تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۲۸۰۳۰
کبنا گزارش می‌دهد

اعلام میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / مسدود شدن 20 راه روستایی دیشموک

۲
۰
اعلام میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / مسدود شدن 20 راه روستایی دیشموک
کبنا ؛سامانه بارشی از روز شنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و همچنان با شدت ادامه دارد و بنا به گفته کارشناسان هواشناسی این سامانه روز دوشنبه از این استان خارج می‌شود و روز چهارشنبه مجدداً سامانه جدید بارشی بر جو استان کهگیلویه و بویراحمد غالب می‌شود.
به گزارش کبنا، در بارندگی‌های اخیر تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه در سرفاریاب ۲۰۰ میلیمتر باران بارید.
مدیر مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۰۹:۳۰ یکشنبه نهم آذر در سرفاریاب ۲۰۰ میلیمتر باران بارید.
ولی بهره‌مند افزود: همچنین در این مدت در بوستان باشت ۱۸۶، آبده گاه ۱۸۴، امامزاده جعفر ۱۸۰.۲، باشت ۱۷۶، دوگنبدان ۱۶۶.۷، جاورده ۱۴۲، سراسیاب یوسفی ۱۳۱، لنده ۱۲۷، سی سخت ۱۲۲.۶، لیکک ۱۲۲.۴، دژسلیمان ۱۲۲، یاسوج ۱۱۹.۷، قلعه دختر ۱۱۸.۵، دهدشت ۱۱۵.۹، دشتروم ۱۱۴، کریک ۱۱۴، دیشموک ۱۱۳، قلعه رئیسی ۱۱۲، دلی خمسیر ۱۰۹، گنجه‌ای ۱۰۷، دهنو لوداب ۱۰۶، لیکک ۱۰۳.۷، چرام ۱۰۲، کالوس ۱۰۲، چیتاب ۱۰۱.۳، ئلوداب ۹۸.۵، پادوک خیراباد ۹۵، مارگون ۹۴، منصورخانی کاکان ۷۸، دشت بز سادات محمودی ۷۶، تنگ سرخ ۷۲ و پاتاوه ۶۷.۷ باران بارید.

برخی از راه‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش روزهای اخیر مسدود شده است، فاتحی رئیس امور عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت به فارس گفته است: باتوجه به بارندگی‌های سیل آسا که از شب پنج شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد تاکنون خسارت ناشی از بارندگی به عشایر گچساران و باشت گزارش نشده است.
فاتحی با اشاره به بارندگی‌های سیل‌آسا در شهرستان‌های گچساران و باشت که از پنج شنبه شب آذرماه آغاز شده اظهار کرد: باتوجه به بارندگی‌های سیل آسا که از شب پنج شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد تاکنون خسارت ناشی از بارندگی به عشایر گچساران و باشت گزارش نشده است.
 رئیس امور عشایر شهرستان گچساران ادامه داد: برخی از مسیرهای دسترسی به عشایر باز است و تردد در آن صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از جمعیت عشایری در مناطق صعب العبور سکونت دارد، اذعان کرد: پایش مناطق عشایرنشین گچساران و باشت بعد از اتمام بارندگی توسط کارشناسان اداره امور عشایر انجام خواهد گرفت.
فاتحی عنوان کرد: بیش از یکهزار کیلومتر راه عشایری در شهرستان است که بسیاری از راه‌های نیاز به مرمت دارد.
وی با بیان اینکه ۸۷ نقطه عشایری در مناطق قشلاقی این دو شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت ۳۰۰ هزار رأس دام را پرورش می‌دهند.
 این مسوول ابراز کرد: بر اساس سرشماری عشایر کوچ کننده در سال 1387 تعداد عشایر این شهرستان یک هزار و 569 خانوار عشایری با جمعیتی معادل 9 هزار نفر که در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان سکونت دارند.
 فاتحی به تولیدات دامی این قشر اشاره و خاطرنشان کرد: عشایر سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، قریب به 7 هزار تن انواع مواد لبنی، 25 تن گوشت سفید و 150 تن پشم تولید می‌کنند.
 
راه ۲۰ روستای دیشموک کهگیلویه و وبویراحمد مسدود شد
بخشدار دیشموک شهرستان کهگیلویه گفت: راه‌های ارتباطی ۲۰ روستای دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد با مرکز این بخش به دلیل بارندگی و وقوع سیل قطع شده است.
 صفا حبیبی اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل دسترسی به این روستاها امکان پذیر نیست.
 وی بیان کرد: روستاهای منطقه آجم با توجه به نامناسب بودن زیرساخت‌های راهداری در اولین بارش امکان تردد در آنها وجود ندارد.
 حبیبی تصریح کرد: راه ارتباطی روستاهای چندار، روی رش، بنه کلو و سرگچ به علت ریزش کوه نیز قطع شده است.
  وی اضافه کرد: راه ارتباطی روستاهای پای پره و رود سمه هم به علت نبود پل بر روی رودخانه خروشان سمه قطع است.
 حبیبی با اشاره به استقرار ۲ دستگاه لودر و گریدر اداره راهداری در بخش گفت: خدمات رسانی به این روستاها با توجه به کمبود امکانات و وقوع سیل به سختی انجام می‌شود.
 
تلاش راهداری کهگیلویه در بازگشایی راه‌های روستایی دیشموک
 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: در منطقه دیشموک از شروع اولیه بارش باران حضور پیدا کردیم.
 علی دیانتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه ضمن تقدیر از همکارن خود در حوزه راهداری استان و شهرستان اظهار کرد: از میان بخشهای چهار گانه شهرستان کهگیلویه، دهدشت، سوق، چاروسا و دیشموک دو حوزه دیشموک و چاروسا به علت صعب‌العبوری و کوهستانی بودن در موقع بارش دچار مشکل راه و انسداد می‌شوند.
 وی گفت: از شروع اولیه بارش باران در منطقه دیشموک حضور پیدا کردیم و در حال حاضر راههای ارتباطی کلیه روستاهای دیشموک به جزء سرگچ، رودسمه و آجم باز هستند و تردد به سهولت امکان‌پذیر است.
دیانتی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو دستگاه لودر در منطقه دیشموک و چاروسا جهت رفع مشکلات راهی مستقر هستند عنوان کرد: در منطقه دیشموک علاوه بر لودر یک دستگاه گریدر مستقر و در هنگام مسدود شدن راههای منطقه دیشموک جهت بازگشایی اقدام می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: راهداران در راهدارخانه چاروسا مستقر هستند و به محض مسدود شدن راهها اقدامات لازم جهت بازگشایی انجام می‌شود.
 دیانتی به قطعی راههای منطقه آجم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منطقه آجم از طرف بویراحمد جهت رفع مشکلات خود به استان نزدیکتر هستند بازگشایی راهها از این مسیر فعلاً امکان‌پذیر نیست و بعد از بارندگی تردد این روستاها از راه بردکر امکان‌پذیر می‌شود.

      https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428030-1.jpg
تلاش راهداری کهگیلویه در بازگشایی راه‌های روستایی دیشموک

 وی گفت: قطعی راه در روستای سرگچ و پایین دست سد بالیاب که همان روستاهای پای‌پره و رودسمه است مشکلات بازگشایی خواهیم داشت که بعد از بارندگی با اجرای پل لوله‌گذاری در مسیر رودسمه رفع مشکل این دو رستا را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.
 وی اذعان کرد: در حال حاضر راههای ارتباطی تنگ چویل، اسفندان، درغک، چندار، ریزک، بنه‌کلو، دشتک، مورخانی، بناری، تنگ‌سوخته، تنگ‌تی، لیراب، باز هستند و تردد به سهولت امکان‌پذیر است.
 دیانتی ضمن تقدیر و تشکر از مردم روستاهای دیشموک گفت: از مردم تقاضا دارم در هر روستایی که واقع هستند در صورت هرگونه قطعی راه و مسدود شدن با اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه مشکل خود را در میان تا در اسرع وقت رفع مشکل گردد.

     https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428030-2.jpg

به گزارش کبنا، بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
 در نخستین روز از بارش باران ناشی از ورود سامانه بارشی جدید در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰ میلی متر باران باریده است.
 کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.
 این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.
 کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
 ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌هادر حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.
 خدمات رسانی با ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.
 در این راهدارخانه‌ها بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری پاییز و زمستان مستقر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ظرفلتون سوراخه سه شبانه روز داره مداوم میزنه بعد ۱۱۹میلیمتر باریده
Iran, Islamic Republic of
676روستادارد ولی 700روستا بالای 20 خانوار
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1