تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۲۷۳۷۴
گزارش میدانی کبنا از بازار یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران کهگیلویه و بویراحمد کمبود روغن نداریم، مردم و فروشندگان روغن کمیاب است/ مدیرانی که توان مدیریت ندارند، مسئولیت را واگذار کنند ( + تصاویر )

۵
۰
مدیران کمبود روغن نداریم، مردم و فروشندگان روغن کمیاب است
کبنا ؛کمبود مواد اولیه و روغن خام را مشکل اصلی تولیدکنندگان روغن نباتی و مایع در کشور می‌دانند و مطرح می‌شود که هیچ محدودیتی بر سر راه تولیدکنندگان روغن نباتی در کشور وجود ندارد و تنها مانع پیش روی تولید، نبود مواد اولیه و روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی و مایع است. یکی از مدیران کارخانه تولید روغن وابستگی کشور به واردات روغن و دانه‌های روغنی و تبادل ارز را اصلی‌ترین موانع بر سر راه تولید روغن می‌داند.
در حالی که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بر وجود روغن در بازار خبر می‌دهند و بیان می‌کنند که در بازار این استان کمبود روغن وجود ندارد، گزارش میدانی خبرنگار کبنا از بازار یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نشان از آن دارد که کمبودهایی در بازار روغن وجود دارد؛ موضوعی که هنوز مسئولان در باره آن چیزی نگفته‌‌اند.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیزات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد، ابوالحسن صداقت کیش مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد و سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌گویند که در بازار استان کمبود روغن وجود ندارد.
صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه روغن خوراکی گچساران تاکید کرد: «بازار استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد هر گونه کمبود روغن خواهد بود و کسانی که بخواهند این کالای اساسی و محصول استراتژیک را احتکار و یا صادر کنند برخورد قانونی و به اشد مجازات محکوم خواهند شد.»
مدیرکل تعزیرات افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی امر نظارت‌ها را بیشتر کنند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427374-1.jpg
 معاون بازرگانی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته به وفور و فراوانی کالا هست و ذخیره داریم و هیچ کمبودی در بحث روغن نداریم.
به گزارش کبنا، کمبود روغن در بازار، پیامدهای دیگری را به دنبال داشته، بطوریکی شهروندان را تشویق به مراجعه به فروشگاه‌ها، بازار و انبارهای عرضه‌کننده روغن برای تهیه این کالا کرد و در نتیجه به کاهش بیش از پیش موجودی آن در بازار منجر شد.
یکی از شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد که با کمبود روغن در بازار مواجه شده‌اند، گلایه می‌کنند و می‌گویند: «تا کی باید به حرف‌های مدیران ادارات اقتصادی مرتبط با بازار و اقتصاد استان اعتماد کنیم؟ بالاخره در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد، روغن پیدا می‌شود یا نه؟ دو روز پیش در رسانه‌ها گفتند«مشکلی در خصوص تأمین روغن در بازار وجود ندارد.» چرا الان در هیچ مغازه‌ای در شهر روغن یافت نمی‌شود؟ اگر باور ندارید همین الان بروید و روغن بخرید.»
یکی از فروشندگان به خبرنگار کبنا گفت: «روغن مایع در بازار کمبود است و یا اصلاً وجود ندارد.»
به گزارش کبنا، تعداد دیگری از شهروندان نیز از کمبود روغن گلایه می‌کنند و می‌گویند: «از این سر بازار تا آن سر بازار هر چه سئوال می‌کنیم، روغن وجود ندارد. اگر روغنی باشد، گران و یا خارجی.»
بیماری کرونا فکر و ذهن مردم را آنچنان به خود معطوف کرده که از همه چیز غافل شده‌اند، از طرف دیگر مشکلات بازار آنچنان زیاد و قیمت‌های چندگانه برخی از کالاها مردم را سر درگم کرده است.
صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بارهای بار بر نظارت بیشتر بر بازار تاکید کرده و گفته است، انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی امر نظارتها را بیشتر کنند. از تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظامی، و تمام دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم شریف استان، هر جایی که اطلاع دارند واقعاً داره بحث احتکار صورت می‌گیرد و مایحتاج عمومی مردم را به تاراج می‌برند خدای ناکرده مورد سوء استفاده قرار می‌دهند حتماً اطلاع دهند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به نظارت بیشتر دارد. گاهی قیمت اجناس و کالاها چنان بالا و پایین می‌شود که گویا هیچ ناظری بر بازار وجود ندارد. و مدیر اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد کجا است، مگر این سازمان مدیر ندارد. مگر تأمین کالای بازار و نظارت بر تأمین و توزیع و کنترل قیمت بازار، تحت مدیریت سازمان صنعت معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری نیست؟
پس چرا بازار باید این وضعیت را داشته باشد. چرا کالاهای مورد نیاز مردم در بازار کمبود است، چرا روغنی که گفتند خیالتان راحت باشد که هیچ مشکلی در این زمینه نیست حالا می‌بینیم که خیلی مشکل در همین زمینه هست؟

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427374-2.jpg

یک موضوع دیگری که مطرح می‌شود، این است که شهروندان می‌گویند باید از طریق کانال‌های خاص و افراد خاص به دنبال تهیه روغن باشیم. و با دردسر به روغن دست پیدا کنیم.
شهروند دیگری بیان می‌کند: مدیرانی که توان مدیریت بازار را ندارند، مسئولیت‌ها را به کسان دیگری واگذار کنند. مدیریت که فقظ امضاء کردن، پشت میزنشینی نیست. مدیر اقتصادی باید شم اقتصادی داشته باشد، بداند کی بازار کمبود دارد و کی باید کالاها را به سمت بازار سوق دهد. مدیران باید با مردم با صداقت صحبت کنند.
چه اشکالی دارد اگر کسی نمی‌تواند کاری را انجام دهد بگوید نمی‌توانم، یا اگر کالایی موجود نیست بگوید نیست؟ نباید رفتار مدیران ضعیف را به پای نظام اسلامی نوشت. نظام اسلامی تاکنون توانسته است در دفاع از حقوق مردم، قویترین افراد خاطی و خیانتکار به حقوق مردم را که با پشتوانه‌های قدرتمند خارجی حمایت می‌شدند و امنیت مردم را به خطر انداخته بودند از اقصی نقاط جهان به چنگ آورد و به دست قانون و عدالت بسپارد. مدیران ضعیف باید به دست عدالت سپرده شوند.
بارها بزرگان دین، ائمه جمعه و دلسوزان نظام بر گرانی کالاها و شلختگی در بازار سخن‌ها گفته‌اند که این امید می‌رود، مسئولان سهل‌انگار به خودشان بیایند. مردم کوتاهی‌ها و بی‌توجهی‌ها را متوجه می‌شوند. به راستی چه کسی مقصر است. رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص)، فرمودند: «گرانی‌های اخیر واقعاً توجیهی ندارد و مسئولان باید با هماهنگی و جدیت این دشواری‌ها را از زندگی مردم بردارند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

باقری
Iran, Islamic Republic of
معاون سازمان صمت میگه و مدیر غله . ای مردم شما تک به تک این شهر را بزارید زیر پا اگر یه قوطی روغن گیرتون اومد . من کل شهر را دو روز سوال کردم یه ربع کیلو هم گیرم نیومد...
روزخوش
Iran, Islamic Republic of
خدامیدون ملت تاکی بایددنبال بقالی که مدیران جسن میخرن بگردن آخ آدرس بدن ماهم برویم همون بقالی جسن بگیریم
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما چرا خودتون وناراحت میکنید این که میگه ما کمبود روغن نداریم منظورش که ما وشما نیست منظورش اعضای دولته که کمببود روغن ندارند. .....................
Iran, Islamic Republic of
م// رئیسش هست بهتر از این نمیشه
اندرزگو
Iran, Islamic Republic of
خودکرده را تدبیر نیست
مدیران دولت تدبیر و امید فقط بلدن شعار بدهند
مگه قرار نبود سپاه این بساط را جمع کند
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1