تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۱۷۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

سگ‌های ولگرد، خواب شهر را به هم زدند/ شهرداری یاسوج توان رفع معضلات شهر را ندارد ( + فیلم )

۳
۰
سگ‌های ولگرد، خواب شهر را به هم زدند/ شهرداری یاسوج توان رفع معضلات شهر را ندارد ( +  فیلم )
کبنا ؛ سگ‌های خیابانی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آسایش مردم را سلب می‌کنند و از مهم‌ترین عوامل آلوده کننده پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هستند. سگ‌ها قابلیت تولید مثل بسیار بالا دارند بنابراین، با اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه با سگ‌های بی‌صاحب توسط شهرداری، جمعیت این حیوان به سرعت افزایش می‌یابد و خطرات فراوانی برای شهروندان ایجاد می‌کند. طی سال‌های اخیر آمار سگ‌های ولگرد در یاسوج به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است به طوری که اکنون در برخی از نقاط این شهر، شاهد سگ‌های ولگرد هستیم. شهرهای دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد با این معضل بزرگ مواجه هستند.
افزایش تعداد سگ‌های ولگرد پارک‌ها و بلوار جاده یاسوج -اصفهان نیز موجب نگرانی شهروندان شده است؛ سگ‌هایی که گاه به عابرین حمله می‌کنند و شهروندان از این ترس دارند که روزی کودکانشان زخمی شوند. سگ‌های بی‌صاحب تهدیدی برای شهر و شهروندان محسوب هستند.
زنی که فرزندش را با کلاسکه به پارک شهر یاسوج می‌برد به خبرنگار کبنا می‌گوید: روزی با فرزندم به پارک رفته بودم که یک مرتبه دیدم چندین سگ به من حمله ور شدند. از ترس جان فرزندم، با تمام وجودم داد و فریاد زدم، تا برخی که صدای من را شنیده بودند به کمکم آمدند.
وی گفت: من واقعاً با این شرایط دیگر نمی‌توانم به پارک‌ها و فضای سبز اطراف خانه‌مان بیاییم.
زن دیگری می‌گوید: فرزند من یه بار با سگ‌های ولگرد در خیابان جلوی خانه‌مان روبرو شد و ترس برداشته است. سگ‌ها دنبال خودرو، دوچرخه، بچه و هر کسی که از کنار آنها عبور می‌کند، می‌افتند و مردم را می‌ترسانند و لازم است که مسئولان محترم شهرداری این مشکل را حل کنند.
علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از بی توجهی شهرداری نسبت به سگ‌های ولگرد گلایه می‌کند و می‌گوید: شهروندان زیادی با ما در این باره تماس می‌گیرند و مکاتباتی هم در این رابطه انجام گرفته است، اما کو گوش شنوا. متأسفانه بعضی‌ها مطالبه گری، پرسش و سئوال از شهردار یاسوج را با این هدف که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند به مسائل قومی، قبیله‌ای و یا سیاسی گره می‌زنند.
به گزارش کبنا، علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با مسعود خوبانی رئیس شورای یاسوج در این باره مکاتبه می‌کند و می‌نویسد: سگ‌های ولگرد باعث انتقال بیماری‌های انگلی، حاری، کنه‌های حیوانی و مشکلات پوستی می‌شوند.
وی ادامه می‌دهند: این سگ‌ها خطرات زیست محیطی به دنبال د ارند که لازم است به این موضوع با قید فوریت رسیدگی شود.
مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این باره به کبنا می‌گوید: در این خصوص با شهرداری یاسوج مکاتبه انجام گرفته و در جلسات مختلف تذکرات لازم هم صورت گرفته و لازم است که شهرداری یاسوج پای کار بیاید.
وی گفت: در این خصوص تاکنون شاهد سهل انگاری و کم کاری بوده‌ایم، اما ذکر این نکته هم لازم است که همه دستگاه‌های متولی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000421/nf00421762-2.jpg

 هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز اظهار داشت: شهرداری یاسوج به تنهایی نمی‌توان سگ‌های ولگرد را از سطح خیابان‌ها جمع آوری کند. باید سایر دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: پروتکل خاصی را باید برای گردآوری این سگ‌ها طراحی کرد، به طور مثال آنها را باید با اسلحه‌های مخصوصی بیهوش و جمع آوری کرد.
اکبری تاکید کرد: در صورتی که آسیبی به این سگ‌ها از ناحیه شهرداری یاسوج هم برسد، خیلی سریع گروه‌های حامی زیست محیط فعال می‌شوند و انتقاد می‌کند. پس لازم است که دستگاه‌های متولی برای جمع آوری این سگ‌های ولگرد همکاری کنند و تدابیر مناسبی اندیشیده شود تا معضل برای همیشه برطرف شود.
وی افزود: در گذشته تلاش‌های برای جمع آوری این سگ‌ها صورت گرفت.
به گزارش کبنا، شهرداری یاسوج تاکنون اقدام موثری برای ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب انجام نداده است. در اکثر شهرهای کشور، به جای کشتار سگ‌های ولگرد، آنها زنده‌گیری و عقیم‌ می‌شوند، ولی شهرداری یاسوج در این سال‌ها هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و هزینه‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب انجام نداده است.
از اقدامات شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد هیچ اطلاعاتی در دست نیست، شبکه بهداشت حتی می‌تواند در این رابطه از شهرداری نزد دادگستری شکایت کند، کما اینکه در سایر شهرهای کشور این کار انجام گرفته است.
  

فیلم) حضور سگ‌های ولگرد در پارک جلوی شورای اسلامی شهر یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

ترنگ
Iran, Islamic Republic of
واقعا این شورا عرضه هیچ کاری رو نداره
دنا
Iran, Islamic Republic of
من خودم شاهدم هر روز گله ای از سگها ولگرد دسته دسته در همه مناطق شهر نظم اون منطقه را بهم میزنند جناب شهردار باید چاره ای بیندیشد
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر این سگ های ولگرد راجمع کنید همیشه دعا گویتان هستیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1