تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۵۹
کد مطلب : ۴۲۷۵۱۸
کبنا بررسی کرد

بخش اول ) نگاهی به عملکرد عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد / نظر شما در باره عملکرد استاندار چیست؟

۱۱
۱
بخش اول ) نگاهی به عملکرد عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد / نظر شما در باره عملکرد استاندار چیست؟
کبنا ؛ کبنا نیوز بنا به سیاق، قرار و رسالت خود، عملکرد حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را ارزیابی و بررسی خواهد کرد و داوری  آن را به مردم واگذار می‌کند. قانونگذار وظایف متعددی را برای استانداران در نظر گرفته و بر اساس قانون مسئولیت‌های زیادی بر عهده استانداران گذاشته شده است. برقراری حفظ نظم و امنیت، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق، تقویت شوراهای اسلامی، رشد و پیشرفت آموزش و پرورش، فراهم آوردن زمینه‌های عدالت اجتمایی و فقر زدایی، کنترل و مهار بحران‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، بررسی امور اداری و استخدامی، نظارت بر حسن اجراء قوانین و مقررات، تنظیم بازار، ارزشیابی عملکرد مدیران، حفظ منابع طبیعی اجرای برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... از جمله تکالیف استانداران می‌باشد. در واقع مسائل ریز و درشت استان به استاندار مربوط می‌شود.
پروژه‌های بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف عمران و آسایش مردم کلید خورده‌اند که حال و روز برخی از این پروژه‌های عمرانی اصلاً خوب نیست و یا حرکت لاکپشتی دارند. پروژه ملی راه آهن اقلید – یاسوج طالع خوبی ندارد و کمتر در باره آن مصاحبه شد و عملاً بر چهره این پروژه در زمان مدیریت حسین کلانتری گرد فراموشی نشست. در بودجه 99 برای راه آهن اقلید – یاسوج 6 میلیارد تومان تعریف شد که تأثیر چندانی در پیشرفت فیزیکی آن نداشته است. پروژه ملی احداث تونل محور گچساران – چرام نیز عاقبت خوشی نداشت، مدتی این پروژه تعطیل شد و دو باره آهنگ فعالیت مجدد آن به صدا در آمد. اکنون پیشرفت فیزیکی آن حرکت کندی دارد. جاده باشت – چرام سال‌ها مردم و مسافران را کلافه و بستوه آورده و کوتاهی در تکمیل این پروژه آشکار است.
برای سد تنگ سرخ یاسوج مزیت‌های بیشماری را بر می‌شمارند، رفع تشنگی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، آبادی اراضی کشاورزی، تقویت سفره‌های زیرزمینی، ایجاد شغل‌های پایدار را از جمله فضیلت‌های این سد می‌دانند. حسین کلانتری سومین استاندار دولت تدبیر و امید است که بر بالای ارتفاعات این سد ایستاده و نغمه خوانده است. پیشرفت فیزیکی این پروژه به کندی انجام می‌گیرد و در دره معارضات اجتماعی گیر افتاده و تاکید بر احقاق حق مردم نیز تاکنون فایده‌ای نداشته است. پروژه سد تنگ سرخ از کمبود اعتبار رنج بسیاری می‌برد. صدای فعالین زیست محیطی هم در خصوص گزندهای این سد مرتباً بلند شنیده می‌شود.
سد چم شیر گچساران در ردیف پروژه‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، حسین کلانتری از این پروژه بازدید کرده و روند اجرایی آن را مطلوب خوانده و این وعده را داده که امسال (سال 99) برای تأمین آب بخش‌های مختلف از جمله؛ کشاورزی و تولید برق آبگیری خواهد شد. اگر به این سد طبق قرار کلانتری اعتبار مورد نیاز تزریق شود، شاید خیلی زود سد چم شیر به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید:

بزودی؛ نقد عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد / دیوار مشحون از قاب عکس‌ها آه و افسوس از ضمیر هر آزاد اندیشی بلند می‌کند


کلانتری پای وزیر راه و شهرسازی، معاونین وی و همچنین معاون عمرانی وزیر کشور را در چند نوبت به استان کهگیلویه و بویراحمد کشاند. در پایتخت با وزیر راه و سایر مسئولان حوزه عمرانی ملاقات‌های داشت. دستاورد چانه زنی‌های او با وزیر راه قاعدتاً باید توجه بیشتر به پروژه پاتاوه – دهدشت، افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج و راه‌های این استان باشد، توجهی که صرفاً در کلام و بر روی کاغذ نباشد، بلکه عملاً باید شاهد پیشرفت فیزیکی و تکمیل پروژه‌ها در موسم قرار گذاشته شده باشد.
کلانتری، بهمن ماه 99 را هنگام بهره برداری از پروژه پاتاوه – دهدشت عنوان می‌کند و گفته کاملاً تأمین اعتبار شده و نام پروژه طلایی بر روی آن گذاشته و وزیر راه را به بازدید از این پروژه نیز برده است. پروژه‌ای که بعد از 25 سال قرار است به بهره برداری برسد. پروژه پاتاوه – دهدشت حیاتی‌ترین پروژه شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ به شمار می‌رود که شهرستان لنده و بخش‌های چاروسا و دیشموک را نیز از بن بست خارج می‌کند. بارها زمان بهره برداری از آن به تأخیر افتاد و کلانتری این بار وقت بهره برداری از آن را دهه فجر امسال اعلام کرد.
 پتروشیمی‌های دهدشت و گچساران که مدت‌ها از برنامه زمان بندی عقب مانده‌اند، حال و روزی بهتر از پروژه سد تنگ سرخ و یا برخی از پروژه‌های ملی دیگر ندارند. پروژه پتروشیمی گچساران با بیش از 61 درصد پیشرفت فیزیکی شتاب ندارد.
پتروشیمی دهدشت در همان قراردادهای اولیه مانده و بعید به نظر می‌رسد در دوره مدیریت کلانتری تکان چندانی بخورد. هر چند تلاش‌های برای رونق این پروژه انجام گرفت. اما فعلاً سرنوشت بدی گیربانگیر آن شده است.
پروژه‌های عمرانی بی شماری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیمه کاره رها شده‌اند؛ پل چهارم بشار یاسوج، ورودی شهرهای استان، مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری و ده‌ها پروژه عمرانی کوچک و بزرگ دیگر وجود دارد که حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌توانست، تکلیف آنها را روشن کند.
بزرگراه سپیدان – یاسوج، پروژه یاسوج – سی سخت و... با مشکل اعتبار روبرو هستند و تحرک چندانی در این پروژه‌ها دیده نمی‌شود. پروژه تقاطع غیر هم سطح مهریان که با حضور وزیر راه اخیراً کلنگ زنی شد، نیز به کندی پیش می‌رود.
شرح این گزارش به منزله نادیده گرفتن جدیت و اهتمام حسین کلانتری برای افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج، اقدام ملی مسکن، مسکن روستایی، گازرسانی به روستاها و تکمیل پروژه‌های عمرانی نیست. تفاهم نامه کلانتری با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرای 33 پروژه «جهش تولید» و اشتغالزایی 13200 نفر قطعاً اقدام مناسبی است، اما اینکه این تفاهم نامه به مرحله اجرا برسد و 13 هزار نفر شغلی دست و پا کنند، یقیناً شایسته‌تر است. تفاهم نامه باید از مرحله کاغذ عبور کند. البته اگر مدیران عمرانی و اقتصادی از توان لازم برای تحقق این پروژه‌ها برخوردار باشند.
 همه فعالیت‌های حسین کلانتری در حوزه عمرانی و اقتصادی آنچه مطرح گردید، نبود. در مطالب بعدی بیشتر عملکرد استاندار در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی و رونق تولید بررسی می‌شود. در حوزه عمرانی؛ عزیز فیلی معاونت عمرانی چند هفته قبل تصمیم می‌گیرد که از استانداری کهگیلویه و بویراحمد به وزارت راه کوچ کند و این موضوع را با استاندار نیز مطرح می‌کند. کلانتری مسئولیت معاونت عمرانی را با وجود وطایف گسترده‌اش با حفظ سمت به احد جمالی معاون سیاسی‌اش می‌دهد که سه حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی را باید مدیریت کند. خیلی‌ها این اتفاق را ناشی از عدم توجه کلانتری به حوزه عمرانی تلقی می‌کنند و برخی هم اینگونه طرح می‌کنند که کلانتری باید قاطعانه یک نفر را جایگزین فیلی می‌کرد و ملاحظات سیاسی را کنار می‌گذاشت. هر چند کلانتری در آخرین نشست ستاد کرونا پاسخ این ابهامات را داد و گفت؛ به زودی تکلیف معاونت عمرانی مشخص می‌شود و باید فرایند قانونی آن طی می‌شد. بیش از 20 روز رونق نصف و نیمه گذشته از معاونت عمرانی رخت بر بسته که این موضوع به مدیریت کلانتری بر می‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باسلام و احترام
آقای دکتر کلانتری و معاونش آقای جمالی سخنوران خوبی هستند. ولی در عمل و اجرای کارهای عمرانی بسیار ضعیف و بی برنامه
شاید علتش عدم آگاهی و تجربه این دو در بحث کارهای عمرانی و توسعه باشد.
بنظرم، مردم این استان بیش از آنکه نیاز به نصیحت و حرف اضافه داشته باشند، نیاز به ایجاد زیر ساخت های عمرانی دارند. که متاسفانه این مهم در این دو بزرگوار دیده نمی شود.
انشاء الله هرچه زودتر مردم استان ایلام و فارس نیازمند این دو بزرگوار باشند و این دو عزیز به استان های خودشان تشریف ببرند. شاید برای توسعه زیر ساخت های استان کهگیلویه و بویراحمد بتوانیم اتفاق خوشایندی رخ دهد.
الهی آمین
حسن
Iran, Islamic Republic of
این استاندار بسیار محافظه کارو به گونه ای است در عوض اقای جمالی بسیار داردو عملی جدی تاکنون انجام نداده است.علی رغم اینکه می داند مدیرانش بسیار ضعیف هستند سکوت و بی خبری را سرلوحه ی کار خود قرار داده است تا این 9ماه دیگر نیز تمام شود.
Iran, Islamic Republic of
استاندار خوبیه
Iran, Islamic Republic of
مدیریت استاندار واقعا ضعیفففففففففففف است خصوصا در مورد نظارت بر سازمان صمت و مدیرکل اون و کنترل بازار..
وقتی بازار افسار گسیخته شهریاسوج رو میبینم فک میکنم شاید اصلا استانداری نیست که بر مدیرکل صمت نظارت کنه
و ازش جواب بخواد و شایدم مدیرکلی وجود نداره که از زیر دست هاش بخواد بازار رو کنترل کنن و به رفع مشکلات بپردازه...
دیوار کج تا ثریا همین جور ادامه داره..
بترسید از روزی که در قدرت نباشید و کار تون پیش همین مردم عادی کوچه بازار فقیر گیر کنه !
Iran, Islamic Republic of
شخصی میگفت که پادشاه مرده و همین امر سبب هرج و مرج در کشور شده بود، وقتی اونو میارن پیش پادشاه ازش میپرسه چرا گفتی من مرده ام ک سبب هرج و مرج بشه؟؟ در جواب میگه: وقتی وضعیت اسفناک کشور رو دیدم که داروغه از مردم باج میگیره و مردمم کاری از دستشون برنمیاد، ناخودآگاه یقین کردم که قطعا پادشاه مرده است که وضعیت چنین است!!!
حال مقایسه کنید با وضعیت امروز خودمون و شهرمون!!!
استاندار گرامی اصلا براشون مهم نیست که حال استان و بازارش خرابه؟؟؟
رییس اداره صمت و مجموعه اش ک مسئول کنترل بازاره دقیقا الان چیکنن؟؟
اگه توانایی اداره و کنترل بازاره نیاره از سمت اش استعفا کنه تا فردی لایق و مدبر جایگزینش بشه!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون عملکردی دارن ایا جز.....
Iran, Islamic Republic of
اگر بخشدار دیشموک راعوض کرد عالیه.
شکیب
Iran, Islamic Republic of
ماسفانه دکتر کلانتری علیرغم توانمندی که داشت حوزه عمرانی را به اقای فیلی که بسیار شغیف بود سپرده بود.و قطعا این موضوع در عملکردشون تأثیر داشت در حالیکه استاندار در این حوزه خودشان بسیار انسان کوشا و پیگیری هستند.
شکیب
Iran, Islamic Republic of
ماسفانه دکتر کلانتری علیرغم توانمندی که داشت حوزه عمرانی را به اقای فیلی که بسیار شغیف بود سپرده بود.و قطعا این موضوع در عملکردشون تأثیر داشت در حالیکه استاندار در این حوزه خودشان بسیار انسان کوشا و پیگیری هستند.
...
Iran, Islamic Republic of
سخنور خوب اما عملکردشان جالب نبود
Iran, Islamic Republic of
کلانتری ضعیف ترین استاندار تاریخ آستانه فقط خوب حرف میزنه اونم چون روانشناسه مدیرهاشم ضعیف ترین مدیران تاریخ استانن
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1