقص فرشاد فرجی همراه شد تا توپ به علی فریدون برسد و ضربه آکروباتیک این بازیکن را حامد لک در اختیار بگیرد.
دقیقه 41: ضربه ایستگاهی الریان در کنار خط عرضی زمین را یاسین براهیمی قصد داشت مستقیم وارد دروازه پرسپولیس کند که آل‌کثیر به خوبی توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 43: شوت روی پای سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه ثمری نداشت و از بالای دروازه الریان عبور کرد.
دقیقه 45: حرکت پا به توپ مهدی ترابی و عبور او از یک مدافع الریان موقعیت خطرناکی برای پرسپولیس به وجود آورد که پاس در عرض او به هم‌تیمی‌هایش نرسید.
 
دقیقه 58: پاس در عرض امید عالیشاه و شوت فنی محمد شریفی با دخالت شجاع به کرنر رفت.
دقیقه 83: شده روی پای محکم عبدالعزیز حاتم از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس رد شد.
دقیقه 84: حامد لک شوت پرقدرت عبدالعزیز حاتم را مهار کرد.
دقیقه 88: سانتر عبدالعزیز حاتم را حامد لک بالاتر از شجاع خلیل‌زاده به خوبی دفع کرد که در این صحنه برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با مدافع ایرانی الریان منجر به مصدومیت هر دو بازیکن شد.
 بهترین بازیکن
مهدی ترابی به بازی‌های درخشان خود در پرسپولیس ادامه داد و در دیدار امشب مقابل الریان نیز با حرکات پا به توپ سریع، دریبل‌های چشم‌نواز، ارسال‌ها و شوت‌های خطرناک بارها خط دفاعی حریف را آزار داد و پس از تاثیرگذاری روی گل اول، پاس گل سوم را هم به زیبایی داد تا یکی از بهترین‌های زمین لقب بگیرد.
 اتفاق ویژه
پرسپولیس در شرایطی بازی امشب برابر الریان را برگزار کرد که هر سه هافبک دفاعی خود(میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی) را بخاطر مصدومیت در اختیار نداشت و به همین دلیل محمد شریفی در ترکیب حضور داشت و علاوه بر آن فرشاد فرجی نیز به جای سید جلال در جمع نفرات اصلی قرار گرفته بود، اما با این وجود شاگردان گل‌محمدی توانستند با کسب پیروزی پر گل و بدون توجه به نتیجه الوحده راهی مرحله حذفی شوند.
  در حاشیه:
 * سید جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی، سه بازیکن پرسپولیس هستند که برخلاف مسابقه دور رفت در ترکیب بازی امشب برابر الریان قرار نگرفتند و به جای آنها فرشاد فرجی، محمد شریفی و عیسی آل‌کثیر بازی می‌کنند.
* احمد نوراللهی برخلاف همیشه در فهرست نفرات پرسپولیس مقابل الریان حضور ندارد که گفته می‌شود غیبت او در لیست به علت مصدومیت است.
* الریان با سه تغییر نسبت به بازی اخیرش برابر پرسپولیس در دیدار امشب مسابقه را شروع کرده است.
* در دقیقه 20 شجاع خلیل‌زاده بخاطر عدم اعلام خطا روی او در برخورد با آل‌کثیر به داور ژاپنی معترض بود.
* در دقیقه 30 داور بخاطر شرجی بودن هوا به مدت دو دقیقه به بازیکنان دو تیم استراحت داد و کولینگ بریک اعلام کرد.
* احسان پهلوان پس از گلزنی با سرعت به کنار زمین آمد و در آغوش گل‌محمدی قرار گرفت.
* در دقیقه 38 دامی ترائوره، مدافع میانی الریان به دلیل مصدومیت توپ را به بیرون زد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا یوسف عمر جانشین او شود.
* در دقیقه 53 کنعانی‌زادگان بخاطر ضربه‌ای که بدون توپ به احمد عبدالمقصود زد، با کارت زرد جریمه شد.
* حامد لک پس از واکنشی که قبل از گل الریان داشت، با مصدومیت از ناحیه زانوی پای راست مواجه شد، اما با تلاش کادرپزشکی به بازی برگشت.
* شجاع خلیل‌زاده پس از برخوردی که با حامد لک در دقیقه 88 داشت و آسیب دید، نتوانست به بازی ادامه دهد و به بیرون رفت.
سلفی صعود پرسپولیسی‌ها با دوربین آل‌کثیر (عکس)
 
بازیکنان تیم پرسپولیس در رختکن صعود خود به عنوان تیم نخست را جشن گرفتند.
 تیم پرسپولیس مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با 15 امتیاز به پایان رساند و مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفت و حالا 24 ساعت در انتظار خواهد نشست تا حریفش مشخص شود.
 بازیکنان پرسپولیس در آخرین لحظات حضور در ورزشگاه فاتوردای گوآ و پس از پیروزی چهار گله برابر الریان، اینچنین در مقابل موبایل عیسی آل کثیر جمع شدند تا آخرین عکس یادگاری خود را در رختکن این استادیوم ثبت کنند؛ سلفی پس از انجام مأموریت.
عیسی آل کثیر که با انرژی ویژه‌ای در بازی با الریان حضور یافت، توانست سومین گل پس از بازگشت به میادین را هم بزند و با انگیزه ویژه به استقبال دیدارهای سرنوشت ساز لیگ برتری برود.
 نکته جالب این‌که قرمزها بامداد جمعه راهی پایتخت ایران خواهند شد و در تهران حریف بعدی خود را شناسایی خواهند کرد. اما پیش از بازی بعدی، سرخپوشان مأموریت‌های مهم دیگری را در بازی‌های لیگ برتری خواهند داشت.
 پرسپولیس، بهترین خط حمله لیگ قهرمانان ۲۰۲۱
 تیم پرسپولیس با گل عیسی آل‌کثیر، رکورد بیشترین تعداد گل در فصل جاری لیگ قهرمانان را به نام خود کرد.
پرسپولیسی‌ها با چهار گل الریان را شکست دادند تا با ثبت یک پیروزی چهار گله دیگر، صعود خود را قطعی کرده و البته تعداد گل‌های زده را هم افزایش دهند.
 نکته جالب این است که پرسپولیس تا پیش از این بازی ۱۰ گل زده بود اما حالا ۱۴ گله شد و بالاتر از استقلال، بهترین خط حمله لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت.
 شهریار مغانلو با ۴ گل برترین گلزن پرسپولیس است و عیسی آل کثیر دیگر مهاجم پرسپولیس نیز ۲ گل زده است. همچنین سیدجلال حسینی، مهدی ترابی و کمال کامیابی‌نیا نیز دو گل به ثمر رسانده‌اند.
 البته استقلال ۱۳ گله فرصت این را دارد تا عنوانش را از پرسپولیس پس بگیرد.
 
 ترابی؛ تأثیر دو رقمی در نمایش پرسپولیس!
 
مهدی ترابی با پاس گلی که مقابل الریان داد، رکوردی جالب را ثبت کرد.
  ارسال تماشایی مهدی ترابی در محوطه جریمه روی سر محمدحسین کنعانی‌زادگان نشست تا پرسپولیسی‌ها با سه گل از حریف پیش بیفتند و مهدی ترابی هم بهترین پاسور لیگ قهرمانان لقب بگیرد.
 این در حالی است که ترابی علاوه بر ۵ پاس گل، دو گل زده هم در کارنامه آسیایی‌اش دارد تا موثرترین بازیکن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ باشد.
 ترابی پیش از این میانگین هر بازی یک تأثیر مستقیم روی گل را داشت اما حالا رکوردش را بهتر کرده است. نکته جالب این که او در لیگ برتر هم عملکرد مطلوبی برای پرسپولیس داشته و توانسته دو گل بزند و یک پنالتی هم بگیرد.
 
 
 آل کثیر؛ بازی با انگشت اینبار بدون جنجال
 عیسی آل کثیر در شرایطی برابر الریان موفق به گلزنی شد که اینبار هم همه در انتظار شادی گل او بودند.
 عیسی آل کثیر که در دوره قبلی لیگ قهرمانان در اتفاقی عجیب و جنجالی بعد از گلی که مقابل پاختاکور ازبکستان به ثمر رساند، به واسطه شادی گلش که از آن به عنوان مصداق نژادپرستی یاد شده بود با محرومیتی شش ماهه مواجه شد، با اقدامی متفاوت در فصل جدید ظاهر شد.
 او اولین گل خود در این رقابت‌ها را برابر گوا در شرایطی به ثمر رساند که شادی گلش در سکوت دنبال شد. آل کثیر برابر الریان قطر نیز موفق شد در ریباند و با ضربه‌ای غیرقابل مهار گل چهارم را به نام خود کند. او اینبار با دویدن به سمت میانه زمین و چرخاندن انگشتانش دور گوش، شادی گل خود را اجرا کرد. شادی بدون جنجال و حاشیه برای اختتامیه مرحله گروهی پرسپولیس و امیدوار به تکرار درخشش در مراحل سخت و حساس حذفی.
 زوج آل کثیر و مغانلو مرحله گروهی را با شش گل زده پایان دادند تا یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس بیش از گذشته به موفقیت در این دوره امیدوار باشند.
 
گل‌محمدی: می‌خواهیم به فینال برویم و قرعه مهم نیست
 گل‌محمدی می‌گوید که صعود مقتدرانه پرسپولیس، زحمات بازیکنان و مسئولان این تیم را نشان می‌دهد.
 یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در آخرین نشست خبری خود در هند شرکت کرد و در ابتدای صحبت‌هایش از میزبانی هندی‌ها تشکر کرد و میزبانی آن‌ها را «خوب» توصیف کرد.
 وی سپس گفت: با امتیازات خوبی توانستیم مرحله گروهی را به اتمام برسانیم و مقتدرانه به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی شدیم. زحمات زیادی برای این مسئله کشیده شد و از همه مسئولان باشگاه و حمایت هواداران و رسانه‌ها و خصوصاً بازیکنان باغیرتمان که با وجود مشکلات مردانه جنگیدند تا هواداران خوشحال شوند. آن‌ها در این آب و هوا جان‌فشانی و ایثار کردند و با همه وجود کار کردند. به آن‌ها خسته نباشید میگویم.
 او درباره بازی با الریان گفت: بازی خوبی بود و در مجموع با تعداد گل بالا بردیم. هرکسی این بازی را دید، از دیدنش لذت برد و ما خیلی خوب توانستیم گردش توپ داشته باشیم. یک بازی اکتیو و پویا انجام دادیم و از لحاظ فنی خیلی بهتر از حریف بودیم. انشالله که همین روند را در ادامه هم داشته باشیم.
 گل‌محمدی درباره صعود پرسپولیس با صدرنشینی عنوان کرد: هدف اول ما وقتی بازی‌ها شروع شد همین صدرنشینی بود. به حریف بعدی‌مان زیاد فکر نمی‌کنیم و تیمی که می‌خواهد به فینال آسیا برسد باید با تیم‌های قدرتمندی روبرو شود. این مسئله را باید بپذیریم و هر تیمی که مقابل ما بازی خواهد کرد، کار سختی خواهد داشت. ما به دورهای بعد فکر می‌کنیم و انشالله این روند را ادامه دهیم.
 سرمربی سرخپوشان درباره شناخت طرفداران هندی از پرسپولیس و علاقه آنها به این تیم، اظهار داشت: خوشحالیم که هواداران خوبی به پیدا کرده‌ایم. روابط دو کشور همیشه خیلی خوب و با دوستی بالا بوده و از نظر فرهنگی مشترکات بالایی داریم و فوتبال هم به این مسئله کمک می‌کند. دوستی دو کشور در نهایت بیشتر می‌شود و ما از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم. واقعاً خاطرات خوبی در این ۱۸-۱۹ روز داشتیم و امیدوارم که دوباره یک سفر دیگر به این کشور خوب داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1