تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۲۴۸۵۶
سرنوشت قضائی و حقوقی اعتبارنامه نمایندگی تاجگردون چه می‌شود؛

نمایندگان مجلس: توپ بررسی تخلفات تاجگردون در زمین قوه قضائیه؟

۲۴
۲
نمایندگان مجلس: توپ بررسی تخلفات تاجگردون در زمین قوه قضائیه؟
کبنا ؛۱۸ تیرماه بود که اعتبارنامه نمایندگی غلامرضا تاجگردون در صحن مجلس رأی نیاورد اما تاکنون و با گذشت بیش از یک ماه از آن، دستگاه قضایی به موضوع تخلفات او ورود نکرده است.
به گزارش کبنا، تسنیم نوشت: اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون پس از طی روزها و هفته‌های جنجالی در صحن مجلس رأی نیاورد و او به اجبار خانه ملت را ترک کرد. علت رد اعتبارنامه نماینده سابق مردم گچساران، انجام برخی تخلفات توسط تاجگردون عنوان شد؛ اما تاکنون نه دستگاه قضائی و نه نهادهای امنیتی به موضوع او ورود نکرده‌اند یا لااقل اقدامات آنها رسانه‌ای نشده است.
آنطور که در روند رسیدگی به اعتبارنامه تاجگردون عنوان می‌شد، گفته شد او به دلیل برخی رفتار و اعمال متخلفانه از نمایندگی مجلس باز مانده است. حال این پرسش مطرح می‌شود که اگر هر شخصی تخلفاتی از هر جنسی را انجام داده باشد باید مورد پیگیرد قضایی قرار بگیرد و کسی در مقابل قانون مصونیت ندارد، بنابراین انتظار برای پیگیری قضایی تاجگردون که تخلفاتش برای قوه مقننه محرز شده است، انتظار نابجایی نیست.
برای دانستن سرنوشت قضائی و حقوقی تخلفاتی که سبب شد تا اعتبارنامه نمایندگی تاجگردون از سوی همکاران سابقش رد شود، با چند تن از نمانیدگان مردم در خانه ملت تماس گرفتیم که همگی نسبت به ‌آن اظهار بی‌خبری کردند.
نخستین نماینده‌ای که موضوع پیگیری قضایی تاجگردون را از او پیگیری کردیم، مالک شریعتی، نماینده مردم تهران بود. شریعتی به این گفته بسنده کرد که وظیفه مجلس در این خصوص تمام شده است.
با این حال مهرداد ویس‌کرمی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس که تصویر رأی مخالفت خود با اعتبارنامه تاجگردون را توئیت کرده بود، هر تخلفی را مناسب پیگیری قضائی نمی‌داند و معتقد است، صلاحیت تاجگردون تنها برای نمایندگی احراز نشد و این به معنای مجرم بودن او نیست.
ویس‌کرمی گفت: اینکه قوه قضائیه به موضوع تاجگردون ورود پیدا کند یا نه، بستگی به دوستانی دارد که مستندات تخلفات دستشان بوده است. برخی از نمایندگان این مستندات را در اختیار داشتند و تا الان اطلاع ندارم که مستندات را به قوه قضائیه ارائه کرده‌اند یا نه.
این نماینده ادامه داد: رد صلاحیت کسی حتی در مجلس و توسط شورای نگهبان به این معنا نیست که آن شخص جرم قضائی انجام داده و او قابل پیگیری است. ممکن است کسی مشکلاتی داشته باشد که صلاحیت او را برای تصدی پستی رد کند؛ اما تعقیب قضایی همه جا مترتب نمی‌شود.
به گفته ویس‌کرمی، مجلس ممکن است تخلفات احتمالی را مانند سفارش افراد برای استخدام را برای رد اعتبارنامه نماینده‌ای مستمسک قرار دهد؛ اما لزوماً قرار نیست همه آنها صورت قضائی پیدا کنند، پس هر کسی که اعتبارنامه‌اش رد بشود، حتماً دادگاهی نخواهد شد. این بستگی دارد به مدل تخلفاتی که آن شخص انجام داده است.
او در پاسخ به این پرسش که تاجگردون به دلیل تخلفاتی که از سوی نمایندگان مجلس کشف و بیان شد از نمایندگی مجلس بازماند، آیا از سوی مجلس اقدامی شده است تا این تخلفات به قوه قضائیه اطلاع داده شود؟ گفت: مستندات تخلفات دست برخی از نمایندگان مجلس بود. به نظرم خود آنها در این باره پاسخ دهند بهتر است. البته برخی از تخلفات برای گذشته بوده و به هر حال نیروهای اطلاعاتی و امنیتی اطلاع داشتند اما آن را قابل پیگیری ندانسته‌اند.
در همین حال، علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک‌ در مجلس گفت: آنچه ما در مجلس دنبال کردیم، بحث اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون بود که در چارچوب وظایف قانونی نمایندگی بوده است. مجلس نیز فرآیند قانونی رسیدگی به این اعتراض را طی کرد و در نهایت منجر به رد اعتبارنامه تاجگردون شده است.
وی افزود: این چیزی است که می‌دانیم اتفاق افتاده است، حالا خارج از مجلس هر شخصیتی بخواهد در مورد تخلفات هر کسی از جمله آقای تاجگردون اقدام کند، این به عهده خودش است و به جایگاه مستقیم مجلس ارتباطی ندارد.
وی همچنین خبر داد: مؤسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه آقای تاجگردون در قوه قضائیه اعلام جرم و شکایت کرده است که روند قضایی آن در حال طی شدن است.
کریمی همچنین با بیان اینکه تاکنون از قوه قضائیه برای دریافت مستندات تخلفات تاجگردون با او تماسی گرفته نشده است، گفت: به عنوان نماینده درباره حجم و نوع تخلفات آقای تاجگردون بررسی حقوقیِ قضایی نکردم و انجام آن را در حوزه افراد متخصص می‌دانم؛ زیرا بررسی یک موضوع در حوزه قضایی، الزامات و شرایط خاص خودش را دارد. در مقابل در مجلس آنچه بررسی می‌شود منطبق با فهم قضائی نیست و وظایفی است که قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس تعریف کرده و بر اساس آن نمایندگان در مورد اعتبارنامه یک فرد نظر می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دیگ داری زیادی غلط میکنی کبنانیوز
Iran, Islamic Republic of
حیف تاجگردون
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
آنچه در مجلس در خصوص تخلفات تاجگردون افشا شد بخش ناچیزی از جرایم و تخلفات ایشون بوده انشاالله که با ورود قاطعانه دستگاه قضا متناسب با حجم سنگین تخلفات گسترده و متنوع و تبعیض و رانت خواری آنگونه که مورد رضای حقتعالی باشد برخورد نمایند. تا درس عبرتی شود برای خشکاندن
کشاورزشوشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بندگان خدا خودشان هم نمی دانند چرا وکور کورانه رای به رد اعتبارنامه دادند خودشان می گویند این اتهامها ررا دستگاههای امنیتی وقضایی قابل پیگیری نمی دانند پس وای به حال این مردم ونماینده گانش
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
عالم و آدم میدونن که مشکلات غلام تاج از خیلی از متخلفینی که تا حالا به اشد وجه مجازات شدن بیشتره حالا چرا تا حالا مماشات کردن لابد همون لابیهایی که این هشت سال برای خودش ساخت و پاخت کرده مانع شده.
نمایندگان حق طلب، دستگاه قضایی، سازمان بازرسی کشور شما را به خدا یک یا حسین دیگر
لر
United States
چرا به تخلفات قالیباف رسیدگی نمیشود
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای ویس کرمی با شهامت بفرمایید حضرتعالی که از حجم و نوع تخلفات جناب اقای تاجگردون علم و اطلاع کافی نداشتید وان را مورد بررسی حقوقی و قضایی قرار ندادید پس با کدام ادله و اسناد ومدارک رای مخالف دادید .باز هم افرین بر شهامتت لر باید تخریبگر لر باشد یا مدافع او باشد.رای موافق که ندادید هیچ حداقل ان این بود که خود لر بنای لرستیزی را نمینهاد .قوم لر الا ماشااله چه در گذشته و چه درحال دارد دیگر نیازی به خودشکنی نبود .
Iran, Islamic Republic of
همه نماینده های لرزبان برعلیه تاجگردون بودن بعدادعامیکنن لرهاغیرتین وپشت هموخالی نمیکنن داریم میبینیم ادعاهای پوچتونو
مهدی آذربایجان ۵۹
Iran, Islamic Republic of
کبنا دنبال چی هستی دیگه بس نیست دشمنی کردن شما با تاجگردون.اگه حسینی بحرینی بود اینطور رفتار میکردید واقعا شرم آور هست رفتار امثال شماها.
Iran, Islamic Republic of
حتما کار خلافی خواسته و تاجگردون انجام نداده.

هنوز که هنوزه کبنا در حال سوختن است...
Iran, Islamic Republic of
دستمال های کثیف قادر به تمیز کردن نیستند...شماها بهتر است به امورات مردم برسید.تاجگردون هرچه بود محبوب ومقبول مردم بود...ضمنا این مجلس فقط بلد است گل به دروازه ی خودش بزند...چرا فکر میکنید دستگاه قضا باید وقتش را صرف اتهامات بی اساس شما کند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خودشون هم می دونن دستشون خالیه
سیاسی کاری
Iran, Islamic Republic of
بایدقضایی بشه
Iran, Islamic Republic of
چراقضایی نمیشه پرونده اش
Iran, Islamic Republic of
بایدقوه قضاییه واردبشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فرمودند که دیده بان شفافیت شکایت نموده یکم حوصله به خرج بدهیم تا چند ماه اینده مشخص میشود حتما شکایت شده ودر حال بررسی تحقیقات هستند
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید به حال ما مردمی که چنین نمایندگانی داریم خون گریه کرد این گزارش نشون دهنده این هست که اصلا مجرم بودن یا نبودن اقای تاجگردون اهمیتی نداشته فقط بحث حزبی بوده وگرنه چطور نمایندهای مردم از حق اونا حمایت نمیکنن و پیگیری تخلفات نمیشن
بهنام
Luxembourg
بخدا طاقت نیاوردما بخوانم یکی نیست بهش بگه پس تو چطور رای به عدم صلاحیت تاجگردون دادی؟ در صورتی که اطلاعی از خلاف کار بودنش نداری. من از یک استان دیگر هستم وهیچ ارتباطی با تاجگردون ندارم فقط همینقدر میدانم که یک عده که از خودشون هیچ اختیاری ندارند این تصمیم را گرفته اند. همان صحبت درست بود که کریمی بخاطر عزل پدر زنش پافشاری میکرد. تاجگردون برای ملت در فقر کچساران و باشت یک موهبت بود. ریشه ظلم بسوزه و حسادت
چنگیز
United States
اقای تاجگردون تنها جرمش اصلاح طلب بودنش بود
قاسمی کروش
Iran, Islamic Republic of
بادرود به روح شهدای هشت سال دفاع مقدس وایثارگران وجانبازان عزیز جنگ تحمیلی.باتشکراز مجلس ونمایندگان آگاه که دست رانت خواران کشور راکوتاه کردهمچنین کمیسیون تحقیق.که کارشان رابدرستی انجام دادند والان نوبت سه قوه وقوه قضاییه هست که دست بکار شود تا امثال تاجگردون بدونن قانون برای همه یکسان است باتشکرنذاریدحق مردم وخون شهدا پایمال شود
سام
Iran, Islamic Republic of
یک بام و دو هوا؟؟زاکانی دشمن تاج گردون بود و در حالی که تاج گردون توسط شورای نگهبان تایید شده بود رد کرد...ولی پنهانی از محسن فتحی نماینده سنندج که ۴ بار و در تمامی مراحل بررسی صلاحیت ها رد صلاحیت شد حمایت می کند‌.کسی که در ۴ مرحله رد صلاحیت شده و خروارها پرونده قضایی دارد الان کنار و زیر پر زاکانی است و یک نفر با شرف پیدا نشد که بگوید که آقای م ف شما که در تمامی مراحل بررسی صلاحیت ها رد شدی چگونه و از چه مسیری به داخل مجلس راه پیدا کردی؟؟؟این مایه تاسف است
ولی تاج گردون که تاییدیه شورای نگهبان را دارد باید توسط زاکانی حذف شود.
جناب زاکانی ها واقعا مایه شرم است ولی مردم انقلابی به عشق نظام و رهبری سکوت کرده اند....شما هم از حمایت از فاسدان دست بردارید...
موسی
United Arab Emirates
لطف کنید به قوه قضاییه هم بفرمایید اگر قراره به پرونده تاج گردون ورود کند یک نیم نگاهی به پرونده دوست زاکانی جناب آقای محسن فتحی نماینده سنندج هم بیندازد که با وجود رد صلاحیت در ۴ مرحله و داشتن پرونده های قضایی بوسیله زاکانی و دوستانشان براش سرپوش گذاشتند و حتی نگذاشتند که قوه قضاییه هم با وجود ورود دادستان کل کشور به پرونده تایید صلاحیت غیر قانونی آقای محسن فتحی دخالت کند.....این دیگه جنایت در حق مردم است ولی تاج گردون همینجوری الکی براش پرونده سازی می کنند. عجب
ولی به خدا مردم انقلابی فقط به حرمت رهبری عزیز سکوت کرده اند و گرنه این بی انصافی ها را می بینند..
بویر احمدی
United States
همه افراد عاقل می دانند که برخورد با آقای تاجگردون از روی اغراض شخصی امثال زاکانی بوده وگذر زمان این را برای همگان مشخص خواهد نمود
انصاری
Iran, Islamic Republic of
هم کبنا وهم دیده بان ناشفاف بی عدالت حرف مفت میزنید
درود بر تاجگردون مرگ بر ظالم فرصت طلب ودوپهلو
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1