تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۲۰۲۸۷
پیام یک استعفا؛ صنعت نفت بیش از اقامه نماز «قضا» به «عزت» نیاز دارد

پشت پرده استعفای «محسن دلاویز»؛ فداکاری «محسن» برای وزارت زنگنه

۱۷
۱
پشت پرده استعفای «محسن دلاویز»؛ فداکاری «محسن» برای وزارت زنگنه
کبنا ؛محسن دلاویز جوانی که با تکیه بر توانمندی‌هایش، سری بین سرهای سیاستمداران و مسئولان ارشد کشوری در آورد و اکنون کسی نیست که «دلاویز» را به عنوان یک جوان موفق با انگشت نشان ندهد. هر چند حرف و حدیث‌های زیادی پشت سر او مطرح می‌شود، مسائل که هیچ وقت رنگ واقعیت هم به خود نگرفت.
صبح امروز ( 8 اردیبهشت ماه 98) بود که خبر استعفای محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وزارت نفت در رسانه‌ها منتشر شد و گفته می‌شد که او برای چندمین بار متن استعفای خود را بر روی میز زنگنه وزیر کهنه کار نفت گذاشت، کسی از دلایل این کار دلاویز خبر ندارد، اگر چه تحلیل‌های پیرامون این کار دلاویز مطرح می‌کنند.
موافقت زنگنه با استعفای دلاویز
«نفت ما» نوشت: «محسن دلاویز» مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت که استعفای خود را پیشتر به زنگنه تقدیم کرده بود ظاهراً با موافقت وزیر نفت از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار رفت.
یک منبع آگاه با بیان اینکه این چندمین بار است که دلاویز از سمت خود استعفا داده است، گفت: دلاویز چندین بار استعفای خود را تقدیم زنگنه کرده بود که هر بار از سوی وزیر نفت پذیرفته نمی‌شد، اما این بار از سوی زنگنه با استعفای وی موافقت شده است.
 انرژی نیوز هم آورده است که «صنعت نفت یک سکوی پرتاب است، یک کارخانه تمام عیار برندسازی برای شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی، مدیرانی که تا دیروز نام و نشانی نداشتند اما با حضور در صنعت نفت یک شبه نام و آوازه‌ای باشکوه برای خود دست و پا کردند. نفت درست یا نادرست در ایران همیشه نماد «قدرت» بوده و «قدرتی» که ارزش و اعتبار کرسی‌های مدیریتی را در این صنعت دوچندان کرده است.
 جایی که «قدرت» باشد، جنگ «قدرت» هم وجود دارد اما در تاریخ معاصر صنعت نفت مدیرانی هستند که هیچگاه «عزت» را قربانی کرسی ‌» قدرت» نکرده‌اند. «علی اوجی» مدیرعامل اسبق شرکت گاز، هفت سال قبل در یک برنامه تلویزیونی و درست در روزهایی که برخی از مدیران احمدی‌نژادی برای حفظ قدرت‌شان، دست به دامن «زنگنه» شده بودند، عزت‌مندانه تا آخرین دقیقه از «رستم قاسمی» وزیر وقت نفت دفاع کرد و البته خیلی سریع برکنار شد و هیچگاه هم به وزارت نفت بازنگشت.
 او یکی از موفق‌ترین مدیران عامل شرکت گاز در روزهای بی‌گازی صنعت نفت بود اما این ژنرال تمام‌عیار، هیچگاه «عزت» را با «قدرت» معامله نکرد نه در حق وزارت «زنگنه» و نه حتی روزی که مانع عضویت او در هیات مدیره شرکت نفت (وزارت رستم قاسمی) شدند، همواره با سکوت به همه قدرت طلبی‌ها پاسخ داد.
  «محمود زیرکچیان‌زاده» مدیرعامل اسبق شرکت نفت فلات قاره هم یکی از مدیرانی بود که هیچگاه اسیر قدرت و جنگ قدرت در نفت نشد، «زیرکچیان زاده» هشت سال قبل بر سر نحوه ساخت طرح‌های «ان.جی.آل» در جلسه‌ای با «زنگنه» به اختلاف خورد، حرف‌هایش را در نشست رودرو زد، استعفا داد و رفت. او هم همچون «جواد اوجی» هیچگاه «اخلاق» و «عزت» را برای حفظ «قدرت» قربانی نکرد.
  حکایت «غلامحسین نوذری» وزیراسبق نفت هم در صنعت نفت جالب است، او سال 1392 از «زنگنه» برای بازگشت به وزارت نفت حمایت کرد، «زنگنه» به وزارت رسید و اما خیلی از حرف‌هایش را پس گرفت، وزیر اخلاق صنعت نفت ایران، «زنگنه» را ترک کرد اما با وجود خلف وعده‌های «شیخ الوزرا» هیچگاه علیه نفت، نفتی‌ها و وزیر نفت تریبون دست نگرفت.
  «محسن دلاویز» مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امروز استعفا داد، در ساعات آینده موج تحلیل و تحریف‌ها از دلایل استعفای او آغاز می‌شود و احتمالاً می گویند که «دلاویز» استعفا کرد زیرا با دستیار ویژه وزیر، فلان مدیر و معاون اختلاف نظر داشت. استعفای امروز «دلاویز» تنها مدیر صنعت نفت که می‌تواند خشم «زنگنه» را آرام کند و «زنگنه» او را با اسم کوچک صدا می‌زند نه به خاطرسهم‌خواهی از بازی قدرت بود و نه اعتراض به نمایش قدرت دیگران، او استعفا داد تا آرامش وزارت «زنگنه» دستخوش تزلزل نشود.
  حرف پشت «محسن دلاویز» زیاد است، اما او با یک استعفای عزت‌مندانه و داوطلبانه و علی‌رغم مخالفت شدید «زنگنه» با وزارت «قدرت» خداحافظی کرد تا آن نماینده پرنفوذ مجلس نتواند آرامش «زنگنه» را برهم بزند. امروز بار دیگر اثبات شد که حرف‌های پشت سر «دلاویز» بیراه هم نبوده است، مدیری که یک تنه کشتی به گل نشسته «نفت خزر» را با امضای یک تفاهم نامه تاریخی با سوکار جمهوری آذربایجان احیا کرد، مدیری که در حوزه منابع انسانی هنوز هم در بین کارکنان محبوب است. او را به «بهینه‌سازی مصرف سوخت» تبعید کردند اما «دلاویز» در این شرکت حاشیه‌ای هم منشأ خیر و خدمات شد.
  «علی کاردر» مدیرعامل سابق شرکت نفت خیلی «محسن دلاویز» را آزار داد اما او هیچگاه حاضر نشد برای انتقام‌جویی «عزت» کاردر را با انتشار فیش حقوقی‌اش در فضای مجازی ضایع کند. به مدارک اداری او هم ایراد گرفتند اما هیچگاه زیربار آن نرفت که برای انتقام‌جویی، صرفاً به خاطر یک ایراد اداری درست یا نادرست، علیه معاونان «زنگنه» کانال تلگرامی و رسانه‌های زرد کرایه و اجاره کند.
 اصولگرا باشید یا اصلاح طلب، مهم نیست، زیرا «غلامحسین نوذری»، «جواد اوجی»، «محمود زیرکچیان‌زاده» و امروز «محسن دلاویز» این واقعیت غیرقابل انکار را اثبات کردند که عمر نمایش قدرت و کرسی‌های قدرتمند چه در صنعت نفت اصولگرایان و چه صنعت اصلاح‌طلبان کوتاه است. «قدرت» و «قدرت نمایی» و «قدرت طلبی» در صنعت نفت تاریخ مصرف دارد اما این «عزت» و «اخلاق» بوده که هیچگاه به خط پایان نخواهد رسید. مدیر خوش‌اخلاق و با اخلاق وزارت «زنگنه» امروز اثبات کرد صنعت نفت در روزهای پرفشار تحریم‌های ظالمانه بیش از آنکه به اقامه نمازهای قضا نیاز داشته باشد محتاج احیای دوباره «عزت» و «اخلاق» است...
به گزارش کبنا، بالاخره همانطوری که گفته شد؛ حرف‌های زیادی در باره محسن دلاویز، مرد آرامی که رفته رفته گرد تجربه یک مدیر کارکشته بر روی چهره او خواهد نشست، وجود دارد که همه دوست دارند، آنها را بشنوند. این احتمال وجود دارد که «محسن دلاویز» در تاریخ آینده سیاسی گچساران و باوی نقش ایفا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
آینده سیاسی اش
باوی
Iran, Islamic Republic of
هیچ نقشی بازی نخواد کرد
Iran, Islamic Republic of
لطفا الکی ادم ها رو بزرگ نکنید.برادرش هنوز یادمون نرفته
....
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید خجالت بکشی ک در حمایت از ایشون ارزش، سایته اوردی پایین. متاسفم
ازمایشگاهی
Iran, Islamic Republic of
سلام ما جمعی از ازمایشگاهیان خواهش میکنیم نسبت به تبعیض و بی عدالتی در بیمارستان نفت اطلاع رسانی شود
یک نیروی خانم کارشناس ازمایشگاه هفته ی قبل بدون ازمون جدید، و.به نام ذخیره در ازمون دوسال قبل وارد ازمایشگاه نفت شد و بعد از اعتراض ازمایشگاهیان مبنی بر گرفتن ازمون و برقراری عدالت، مسیولین نفت این خانم رو سریعا به بخش پرستاری جهت نمونه گیری برده اند تا اعتراضات را ساکت کنند
کار غیرقانونی کرده اند باید جوابگو باشند
Iran, Islamic Republic of
فقط باید گفت متاسفم برای این سایت و این مطالب.مشخص است که نویسنده نه نفت را میشناسد نه مدیران انرا و نه پیسینه دلاویز را میداند.دلاویز کجا و این افراد کجا.من از نویسنده سوال میکنم اقای دلاویز چطور وارد نفت شدند..کدام ازمون کدام مصاحبه.
همین سوالو جواب بده تا بعد.اگر به احترام اخلاق انسانی سکوت میشه رعایت کنید لطف.شما که ظاهرا اطلاعات دارید خدمات ایشان در پرونده صنندوق ذخیره و قیرهای فروخته شده را هم بیان کنید.حیا کنید لطفا.از این سایت کبنا هم خواهش میکنم مطالب مثل این مورد نزنید.خووتون سبک نکنید
Iran, Islamic Republic of
این حرفا چیه. نخبهه های دانشگاه شریف و تهران و امیرکبیر تو مملکت بیکارن یا میرن اروپا و آمریکا و بعد چهار نفر آدم که از دانشگاه آزاد یه مدرک گرفتن ساختار مدیریتی مملکت افتاده دستشون
Iran, Islamic Republic of
/ هم مشاور خاتمی بودند و هم مشاور رحیم مشایی و هم لیدرهای حسن روحانی. واقعیت اینه که محسن دلاویز بخاطز انتخابات رییس جمهور سال آینده استعفا داد تا بوسیله وزیر سال آینده جارو نشود و بتواند خود را منتقذ سیاستهای زنگنه و روحانی قالب کند. وقتی که نه زنگنه هست و نه روحانی.
حسين
Iran, Islamic Republic of
اسم نوذري و زيرك چيان زاده از كارمندان ارشد و زحمت كشيده نفت و مقايسه با اقاي دلاويز براي اهل فهم رسانه اي است بيشتر براي ايشان است.عزت و ابروي ايشان را تا همين حد حفظ كنيد.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
/ رقیب سیاسی منطقه ای خود یعنی خانواده دلاویز را اول از در دوستی با آنها وارد شد و بعد از آن بهره برداری سیاسی و اقتصادی خود را از این سه جوان آینده دار سیاسی آما کم تجربه داشت و بعد در گام آخر سر آنها راپای منافع سیاسی و منطقه ای خود ذبح و به نوعی برای همیشه از صحنه سیاسی حذف کرد
Iran, Islamic Republic of
چه مقايسه اي دلاويز و نوذري و اوجي
بابا دلاويز كجا و اين مردان زخمتكش نفت كجا .تو رت خدا به خاطر پول مطاب نزنيد
Iran, Islamic Republic of
ولی کارنامه تیم اقای خاص ئ حناب دلاویز را اشاره نفرمودید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخی که تاجگردون تش نها منه حونه گشین دکترصیدی و دکتر رستمی لغو ابلاغ محمدو مظفر و علی علیزاده در آستانه لعو ابلاغ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پستهای بچه بازی هم دیگه فاید ه ای نداره در این موقع کرونای جابجایی و یا برکناری مدیریتها به صلاح نیست یزدانپناه قبل از تشکیل مجلس یازدهم دست به تشکیل ترگیب جدید زده است دگتر علام پور از نیروهای اصول گرا و طرفدار سیو قورت حسینی است اقای احمدی هم از اصول گرایان ناب است
Iran, Islamic Republic of
بابا دلاویز کیه .اگه زنگنه مدیر توانمندش این بوده که واقعا دولت تدبیر اومد بوده.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اون سالها که تو دانشکده ما بود فقط یه جوون بود و بس حالا یه دفعه شد پر حاشیه رو تا کجاها رسوند، حالا برید درس بخونید و مقاله ای اس ای چاپ کنید و از این حرفا به امید استخدام
Iran, Islamic Republic of
با این متن و تحلیل معلوم میشه دست به قلم خوبی هم دارند
پایان کابوس؛ آینده سیاسی ترامپ

پایان کابوس؛ آینده سیاسی ترامپ

جو بايدن روز چهارشنبه در نخستين سخنراني پس از به دست گرفتن قدرت، افزود: اين روز امريكا،...
احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادگاه

احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادگاه

دادسرای تهران گفت: پرونده قضایی وزیر ارتباطات با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ...
دایی و بازگویی ماجرای فرار از دست احمدی‌نژاد!

دایی و بازگویی ماجرای فرار از دست احمدی‌نژاد!

اسفندماه 97 در روزنامه شهروند گزارشی درباره ننشستن علی دایی کنار محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ...
1