تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۲۷۲۰۲
در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

افزایش ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد طی یک ماه اخیر / وضعیت کرونایی ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد سیاه شد

۱
۰
کرونا کهگیلویه و بویراحمد را سیاه کرد / بحران در گچساران، بویراحمد و کهگیلویه  / قیمت ماسک 1300 تومان اعلام شد ( + فیلم )
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور احد جمالی معاون سیاسی و مدیران عضو ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( چهارشنبه 14 آبان ماه 99) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور احد جمالی معاون سیاسی و مدیران عضو ستاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وضعیت کرونایی ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد مشکی شد
  
فیلم ) یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را سیاه اعلام کرد.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  از وضعیت سیاه کرونایی ۳ شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: طبق آخرین آمار وضعیت کرونا در استان، تعداد ۴۰۹ بیمار در بخش  کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶  نفر کرونای قطعی و ۱۸ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
وی تصریح کرد: برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیماران کرونایی بستری در ییمارستان ها از سقف ۴۰۰ نفر گذشته است و روزانه به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ نفر به تعداد بیماران کرونایی استان افزوده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه روز گذشته ۳ نفر فوتی داشتیم عنوان کرد: تعداد کل بهبودیافتگان کرونایی استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر است.
یزدان پناه اظهار کرد: روز گذشته ۴۵۳ نمونه از آزمایشگاه سلولی-مولکولی یاسوج دریافت کردیم که حدود ۶۳ درصد موارد یعنی ۲۸۰ مورد مثبت گزارش شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین موارد مثبت گزارش شده مربوط به شهرستان بویراحمد با ۱۲۹ مورد گزارش شده است، خاطرنشان کرد: تعداد موارد مثبت در شهرستان کهگیلویه ۵۰ مورد، چرام ۴۰ مورد، گچساران ۲۸ مورد، دنا ۲۵ مورد، باشت ۱۰ مورد و  لنده ۴ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در وضعیت مشکی، شهرستان‌های چرام، لنده و باشت در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بهمئی و دنا در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش ایسنا، یزدان پناه تاکید کرد: میزان مراجعات به بیمارستان‌های استان به ۱۱۵۰ مورد در روز رسیده است که نسبت به ۳ ماه گذشته ۲.۵ برابر شده است که وضعیتی نگران کننده است و درصورت عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم اعمال محدودیت‌ها امکان پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها طی روزهای آینده در استان شود.

 افزایش ۱۰۰ درصدی ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد طی یک ماه اخیر

   
فیلم) حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: داروخانه‌ها باید ماسک را به قیمت 1300 بفروش برسانند در غیر اینصورت برخورد قانونی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح استان افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.
 "حسین کلانتری" افزود: هم اکنون حفظ سلامت مردم اولویت همه ما است که باید با انسجام و اتحاد به فکر سلامتی مردم باشیم.
وی تصریح کرد: برای رسیدگی به بیمارستان‌های استان سه اکیپ به شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد اعزام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سه بیمارستان در شهرستان گچساران با ۳۰۴ تخت بستری آماده است که از این تعداد تخت ۱۵۲ تخت هم اکنون اشغال است.
کلانتری تاکید کرد: بیمارستان نرگسی گچساران ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ درصد تجهیزات این بیمارستان خریداری شده که باید به سرعت نصب و تکمیل شوند همچنین بیمارستان لیکک در حال پیگیری است که باید در راه اندازی آن سرعت داده شود.
وی ادامه داد: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یک ماه اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش ابتلا به کروناویروس در سطح استان داشته‌ایم که باید محدودیت‌هایی اعمال شود و باید جلسات کمتر و با تعداد حاضرین کم برگزار شود تا زمانی که همه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم مشکلاتمان بیشتر خواهد شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427202-3.jpg
کلانتری تصریح کرد: با این وضع طی دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی در سطح کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میزانی خواهد بود که تاکنون بوده است.
وی اظهار کرد: باید محدودیت‌های کرونایی را در سطح استان حداقل طی دو هفته افزایش دهیم و مردم نیز مشارکت و همکاری کنند و در صورتی که کسی همراهی نکند و دستورالعمل‌ها را رعایت نکند طبق قانون با متخلفان کرونایی برخورد می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید امکانات و تجهیزات استان کهگیلویه و بویراحمد را افزایش دهیم و با این وضع در صورتی که رعایت نکنیم جوابگوی این موج از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود و باید همه مراکز و مشاغل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و جلسات را کاهش دهیم.
کلانتری تاکید کرد: باید با داروخانه‌هایی که ماسک بیشتر از قیمت هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروشند طبق قانون از طریق مراجع قضایی برخورد شود و داروخانه‌هایی که به قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان یا پایین‌تر می‌فروشند نیز مورد تجلیل قرار گیرند.
 وی در خصوص وضعیت اکسیژن بیمارستان‌های استان بیان کرد: دو خط تولید اکسیژن در استان داریم که یک خط در حال فعالیت است که به طور ۱۰۰ درصد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است و با تأمین اعتبار به زودی خط دوم تولید اکسیژن نیز در سطح استان راه اندازی خواهد شد که تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی استان در اولویت این واحد است پس از تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز این استان اگر تولید مازادی داشت می‌تواند به سایر نقاط کشور بفروشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
کار از توصیه و همه چیز را به گردن مردم انداختن گذشته استان ما که جزو 25 استان محدودیت قرار نگرفت اگر وضعیت سیاه است چرا اعلام بحران و تعطیلی حد اقل یک هفته ای نمیشه ؟ نقش استاندار و ستاد کرونا در استان دقیقا چیست؟ توصیه را که هر کسی میتواند انجام دهد .
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1