تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۴۲۳۷۵۲
کاربران فضای مجازی در باره اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گویند

نفس راحت / ارتقاء امنیت اجتماعی زیر چتر تدبیر و اقتدار دستگاه قضا

۱
۰
نفس راحت  ( +  فیلم )
کبنا ؛«امنیت یک نیاز اساسی برای انسان‌هاست. «الّذی اطعمهم من جوع و امنهم من خوف»؛ (آیه 4 – سوره قریش) به عنوان دو نعمت بزرگ الهی، خدای متعال این را به رخ مخاطبان این آیه‌ی شریفه می‌کشد: نجات از گرسنگی و نجات از ناامنی. این‌ها اهمیت امنیت را نشان می‌دهد.» این‌ها بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی است.
در باب ارتقای امنیت اجتماعی مباحث زیادی مطرح شده است، تا جایی که «بقا و ادامه حیات را زیر سایه ارتقای امنیت اجتماعی» امکان پذیر می‌دانند. شاهرخ صالحی کارشناس اجتماعی می‌گوید: «هر رفتار خارج از هنجارهای پذیرفته اجتماعی که هویت جمعی، ارزش‌ها و مزیت‌های یک جامعه را تهدید کند، به عنوان تهدید امنیت اجتماعی تلقی شده و باید با آن مقابله شود. اما مقابله با یک پدیده ناهنجار، نیازمند شناخت دقیق است و شناخت میسر نمی‌شود جز در بستر «کسب اطلاعات» از آن پدیده!»
با گسترش روز به روز جامعه شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی هم رو به افزایش هستند که برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی علاوه بر فرهنگ سازی و فعالیت‌های مدون و برنامه ریزی شده، دو چندان دستگاه‌های فرهنگی، سایر دستگاه‌های استان نیز باید به وظایف خودشان در این باره عمل کنند.
یقیناً همه ماها برای یک بار که هم شده، ویراژ، دستی کشیدن و سرعت‌های غیرمجاز خودروهای غیرمجاز را شنیده و دیده‌ایم. همچنین تعریف‌هایی که بعضاً از اتفاقات درون کافه‌ها، باغ‌های تفریحی و... می‌کنند را از زبان دوستان، آشنایان و اقوام گوش داده‌ایم.
نگین تاجی: حمایت از واحدهای تولیدی وظیفه همه مسئولان است
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد

امنیت اجتماعی یک نعمت است که راه شکرگزاری در مقابل این نعمت رعایت حقوق دیگران، پرهیز از ناهنجاری‌ها، بزهکاری‌ها و ارج گذاشتن به ارزش‌های انسانی است.
 پیشگیری از وقوع جرم از ارکان جدی و روزانه دستگاه قضایی است
عزیزی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به نقش پیشگیری از وقوع جرم برای ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره می‌کند و می‌گوید: «پیشگیری از وقوع جرم یکی از ارکان جدی و روزانه در دستگاه قضایی می‌باشد. دستگاه قضایی در برخورد با فساد هیچگونه خط قرمزی ندارد و با آن به شدت برخورد می‌کند.» دستگاه قضایی بر اساس رسالتی که بر عهده خود دارد، طرح ارتقا امنیت اجتماعی را با مشارکت نیروی انتظامی آغاز کرد که تعدادی زیادی از شهروندان در تماس با دفتر کبنا از اجرای این طرح در استان اعلام رضایت کردند و از مسئولان خواستار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

عزیزی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

 بر همین اساس طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد کلید می‌خورد و همانطوری که حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان بیان کرد، به دور از هیجان‌های کاذب و غوغاسالاری با فساد و هر گونه ناامنی در جامعه مقابله می‌کنیم و در این مسیر هم با هیچ کسی تعارف نداریم. برای دستگاه قضا منافع مردم اولویت دارد. با وجود هماهنگی، تعامل و همدلی که در دستگاه قضا با مدیریت حسن نگین تاجی به وجود آمد، طرح ارتقا امنیت اجتماعی در دفتر دادستان جوان و مقتدر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد و در روز (یکشنبه 22 تیرماه 99) سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان در نشست هماهنگی اجرای این طرح بیان می‌کند: با توجه گزارشات و مطالبات مردمی در خصوص زیست شبانه، ایجاد مزاحمت برخی اراذل و اوباش در ساعات پایانی شب از طریق رانندگی نامتعارف، و انجام حرکات خطرناک، ایجاد آلودگی صوتی و سلب آسایش عمومی، این طرح اجرا می‌شود.
وی افزود: مرحله نخست طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گام اول، به مدت یک ماه، با نظارت قضات دادسرای مرکز استان، توسط تیم‌های عملیاتی نیروی انتظامی اجرا خواهد شد.
ملک حسینی گفت: خودروهای فاقد پلاک یا آنهایی که پلاک‌های مخدوش دارند و با انجام حرکات نامتعارف موجب سلب آسایش عمومی شوند، توقیف و به پارکینگ هدایت خواهند شد.
 این مقام قضایی اظهار کرد: رانندگان خودروهای متخلف، به اتهام اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.
سید علی ملک حسینی در پایان گفت: امنیت پایدار خط قرمز دستگاه قضایی بوده و با مخلین نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.
 
بعد از اولین صحبت‌های ملک حسینی در باره طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، دقیقاً 6 روز بعد (شنبه 28 تیرماه 99) اسماعیل مسعودی کِوِشک معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از توقف 60 خودروی متخلف در 72 ساعت خبر داد.
   
فیلم آغاز طرح ارتقای امنیت اجتماعی
معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در تشریح این اقدام می‌گوید:: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، یکی از مباحثی که از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی شده، بحث خودروهای فاقد پلاک، پلاک مخدوش و همچنین خودروهایی است که شبانه از طریق حرکات نامتعارف و ایجاد آلودگی صوتی و همچنین از طریق انجام رفتارهای نابهنجار موجب اختلال در نظم عمومی و سلب آرامش شهروندان می‌شوند، خواهد بود.
 مسعودی کِوِشک با اشاره به این که در مدت 72 ساعت اجرای طرح 60 خودروی متخلف بازداشت شده‌اند، افزود: در همین راستا، تیم‌های متعددی از سوی ناجا تشکیل، و با همکاری و همراهی دستگاه قضایی نسبت به توقیف این خودروها اقدام و پرونده قضایی برای بازداشت معترضین آنها تشکیل می‌گردد.
وی ادامه داد: این طرح 72 ساعت است که شروع شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت تا زمانی که ما شاهد همچین مواردی در سطح شهر نباشیم و در همین مدت بیش از 60 دستگاه خودروی متخلف که جرائمی داشتند توقیف، و به پارکینگ منتقل شده‌اند.
  
توقف خودروهای متخلف در سطح شهر یاسوج
اسماعیل مسعودی کِوِشک با بیان این که در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، کوچک‌ترین مسامحه و اغماضی در برخورد با این افراد صورت نخواهد گرفت، تأکید کرد: محاکمه و مطالبه عموم مردم و شهروندان، برخورد قاطع و قانونی با این افراد است.
وی در پایان گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، تا پایان تابستان ادامه خواهد د اشت.
 تلاش‌های شبانه روزی مسئولان دستگاه قضا برای امنیت و آسایش مردم به همین جا ختم نمی‌شود. (5 مرداد ماه 99) سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفت و گوی دیگری به تشریح جزئیات این طرح می‌پردازد و با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره می‌کند و گفت: همانطور که قول داده بودیم، پس از مرحله اول که برخورد با خودرو سواران و افراد ماجراجو در ساعت میانی و پایانی شب در سطح شهر بوده و طی این اقدامات که با حضور مقتدرانه پلیس راهور و نیروی تلاشگر انتظامی انجام شد، تعداد 145 خودرو توقیف و پس از انتقال به پارکینگ، ضمن اعمال جرائم، برای برخی از مالکین آنها پرونده کیفری تشکیل گردید.
با کسی شوخی نداریم/ توقف 145 خودرو در یاسوج توقیف شد
سید علی ملکحسینی دادستان یاسوج

سید علی ملک حسینی با اظهار اینکه تأکید رئیس کل محترم دادگستری استان و مطالبه عمومی، سبب برگزاری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بوده، افزود: در راستای این طرح، نیروی مقتدر انتظامی حضور مؤثر و فعالی با دستگاه قضایی داشته است.
دادستان مرکز استان به برگزاری مرحله‌ی دوم این طرح اشاره و گفت: در این مرحله وضعیت نابسامان کافی شاپ ها و قلیان خانه‌های سطح شهر، مورد بازرسی قرار گرفتند.
ملک حسینی در ادامه افزود: بازرسی از صنوف مذکور، نشانگر وضعیت نابسامان و اسفناک این مکان‌هاست.
وی گفت: در این بازرسی، دستگاه‌هایی مانند تعزیرات حکومتی، نمایندگان شبکه بهداشت و اتاق اصناف حضور داشتند و نسبت به پلمپ تعداد زیادی از این مراکز اقدام و برای برخی نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.
دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه برخورد قاطع در انتظار مخلین نظم و امنیت شهروندان و کسانی که به حقوق شهروندی دیگران تجاوز می‌کنند، خواهد بود تصریح کرد: حقوق شهروندی صرفاً، حقوق متهمین و مجرمین نیست، بلکه مردم عادی و حتی عابران پیاده و شهروندان نیز، از حقوق شهروندی برخوردارند.
وی افزود: عموم مردم از زن و مرد و حتی اطفال، حق تردد بدون مخاطره در شهر را دارند و نباید برای آنان مزاحمتی ایجاد و یا مورد تعرض قرار بگیرند.
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ضمن تذکر به هنجار شکنان در پایان از برگزاری مرحله سوم این طرح خبر داد و اظهار داشت: این افراد بدانند، دادستانی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها به سراغ افرادی خواهد رفت که اقدام به درگیری، حمل سلاح گرم و دیگر افرادی که موجبات سلب آسایش و امنیت مردم می‌شوند، می‌نماید.
 تشویق برای کار درست‌ها و تنبیه متخلفین
در گام بعدی مسئولان دستگاه قضا به بازرسی از قهوه خانه‌ها، کافی شاپ ها و باغ‌های تفریحی می‌پردازند. (سه شنبه 7 مرداد ماه 99) معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیش از 10 کافه و کافی شاپ، در یاسوج، پلمپ شدند.
 
فیلم پلمپ کافی‌شاپ‌های و باغ‌های تفریحی متخلف در یاسوج
 اسماعیل مسعودی کِوِشک در صدر هیئت بازرسی از واحدهای صنفی با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مجمع امور صنوفی بازدیدی از این واحدهای صنفی داشتند.
مسعودی کِوِشک در همین رابطه اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی و با همراهی و همکاری نیروی انتظامی تعزیرات حکومتی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مجمع امور صنفی برنامه ریزی و عملیاتی شده، موضوع کافه‌ها و کافی شاپ ها، ساماندهی و برخورد با متخلفین است.
 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان با اظهار اینکه، از واحدهای دارای مجوز که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، حمایت می‌کنیم، به صنوف متخلف هشدار داد و افزود: آن دسته از صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و اقدام به توزیع و فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر، قرص‌های روانگردان و اقدام به توزیع قلیان می‌نمایند و یا بدون مجوز هستند، پلمپ و برای آنها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
 واکنش کاربران
به گزارش کبنا، کاربران فضای مجازی به اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان واکنش‌های متعدادی نشان داد.
یکی از کاربران نوشته است؛ «به مسئولان دستگاه قضا خسته نباشید می گویم. نفس راحت می‌کشیم.»
یکی دیگر از کاربران کبنا که اهل شهر لنده است خبر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان مسرت بخش است. او ضمن تشکر از مسئولان نوشت: «رانندگان موتورسیکلت‌ها و آژانس‌های تلفنی در شهر لنده، در خیابان‌ها و کوچه‌ها با سرعت خیلی بالا رانندگی می‌کنند. علاوه بر این در خیابان‌های یک طرفه نیز، رانندگان به صورت خلاف جهت حرکت می‌کنند. راهنمایی و رانندگی شهرستان لنده بیشتر فعال باشید.»
یکی از مخاطبان کبنا نیوز نوشت: از دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر می‌کنم. جاده واقع در مرکز شهر گچساران خیلی خطرناک است بویژه در محدوده محله کارکنان دولت. سرعت ماشین‌ها بسیار بالاست و عبور و مرور عابر پیاده از عرض خیابان همیشه توام با خطر است. سرعت گیرها زیاد، اما ناکارآمد است.
فرد دیگری نوشت: ضمن تشکر از آقای ملک حسینی دادستان یاسوج، صدای وحشت سرعت ماشین‌ها در بلوار بویراحمد دیگر شنیده نمی‌شود.
یکی از شهروندان یاسوجی به کبنا می‌گوید: «در محدوده پارکینگ باغ‌های چشمه نباتی خودروها با ویراژ و دستی کشیدن مخل امنیت مردم در این منطقه می‌شوند. از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی که طرح ارتقا امنیت اجتماعی را آغاز کرده‌اند، می‌خواهیم که این مسئله را رسیدگی کنند. همچنین لازم است که در این منطقه سرعت گیر راه اندازی شود.»
بررسی های نشان می دهد که مردم از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی رضایت دارند و آنها خواستار اجرای این طرح در سراسر استان هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند۱
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از کلیه عزیزانی که در این طرح امنیت و آرامش رابه شهروندان هدیه میکنند
خواهشاً در محدوده هجرت های شهر یاسوج خصوصا هجرت دو
یک ساعت وقت بزارید ببینید که چقدر امنیت و آسایش مردم را با آلودگی صوتی و درگیری به خطر می‌اندازند.
کلوپ هجرت واقع در هجرت دو تا پاسی از شب حدودا دو نیمه شب در طبقه اول یک ساختمان واقع شده که مزاحمت های زیادی را برای ساکنین این محله ایجاد کرده.
همچنین چندین آرایشگاه مردانه که شده تجمع نوجوانان و جوانانی که درگیری و دعوا دارن بطور. روزانه
همچنین چندین کافی شاپ
بعنوان یک شهروند عاجزانه تقاضا دارم بررسی کنید و آرامش را برای ما هدیه دهید
بازم سپاس از طرح خوبتان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1