تاریخ انتشار
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۲۸۹۳۹
کبنا بررسی کرد؛

روستای چهاربیشه گچساران چه می‌گذرد؟ / خط تخریب یا زمین‌خواری!؟ / دلالان چه کسانی هستند / جنتی: تا شورای روستا تأیید نکند، زمین واگذار نمی‌شود / تمام زمین‌ها طبق قانون واگذار شده / دستگاه قضا نمی‌گذارد مفسدین روی زمین بچرخند/ لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی

۱۳
۰
خط تخریب یا زمین‌خواری در روستای چهاربیشه گچساران
کبنا ؛آیا در روستای چهاربیشه علیا زمین خواری و یا تخلفی صورت گرفته است؟ آیا شورای اسلامی روستای چهاربیشه پولی از مردم گرفته است؟ حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: تمام آیتم‌های لازم در پرونده‌های واگذاری زمین در روستای چهاربیشه موجود است و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد. بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است و نیروهای آن انسان‌های وارسته و معتقدی هستند اگر کسی بخواهد با آبروی آنها بازی کند، یقیناً قانونی با آنها برخورد خواهیم کرد.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، موضوعی اخیراً، مبنی بر زمین‌خواری در روستای چهاربیشه گچساران از طریق فضای مجازی مطرح شد که واکنش‌های متعددی را به همراه داشت. در آن فیلم آمده بود که شورای اسلامی روستای چهاربیشه علیا با دریافت مبالغی غیر قانونی از مردم  روستا، زمین‌های را برای ساخت مسکن به آنها واگذار می‌کند. در حالی که این زمین‌ها در اختیار بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران است و بنیاد مسکن طبق دستورالعمل‌ها این زمین‌ها را به افراد واجدالشرایط واگذار می‌کند.
در اولین قدم حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد بعد از دیدن این کلیپ، همراه با تعدادی از مسئولان به این روستا رفت و بنا به گفته خود، مردم روستا را صدا زد و از آنها در باره این زمین‌ها سئوال کرد. افراد حاضر که در فیلم زیر قابل مشاهده هم هستند، در پاسخ به سئوالات جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه آیا شماها در قبال زمین‌های واگذاری بنیاد مسکن، پولی را به حساب برموزیان رئیس شورای روستا واریز کرده‌اید که بیان می‌کردند، خیر!
    
     فیلم) حضور مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در جمع اهالی روستای چهاربیشه گچساران را اینجا ببنید و برای دیدن تصاویر و خبر مربوطه کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:
 
حضور مدیرکل بنیاد مسکن در روستای چهار بیشه گچساران و صحبت کردن با مردم ( + فیلم و عکس )

به گزارش کبنا، بعد از سفر حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به روستای چهاربیشه گچساران و انتشار خبر آن در پایگاه خبری کبنا نیوز، فیلم دیگری در فضای مجازی منتشر شده که سفر مدیرکل صوری بوده و آن افراد با هماهنگی خودشان! جمع شدند و افراد معترض حضور نداشتند. [این فیلم را در زیر می‌توانید، ببینید.] به گفته یکی از این افراد که خودش را معترض می‌نامد، سال‌ها در این روستا زندگی می‌کند، و هیچ کدام زمینی دریافت نکرده‌اند. مستنداتی وجود دارد که افرادی از بیرون آمده‌اند و در روستا زمین گیرشان آمده است. افرادی که یک روز هم در این روستا زندگی نکرده‌اند، زمین دارند. اما مردم روستا زمین برای ساخت مسکن ندارند. این افراد با کارت ملی صوری زمین برایشان صادر شده است. و با قیمت چند برابر زمین‌ها را می‌فروشند و بعضی از مردم هم پول به حساب دلالان پول واریز می‌کنند و هم به حساب بنیاد مسکن. برگه واگذاری زمین به شکل دست نویس در اختیار مردم قرار داده‌اند.
   
فیلم) معترضین در خصوص واگذاری زمین‌ها چه می‌گویند.

فرد دیگری می‌گفت: اشخاصی از شهرهای اصفهان، بهبهان، نورآباد، یاسوج و... در روستای چهاربیشه علیا گچساران زمین دارند. زمین‌ها را به افراد ثروتمند می‌فروشند، افرادی که ساکن چهاربیشه گچساران نیستند و از جاهای دیگری آمده‌اند.
شخص دیگری بیان کرد: 12 سال در این روستا زندگی می‌کنم، اما زمینی برای ساخت مسکن تحویل من نداده‌اند.
همچنین مطالب دیگری مطرح می‌کنند، افرادی چندین زمین گیرشان آمده و شخصی هیچ زمینی گیرش نیامده است. آنطوری که از فحوای کلام معترضین استنباط می‌شود، برخی افراد برای دریافت زمین هم به حساب بنیاد مسکن پول واریز کرده‌اند و هم به حساب شورای روستا و از ابتدا متولی اصلی کار برای واریزکنندگان پول جهت دریافت زمین، مشخص نبوده و این اشکالات به وجود آمده است.
موضوعی دیگری که معترضین بیان می‌کنند، این است که آنها می گویند؛ با افراد روستا هیچ گونه مشکلی ندارند، بلکه بحث ما بر روی افرادی است که با نام‌های صوری زمین دریافت کرده‌اند، و زمین خواری صورت گرفته و افراد خود روستا زمین دریافت نکرده‌اند. حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز به صحبت‌های این معترضین پاسخ می‌دهد و بیان می‌کند: 720 روستای بالای 20 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد طبق دستورالعمل‌های نحوه واگذاری زمین به افراد واجد الشرایط در این روستاه‌ها زمین واگذار می‌کند.
  
وی افزود: در روستای چهاربیشه گچساران از سال 89 تا سال 96، یعنی حدود 10 سال پیش زمین‌های را به افراد واگذار کرده‌اند.
جنتی با بیان اینکه 190 قطعه زمین در روستای چهاربیشه به افراد برای ساخت مسکن واگذار شده است، اظهار داشت: با حضور مسئولان مربوطه، حراست بنیاد مسکن، مسئول حقوقی و... این 190 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و تمام زمین‌های واگذار شده، طبق قانون انجام گرفته و مشکل قانونی ندارند.
 وی با بیان اینکه بنده بعد از پخش کلیپ گذشته در فضای مجازی در روستای چهاربیشه حاضر شدم، افزود: با مردم روستا صحبت کردم، آن‌ها حرفی مبنی بر واریز پول اضافی برای واگذاری زمین‌های بنیاد مسکن جهت ساخت مسکن به حساب شورا نزدند.
جنتی در ادامه اضافه کرد: بعضی‌ها ادعا دارند که داخل روستا دلال بازی شده و اسنادی در دست دارند، و اسناد را در روستا جلوی دوربین‌ها نشان می‌دهند و در فضای مجازی پخش می‌کنند. این آقایان با چه هدفی این کارها را می‌کنند؟ چرا وقتی ما در روستا بودیم، کسی نیامد و این حرف‌ها را نزد. آن‌ها اگر اسنادی در دست دارند آن را تحویل دستگاه قضا بدهند، به دادستان مراجعه کنند، دستگاه قضا این روزها با قاطعیت با مفسدین و متخلفین برخورد می‌کنند و اگر فسادی وجود دارد به دستگاه قضا مراجعه کنند. دستگاه قضا این روزها به خوبی اجازه نمی‌دهد که مفسدین روزی زمین بچرخد.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر این کارها با هدف تخریب است که تکلیف مشخص است و اگر هدفشان تخریب مسئولان نیست، خوب، به دستگاه قضا مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستا زیر نظر بنیاد مسکن نیست، افزود: اگر آنها تخلفی انجام داده‌اند، ربطی به بنیاد مسکن ندارد و باید از طریق دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های نظارتی پیگیری شود.
 جنتی گفت: طبق دستورالعمل‌ها بنیاد مسکن موظف به واگذاری زمین به افراد بومی و واجد الشرایط در روستا است، سن 25 سال، کارت پایان خدمت، عدم دریافت زمین دولتی در سنوات گذشته و... از جمله شرایط واگذاری زمین است.
   
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بنیاد مسکن بدون تأییدیه شورای روستا به کسی زمین واگذار نمی‌کند و تمام افراد به لحاظ بومی و غیر بومی مورد تأئید شورای روستا قرار گرفته و بنیاد مسکن بدون تأییدیه شورا نمی‌تواند زمین به فردی واگذار کند.
جنتی تصریح کرد: تمام آیتم‌ها در پرونده‌ها موجود است و اگر شورای روستا تخلفی انجام داده، مردم باید به مراجع قانونی شکایت کنند. در ضمن بنیاد مسکن تنها متولی واگذاری زمین به مردم روستا است و مردم هم باید پول را به حساب مشخص بنیاد مسکن واگذار کنند نه شورا و یا کس دیگری.
جنتی با بیان اینکه بنده در نیمه دوم سال 97 مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد شدم، گفت: این زمین‌ها از سال 89 تا سال 96 و قبل از زمان مدیریت بنده واگذار شده است.
وی گفت: بنده جوابگوی مطالبات مردمی هستم و به همین دلیل به جای اینکه پشت میز خودم بنشینم و مصاحبه بدهم، به روستا رفتم و رو در رو با مردم صحبت کرده‌ام. بیان اینکه، حضور من در آنجا صوری بوده، بی‌انصافی است. چرا وقتی من در آنجا بودم، کسی نگفت، تخلفی صورت گرفته است. مردم جمع شدند و از آنها سئوال کردیم که هر کسی اعتراض دارد و یا حرفی دارد، بگوید. اما بعد از رفتن من، فیلم تهیه و پخش می‌شود. قوه قضائیه هیچ وقت اجازه نمی‌دهد که مفسد روی زمین بچرخد، چرا کسانی که مستند دارند، به دستگاه قضا مراجعه نمی‌کنند.
  مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: به هیچ وجه یک نفر نمی‌تواند، دو قطعه زمین دریافت کند، واگذاری زمین از طریق سامانه ملی انجام می‌گیرد و اگر فردی با یک کد ملی، زمینی در یاسوج دریافت کرد، دیگر نمی‌تواند در سیستان و بلوچستان یا هر جای دیگری زمین بگیرد.
جنتی گفت: اگر کسی در هر جای استان در عوض زمین‌های واگذاری بنیاد مسکن هزینه‌ای به شخص دیگری پرداخت کرده، تخلف و کلاهبرداری است، می‌تواند به حراست بنیاد مسکن و یا قوه قضائیه مراجعه کنند.
به گزارش کبنا، بر اساس صحبت‌های معترضین و مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، با ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی این مشکل مرتفع و روشن خواهد شد. که آیا پول اضافی از مردم گرفته شده است؟ آیا بنیاد مسکن و یا شورای اسلامی روستای چهاربیشه تخلفی انجام داده است؟ بنا به گفته معترضین، برخی از مردم در عوض پول‌های که پرداخت کرده‌اند، دست‌نوشته‌هایی مبنی بر واگذاری زمین دریافت کرده‌اند که جای شک و شبهه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

معامله گران
Iran, Islamic Republic of
بخور بخور قانونی
سید
Iran, Islamic Republic of
دوستان توجه داشته باشید مدیرکل بنیاد مسکن خودش شخصا رفته بین مردم روستا و داره صحبت میکنه..نشان از درستی و پاک بدون حوزه کاری ایشان هست،این روزها دلخوشی استان به جنتی هست که واقعا داره تو این هم همه سیاسی فقط واسه رضاخدا ومردم کار میکنه
حمید ثبوتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جنتی. افرادی که بخاطر منافع شخصی قصد تخریب دارند. بدانند که جنتی پاکدشت ترین مدیر تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.
من
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جنتی
محمود
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
اگر همه ی مدیران با این قاطعیت شفاف سازی کنند مردم نسبت به انقلاب خوشبینتر خواهند شد
درود به مدیران پاکدست و انقلابی
کرغوت
Iran, Islamic Republic of
۲۰۰هیکتارش کافلانی خع یه ۱۰۰مترش هم بعمانی بخره جی دیری نیره
Iran, Islamic Republic of
به نظر ما دکتر جنتی از محدود مسئولینی است که به جای پشت میز نشستن همیشه در بین مردم بوده،و تا الان که مدیر بنیاد استان شده خیلی از معضلات را حل کرده.درود بر این جوان کاری
دیل
Iran, Islamic Republic of
نه جناب
این هم مالی نیست .
برا نمونه عرض میکنم این مدیر کل رو فقط یه بار به روستای دیل بیاد و پارک دیل رو از نزدیک ببینه .
تمام سنگ های مالون درامده ، چون امیدوار رییس قبلی بنیاد مسکن اره خوب
Iran, Islamic Republic of
آمار جالبی بود
گفتند 192 قطعه واگذار کردند، هر خانواده 3 نفر حداقل باشن میشن حدودا 600 نفر که به نسبت جمعیت 2000 نفری روستا که توی فیلم بود میشه 30 درصد جمعیت روستا، توی فیلم هم حدود 30 نفر دور مدیر کل بودند که احتمالا به دعوت برموزیان اومدن و اعتراضی هم نداشتن
با توجه به امار 99 درصدی غیر بومی ساکن و واگذار 192 قطعه حتما اتفاقی اون وسط افتاده
Iran, Islamic Republic of
روستای قاسم اباد هم پیگیری کنید چطوری روستا شد
Iran, Islamic Republic of
در مورد تخلف تعاونی نصر آزادگان زمینای تفکیک شده گزارش بنویسید
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جنتی ۹۰ درصد مردم روستا از حضور شما در چهاربیشه بی اطلاع بودند.
چند نفر معترض هم حضور داشتند که یک نفر رو در رو حرفاشا بهتون زد ولی مصاحبه را قطع کردین .
پس این توجیه ها هیچ فایده ای ندارد.
دیل
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای جنتی
یه سر به دیل بیا و شاهکارهای مدیر سابق که الان معاون جنابتان هست رو از نزدیک ببین .
پاک دیل هنوز به سه سال نرسیده سنگ فرش ان همه کنده شدن ، سنگ های مالون ده برج که همه درامده
چون اقای امیدوار از پیمانکار و هیچ رسیدگی نمیکرد .
البته مدیر جدید بنیاد مسکن واقعا کارش خوبه .
این تا ریشه بنیاد مسکن رو در نیاره ودست بدار نیست.
جماب جنتی :
حتما یه سری به دیل بزن و سنگ فرش های پارک دیل رو شخصا ببین
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

روز دوشنبه مركز آمار نرخ تورم در آذرماه را اعلام كرد كه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه، نقطه ...
فایل های مرتبط
1