تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۲۳۹۰۶
انتصابات در کهگیلویه و بویراحمد؛

بخش اول) بررسی مواضع معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات

۱۸
۲
بخش اول) بررسی مواضع معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات
کبنا ؛مدتی است عزل و نصب در ادارات کل و ادارات شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شدت گرفته است که با توجه به زمان انجام این انتصابات و برخی فشارها این پایگاه خبری قصد دارد با ورود به این موضوع زوایای مختلف این مسئله را بررسی نماید.
اگر توسعه در سطوح مختلف را به عنوان یک نیاز و اصل در استان فرض بگیریم موضوع تغییرات سلیقه‌ای در سطح مدیران استان به اتکای مسائل قومی و نزدیکی به نمایندگان مجلس را باید یکی از بزرگترین آفت‌های توسعه دانست.
آفتی که در طول دوره‌های مختلف وجود داشته است و با آمدن هر استاندار و یا نماینده‌ی جدیدی موج گسترده‌ای از تغییرات در ادارات و سازمان‌ها شروع می‌شود و این آمدن و رفتن‌ها ادامه دارد. به گونه‌ای که گاهی در طول چهارسال یک مدیر و یا معاون چندین بار نصب و عزل شود.
موج‌جدید عزل و نصب‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد مدتی است همزمان با آغاز به کار دو نماینده شهرستان بویراحمد و کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی شروع شده است. این در حالی است که تنها چند ماه دیگر از عمر این دولت باقی مانده است و مشخص نیست چه اصراری بر تغییرات اتوبوسی در ادارات و سازمان‌های استان است. در این میان همه به شکلی درگیر هستند و حتی برخی رسانه‌ها نیز نقش محرک را بازی می‌کنند و بر انجام و تشدید عزل و نصب‌ها تاکید دارند. آغاز موج جدید تغییرات در استان در نهایت صدای انتقاد حسین کلانتری استاندار را نیز بلند کرد و استاندار نسبت به این موضوع و اینکه بجای مطالبه کار و اشتغال بسیاری به دنبال عزل و نصب این و آن هستند، ابراز تأسف کرد.
کلید این تغییرات و آغاز موج عزل و نصب‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد را باید در خود مجموعه استانداری و نزدیکترین فرد به استاندار یعنی احد جمالی جست که خیلی زود و در یک اظهار نظر عجیب و غیر معمول تغییرات را به جهت تغییر نمایندگان استان امری طبیعی دانست و گفت چون ذائقه مردم‌تغییر کرده است باید منتظر تغییرات بود. مشخص نیست آیا جمالی این صحبت‌ها را آگاهانه کرده است و یا اشتباهاً اتفاق افتاده است ولی واقعیت آن است که در این صحبت‌ها به شدیدترین شکل ممکن اصل تفکیک قوا در کشور به زیر سؤال رفته است و حتی ظاهر کار رعایت نشده است. چرا که این‌شکل از تغییرات همیشه بوده است ولی معمولاً سعی می‌شد که دلایل اداری و یا کاری برای آن تراشیده شود نه اینکه توسط یکی از بالاترین مقامات دولت تغییرات امری طبیعی و متناسب با ذائقه طرفداران نمایندگان و آن هم‌نمایندگانی که همسو با دولت نیستند، عنوان شود.
نکته دیگر آن که در این مدت کوتاه جز موارد خاص و ضروری تغییرات هیچ کمکی به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند و سبب یک بی نظمی، ناهماهنگی و بلاتکلیفی عمیق در استان می‌شود.
 بهتر آن است نمایندگان به جای تمرکز بر جابجایی مدیران بیشتر پیگیر جذب اعتبارات و راه اندازی پروژه‌های تعطیل شده باشند و نقش نظارتی خود را به لابی و فشار برای تغییرات بی اثر در زندگی روزمره مردم در ادارات محدود نکنند.
استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان‌نمایندگان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر حفظ استقلال دولت تاکید و حساسیت داشته باشند و نسبت به این حد از تغییرات فرسایشی در برخی ادارات همچون علوم‌پزشکی، راه شهرسازی، آموزش و پرورش و .... واکنش نشان دهند.
در بخش‌های بعدی این سری مطالب به وضعیت انتصابات در این چند دستگاه و سایر دستگاه‌ها و ادارات کل و شهرستانی در استان خواهیم پرداخت.
 
(در قسمت بعدی دانشگاه علوم‌پزشکی استان بررسی خواهد شد)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تفکیک قوا
Iran, Islamic Republic of
تا الان خواب بودی الان به فکر تفکیک قوا افتادی الان که منافع تو به خطر افتاده بحث تغییر وتفکیک قوا میاری.جمع کن را که سونامی امد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سیتو ایارن منتظر باشید انشالاه اگه خدا بخواد باید قبل از اتمام دولت مدیران نالایق عزل و جای خود را به مدیران شایسته و متخصص بدهند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من در مدیریت استانمخصوصاً معاون سیاسی تدبیر ندیدم!
ضررش را ما کردیم که به روحانی رأی دادیم
ندای شرف و وحدت
Iran, Islamic Republic of
این عریضه کاملآ ضد توسعه است وبه سفارش منفعت طلبان منتشر گردیده است.ظرفیت یک مدیر ومعاون در استان بیش از دو سال نمی تواند باشد یعنی عملآ کارائی خود را ازدست میدهند.بدنه جامعه وکارشناسی اداری هم این سکون را نمی پذیرد وتمایل به تغییر دارد.بلاشک در تغییرات سیاسی تغییرات مدیریتی باید اتفاق بیفتد اگه نباشد دیگر نیازی به تغییرات سیاسی نیست.در این دو دستگاهی که نام برده شده اندک تغییری رخ داده وهنوز وابستگان دو نماینده بلاتکلیف در راهروهای ادارات سرگردانند واین مقاله وسایر اعتراضات صرفآ در جهت حفظ وضع موجود وناکارامد کردن نماینده بویراحمد است.// در دست چند پیمانکار است ومهره چینی توسط اونها انجام میشود .این اداره در جهت رفاه حال مردم نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد.
فرشید
Iran, Islamic Republic of
چرا در دروه های قبلی این قد به تغییرات حساس نبودین ؟
فرید
Iran, Islamic Republic of
کبنا...حالا که دوستان شما جابجا میشن شاکی شدی...آب بدم خدمتت؟؟
محسن ۱۳۹۹ از لیکک.ا
Iran, Islamic Republic of
I بله ،فرق نماینده های قبلی با حال حاضر همین است.نمایندگان جدید برلی قلع و قمع آمدند و بس.
ضربه ای که نمایندگان قدیم خوردند بخاطر عدم تغییر مدیرانی بوده که آقایان موحد و ....اصرار بر بودن آنها داشته اند.اینها بحای درمان مشکل مردم به فکر درمان مشکل افرادی هستند که پول های میلیاردی خرج کردند تا ایشان نماینده شوند....دیگه سیاسی کاری بس است.تمامی افراد گماشته شهرستان بله قربان گو و بطریقی قوم و خویش های نماینده هستند آنوقت در جلسه تایید اعتبار نامه فرزند کهگیلویه بجای آبستراکسیون خود را به اون در زدند
واقعا متاسفم.نمایندگان استان می بایست در برابر نابرابری های جناب زاکانی و دار و دسته اش نمایندگی را کنار می گذاشتند و استعفا می دادند.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
اون موقعه که اتوبوسی عزل ونصب میشد بایستی فکر این روز را می کردید.تا بوده اینجوری بوده و هست خودت را خسته نکن
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
اونی که انتقاد کرده ...نماینده جدید و مدیر جدید اگه قرار باشه با تیم قبلی و مخالف خودش ادارات را مدیریت کنه نه کاری از پیش می ره ونه گرهی از مشکلات مردم باز میشه ...این رویه برای همه مدیران جدید ونمایندگان جدید کشور صدق میکنه لون خبرگزاری که پیگیر هست مربوط به نمایندگان قبلی هستند ک کور خواندند...به فکر نان باشید ک خربزه آب است ..اینجا صداقت و پشتکار حرف اول را میزنه ن مثل ادوار قبلی..
آقاکلاغه
Iran, Islamic Republic of
والا40سال نفهمیدیم نماینده مسولیت قانونگذاری ونظارت براجرای قانون داردیابایددرکارقوه مجریه هم دخالت کند؟
قانونگذاری که قانون رانقض می‌کندبایدفاتح پیشرفت وتوسعه راخواند
اگربپذیریم که اصلی ترین رکن توسعه نیروهای کارآمد باتجربه است پس چه فرقی داردکدام نیروازچه طیفی باشد
همه نیروهای مایه های مملکتند
جناح گرایی چهل است که مملکت راعقب میبرد
دیگربس است
درضمن بنده جناح راستی هستم اما رفتار جناحهای رقیب اعم ازچپ یا است رادرتغییرمدیران قبول ندارم
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان با توجه به اینکه موفقیتی در کسب عضویت در کمسیونها داشته باشند مثل مار ضخمی هستند ممکن است افراد اطراف خود را نیش بزنند واقعا جای تاسف است باید تاسف خورد از حال این مردم با این انتخابهایشان حداقل نمایندگان قبلی عضو کمیسیون بودند نایب رئیس کمسیون بودند به موحد نگفت که چرا عضو هیچ کمسیونی نشده..
اباد
Iran, Islamic Republic of
چرا طی سالهای گذشته اینجور بحث ها مطرح. نمی شد
که بکار گیری نیرو. انتصاب مدیران نوعی آپارتاید نژادی بود. چون منافع شما. در خطر هست دم از روشنفکری می زنید. حنای شما. رنگی ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام استان محروم کهگیلویه و بویراحمد گرفتار سیاست زدگی وجناحی وطایفه گرای شده تاکنون محروم مانده از مرکز عده‌ای نماینده نما دخالت می کنند در استان ما هرکس بخاطر منافع شخصی خودش است نه استان ما تازمانی نخبگان سیاسی استان با اتحاد وبرای نجات استان اقدام کنند با در دست گرفتن پستهای کلیدی استان اگر به اختلافات سیاسی و منافع شخصی وحسادت وسلیقه عمل کنند مرکز نشینان به آنها رحم نخواهد کرده 40سال گذشته ثابت شده
United States
چرا ۸سال پیش تا کنون این حرفها دلسوزیهارا نمی کردید خواب بودید یا به مذاقتان خوش نمیاد
ممل
Iran, Islamic Republic of
تغییرات که فعلا منجربه انتصاب افراد همراه با دولت بوده، پس استانداری دلیلی برای مخالفت نمی بیند.
بویژه درحوزه بویراحمد دنا...
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
ما بیایم رای جمع کنیم تا روحانی رییس جمهور شود و کلانتری استاندار و جمالی معاونش شود و نام ونشان بدست بیاورند وهیچ گونه تعصبی نسبت به دولت روحانی و طرفدارانش نداشته باشند
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
نماینده دولت روحانی در استان ک ب هیچ گونه تعصبی نسبت به دولت نداردفقط در فکر صندلی خودش هست نمیداند که نوبت خودش هم میرسد
انصار
Iran, Islamic Republic of
اقایانی که از دولت روحانی به نان و نوایی رسیده اند کمی تعصب هم خوب هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1