کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتصابات در کهگیلویه و بویراحمد؛

بخش اول) بررسی مواضع معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات

12 مرداد 1399 ساعت 8:56

استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان‌نمایندگان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر حفظ استقلال دولت تاکید و حساسیت داشته باشند و نسبت به این حد از تغییرات فرسایشی در برخی ادارات همچون علوم‌پزشکی، راه شهرسازی، آموزش و پرورش و .... واکنش نشان دهند.


مدتی است عزل و نصب در ادارات کل و ادارات شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شدت گرفته است که با توجه به زمان انجام این انتصابات و برخی فشارها این پایگاه خبری قصد دارد با ورود به این موضوع زوایای مختلف این مسئله را بررسی نماید.
اگر توسعه در سطوح مختلف را به عنوان یک نیاز و اصل در استان فرض بگیریم موضوع تغییرات سلیقه‌ای در سطح مدیران استان به اتکای مسائل قومی و نزدیکی به نمایندگان مجلس را باید یکی از بزرگترین آفت‌های توسعه دانست.
آفتی که در طول دوره‌های مختلف وجود داشته است و با آمدن هر استاندار و یا نماینده‌ی جدیدی موج گسترده‌ای از تغییرات در ادارات و سازمان‌ها شروع می‌شود و این آمدن و رفتن‌ها ادامه دارد. به گونه‌ای که گاهی در طول چهارسال یک مدیر و یا معاون چندین بار نصب و عزل شود.
موج‌جدید عزل و نصب‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد مدتی است همزمان با آغاز به کار دو نماینده شهرستان بویراحمد و کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی شروع شده است. این در حالی است که تنها چند ماه دیگر از عمر این دولت باقی مانده است و مشخص نیست چه اصراری بر تغییرات اتوبوسی در ادارات و سازمان‌های استان است. در این میان همه به شکلی درگیر هستند و حتی برخی رسانه‌ها نیز نقش محرک را بازی می‌کنند و بر انجام و تشدید عزل و نصب‌ها تاکید دارند. آغاز موج جدید تغییرات در استان در نهایت صدای انتقاد حسین کلانتری استاندار را نیز بلند کرد و استاندار نسبت به این موضوع و اینکه بجای مطالبه کار و اشتغال بسیاری به دنبال عزل و نصب این و آن هستند، ابراز تأسف کرد.
کلید این تغییرات و آغاز موج عزل و نصب‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد را باید در خود مجموعه استانداری و نزدیکترین فرد به استاندار یعنی احد جمالی جست که خیلی زود و در یک اظهار نظر عجیب و غیر معمول تغییرات را به جهت تغییر نمایندگان استان امری طبیعی دانست و گفت چون ذائقه مردم‌تغییر کرده است باید منتظر تغییرات بود. مشخص نیست آیا جمالی این صحبت‌ها را آگاهانه کرده است و یا اشتباهاً اتفاق افتاده است ولی واقعیت آن است که در این صحبت‌ها به شدیدترین شکل ممکن اصل تفکیک قوا در کشور به زیر سؤال رفته است و حتی ظاهر کار رعایت نشده است. چرا که این‌شکل از تغییرات همیشه بوده است ولی معمولاً سعی می‌شد که دلایل اداری و یا کاری برای آن تراشیده شود نه اینکه توسط یکی از بالاترین مقامات دولت تغییرات امری طبیعی و متناسب با ذائقه طرفداران نمایندگان و آن هم‌نمایندگانی که همسو با دولت نیستند، عنوان شود.
نکته دیگر آن که در این مدت کوتاه جز موارد خاص و ضروری تغییرات هیچ کمکی به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند و سبب یک بی نظمی، ناهماهنگی و بلاتکلیفی عمیق در استان می‌شود.
 بهتر آن است نمایندگان به جای تمرکز بر جابجایی مدیران بیشتر پیگیر جذب اعتبارات و راه اندازی پروژه‌های تعطیل شده باشند و نقش نظارتی خود را به لابی و فشار برای تغییرات بی اثر در زندگی روزمره مردم در ادارات محدود نکنند.
استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان‌نمایندگان دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر حفظ استقلال دولت تاکید و حساسیت داشته باشند و نسبت به این حد از تغییرات فرسایشی در برخی ادارات همچون علوم‌پزشکی، راه شهرسازی، آموزش و پرورش و .... واکنش نشان دهند.
در بخش‌های بعدی این سری مطالب به وضعیت انتصابات در این چند دستگاه و سایر دستگاه‌ها و ادارات کل و شهرستانی در استان خواهیم پرداخت.
 
(در قسمت بعدی دانشگاه علوم‌پزشکی استان بررسی خواهد شد)
 


کد مطلب: 423906

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/423906/بخش-اول-بررسی-مواضع-معاون-سیاسی-امنیتی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-انتصابات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1