تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۲۷۶۳۱
کبنا گزارش می‌دهد

پریدن میلیاردها تومان تسهیلات کرونایی از چنگ استان کهگیلویه و بویراحمد / ضعف تیم اقتصادی استانداری یا بانک‌ها؟!

۳۴
۲
پریدن میلیاردها تومان تسهیلات کرونایی از چنگ استان کهگیلویه و بویراحمد / ضعف تیم اقتصادی استانداری یا بانک‌ها؟!
کبنا ؛«همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی برخی از صنوف و سخت‌تر شدن شرایط زندگی بعضی افراد و مشاغل، دولت باید بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد.»(1) در پی گسترش بیماری کرونا در کشور، کسب و کارهای بیشماری آسیب دیدند و به همین منظور دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی و کسب و کارها، تکلیف تسهیلات کرونایی را برای بانک‌ها مشخص کرد.
به گزارش کبنا، در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد کسب و کارهای زیادی دچار خسران شدند و در چند نوبت ستاد کرونا، بازار و واحدهای تولیدی را به تعطیلی اجباری ملزم کرد. دولت برای جبران خسارت‌ها و کاهش درآمدها، 225 میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داد که تاکنون 26 میلیارد و 300 میلیون تومان به 2 هزار و 524 واحد صنفی آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا پرداخت شده است. پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده به منظور صیانت از اشتغال 3 هزار و 159 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که در همین راستا 4 هزار و 886 پرونده تشکیل شده است.
گفتنی است که نرخ سود تسهیلات کرونایی 12 درصد و در پی شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت برخی از کسب و کارها، دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران و فعالان اقتصادی با انتخاب ۱۴ رسته شغلی، ثبت نام پرداخت تسهیلات حمایتی را آغاز کرد و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شدند که دوره بازپرداخت تسهیلات، با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه، به مدت ۲ سال و تضمینی که برای دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود. تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان، نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.
لازم به ذکر است که تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی، به سفته متقاضی یا چک با ۲ ضامن نیاز دارد و برای وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای دریافت تسهیلات بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان، ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا به تشخیص بانک و نیز ارائه وثیقه‌های متعارف ضروری است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427631-2.jpg

بر اساس گفته‌های مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از 225 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی که دولت برای این استان درنظر گرفته، فقط 26 میلیارد تومان آن جذب و به متقاضیان پرداخت شده است. این در حالی است که 4 هزار و 886 پرونده در استان تشکیل شده که از این تعداد 2 هزار و 524 واحد صنفی تاکنون این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و معلوم نیست، مابقی متقاضیان تا کی باید در صف بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرند.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در دیدار با مدیران اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: 225 میلیارد تومان تسهیلات برای خسارت دیدگان ناشی از کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که بخشی از این مبلغ هنوز جذب شده است.
روشنفکر از بلاتکلیفی پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی در بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد و اظهار داشت: آمار و اطلاعات تسهیلات اشتغالزایی و کرونایی را به‌طور مستمر از منابع داخل استان و در سطح کشور دریافت می‌کنم و تاکنون صاحبان کسب و کار و صنوف استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 62 میلیارد تومان تسهیلات با تأیید دستگاه‌های اجرایی و اداره کار به بانک‌ها ارائه داده‌اند. با وجود اینکه تسهیلات نیاز به پرونده سازی آنچنانی نداشته و حتی بیشتر آنها بدون نیاز به ضامن هستند ولی حدود 36 میلیارد تومان از تقاضاهای مردم در بانک‌ها بلاتکلیف بوده که می‌بایست بانک‌های استان در مدت زمان باقی مانده با تعیین شعب خاص و تشکیل تیم کاری زبده نسبت به پرداخت این وامها اقدام کنند.
به گزارش کبنا، در حالی که به واسطه شیوع ویروس کرونا خیلی‌ها از کار بیکار شدند و درآمدها کاهش یافت و انتظار می‌رفت تسهیلات کرونایی تاحدودی این فشارها را بکاهد، متأسفانه به دلیل ضعف بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد و تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این پول از دست استان در آمده است.
علی رغم تاکیدات زیاد و شرایط سخت امروزه، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موفقیتی در جذب این اعتبارات نداشتند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. و حدود 200 میلیارد تومان از چنگ استان کهگیلویه و بویراحمد پرید، و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم ککشان نمی‌گزد. این در حالی است که این تسهیلات حق این مردم بوده که بر اساس ندانم کاری و سهل انگاری برخی از بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی این پول جذب نشد. دلایل مختلفی را می‌توان برای این موضوع بر شمرد. عدم اطلاع رسانی دقیق و بازی مدیران در رسانه‌های «با من» و «علیه من» و بهره نبردن از ظرفیت رسانه‌های مورد توجه مردم را می‌توان یکی از این برهان‌ها بر شمرد.
دولت شرایط پرداخت تسهیلات کرونایی را به حدی آسان گرفت که هر متقاضی در صورت اطلاع دقیق یقیناً از این تسهیلات سود می‌برد، اما متأسفانه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توان اینکه این شرایط را برای مردم به خوبی تفسیر و توصیف کنند را هم نداشتند. کافی است که مسئولان کمی از صندلی نرم و گرم خود دل بکنند و به میدان بازار بیایند، و بدون تکلف و سرسنگینی پای درد و دل صاحبان مشاغل آسیب دیده بنشیند، تا متوجه شوند که چه بر سر این کاسبان آمده است. در حالی این اتفاقات افتاده که کرونا هزاران فرصت شغلی را در کهگیلویه و بویراحمد تهدید می‌کند.
بنا بر اطلاعات موثق، پرونده‌هایی به ارزش 36 میلیارد تومان روی میز بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند که این بانک‌ها فرصت دارند تا آخر آبان ماه این مبلغ پول را جذب و پرداخت کنند. هر چند در تصمیمی اشتباه، بانک‌های استان به مدت یک هفته تعطیل شد تا عملاً آنها از انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بازه زمانی دست بر دارند. امیدواریم استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم اقتصادی او پاسخ این سهل‌انگاری و کوتاهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را بدهند.
------------------------------------------------------------------
1) سخنان رهبر انقلاب در جلسه ستاد کرونا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با این تیم و معاون اقتصادی ضعیف شاید کشیدن بالا
Iran, Islamic Republic of
نادانی هم بهاریست درنادانی بمانید .کسی نفهمید کی میخوره کی کارمیکنه نافهم باشید هم حال میده.هههههههه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در زمان معاونت صمیمی اکثر کارخانجات از کار افتاده رونق گرفتند ودر این زمان کرونایی مشکلاتی هم شاید بوجود بیاید درست قضاوت نماییم.
Iran, Islamic Republic of
ضعف خود ما که این نمایندگان را انتخاب کردیم
پیگیر مساعل باشند و دفاع کنند
حالا شدن تنبل خونه تهران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیرکبنا بیمسولیت هست که هرچرتی را چاپ میکنه قبل از تحقیق ....خدا لعنتت کنه خودتو عزیزانتو اگر خود این متن راچاپ نکنی
نیک اقبال
Iran, Islamic Republic of
بنده علی اکبر نیک اقبال رئیس بانک کشاورزی و خدمتگذار مردم بودم به مدت ۱۵سال در شهرستان دنا گچساران و شهرستان بویراحمد تمام تلاش من و همکارانم حمایت از تولید و اجرای طرح های تولیدی بوده ولی چنان برخوردی با ما شده که پشیمان شده ایم بالاترین جذب اعتبارات اشتغال زایی در کشور ایجاد طرح های زیر بنایی در لیست عملکرد ما هست ولی الان به عنوان متخلف به ما تفهیم اتهام می شود آینده ای که بدون دلیل لکه دار شده پروردگار متعال خود شاهد و ناظر اعمال ما است چه کسی از تولید و فعالین بخش حمایت خواهد کرد دادستان محترم استان و استاندار محترم به داد ما و فعالین بخش برسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مسول میموندی حالا که نیستی تخریب کن تا دلت خنک بشه
کحام
Iran, Islamic Republic of
والا دم ساعت تمجید از استاندار فعلی وتخریب استاندار قبلی هست
ولی شهرکهای تعطیل شده نمایانگر وخامت اوضاع کنونی هست
تیم اقتصادی ونمایندگان فعلی ضعیف هستند
Iran, Islamic Republic of
مسامحه وسخت گیری ونبود ضامن افت این کار می باشد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار لطفا تغییر بده تیم اقتصادی را
آخ سی استان و استاندار
کاش آقای کلانتری می رفت و به استان خودش خدمت می کرد.
تعون روستایی
Iran, Islamic Republic of
انصافا مهندس صمیمی خوب داره کار میکنه
United Arab Emirates
به حق علی
مسعولین استان
که ما سی یه وام پنج میلیون تومانی التماس ایکنیم
ومو نین
و
الان میلیارد میلیارد و دسشو ایره

دو تا نماینده استان
که سی رای آوردن زمین و زمانه و یک زن
و الان جوابگو نیسن
Iran, Islamic Republic of
ضعف شخص استاندار که هیچ آشنایی با اقتصاد و مسائل اقتصادی نداره دلیل اصلی این مساله هست.و مساله بعدی تیم بسیار ضعیف اقتصادی استاندا ر و علی الخصوص معاونت بسیار ضعیف ایشون یعنی صمیمی و مشاوران بسیار ضعیف تر مثل محمدیان و ... هست.
متاسفانه حسین کلانتری از بدو ورود به استان در همه زمینه ها چه اقتصادی و چه فرهنگی و چه اجتماعی و علی الخصوص عمرانی باعث پسرفت شدید استان شد.
اصولا لباس استانداری برای چنین افرادی همیشه تاریخ بر تنشون زار میزنه و قواره این لباس به این دوستان نمیخوره ولی چه کنیم که مردم مظلوم استان همیشه تاریخ با اومدن چنین مدیرانی باید زخم های فقر و بدبختی شون بیش از پیش سر باز کنه.
انشالله که هر چو زودتر با درایت نمایندگان استان اشخاص ضعیفی که در بدنه استانداری هستن غزل خداحافظی رو با این جایگاه هایی که به هیچ وجه در حد و اندازه اونها نیست بخوانند.
جناب حضرات روشنفکر و موحد اگه برای دفعه های بعدی هم به رای مردم احتیاج دارید امیدوارم هر چه زودتر افراد نالایق رو از پست هایی که شایستگی اش رو ندارن با فشار بر وزیر کشور کنار بگذارید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز متن جنابعالی ازروی حسادت ورنج وعذابی وافر است که از درون می سوزید همگان می دانند که معاونت صمیمیی در این مدت چرخ بیشتر کارخانجات را راه اندازی کرده است خدا را در نظر بگیریم ومتن بزنیم.
علی فتح
Iran, Islamic Republic of
چقدر این استاندار نچسبه
هیچ کاریرمایی نداره آخه این کی بود که شد استاندار
جهانبخش
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند مسول کار شکن را .مقصر بانکها هستند
۵۶
Iran, Islamic Republic of
خداخودتولعنت کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا خودت را لعنت کنه .حتما الان صد تا چک برگشتی و ده مورد مشکوک الوصول داری.وام دادن به امثال تو عین خیانت هست
Iran, Islamic Republic of
طراح اصلی این بودجه ها ونحوه جذب آن توسط نماینده گچساران صورت میگرعت که با حذف اوشاهد فرا بودجه ها از استان هستیم
حیدر
Iran, Islamic Republic of
مقصر استاندار ومدیران بی لیاقت استان است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این مسئولین تشریف دارن.حیف
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا دقیق زده توخال .آقای روشنفکر مدیریت را خیلی خوب می داند استان نیاز به انسانهای دلسوز دارد
لر باغیرت
Iran, Islamic Republic of
یه خول وچل حسود این متن را نوشته خودشو فامیلشم نشستند هی کامنت میگذارند واقعا سایت مسخره بازی شده ...خخخخ
دست مسولین زحمت کش استان وکشوریمون درد نکنه که با وجود این ویروس ملعون وبا توجه به تورم و تحریم بازهم کمرهمت بسته و باتلاشهای شبانه روزی استان و وکشورراسرپا نگه داشته اند اجرتون با سیدالشهدا انشالله . دست تک به تکشما عزیزان زحمت کش را خواهیم بوسید وخود سیدالشهدا هم جواب این افراد منفی باف وبی لیاقت وحسود راخواهد داد .یااااحق
محمد
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا تو یا لر نیستی..همین مسئولین هستی که سینه براشون چاک میکنی
Iran, Islamic Republic of
چرا شماهیچ واقعیتی را نمی پزیرید
کمالی
Iran, Islamic Republic of
واقعا"که چرا هر بی سروپایی میاد و علیه مسولین عزیزمان مطلب چاپ میکنه مگه این سایت مدیرنداره چرابدون تحقیق متن چاپ میشه ..آخه اینقدر بی دروپیکرهست که هرکی برسه تخریب کنه ..وای برشما
Iran, Islamic Republic of
بی سر.. مثل شماها هستن که جیره خوار این افراد هستید
.....
Iran, Islamic Republic of
شما هیچ وقت سیر نمیشید معلومه استان بره توحلقتون گشنه ایت خخخخخ
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
خدایی یک کم انصاف بخرج بدین مگه کارمند بانک آدم نیست از بس درگیر وامهای کرونایی بی خاصیت شدن همشون کرونا گرفتن مراجعین هم که رعایت نمیکنن بازهم بجای قدردانی همش برعلیه آنها مطل بزنید مقصر دولت و برنامه ریزیهای بی موقعش که بامبالغ پایین وام هم مردم رادرگیرمیکنه هم بانکها رو
رضا
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان ما تو مجلس شدن تنبل خونه شاه عباس کی باید بداد این مردم برسه روز بروز بدتر تا کی
Iran, Islamic Republic of
تا درک و شعورافرادی مثل شما بالانره هیچ کس بدادتون نمیرسه درجهالت بمیرید بهتره ههه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
استاندار استان ما انسان شایسته و وارسته ای میباشند واقعا متاسفم براتون که نمیتونین نقد هم کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
والله کبنا نیوز فقط دروغ چاپ میکنه وبنظرم کلا سه چهار تا آدم بیکار وبدجنس شدن نویسنده وهی تخریب میکنند این سایت هم مخصوص خودشونه ..بنویسید تا جوونتون در بیاد .هههههههههههههههههه
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
فایل های مرتبط
1