تاریخ انتشار
شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۳۲۴۶۰
در ستاد کرونا شهرستان بویراحمد مطرح شد

کم‌توجهی مردم شهرستان بویراحمد را در وضعیت قرمز قرار داده / فرماندار بویراحمد: تمام‌ راه‌های اصلی و فرعی شهرستان بویراحمد مسدود است / خودروهای غیربومی شهرستان را ترک کنند / هر خودرویی که سیزده‌بدر بیرون بیاید، جریمه می‌شود

۰
کم‌توجهی مردم شهرستان بویراحمد را در وضعیت قرمز قرار داده / فرماندار بویراحمد: تمام‌ راه‌های اصلی و فرعی شهرستان بویراحمد مسدود است / خودروهای غیربومی شهرستان را ترک کنند / هر خودرویی که سیزده‌بدر بیرون بیاید، جریمه می‌شود
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (شنبه 7 فروردین ماه 1400) نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان برگزار شد که محمد یزدان پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در این جلسه به تشریح آخرین وضعیت کرونا پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل به ویژه در روزهای آخر سال 99 و حضور در مراسمات و تشییع جنازه‌ها وضعیت شهرستان بویراحمد نارنجی شده است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، به زودی شاهد وضعیت قرمز شهرستان بویراحمد خواهیم بود.
وی از بی‌دقتی و کم‌توجهی بعضی از مردم گلایه و تصریح کرد: بی‌دقتی و سهل‌انگاری مردم شرایط نارنجی را در شهرستان بویراحمد به وجود آورده و اکنون در آستانه قرمز شدن هستیم.
یزدان پناه با بیان اینکه بازار ما اکنون شرایط آرامی دارد، از برخی از صنوف انتقاد کرد و گفت: گل فروشی‌ها و آرایشگاه‌ها هنوز شلوغ هستند، و بعضی از تعمیرکاران و تعویض روغنی‌ها نسبت به این بیماری بی‌خیال هستند و از ماسک استفاده نمی‌کنند و در واقع توجهی به دستورالعمل‌های ستاد کرونا ندارند. مشتریان این صنوف هم ماسک نمی‌زنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد همچنین وضعیت ادارات، دفاتر پیشخوان و بانک‌ها را نرمال دانست و گفت: اماکن گردشگری همکاری خوبی با ما دارند.

  

 یزدان پناه از اقدامات بسیج و سپاه در ورودی و خروجی شهرها قدردانی کرد و گفت: با وجود تست‌های رپید (سریع) اما تعداد بیماران کشف شده بسیار کم است که بلاید این را علت یابی کنیم.
وی در ادامه از خدمات نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: تقاضایی که از نیروی انتظامی داریم، این است که کارشان را با کیفیت‌تر انجام بدهند.
او شرایط حمل و نقل جاده‌ای را خوب ندانست و گفت: برخی اتوبوس‌های مسافربری اصفهان و تهران با 100 درصد مسافر فعالیت می‌کنند.
یزدان پناه به این موضوع هم اشاره کرد که بعضی از مردم می‌خواهند قانون را دور بزنند و به فکر سلامتی خود و افراد جامعه نیستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد به صف‌های طولانی مرغ هم گریزی زد و گفت: در جلوی مرغ فروشی‌ها صنوف طولانی مرغ را مشاهده بودیم، باقری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و گفت: در چند روزی شاهد صف‌های طولانی مرغ بودیم، که آنهم به دلیل اینکه کشتارگاه‌های مرغ در تعطیل نوروزی به سر می‌بردند و این یک موضوع کشوری بود، طبیعی است که مردم برای خرید مرغ منجمد با کیلویی 15500 تومان به جای مرغ گرم با کیلوی 27 هزار تومان تا 30 هزار تومان، صف ببندند، و هجوم بیاورند. البته در این چند روز گذشته با تدبیری که انجام گرفت، در بازار مرغ آرامش وجود دارد.
در ادامه یزدان پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد از فعالیت کافه‌ها گلایه داشت و گفت: بهترین راه پیشگیری از کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا است، مردم باید برای حفظ سلامت و تندرستی خود و خانواده‌هایشان مشارکت لازم را داشته باشند.

  

مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در جمع بندی این جلسه، اظهار داشت: همکاری دستگاه‌ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا در ایام نوروز رضایت بخش بود که از همه قدردانی و تشکر می‌کنم. نیروی انتظامی، بسیج، گردشگری، شبکه بهداشت، هلال احمر، تعزیزات و همه سنگ تمام گذاشتند. وقتی این همه تعامل و همکاری را دیدم، خوشحال شدم.
 وی در ادامه گفت: در بحث مرغ و میوه شب عید هیچ مشکلی وجود نداشت.
 وی در ادامه به گزارش منتشر شده در خصوص ورود خودروهای غیربومی به شهر اشاره کرد و گفت: روزهای اول ایام نوروز وضعیتمان زرد بود و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا، نمی‌توانستیم برای ورود خودروهای غیربومی سخت گیری کنیم.
وی در ادامه توضیح داد: ورودهای فرعی شهر یاسوج در حال حاضر مسدود است و الان هیچ راه ورودی برای خودروهای غیربومی وجود ندارد.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: مردم شهرستان بویراحمد مردمی مهمان نواز و بزرگی هستند، لذا در این شرایط هیچ چیزی بالاتر از سلامت مردم نیست و هیچ نگاه مصلحت آمیز وجود ندارد و با هر کسی که بخواهد، سلامت مردم و جامعه را به خطر بیندازد، یقیناً برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
احمدی تاکید کرد: اگر وضعیت شهرستان بویراحمد به لحاظ شیوع کرونا قرمز شود، به دلیل محدودیت‌هایی که از نظر تجهیزات داریم، دچار بحران می‌شویم.

   

وی افزود: در این شرایط مهمترین کار امر به معروف و نهی از منکر است. ویروس کرونا مختص به سلامت یک فرد نیست، بلکه جامعه اسلامی ما با آن به صورت زنجیر وار درگیر است و باید این زنجیره قطع شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری، جریمه خودروها به جد انجام می‌گیرند و خودروهای غیربومی به صورت روزانه جریمه می‌شوند.
وی گفت: محدودیت‌های ترافیکی داریم و هر خودرویی که از ساعت 21 شب تا 4 صبح در معابر شهر یاسوج تردد کنند، جریمه می‌شوند. خودروهای غیربومی اگر در شهرستان بویراحمد حضور دارند، هر چه سریعتر این شهرستان را ترک کنند.
احمدی با تاکید بر تداوم همکاری دستگاه‌های دولتی، انتظامی و نظارتی، تاکید کرد: کلیه مراکز اقامتگاهی تعطیل است و هیچ پذیرش مسافری ندارند.
 وی خاطرنشان کرد: وضعیت شهرستان بویراحمد به سمت قرمز می‌رود و شرایط ناپایداری داریم، اطلاع رسانی باید به خوبی به مردم انجام بگیرد.
فرماندار بویراحمد گفت: همه چیز را برای سلامتی مردم کنار گذاشتیم، انتظار می‌رود که مردم همکاری کنند.
احمدی گفت: هر خودرویی که روز سیزده بدر از خانه بیرون بیاید، جریمه می‌شود و به جد با متخلفان برخورد لازم خواهد شد. ما هیچ نفعی از این کارها نداریم، حتی دولت ضرر می‌کند، گردشگری ما زیان می‌بیند، پس مردم هم باید رعایت کنند. همه تفرجگاه‌های ما تا زمانی که به حالت عادی برنگردیم، مسدود است. محیط زیست و منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1