تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۲۸۳۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

رفتار غیرصادقانه بر سر بودجه کهگیلویه و بویراحمد / شهابی تکذیب کرد

۱۷
۱
رفتار غیرصادقانه بر سر بودجه کهگیلویه و بویراحمد / شهابی تکذیب کرد
کبنا ؛اخیراً افرادی با دست به دست کردن عکس‌های در فضای مجازی به دنبال این بودند که نشان بدهند، اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده و دلیل آن هم عدم حضور غلامرضا تاجگردون رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی و نماینده سابق گچساران و باشت.
به گزارش کبنا، بعد از این حرف و حدیث‌ها مطلبی از سوی شهابی معاون هماهنگی برنامه وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد و کاهش اعتبارات را تکذیب کرد و گفت: اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد 56 درصد رشد داشته است.
شهابی توضیح داده است که «کاهش بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 کاملاً کذب محض است و صحت ندارد متاسفانه کسی که از ابتدا این تصویر را کشیده و در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر نموده به نظر من یا کاملاً فرد بی‌اطلاع بوده و اصلاً از بودجه و عدد و رقم و نحوه محاسبه رشد بودجه سال 1400 به سال 1399 سر در نمی‌آورد یا اینکه آدم مغرض وبد ذاتی است، البته امیدوارم که ناشی از بی اطلاعی باشد، درنهایت خدمت مدیران کل محترم دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد عرض کنم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان (بودجه عمرانی) ازمحل منابع مختلف استانی، نفت، متوازن، 27 صدم ورزش، استانی ویژه در سال 1399 قریب به 900 میلیارد تومان بوده که درسال 1400 با رشد 56 درصد به مبلغ 1400 میلیارد تومان رسیده است، بنابر این بودجه استان در بخش عمرانی در سال 1400 نسبت به سال جاری یعنی سال 1399 از رشد 56 درصدی برخوردار است، البته اعتبارات طرح‌های ملی جداگانه ان شاء الله از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد و فعلاً در محاسبه فوق نیامده که قطعاً اعتبارات طرحهای ملی ازرشد قابل توجهی برخوردار است و به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
در ادامه سید محمد قاضی‌نیا از فعالین رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در مطلبی آورده است که «داستان بودجه جداول، مباجث، توضیحات و تجزیه و تحلیل‌های متفاوت و مفصلی دارد.
بر اساس جداولی که رسانه‌های نزدیک به تاجگردون از بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با هدف ادامه فریب افکار عمومی و قهرمان سالاری منتشر کردند نکاتیست که باید گفت یا سواد ندارید یا مردم را بی سواد دانستید و در واقع مانند دفعات قبل یک گل به خودی زدید.
۱. در تصویر بودجه سال ۹۹ استان کهگیلویه و بویر احمد در رتبه ۱۸ و در سال ۱۴۰۰ در رتبه ۱۶ قرار دارد یعنی دورتبه صعود کرده است یعنی نسبت به سال ۹۹، در مقایسه با سایر استانها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و گویا نبود تاجگردون سبب خیر شده است.
۲. آن چیزی که مهم است این است که جایگاه استان در جدول بودجه ارتقا یابد آگه بودجه کل کشور کاهش پیدا کند طبیعیست که اکثر استان‌ها کاهش پیدا می‌کنند. طبق دو تصویری که خود رسانه‌های اجاره‌ای منتشر کرده‌اند
 بودجه ۱۳۹۹ کل استان‌ها ۲۸۳۹۴ میلیارد تومان بوده است که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۲ درصد کل بودجه بوده است.
در سال ۱۴۰۰ کل بودجه استان‌ها با وجود مشکلات مالی در کشور ۱۸۰۴۴ میلیارد تومان بوده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۲۹ درصد از کل بودجه بوده و نشان می‌دهد که نسبت به کل بودجه کشور نگاه ویژه‌تری به استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و سهم این استان نزدیک به ۳ دهم درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته است.
۳. از طرفی اگر نگاهی به دو نمودار بیندازیم می‌بینم که مثلاً آخرین عدد در نمودار سال ۹۹ برابر با ۴۵۴ میلیارد تومان مربوط به سمنان است ولی در سال ۱۴۰۰ آخرین عدد روی نمودار ۲۰۳ مربوط به سمنان است و در کل ترتیب اعداد نشان از تخصیص کمتری به اکثر استان‌ها در سال ۱۴۰۰ دارد.
۴. بودجه استان تهران با ۱۲ میلیون جمعیت از ۱۹۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۸۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است (یعنی بیش از ۱۰۰ درصد کاهش یافته است).
 البته به منظور جلوگیری از فریب مردم این تحلیل دقیقاً و فقط بر اساس دو نموداری که رسانه‌های اجاره دانسته یا ندانسته با افتخار از آنها استفاده کرده‌اند ارائه شده است تا مردم بدانند مدعیان القابی مثل معمار اقتصاد چگونه تجزیه و تحلیل می‌کرده‌اند که مملکت به این وضعیت گرفتار شده است، ولی سعی می‌شود به زودی اصل مسائل مربوط به بودجه در سال‌های گذشته تا کنون بر اساس سایر جداول و جزییات در رسانه‌ها ارائه می‌شود.
 به نظر می‌آید که این نوع رفتارهای غیرصادقانه بیشتر روحیه مردم را جریحه‌دارتر می‌کند، هر چند نماینده نداشتن حوزه انتخابیه گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به ضرر مردم و آسیب بزرگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما مدیر توانمند جناب آقای شهابی
لیشتری با غیرت
Germany
خاک تو سر او استانی که رسانه حامی او استان و چالش کشیدنه هردقیقه ،ایشا که نماینده انداختنش بیرون سیچه سوختنینه
Iran, Islamic Republic of
. بودجه استان از اخر نهم شده. افزایش رقم بودجه که ملاک نیست هنوز متوجه نیستی که تورم سالانه رو باید در بودجه لحاظ کرد. بودجه استان وابسته به نفت هست که با دلار حساب میشه نه ریال، پارسال قیمت دلار 11 هزارتومن بود الان شده 25 هزار تومن تورم . توقع داشتید همان مبلغ پارسال به استان تخصیص داده بشه. جدول بودجه در سایتها رسمی کشور هم برای امسال و هم پارسال موجود هست و با یک سرچ ساده میشه فهمید که بودجه استان نسبت به استانهای دیگه کاهش پیدا کرده.
Iran, Islamic Republic of
کسی. میگه به مردم شما هستی
Iran, Islamic Republic of
رشد بودجه رو میگی رشد تورم را نمیگی؟ تحویل مردم بدی. همه چیز مشخصه با این امار هم نمیشه دیگه مردم رو فریب داد. بودجه استان ما نسبت با سایر استانها کم شده. مقدار بودجه به خاطر تورم زیاد تر کردن دانشمند
Iran, Islamic Republic of
بودجه کل استان تهران از 6366794 میلیون ریال به 444811039 ریال افزایش پیدا کرده. اماری که ارائه دادی برای خودت خوبه و اون عده که قصد را داری. فکر می کنی مردم نمیفهمند
بودجه
Iran, Islamic Republic of
البته اولین کسیکه به کاهش بودجه استان در جلسه استانداری اشاره کرد خود شهابی بود.
قلندر
Iran, Islamic Republic of
خدا بدیدمی کی تنه ایردارن بودجه که تو بخی تقسیمش کنی ایخیم نبوش واقعا خوب نی هم وه دیر ایگی نیسی نیسی دوم الان نه ماه وه سال رفته اکثر کارمندل فقط حقوق دریافت کردنه سوم اعتبارات عمرانی را اختصاص بدین وه طرحل اشتغال زا.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خدایا کی تاجگردون و خانوادش دست از سر این شهرستان و استان بر میدارند.
اینها فکر میکنند ناجی این مردم هستند؟
اینها جز به منافع خودشان درهیچ فکر دیگری نبوده و نیستند...
Iran, Islamic Republic of
قرار بود سد چم شیر آذر ماه 99 آبگیری بشه ما امسال منتظریم کشت آبی گندم داشته باشیم امیدوارم عملیاتی شود.
Iran, Islamic Republic of
آقایان با سواد استان کهگیلویه و بویراحمد
لطفا با نمودار و جدول حرف نزنید بفرماید بودجه پیش بینی شده جهت استان به تفکیک جاری هزینه ای بند واو چقدر عمرانی ملی و استانی چقدره واگر بودجه سال 1400محقق نشه سهم با از کسری بودجه چقدره وبودجه سال99چقدر بوده و سهم کسری بودجه سال 99استان چقدر بوده
. شفاف بگید و کار به اقای تاجگردون و دار و دسته اش نداشته باشید
علی
Iran, Islamic Republic of
وای از عوام‌فریبی ،وام از عدم آگاهی رسانه‌ای مردم ساده و صادق که تاجگردون در پیش گرفته و درود بر آقای بابت این روشنگری
رضوی
Iran, Islamic Republic of
بودجه تهران ۵۰ درصد کاهش یافته .صد در صد که میشه صفر.
Iran, Islamic Republic of
اگه این همه بودجه است چرا طلب پیمانکاران رانمی ن که ازچهار سال پیش کارکردن
تاج
Iran, Islamic Republic of
چرا واقعیت را قبول ندارید .معلوم است که با نبود مردی بزرگی مثل آقای تاجگردون حتما از بودجه مناسب خبری نیست..می گویند خود کرده را تدبیر نیست
Iran, Islamic Republic of
وقتی بازنشسته ای زورش می اد بره خونه اش باید ندونه که دولت سال آینده فقط ۲۵ درصد افزایش حقوق داده و تورم در سایر بخش ها هم جدا.حالا چطور ۲ درصد افزایش بودجه کاهش بودجه استان نیست؟
دوگومبزون
Romania
وقتی سیاستمداران به قدرت برسند،برای حفظ صندلی هایشان ،سود عده ای منفعت طلب را ارجح تراز منفعت عامه مردم قرارخواهندداد.واگربه انها اعتراضی نشود،این خیانت به ملت راباوقاحت بیشتری فریاد میزنند.حذف تاجگردون ازمجلس یعنی حذف کردن حق مردم شهری که به تنهایی بیش از۰/۲۰کل بودجه کشور را تامین میکندوپنجمین ابرمخزن نفت جهان است.ننگ بر سیاستی که فقط شعارهای مردمی دارد
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
1