کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

رفتار غیرصادقانه بر سر بودجه کهگیلویه و بویراحمد / شهابی تکذیب کرد

18 آذر 1399 ساعت 11:28

کاهش بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 کاملاً کذب محض است و صحت ندارد متاسفانه کسی که از ابتدا این تصویر را کشیده و در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر نموده به نظر من یا کاملاً فرد بی‌اطلاع بوده و اصلاً از بودجه و عدد و رقم و نحوه محاسبه رشد بودجه سال 1400 به سال 1399 سر در نمی‌آورد


اخیراً افرادی با دست به دست کردن عکس‌های در فضای مجازی به دنبال این بودند که نشان بدهند، اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده و دلیل آن هم عدم حضور غلامرضا تاجگردون رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی و نماینده سابق گچساران و باشت.
به گزارش کبنا، بعد از این حرف و حدیث‌ها مطلبی از سوی شهابی معاون هماهنگی برنامه وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد و کاهش اعتبارات را تکذیب کرد و گفت: اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد 56 درصد رشد داشته است.
شهابی توضیح داده است که «کاهش بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 کاملاً کذب محض است و صحت ندارد متاسفانه کسی که از ابتدا این تصویر را کشیده و در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر نموده به نظر من یا کاملاً فرد بی‌اطلاع بوده و اصلاً از بودجه و عدد و رقم و نحوه محاسبه رشد بودجه سال 1400 به سال 1399 سر در نمی‌آورد یا اینکه آدم مغرض وبد ذاتی است، البته امیدوارم که ناشی از بی اطلاعی باشد، درنهایت خدمت مدیران کل محترم دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد عرض کنم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان (بودجه عمرانی) ازمحل منابع مختلف استانی، نفت، متوازن، 27 صدم ورزش، استانی ویژه در سال 1399 قریب به 900 میلیارد تومان بوده که درسال 1400 با رشد 56 درصد به مبلغ 1400 میلیارد تومان رسیده است، بنابر این بودجه استان در بخش عمرانی در سال 1400 نسبت به سال جاری یعنی سال 1399 از رشد 56 درصدی برخوردار است، البته اعتبارات طرح‌های ملی جداگانه ان شاء الله از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد و فعلاً در محاسبه فوق نیامده که قطعاً اعتبارات طرحهای ملی ازرشد قابل توجهی برخوردار است و به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
در ادامه سید محمد قاضی‌نیا از فعالین رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در مطلبی آورده است که «داستان بودجه جداول، مباجث، توضیحات و تجزیه و تحلیل‌های متفاوت و مفصلی دارد.
بر اساس جداولی که رسانه‌های نزدیک به تاجگردون از بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با هدف ادامه فریب افکار عمومی و قهرمان سالاری منتشر کردند نکاتیست که باید گفت یا سواد ندارید یا مردم را بی سواد دانستید و در واقع مانند دفعات قبل یک گل به خودی زدید.
۱. در تصویر بودجه سال ۹۹ استان کهگیلویه و بویر احمد در رتبه ۱۸ و در سال ۱۴۰۰ در رتبه ۱۶ قرار دارد یعنی دورتبه صعود کرده است یعنی نسبت به سال ۹۹، در مقایسه با سایر استانها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و گویا نبود تاجگردون سبب خیر شده است.
۲. آن چیزی که مهم است این است که جایگاه استان در جدول بودجه ارتقا یابد آگه بودجه کل کشور کاهش پیدا کند طبیعیست که اکثر استان‌ها کاهش پیدا می‌کنند. طبق دو تصویری که خود رسانه‌های اجاره‌ای منتشر کرده‌اند
 بودجه ۱۳۹۹ کل استان‌ها ۲۸۳۹۴ میلیارد تومان بوده است که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۲ درصد کل بودجه بوده است.
در سال ۱۴۰۰ کل بودجه استان‌ها با وجود مشکلات مالی در کشور ۱۸۰۴۴ میلیارد تومان بوده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۲۹ درصد از کل بودجه بوده و نشان می‌دهد که نسبت به کل بودجه کشور نگاه ویژه‌تری به استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و سهم این استان نزدیک به ۳ دهم درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته است.
۳. از طرفی اگر نگاهی به دو نمودار بیندازیم می‌بینم که مثلاً آخرین عدد در نمودار سال ۹۹ برابر با ۴۵۴ میلیارد تومان مربوط به سمنان است ولی در سال ۱۴۰۰ آخرین عدد روی نمودار ۲۰۳ مربوط به سمنان است و در کل ترتیب اعداد نشان از تخصیص کمتری به اکثر استان‌ها در سال ۱۴۰۰ دارد.
۴. بودجه استان تهران با ۱۲ میلیون جمعیت از ۱۹۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۸۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است (یعنی بیش از ۱۰۰ درصد کاهش یافته است).
 البته به منظور جلوگیری از فریب مردم این تحلیل دقیقاً و فقط بر اساس دو نموداری که رسانه‌های اجاره دانسته یا ندانسته با افتخار از آنها استفاده کرده‌اند ارائه شده است تا مردم بدانند مدعیان القابی مثل معمار اقتصاد چگونه تجزیه و تحلیل می‌کرده‌اند که مملکت به این وضعیت گرفتار شده است، ولی سعی می‌شود به زودی اصل مسائل مربوط به بودجه در سال‌های گذشته تا کنون بر اساس سایر جداول و جزییات در رسانه‌ها ارائه می‌شود.
 به نظر می‌آید که این نوع رفتارهای غیرصادقانه بیشتر روحیه مردم را جریحه‌دارتر می‌کند، هر چند نماینده نداشتن حوزه انتخابیه گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به ضرر مردم و آسیب بزرگی است.


کد مطلب: 428316

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/428316/رفتار-غیرصادقانه-سر-بودجه-کهگیلویه-بویراحمد-شهابی-تکذیب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1